Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

Hei pitkästä aikaa!

Onnea kaktus! On aina kiva kuulla "kohtuullisista" synnytyksistä :)

Ja tervetuloa uudet odottajat! Hyvä että tulee uutta porukkaa pitämään ryhmää hengissä!

Missä päin maailma odottelet Oodikas? Helsingissä ainakin aikataulut ovat tämmöisiä: (yksityistä, vapaaehtoista) varhaisultraa yleensä suositellaan rv 7+, jos sellaiseen haluaa mennä. (Mä olen niin kärsimätön, että me käytiin ekan kanssa ja nyt myös tämän toisen - muutama lähipiirin kohdunulkoinen raskaus (HUOM HUOM aika harvinaista!) myös vähän säikyttelee sinne suuntaan...). Eka neuvola osuu sinne jonnekin 7-9-viikoille, josta sitten saa lähetteen synnytyssairaalassa tehtävään niskapoimu-ultraan. Se ultra on noin viikolla 12. Mun pinnalle ei tosiaankaan sovi alkuvaiheen odottelut, joten tuo np-ultra pari kuukautta plussauksen jälkeen oli Ihan Mahdoton ajatus :D

kanervankukkasen uutisia odotellaan täälläkin! Ja tosi hienoa, että Milk@lle sattu mukava terveydenhoitaja - he ovat kullanarvoisia. Meillä on tosi tosi mukava tättärä myös, ja onneksi saatiin pitää hänet kesäisestä muutosta huolimatta. Toki pysyttiin saman neuvolan alueella joka tapauksessa.

Me käytiin viime torstaina rakenneultrassa! Se oli tosi hauskaa :) ja kätilö oli oikein mukava. Totesi moneen kertaan, että kaikki on hyvin ja juuri niin kuin pitääkin. Kysyttiin nyt sitten taas sukupuoltakin - ja jos näkymättömyydet pitävät paikkansa, niin tyttöä odotellaan tällä kertaa... Suhtaudun uutiseen lievällä varauksella, sillä poikalupaukset taitavat olla vahvempia. Että siis tyttö tahi ujo poika :heart: - kevättalvella nähdään!

Lallaa ja Nirppu 21+1 (aika kuluu huomattavasti nopeammin toista lasta odotellessa ja alkukankeuden karistua...)
 
  • Tykkää
Reactions: Kanervankukkanen
Oulun seudulla odotellaan. Ja oksennellaan. :x Aamupahoinvointi alkoi muutama päivä sitten. Oksentaminen alkaa joka aamu lähes tarkalleen klo 10.20. Etova olo jatkuu AAMUYÖHÖN asti. Olen yrittänyt syödä aamulla pieniä aamupaloja, kun olen kuullut, että saattaisi auttaa mutta ei ole ollut hyötyä. On vain enemmän oksennettavaa. Eilen töissä oli ihan kauheaa, kun piti kaikin voimin keskittyä siihen, ettei laatta lennä eikä etominen vain loppunut. Olen töissä kaupassa ja me ollaan aina yksin. Vessaan pääseminen on vähän vaikeaa ja tuskan hiki pinnassa eilen töitä tein. Ei mitenkään ihana ja helppo ole tämä raskauden alku mutta jospa pian helpottaisi.
 
Eka nla takana ja ihana ylläripylläri -niillä on siellä kaupungin vanhin ultra rakkine ja katsottiin vatsan päältä, kun lupasin, et en saa slaagia, jos ei sykkeet näy. No siellä näkyi eloisa ja vikkelä pikku otus ja pikku otuksen syke:heart: Ihan oli työ syke nähdä, koska nyt on ollut pari päivää melko ok olo ja hetihän mä mietin, et onko kaikki ok.

Muutenkin kaikki oli mallikkaasti, eikä ikäkään kuulemma olo paha, kun on terveet elämäntavat, normipaino ja perusterve. Melkein tekisi jo mieli riemuita, mut odottelen kuitenkin varmuuden vuoksi vielä np-ultran ennen kuin repeän riemusta:D

Jaksamista Oodikas, toivotaan, et helpottaa jatkossa.

Ollakovai..? ja vilkas liikkeinen 8+3
 
Moi!

Tässä näitä ultrakuulumisia, rv:t kk:n mukaan 8+2. Kohdussa yksi elävä sikiö. :)heart:) Pääperämitta 16 mm, vastaten 8+0 rvk:a. Syke oli 173. Jalat ja kädet, sormetkin näkyi. :) Istukka oli takaseinässä, liikkeet voi siis alkaa suht ajoissa tuntumaan.

Normaali varhaisraskauden uä-löydös. :D

Mutta siis jännitti niin paljon, että illalla olinkin ihan älyttömän huonovointinen ja oksensin päivälliseni. :ashamed:

Nyt sitten vaan kuun lopussa olevaa nt-ultraa odottelemaan.


Oikein paljon tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Kanervankukkanen ja pampula rv 8+3 tai 1 (neuvola ei varmaan noita virallisia viikkoja tämän yksityisen ultran mukaan muuta)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lallaa77
Pitkästä aikaa kirjoittelen...kiirettä muka pitää. Kiva lukea teidän kuulumisia.

Np-ultrassa on käyty ja kaikki näytti sen mukaan olevan hyvin. Rakenneultra on marraskuun lopussa. Eka neuvolalääkärikin oli ja sektio on tiedossa, niin kuin oletinkin, koska edellinen sektio oli maaliskuussa. Kaikki on mennyt hyvin ja toivotaan että jatkossakin.

Töissä kävin ilmottamassa että en tule töihin kun äippäloma loppuu, koska jään uudestaan äitiyslomalla:heart:

Voimia kaikille odotukseen :)

OivaAino 14+0
 
Mites teillä muilla alkuraskauden väsymys? Täällä ollaan illalla klo 19-20 jo täysin valmiita yöunille ja aamulla sitten kymmenen jälkeen saatan harkita, että nousisin. Selkä ei meinaa kestää sitä makaamisen määrää, mitä väsymyksen taltuttamiseen tarvitsisin. Oikeastaan tuntuu siltä, ettei mikään määrä unta riitä. Olen nyt ollut saikulla muutaman päivän pahoinvoinnin takia ja saanut nukkua lähes mielin määrin mutta pirteät hetket on kyllä vähissä. Pahoinvointi jatkuu edelleen aamusta yöhön. Sen olen huomannut, että oksu lentää heti, jos vähänkään rasittaa itseään. Jos vain makoilen ja olen, niin koko ajan toki kuvottaa ja oksettaa, vaan mitään ei tule ylös asti. En kyllä tajua, miten töissä taas pärjään, kun siellä ei toimettomia hetkiä ole ja teen vielä iltapainotteisesti töitä... Jospa siellä sentään hereillä pysyisin. Missä vaiheessa voisi odotella, että väsymys helpottaa?
 
Moi kaikille!

Oodikas -kyllä tää väsymys on taasen karmeeta. Illalla ei elämää ysin jälkeen ja aamullakin väsyttää. Mutta toivoisin kuten aiemmissakin raskauksissa, että vähän helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen.

Kivoja ultrakuulumisia monella. Itsellä varhaisultra ensi viikolla. Yksityisellä, ihan vain omaa oloa huojeentakseni.

Tietääkö kukaan, seuraako tästä meidän iästä lisätarkastuksia tmv? Sokerirasitus taitaa ainakin automaattisesti tulla? Meikäläinen joutuu tarkkaan syyniin joka tapauksessa, kun edellisessä raskaudessa kohdunrepeämä. Onko kohtalotovereita täällä?

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)

Taike+Tuike 6+6
 
Varovasti kurkistan...

Sipuriina-75/38v/la 17.5.2014/9. lapsi

On ollut hurja alkuraskaus...ei meinaa mukana pysyä. Plussasin 3.9. Tämäkään raskaus ei mene oppikirjan mukaan, aiemmissakin ollut vuotoa, osassa jopa 20 viikolle saakka: rv6 vuotoa, rv6+5 viikkoja vastaava alkio jolla terhakka ja voimakas sydämensyke, sokerit korkeella, diagnoosi raskausdiabetes ja aloitettiin insuliinipistoshoito (edellisessäkin raskaudessa oli...), rv7+4 verta pyyhkiessä koko päivän, rv7+5 ei verta, rv7+6 verta pyyhkiessä koko päivän. Pientä jännitysmomenttia joka vessakäynti. Kipuja ei ole. Vetää tämä hermoraunioksi.. Kova pelko keskenmenosta. Ja kun oon nähnyt sen pienen ihmisalun sydämensykkeen...ajatus siitä, että se ei enää syki on karmiva. Pahoinvointia on, tissit on kipeet, nännit erityisesti. Viikon ollut aika lailla ilman pahoinvointia ja totaalisen ilman oksennuksia, kun ostin nää pahoinvointirannekkeet. Mutta siis hitaasti pelossa menneään eteenpäin...Eka neuvola olis 15.pvä. Polillahan olen jo joutunut 2 kertaa käymään tän diabeteksen takia. Kumpa olisi kritallipallo, jolla näkisi kohdun sisälle...

Sipuriina ja toivottavasti sitkeääkin sitkeämpi katkis rv 8+1 ja ei vuotoa eilen eikä tänään...pelko ei oo kyl poistunut...
 
Tervetuloa Taikatuike, bansku77 ja Sipuriina-75!

Meillähän on Sipuriina-75 melkein sama LA, mutta minä plussasin vasta 13.9. :) En uskaltanut aiemmin tehdä testiä. :)

Väsymys on massiivista täälläkin. Ehkä pahoinvointi alkaa vähän helpottaa, kun yöllä vois oikeesti nukkua, eikä vain voida pahoin nyt.

Lisäksi pelko siitä että jotain menee pieleen on hyvin vahvasti läsnä koko ajan. Niin se on ollut joka odotuksessa, että ei uutta, mutta silti vaan vaivaa voimakkaasti.

Mukavaa viikon alkua!

Kanervankukkanen ja pampula rv 8+6
 
Täällä myös väsymys ja pahaolo jatkuu 24/7 -yhtenä päivänä kun ei pahaa oloa ollut, niin heti olin varma, että kesken meni. Onneksi meillä on nlassa se vanha ultrarämä, niin jos oikein ahdistaa, aion vinkua päästä katsomaan sykkeitä.

Vaatteiden kanssa alkaa olla hankalaa, suurin osa housuista ei mene enää jalkaan, mut haluisin päästä np-ultraan asti normivetimissä. Mulla on sellainen päähänpinttymä, et haluan siirtyä äitiysvaatteisiin vasta sitten kun on todennäköistä että kaikki tulee menemään hyvin. Vaikka kylähän mitä vaan voi senkin jälkeen tapahtua, mut tiedätte varmaan mitä tarkoitan.

Mullakin muuten edessä sokerirasitus, koska suvussa on II tyypin diabetesta. Viime raskaudessa ei tätä suositusta ei vielä ilmeisesti ollut. Ihan hirveän innoissani en tuohon rääkkiin ole kyllä menossa, sen verran olen siitä kuullut: /
 
Siis, mitkä rannekkeet? Onko pahoinvointiin jotain lääkkeetöntä helpotusta? Kaikki kikkakolmoset otetaan vastaan. Ylihuomenna töihin paluu ja nyt olen uutuutena potenut pahoinvointia koko helvatan vuorokauden ja käynyt illalla myöhäänkin oksentamassa. Ei kait tätä kukaan täysjärkisenä kestä, vaikka syyn tietääkin...


Edit. Google auttoi ja rannekkeet ostettu. Paha olo hellitti mutta en vielä tiedä johtuiko syömisestä vai rannekkeista. Kunpa nämä nyt auttaisivat.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, minäkin voisin ilmoittautua mukaan tähän ketjuun. Täällä onkin monta tuttua nimeä tuolta 35+ kuumeilijoista. =)

Kuukautisten mukaan laskettuna mun laskettu aika on 28.5, mutta ovulaation mukaan laskettu aika menee kesäkuulle. Päätin nyt kuitenkin pitäytyä tässä "virallisessa" laskelmassa, etenkin kun mun suvussa on yleensä synnytty hiukan ennen laskettua aikaa. Laskettu aika ja synnäri on siis samat kuin Vanaheimilla - jos sinne Jorviin nyt ketään remontin aikana otetaan synnyttämään. Luulisin muutenkin, että meille tulee mun selkävamman vuoksi suunniteltu sektio.

Mulla on alkuraskaus ollut todella oireeton - ja sen vuoksi haluaisin jonkinlaisen varmuuden siitä, että oikeasti olen raskaana! Mulla kuitenkin on reissuduuni ja en nyt sitten halua mennä yksin ilman miestä varhaisultraan, joten joudun odottamaan sinne viikolle 12 saakka ennen kuin pääsemme näkemään mikä tilanne todellisuudessa on. Sellainen 4D ultra kiinnostaa kovasti miestäkin, eli sellaiseen varmaan suuntaamme joskus myöhemmin.

Ensimmäinen neuvola meillä on perjantaina =)


Minttumaari*...............36.............LA 28.5.2014.......1.lapsi..........JS

Minttumaari* 6+5
 
Hei,
En ole pitkään aikaan kirjoitellut. Välillä oltiin viikko reissussa ulkomailla ja sen jälkeen on arjen pyöritäminen ja töissä käyminen taas vienyt kaiken ajan.
Mukavaa, että tänne on tullut paljon uutta porukkaa ja keskustelu aktivoitunut. Tosi kiva!
Mistäs täällä onkaan ollut puhetta. Alkuraskauden väsymyksestä. Ahh, olen niin iloinen , että tämä keskiraskaus on vihdoin alkanut ja väsymys pikkuhiljaa väistynyt. Tosin tainnut tulla laiskotus tilalle;) Itsekin koin tuon väsymyksen yhdistettynä pahoinvointiin aika raastavana. Tsemppiä teille kaikille siitä juuri nyt kärsiville:hug: Se on kamalaa. Mutta pian se keskiraskaus koittaa. Jess, nyt pystyn juomaan jo sen kaksi kuppia kahvia aamulla, enempiä sitä ei tainnut saada juodakaan. Eikä kahvia tee mieli nytkään aamun jälkeen. Makea ei maistu edelleenkään yhtään. Sinänsä hyvä vaan, ei kasva vauva jätti isoksi. Lisäksi kolme- ja neljävuotiaat jälkikasvuni muistuttavat täällä minua siitä, ettei saisi syödä makeaa, ettei vain masu poksahda. He ovat hyvin huolissaan…

Sisarusten pienestä ikäerostakin on ollut puhetta. Meillä tosiaan lapsilla on tuo vuosi ja vajaa kuukausi ikäeroa ja siis kokemusta on. Kuten huomaa, kolmatta ei hankittu heti perään (tai eihän lapsia koskaan hankita vaan saadaan), joten kyllä se jonkin verran raskasta on.

Siis meillä ainakin yövalvomiset muistan kohtuullisen rankkoina, sillä pikkuveljen syntyessä isosisko vielä heräili useita kertoja yössä. Minä olin siis aika uupunut. En ymmärrä miten sitten huomattavasti isompien lapsikatraiden äidit jaksavat? Muutoin pieni ikäero on merkinnyt mitä parhaita leikkikavereita, ja toisaalta mitä pahimpia riitapukareita. Mutta ovat kuin paita ja peppu, ja en tiedä miten kolmas lapsi nyt tähän kuvioon istuu. Toivottavasti ihan kivasti, sillä molemmat isommat sisarukset ovat sen verran jo isompia että en usko esimerkiksi enää tässä vaiheessa kovin voimakkaaseen mustasukkaisuuteen. Ja siis vauvaa odotetaan kovasti ja koko prosessiin liittyy lasten taholta valtava mielenkiinto.

Täällä ei mitään kummempia oireitakaan nyt ole. Tosin viikonloppuna oli puolitoista vuorokautta kestänyt varsin voimakas painontunne alavatsalla, mutta onneksi se meni ohi. Koko raskauden toinen neuvola on ylihuomenna. Aika harvakseltaan niitä on alkuraskaudesta. Toivottavasti ensisynnyttäjiollä tilanne olisi toinen. Onneksi on ollut dopleri, niin on voinut kotona tarkista että masussa tosiaan joku on hengissä.

No nyt pitää puuhailla jo muutakin, iloita syksyn jatkoa ja odotusta kaikille.

Mesimarjaana, huomenna 16 viikkoa täynnä
 
Mesimarjaanan kirjoituksesta tuli mieleen pahoinvoinnin varmaan ainoa hyvä puoli... Eli en ole syönyt karkkia ja suklaata kuin kaksi kertaa viimeisen parin viikon aikana. Itseasiassa raskauden myötä karkin pupeltaminen on muutenkin vähentynyt ja siitä ei kyllä ole mitään haittaa. Kokoaikainen huono olo kyllä pitää huolen, ettei karkki- tai suklaahammasta kolota. Mulla on muutenkin kyllä lyhyt lista sapuskoista, joita tekee mieli... Ananas, satsumat ja pizza. Niin ja viili. Olen kuitenkin yrittänyt alkuillan hyvän olon aikana syödä ihan oikean ruoan ja tosiaan muutakin kuin pizzaa. Sen huomannut, että usein olo vähän helpottaa, kun jotain suolaisempaa saa syötyä. Muutamana päivänä ollut todella kova päänsärky, joka on lähtenyt suolaisella pois. Suolatasapaino siis jotenkin heittelee, kun ei saa syötyä kunnolla ja oksentelee pitkin päivää. Ärsyttää, kun tietää, että pitäisi syödä hyvin ja ravitsevasti, mutta ei sitten kuitenkaan saata. Huono omatunto senkin vuoksi nyt sitten.

Mites muuten verenpaineet näin raskauden alussa? Luin, että yleensä vähän normin alapuolelle laskee. Mulla on melko alhainen yläpaine normaalistikin niin nyt pyörii 95-110 välissä. Hutera olo tulee, jos laskee alle sadan. Alapaine on 70 ja jotain päälle. Normina pyörinyt 85 hujakoilla eli on nyt näköjään laskenut soveliaampiin lukuihin.
 
Oodikas yritä syödä vähän väliä jotain suolaista, toivottavasti olo helpottaa.

Vatsakivuista, en olisi huolissaan, koska kohtu laajenee ja kivut voivat olla todella repiviä vihlaisuja. Itsellä oli vuosi sitten sama tilanne kun edellisestä synnytyksestä oli 13 vuotta:) Nyt odotan taas, eikä kipuja ole, koska paikat ovat hyvin venähtäneet:whistle:
 
Hei ja tervetuloa (+ onnea) kaikille uusille jäsenille!

Taikatuike - mun mielestä iän myötä ei tullut mitään uutta kontrollia. Mä ainakin jouduin aika automaattisesti sokerirasitukseen edellisessäkin raskaudessa, sillonkin tosin ikää selvästi >30 v. Espoossa kuulemma 28 v ensiodottajalle sanottiin, että sokerirasitukseen tulee kutsu "kun on jo niin vanha"(!). Mitäs me sitten ollaan, muumioita?

Tokakierroksella ainakin meillä neuvolassa ei kauheesti tartte rampata. Meillä tosin neuvolassa ollaan tosi myönteisiä ja aktiivisia ja ehdotellaan ensiraskauden mukaisia käyntejä ihan sen mukaan, miltä odottajasta tuntuu. Meillä on kuitekin vasta kolmas neuvolakäynti huomenna - siis viikolla 22 tai 23, mikähän nyt onkaan meneillään... Tää on siis jo Kela-neuvola! Huh kun aika kirmaa.

Väsytyksestä ja pahoinvoinnista: mulla on mennyt tämä kerta ihan samoja latuja kuin edellinenkin. Alkuun, noin sinne np-ultraan oli kestokrapula ja megaväsytys, sitten helpotti eka pahoinvointi ja vähitellen väsykin väistyi ja nyt mennään varsin valoisissa merkeissä. Aika tarkkaan rakenneultrasta mulla on alkanut varsin energinen ja hyväntuulinen aika. Se sitten väistyy viimeistään vikalla kuukaudella ;) ...

Täällä on tänään tosi sumuista, mutta ihanan syksyistä ja raikasta! Jaksamista alkukankeuksien keskelle ja oikein hyvää odottelua!

Lallaa ja Nirppu reilusti yli 20 vkoa...
 
Ehkä ei pitäisi ääneen sanoa, mutta neljäs aamu menossa oksentamatta. Muutenkin ollut parempi vointi viime päivinä. Toki etoo ja oksettaa, mutta en tosiaan ole oksentanut reiluun kolmeen päivään ja olen saattanut syödä paljon paremmin. Väsymys kammottavaa edelleen, mutta paljon aiempaa paremmalla fiiliksellä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Oodikas, kiva, että olo jo helpottaa :)

Sokerirasituksesta sen verran, että mulle sitä suositeltiin tehtäväksi joskus viikkojen 22-24 paikkeilla. Iän takia ja siksi, että isälläni on 2-tyypin diabetes. Päätin kuitenkin, etten mene, ellei sitten virtsassa ole jollain kerralla glukoosia. Mielestäni mun ruokavalio on ihan hyvä, ja liikun kuitenkin päivittäin ja kolmesti viikossa ihan kunnon liikuntaa, joten en oikein näe, miksi mun pitäisi rasitukseen mennä turhaan.

Eriasteisia vatsakipuja mulla on ollut koko tähänastisen raskauden ajan. Aluksi tuntui koko ajan siltä, että kuukautiset alkavat, ja nyt sitten vihloo ja jomottelee kai muuten vain. Lienee ihan normaalia, täytynee seuraavalla kerralla vielä neuvolassa varmistaa.. :)

Joka tapauksessa, tänään laskettuun aikaan on jäljellä 21 viikkoa, eli viikot 19+0 on kasassa. Nopeasti on aika menny tähän asti...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei,
Kirjoittelenpas pitkästä aikaa kuulumisia, vaikka aika hiljaista keskustelu täällä on. Minulla alkuraskauden väsymys kesti paljon pidemmälle kuin 12 viikolle asti. Kannattaa siis varautua siihen. Pahoinvoinnista ei ole mitään kokemusta, mutta kuulostaa tosi kurjalle!
Minä otin ja käväisin 4D-ultrassa. Sen verran hermostutti kaikki, esim. iso sf-mitta. Ja löytyihän siihen syy eli paljon lapsivettä! Onko kellään siitä kokemusta? Sain lähetteen äitipolille n. 3 viikon päähän. Vauva oli ultran mukaan muuten kunnossa. Vaikka voihan se lapsiveden runsas määrä johtua vaikka mistä ongelmista...Ilmeisesti ovat kuitenkin harvinaisia, koitan lohduttaa itseäni sillä.
Äitiyslomaan n. 3 viikkoa aikaa. Ei oikein enää jaksaisi. Vauva on tosi vilkas ja istuminen on ison mahan kanssa raskasta. Huolia ja murheita taas riittää :).
Jaksamisia kaikille odotukseen, kyllä ne viikot siitä vierii.

Minniliini kohta 32vko
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
HUHUU!? Minne kaikki kadonneet?

Kanervankukkanen: Totta tosiaan, niin onkin =) Niin tuttuja nuo sun pelot....

Ollakovai...?: Joko rasitus tehty?

Oodikas:Ylistys Sea band rannekkeille! Mun systeri ei niist apua saanut, mutta mulla helpotti...aika tyyriit hinnaltaan tollaisiksi ritsoiksi, mutta jokaisen centin maksoi takaisin mun ranteissa ;) Toivotaan et sinäkin saat niistä täyden avun!

Minttumaari*:Tervetuloa ja hirmuisesti onnea :heart:

Minniliini75:Ihanaa, miten pitkällä olet jo! Menispä tää aika nopeammin...onneksi tulee joulu ja uus vuos ja niiden tuomat hässäkät.

ON: NYT uskallan jo pikkuhiljaa EHKÄ rentoutua...Taas on kontrolliultrassa käyty ja tadaa: vuodolle selvisi syy, etinen istukka! Helpottavaa kuulla et se on "vaan" istukka joka siellä vuotelee. Eli vuodot jatkuneet ja jatkuu, vauva voi hyvin :heart: Aika näyttää, nouseeko istukka riittävästi mahdollistaakseen alatiesynnytyksen. Hullua...polilla ja neuvolassa puhuttiin jo SYNNYTYKSESTÄ. Monen synnärin ovi sulkeutui edestäni RD:n takia :( Vaihtoehdoiksi sain joko Jorvin tai Naikkarin, mutta mieluummin Naikkari kuulemma...sopii vaan toivoa, että vauva jaksaa odottaa käynnistykseen saakka, joka on noin 3 viikkoa ennen laskettua, koska mun synnytykset on kestäneet 52min-3h, ekasta supparista syntymään. Ja matkaa tulee 100km. Vauva, joka on saanut kutsumanimekseen Roosa (kuopus on ihan varma että saa pikkusiskon :rolleyes: ) on hyvin kasvuaikataulussa vielä mukana: vain 2 päivää ikäistään kookkaampi! No hulluus meinas vuotelusta tulla ja tilasin kotidopplerin. Se on ollut mun mielenrauhoittaja! Aamuisin on turha kuunnella, silloin ei kuulu mitään, mutta kun herää kunnolla ja syö, niin alkaa masussakin liikettä ja sykekkin kuuluu! Pulssi ollut sellaista 150-170 luokkaa sekä kotona, että neuvolassa eli saattaa mun prinsessa olla oikeessa sisaren sukupuolesta :p Seuraava ultra, ykkös screeni, on 8.11 ja näin jatketaan. Kolmen viikon välein ultra. Protaphan jatkuu samalla annostuksella toistaiseksi...mahaläskit on kipeenä, en tajua miten oonkin pistellyt niin huolimattomasti, et pistäminen sattuu. Reisiä säästän, kun niihin joutuu pistään sitten kun massun läskit venyneet pois...verensokerit on, noh, mitä sattuu, pääosin kuitenkin aika lähellä normaalia! Ja voi kanssasisaret...piti ihan yhdeksännessä raskaudessa kokea vitsaus nimeltä UMMETUS! Mä paisuin vaan ja painokin nousi, kun paskaa ei vaan tullut! Nyt aloitettiin eilen Levolac ja halleluja, mitä helpotusta! Kaasua tullut eilisestä kunnolla ja jopa vatsakin toiminut 2 kertaa, tosin koostumus ei tyydytä vielä. Paino tippunut kummasti ja mahan turvotus helpottanut! Vielä tähän niitä peräpukamia niin avot! :D Tässä kuva Roosasta 9+3 :heart:


Sipuriina ja Roosa rv 10 :heart:
 

Yhteistyössä