Yli 37v, kuinka nopeasti tärppäsi?

  • Viestiketjun aloittaja Pilke
  • Ensimmäinen viesti
Pilke
Hei Kaikille

Olen uusi täällä kaksplussan keskusteluissa. Olemme keski-iässä ( N38, M41) oleva pariskunta ja alamme nyt elokuussa tekemään vaavia.
Jännittää paljon ikäni. Onko täällä muita samanikäisiä, jotka ovat jo plussanneet tai saaneet vaavin. Monta asiaa askarruttaa mieltäni, mutta nyt päällimmäisenä tietenkin se että kuinka nopeasti keskimäärin olette plussanneet? Kuulee niin paljon varoituksia siitä jo kun kolmekymmentä täyttää, että pitäisinyt lapsentekoon jo ryhtyä kun 35 ikävuosi lähenee, että tuntuu siltä, ettei mahdollisuutta ole enää juuri nimeksikään, miten on?-onko tosikertomuksia täällä?
Minulla on jo 17v poika, miehellä ei vielä lapsia eli "uusi"kierros alkaisi...

Lämpöä ja romantiikkaa elokuun öihin kaikille! :flower:
 
vähän yli 37 v tärppäsi suunnilleen "heti" mutta nelikymppisenä sitten "harjoiteltiinkin" jo reilut puoli vuotta, mutta minulla olikin kyllä jo kierrossa häikkää siinä vaiheessa eli ilmeisesti keltarauhashormoni jo silloin alhaalla kun se kiertohäiriön syyksi sitten joskus 4-5 v nuorimman syntymisen jälkeen todettiin
sorry huomasin nyt että tämä oli tarkoitettu 30-40 v äideille. Luen tyylillä "näytä uusimmat viestit" ja siinä en sitten katso minkä ryhmän alla viesti on vaan sisällön. Sorry!!!!!!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 11:12 äiti 40plusplus kirjoitti:
vähän yli 37 v tärppäsi suunnilleen "heti" mutta nelikymppisenä sitten "harjoiteltiinkin" jo reilut puoli vuotta, mutta minulla olikin kyllä jo kierrossa häikkää siinä vaiheessa eli ilmeisesti keltarauhashormoni jo silloin alhaalla kun se kiertohäiriön syyksi sitten joskus 4-5 v nuorimman syntymisen jälkeen todettiin
sorry huomasin nyt että tämä oli tarkoitettu 30-40 v äideille. Luen tyylillä "näytä uusimmat viestit" ja siinä en sitten katso minkä ryhmän alla viesti on vaan sisällön. Sorry!!!!!!

Mutta aiheeseen vastasit tämän hetkisellä iällä väliä.
 
Täällä yksi 'vanhus' myös naputtelemassa :LOL: :wave: Meillä yritys alkoi helmikuussa ja viikko sitten näytti raskaustesti plussaa. Toivoa siis on vielä yli nelikymppisilläkin, tsemppiä ja plussia teille kovasti!! =)
 
Pilke
:D Hei ja kiitos vastauksista!

Olipas kiva vastaanotto täällä Kaksplussan puolella.
Ihanaa kuulla, että raskautuminen ei ole ollut paljonkaan kummosempaa kuin nuorempana. Itse ajattelen jotenkin vahvasti olevani nyt henkisesti paljon vahvempi ja onnellisempi, ilman nuoruuden kasvukipuja ja siten ehkä nautin tästä vaavikuumeesta,-saati sitten raskaudesta ja lapsen saamisesta enemmän kuin parikymppisenä. Sitä suhtautuu niin eritavalla eloonsa nyt, on turhat tohinat ja pohtimiset jääneet.... B)

En vaan malttaisi odotella sitä plussaa monia kuukausia, mutta siihen nyt on tyydyttävä että niinkin voi käydä.

Onko täällä Äidit 30-40 sivustolla yhtään vasta vauvaa yrittäviä vai pitäsikö minun mennä tuolle vauvakuume puolelle. Jotenkin tuntuisi omalta olla ikäistensä seurassa... :wave:
 
Juu, kyllä minä ainakin koen olleeni juuri sopivassa iässä. Tosin jos oikea olisi sattunut kohdalle aikaisemmin, olisin varmasti "tehnyt" lapset jo aikaisemmin. Eräs gynekologi muuten kertoi mulle kerran, että mulla on ns. rypäleiset munasarjat (olikohan se niin?) ja että mun on todennäköisesti hankalaa tulla raskaaksi. Antoi vinkin, että älä liho ainakaan. No, ei ollut sit tosiaan mitään vaikeuksia raskaaksi tulossa, onneksi. Enkä ole kyllä lihonutkaan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 16:43 Pilke kirjoitti:
:D Hei ja kiitos vastauksista!

Olipas kiva vastaanotto täällä Kaksplussan puolella.
Ihanaa kuulla, että raskautuminen ei ole ollut paljonkaan kummosempaa kuin nuorempana. Itse ajattelen jotenkin vahvasti olevani nyt henkisesti paljon vahvempi ja onnellisempi, ilman nuoruuden kasvukipuja ja siten ehkä nautin tästä vaavikuumeesta,-saati sitten raskaudesta ja lapsen saamisesta enemmän kuin parikymppisenä. Sitä suhtautuu niin eritavalla eloonsa nyt, on turhat tohinat ja pohtimiset jääneet.... B)

En vaan malttaisi odotella sitä plussaa monia kuukausia, mutta siihen nyt on tyydyttävä että niinkin voi käydä.

Onko täällä Äidit 30-40 sivustolla yhtään vasta vauvaa yrittäviä vai pitäsikö minun mennä tuolle vauvakuume puolelle. Jotenkin tuntuisi omalta olla ikäistensä seurassa... :wave:

Esikoinen sai alkunsa heti kun pillerit jäi pois.
Kuopusta yritettiin 2 vuotta lääkkeiden avulla,laparoskopian jälkeen raskaaksi
kolmatta on yritetty nyt 1,5 vuotta ja Naistenklinikalle aika nyt syyskuussa.
 
Pilke
No niinhän se on minullakin mennyt, että nyt tuli vasta oikea kohdalle ja sitämyötä on tullut into vielä vauvoja saada....monta vuotta noin niinkuin hedelmällisyyden suhteen meni sellaisessa suhteessa, että onnellinen olen että siihen ei lapsia tullut.
Ajattelin mennä itse yksityisgynelle lähiaikoina ihan perustarkastukseen, papa-kokeet ja muut mahdolliset jotka voisivat olla raskaaksi tuloa vaikeuttamassa. Kaikkeen ei tietysti pysty vaikuttamaan, mutta ehkä jotain kuitenkin saa selville etukäteenkin.
En ole kuullutkaan tuollaisesta ongelmasta kuin rypäleiset munasarjat...Näkyvätkö ne ihan perustutkimuksissa?

Onko muuten tietoa kenelläkään, että mitä tutkimuksia kannattaisi ottaa tässä yritysvaiheessa, vai onko ihan hömppää ja ylihuolehtimista?

Yhdelle ystävälleni sanottiin monta vuotta ettei hän voi tulla raskaaksi ( en muista syytä ) mutta niimpä hän on nyt 1,5v pojan äiti ja sai tämän esikoisensa vieläpä 43v =)

Micosa! Onnea yritykseen ja voimia tutkimuksiin.

Minä varmaan tulen "raportoimaan" täällä meidän vaavinteko onnistumisista ja epäonnistumisista, kun on niin mukava jakaa näitä muiden naisten kanssa. Oma mieheni "potee vaavikuumetta" enemmänkin siten, että on huolissaan taloudesta ja vastuusta ja hössää minun terveydestäni jo etukäteen, mikä on ihan söpöä :heart:
Tuntuu siltä, että jos rupeisin hänelle kaikki omaan kuumeen potemiseen liittyvät tuntemukset höpöttämään niin säikähtäisi liikaa. Taitaa nuo miehet kokea vähän eritavalla nämä asiat, vai mitä olette mieltä?

No nyt kyllä pitää kait mennä jo nukkumaankin välillä, sillä huomenna taas töihin....Helteistä viikkoa! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 23:27 Pilke kirjoitti:
No niinhän se on minullakin mennyt, että nyt tuli vasta oikea kohdalle ja sitämyötä on tullut into vielä vauvoja saada....monta vuotta noin niinkuin hedelmällisyyden suhteen meni sellaisessa suhteessa, että onnellinen olen että siihen ei lapsia tullut.
Ajattelin mennä itse yksityisgynelle lähiaikoina ihan perustarkastukseen, papa-kokeet ja muut mahdolliset jotka voisivat olla raskaaksi tuloa vaikeuttamassa. Kaikkeen ei tietysti pysty vaikuttamaan, mutta ehkä jotain kuitenkin saa selville etukäteenkin.
En ole kuullutkaan tuollaisesta ongelmasta kuin rypäleiset munasarjat...Näkyvätkö ne ihan perustutkimuksissa?

Onko muuten tietoa kenelläkään, että mitä tutkimuksia kannattaisi ottaa tässä yritysvaiheessa, vai onko ihan hömppää ja ylihuolehtimista?
Jep, samat mietteet. Olise luojan lykky, ettei lasta ennemmin tullut hätäpäissään laitetuksi.

Se munasarjojen rakenne näkyi ihan tavallisessa tutkimuksessa yksityisellä. Oli yllätys mulle, eikä kyllä ole missään vaiheessa sen jälkeen tullut aihe esille.

Ehkä sun ei kannata alkaa hössäämään millään tutkimuksilla näin alkuvaihessa, vaikka onhan lapsen suunnittelu niin ihanaa, että mielelläänhän sitä tekee kaikkensa ja tonkii kaiken mahdollisen aiheeseen liittyvän esiin =) Eikun makkarin puolelle vaan ja itse toimintaan! B)

Olisi mukavaa kuulla mitä teille kuuluu jatkossakin, ehkä haluaisit rekisteröityä sitä silmällä pitäen? =)
 
Meillä kanssa alkaa kohta harkat kakkosen saamiseksi.
Ja nyt on paikat puhtaana eli ei pitäis olla hidastetta lapsen saamiseen, munasarjoista poistettiin toisen leikkauksen(avanne) yhteydessä kystat ja nyt vaan pitäis odottaa, että nuo leikkaushaavat paranis (reilu 30 tikkiä) ja sitten tosi toimiin. Ikää mulla on vielä hiukkasen alle 36.
Tsempiä teille muillekkin =)
 
Pilke
heipä taas :wave:

Huh tätä hellettä :p Täällä Hesassa on tuntunut tuolta Virosta tulleet metsäpalojen savut kokopäivän ja vaikka ei uskoisi niin ne hajut on aika voimakkaita. Tänään otti oikeen kurkkuun. Tähän tuo helle päälle niin fiilis on jotenkin synkkä, ilmojen puolesta, ei onneksi muuten.

No juu, en itsekään ajatellut ekaksi mitään lekureita, mutta tosiaan tuo mies on luonteeltaan sellainen varmistelija niin ajattelin että miksipäs ei jos hänestä se tuntuu hyvältä. Onhan se tosiaankin niin kiva jotenkin puuhata tuon asian eteen enemmänkin. Kyllä tässä vaan kuume nousee ja varmastikin kirjoittelen tänne muun toiminnan ohessa. Olen käynyt noissa muillakin keskustelusivuilla, mutta mielestäni täällä Kaksplussassa on parhain tunnelma. No, joku sopii jollekin ja joku ei.
Yritin kirjautua, mutta se ei ottanut kirjautumista. Miten se muuten vaikuttaa tähän kirjoitteluun? Yritin myös käyttää tuota nimimerkkiä Pilke, mutta se taitaa olla jo käytössä, joten vaihdoin sen "pilkettä" nimimerkiksi, eli tiedoksi vaan jos tulee jossain vaiheessa sillä nimellä juttua niin minähän se olen.

Kirjoittelin tuonne Vauvakuumeen puolelle myös ja ilmottauduin siihen "syksyllä 2006 vauvaa haluavat", mutta se pino on hirveän pitkä jo niin ajattelin että pitäsikö sinne perustella vielä yksi vaikka "
yli 35v syysvaavia touhuavat" tai jotain sinne päin. Mitäs sanotte Tiitiäisen äiti ja Micosa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 19:24 Pilkettä kirjoitti:
Hei vielä...

No nyt se kirjautuminen onnistui, eli tervehdys taas. Kirjoittelen nyt siis tuolla Pilkettä nimellä kun se Pilke oli jo varattu :/

Miten tuo toisen tekstin lainaaminen onnistuu? =)
Toisen tekstin lainaaminen käy, kun klikkaat kohtaa missä sanotaan "lainaa".
Eipä tuo hullummalta kuulosta ton pinon laitto ja katellaan miten käy :D
 
Tervetuloa joukkoon! Löysin kanssa elämäni miehen ollessani "jo" 33v. Lääkäri peloitteli, että kohdussani oleva myoma voi hidastaa (tai pahimassa tapauksessa estää) raskaaksi tuloa. Mutta niin vain meillä on nyt kaksi ihanaa lasta. Ekan sain kun olin 35v ja toisen synttärilahjakseni kun täytin 37. Ekalla kerralla tärppäsi jo parin kuukauden jälkeen pillereiden jättämisestä ja toisella kerralla heti ekoista kuukautisista raskauden+imetyksen jälkeen! (Lapsilla ikäeroa 1v 10kk). Että näin onnellisesti meidän perheessä. Onnea yritykselle ja hyvää loppukesän ihania päiviä. =)
 
=) Tuplamamma! Ihanaa kuulla oikein superonnistumisista->toivottavasti "meidän pino" tuplaantuu nopeasti myös niillä plussilla ;)
Avaan nyt sitten vauvakuumeosastolle pinon nimellä "Yli 36v syystoiveet" niin myös Tiitiäisen äiti pääsee mukaan( taisit sanoa että olet kohta 36v) Vaikka eihän sitä nyt tartte niin kirjaimellisesti ottaa....ja keskusteluun voi osallistua kuka vaan. Mutta jännäillään nyt yhdessä näitä syyspuuhia ja mietitään maailmanmenoa muiltakin kanteilta, joten Footballers Wife moikkailehan meitä sinnekin ;) Huomasin, että olet aktiivinen täällä muillakin palstoilla.
Ilta on mennyt tässä pojan mopoa korjatessa, tai oikeestaan minä olin mukanan noinniinkuin henkisenä tukena vaan ja työkaluja ojentelemassa :kieh:
Avaan vielä sen pinon tuonne ja laitan lyhyen tervehdyksen siihen, joten tapaamme ehkä siellä :flower:
 
HissunMyy harmaana
Hei kaikki :wave:

Kuudetta rupesin odottelemaan kun olin vielä 36v ja täytin 37 kun hänet sain. Nyt vieläkin vauvakuume on korkealla ja täytän tänä vuonna 38v. Oli minulla yksi keskenmeno pari kuukautta sitten(tuulimuna) :( mutta ei se haitannut mitään. Nyt sitten uutta yritystä :D . Kertoilen sitten kuulumisia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 22:35 Pilkettä kirjoitti:
=) Tuplamamma! Ihanaa kuulla oikein superonnistumisista->toivottavasti "meidän pino" tuplaantuu nopeasti myös niillä plussilla ;)
Avaan nyt sitten vauvakuumeosastolle pinon nimellä "Yli 36v syystoiveet" niin myös Tiitiäisen äiti pääsee mukaan( taisit sanoa että olet kohta 36v) Vaikka eihän sitä nyt tartte niin kirjaimellisesti ottaa....ja keskusteluun voi osallistua kuka vaan. Mutta jännäillään nyt yhdessä näitä syyspuuhia ja mietitään maailmanmenoa muiltakin kanteilta, joten Footballers Wife moikkailehan meitä sinnekin ;) Huomasin, että olet aktiivinen täällä muillakin palstoilla.
Ilta on mennyt tässä pojan mopoa korjatessa, tai oikeestaan minä olin mukanan noinniinkuin henkisenä tukena vaan ja työkaluja ojentelemassa :kieh:
Avaan vielä sen pinon tuonne ja laitan lyhyen tervehdyksen siihen, joten tapaamme ehkä siellä :flower:
Kiitos! Juu, minä piipahtelen parissa muussakin osiossa, mutta täällä viihdyn parhaiten. Tykkään maltillisemmasta ja viisaammasta (jos näin saa/uskaltaa sanoa) menosta, mitä täältä 30-40 löytyy... =) Itselleni odotusasiat ovat kovin vieraita, kun meille ei enää kolmatta lasta ole tulossa. <br><br>
 
Hei! Sain esikoisen kun olin kuukautta vajaa 37 ja tuon pienen nyytin kun olin 2 kuukautta vajaa 38,joka on nyt 3kk ja risat.
Esikon tulo kesti pari kuukautta,kuopusta kun alettiin tekemään,natsas samantien,tiesin olevani raskaana vaikka ei menkatkaan ollut edes myöhässä. Mutta niinhän se on että niitä lapsia saadaan,eikä tehdä,ja on se vaan jotenkin korkeemman kädessä koko touhu.
Onnea matkaan ja tää Kaks Plus on tosi hyvä palsta! =)
 
Iltoja

Kiva kuulla NOOIINMONISTA nopeista onnistumisista. Olen tuolla Vauvakuumeosiossa jännäilemässä muutaman muun kanssa "yli 36v SyysToiveissa", joten mukaan sinne meidän pikkuruiseen porukkaan esim Hissunmyy ( olikos nimim.oikein?).

Täällä 30-40v osiossa on myös kiva käydä..tuo 3 asiaa, joka hymyilytti tänään esim on tosi kivaa luettavaa ja monta muutakin kivaa "galluppia", joten piipahtelen täälläkin. Juu ja olen tietysti jo yhden lapsen äitikin...ja toivotavasti pian kahden :D

Leppoisaa loppuviikkoa kaikille helteiseen elokuuhun ja iloa työhön, se kun on taas arkialkanut lomien jälkeen monilla, arvaan ma.... :wave:
 
Heips.
Tällääkin yx vanhus joka kuopusta tässä odottelee ja mittarissa jo huimat 40. Lapsia ennestää neljä. Tärppi kävi parissa kk, ja yksi km oli vuosi sitten. Mutta nyt loppusuora jo häämöttää. Että kyllä se onnistuu vielä tässäkin iässä. :wave:
 
Itse olin 37 kun aloin puuhastella iltatähteä.. Ja siinä kestikin sellaiset puolivuotta ennen kuin tärppäsi. Olin aikahämmästynyt koska nuorena kun muut lapset tekasin niin aina tärppäs kertalaakista, tosin ny viimisen kohteena eri mies ja se yhdessä iän kanssa varmaan vaikutti.

Olin juuri tilannut ajan kierukan laittoon takasin kun huomasinkin että tärppäsikin vaikka olin jo menettänyt toivoni ..

Nyt vauvelimme on 9kk ja elämä on ihanaa..
Onnea yritykseen! :flower:
 

Yhteistyössä