Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

Oodikas, otan osaa. Aika rankkojen vaiheiden läpi pikkuisenne ehti jo selvitä ja kasvaa, ikävää että lopulta kävi näin.

Minttumaari*: en tykkää ostaa ilman sovittamista ( vaikka äitiysvaatteiden kanssa se istuvuus nyt on mitä on) joten nettikaupoista en tiedä. Kruununhaassa on Lapsenpäästäjän puoti, joka oli eka paikka jossa ei alkanut harmittaa (toisin kuin juuri niiden stoccan vaaleanpunaisten äitiysfarkkujen äärellä). Saksan työmatkalla ostin jotain (aika kalliita, tosin) Paulina-nimisestä liikkeestä, jonka pitäisi myös myydä nettikaupan kautta Suomeen, oisko paulina.de

Milk@: isyyspakkaus isänpäiväksi kuulostaa huippuidealta! Tässä vaiheessa oli aika vaikea keksiä miten tuota päivää juhlistaa, kun ensimmäistä vasta odotellaan
 
Viimeksi muokattu:
Voi Oodikas, olen tosi pahoillani puolestasi. Olipa todella surullinen uutinen. Kurjaa, että lopulta kävi näin, vaikka jo välillä näytti sille että raskaus voisi jatkua rankoista vuodoista huolimatta. Paljon voimia ja halauksia täältä sinulle:hug: Toivon myös, että sitten kun olet valmis, raskaudut sitten nopeasti uudestaan.

Mesimarjaana
 
Oodikas, olen niin tosi pahoillani :hug: Poistin sut listalta, mutta toivon, että tulet pian takaisin!

Tinttu76, mulla meni jotenkin ohi toi sun viesti, ja huomasin siis vasta nyt, että olet plussannut!! ONNEA!!!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :) :) Tervetuloa odottajien joukkoon!

Isyyspakkaus oli menestys, mies nauroi katketakseen.... ;) Ostin siihen: SuperISI T-paidan, vauvalle pipon tekstillä ISIN KULTA ja tutin tekstillä ÄÄNENVAIMENNIN. Kaksi kirjaa: Vauvan Omistajan Opas ja Nyt Vittu Nukkumaan (molemmat herättivät suurta hilpeyttä) Sen lisäksi ostin ihan pienet pullot (niitä pieniä pulloja, joita Alkosta saa) konjakkia ja viskiä (hätävaratömpsyiksi) ja varapimpan (jos tulee hirveä puute silloin kun minä toivun synnytyksestä...)

Mies tykkäsi kovasti, ja alkoi jo lukeakin tuota vauvan omistajan opasta. Se on hauskalla tavalla kirjoitettu kaavakuvineen kaikkineen.

Parastahan tuossa isyyspakkauksessa on, että sen voi räätälöidä ihan vastaanottajan mukaan.

Meillä eilinen neuvolakäynti sujui hyvin, painonnousu on ollut maltillista (n.300g/vko) ja kohdunpohjan korkeus oli juuri tasan keskikäyrällä. :) Oli ihana kuulla pienen sydämen lyönnit, tippa linssissä niitä taas kuuntelimme. Muutaman viikon päästä lääkäriin.
 
Voi Oodikas, olen niin pahoillani :hug: Keskenmeno on aina raskas asia, ja säkin pääsit jo niin pitkälle. Oikein paljon voimia sinulle!

Milk@, ai että mua alkoi naurattaa toi kirjan nimi "Nyt vittu nukkumaan" -myönnän, että muutaman kerran on tehnyt mieli tokaista juuri nuo sanat jälkikasvulle, kun hillutaan iltaisin eikä suostuta mennä nukkumaan. Varapimppa on kanssa hyvä idea, meillä aletaan jo muutama päivä synnytyksen jälkeen ihmetellä, että koskas sitä osastoa olis tarjolla ja sattuneesta syystä en ihan heti ole ollut itse asiasta niin hirveän innoissani.

Pöh, mä kuulostelen jokaista vatsan möyrähdystä, et oliko toi liike vai ei. Kerran pari on ihan alhaalla käynyt pari muljahdusta, jotka olis voineet olla liikkeitä tai yhtä hyvin ei. Mulla on nykyään neuroosi joka asiasta:LOL:

Ollakovai..? ja 14+6
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Voi Oodikas, otan osaa suuren menetyksen johdosta.

Tervetuloa uusille odottajille.

Raskaus on puolivälissä ja vauva liikkuu ihan mukavasti.
Mulla on pieni ongelma ja kysynkin teiltä onko teillä samaa ropleemaa:whistle: Mulla tulee välillä tosi sitkeää limaa alapäästä, ajattelen tietenkin että eikait se vaan ole limatulppaa...muutaman kerran näin on käynyt. Muuten tässä on ihan hyvin mennyt:)
 
Voi Oodikas miten kurjaa :hug:. Jaksamisia.

Olen myös tuota äitiysvaateasiaa miettinyt (en ole ollenkaan hätäinen =)). Turussa ei ilmeisesti ole minkäänlaisia äitiysvaatteita myynnissä missään, joten nettiin täytynee turvautua. Elloksella näytti olevan ihan kivoja farkkuja ja hintakin ok. (En millään viitsi sijoittaa kovin paljoa vaatteisiin, joiden käyttöaika on niin lyhyt). Tässä vaiheessa tyydyin shoppailemaan pari löysempää neulepaitaa, jotta saa mahdollisesti kasvavan vatsan vielä toistaiseksi piiloon (siis ihan normimallistoa, eli voi käyttää vaikka mitään ei kasvaisikaan.)
 
tinttu76, mä ostin äitiyshousuja ja -mekon ihan H&M:stä. Niillä ainakin on täälläpäin sellainen pieni valikoima, ihan pari-kolme rekkiä. Mutta kyllä niillä alkuun pääsee.. Ja nyt on onneks paljon väljiä ja löysiä yläosia tarjolla... :)
 
Milk@ isyyspakkaus kuulosti tosi kivalle :).

Äitiysvaatteista: Minä taas olen ostellut äitiysvaatteita innoissani. Silloin kun olen odottanut kahta ensimmäistäni kauan sitten, ei ollut varaa ostaa mitään. Nyt olen sitten ostanut. Samoin imetyspaitoja, joista en ollut kahden edellisen kohdalla kuullutkaan. Ulkoilu kyllä tekee välillä jo tiukkaa. Ei raski aivan joka säälle äitiysvaatteita ostaa. Pakko pärjätä joulukuulle villatakeilla ja äitiys-syystakilla. Toppatakkia en kyllä enää osta. Pysyn ennemmin sisällä :D.

Tässä tuli jo 36 viikkoa täyteen! Kävin eilen äitipolilla ja sain painoarvioksi 2,4kg. Ihmeen epätasaisesti vauva kasvaa. En oikein luota enää koko arvioihin. Lapsivettä oli edelleen paljon, mutta syystä ei edelleen ole tietoa. Vielä menen uudestaan ennen laskettua aikaa. Synnytys alkaa jo kieltämättä kummitella mielessä...
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Siis mä alan taas olla vainoharhainen tään odotuksen kanssa! Tekis hirveesti mieli soittaa nlaan ja kysyä, olisko mahdollista päästä kuuntelemaan sydänääniä, kun seuraava nla on vasta 2 vkon päästä ja kun liikkeitä ei vielä tunnu, niin kuvittelen sitten kaikenlaisia:(

Pitänee harkita kotidoplerin hankkimista, josko se toisi vähän mielenrauhaa -onko kellään sellaista käytössä? Mitä olette tykänneet?

Sori omanapainen vuodatus, nyt vaan huolestuttaa niin paljon.

Ollakovai..? ja 15+1 (toivottavasti)
 
Ollakovai: Sinuna en vielä hermoilisi liikkeistä. Itselläni liikkeet alkoivat tuntua kunnolla vasta lähempänä 20 viikkoa. Senkin jälkeen saattoi olla hiljaisia päiviä. Kerran neuvolassakin vko 15 2 lääkäriä ja hoitaja etsivät sydänääniä dopplerilla, mikä oli aika hirveää. Käsittääkseni kotidopplerit voivat olla vieläkin "huonompia". Aiheuttaako siis lopulta enemmän huolta jos sellaisen hankkii. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
 
Meillä on Doppleri - vieläpä vähän joku tavallista parempi mukamas : /

Nyt on kuitenkin jo 12+1 enkä vielä ole saanut sillä kuuluviin vauvan sydänääniä. Istukka sen sijaan kuuluu oikein selvästi. Lisäksi mulla on istukassa aika voimallisia repäisykipuja, eli sen olemassaolosta ei liene mitään epäilyksiä =)

Huomenna meillä on ensimmäinen ultra - ja myönnän kyllä sitä melkolailla jännittäväni. Jos joskus koen tän alkuraskauden uudestaan, niin en taatusti suostu odottamaan viikolle 12 ennenkuin käyn ultrassa tarkistamassa asiaa!!!

Kiitos vinkeistä noiden mammavaatekauppojen suhteen! Lisääkin vinkkejä saa antaa! Mulla on nyt Ellokselta tilattuna paketti ja sen saapumista odottelen. Muissa kaupoissa kuin H&M:llä ja Elloksella mua huolettaa että riittääkö merkeissä koot. Olen isompi kokoinen jo entuudestaan ja nyt kun raskauden myötä paino on noussut 3,3 kiloa tunnen itseni tooooosi isoksi. Mutta tosiasiassa mulle sopii vielä ihan kaikki omat vaatteet. Itse kyllä huomaan muutosta vatsanseudun pönötyksessä, eli ei tää varmaan kovin kauaa salaisuutena tule pysymään.

Kävin muuten kurkkimassa tuolla kuumeilijoissa - siellä on kolme uutta plussaa jännäämässä viivan vahvistumista :flower::heart:
 
No niin, meninpä tilaamaan doplerin, ihan sellaisen perusmallin -siis mä en ymmärrä, miksi olen niin hermona, tää on kuitenkin kolmas lapsi ja silti hermoilen. Kai se keväinen kkm vaan vielä kummittelee koko ajan taustalla: / Minniliini, juu, todennäköisesti käy juuri niin, että doplerin kanssa hermoilen vielä enemmän:headwall:

Minttumaari, mäkin jännitin np:a ihan hulluna, vaikka vu:ssa kävinkin ja nlassakin ultrattiin vielä siinä välissä. Mamalicious-merkillä on muuten ainakin joskus aikaisemmin löytynyt mm. kivoja suoria housuja, nyt en tosin tiedä, mihin suuntaan on mennyt, kun en vielä ole käynyt penkomassa.
 
Moi!

Tinttu, en ole vielä käynyt katsomassa, mutta aiemmin ainakin esim. OzBabyssa oli Turussa odotusvaatteita.

Minttumaari, miten meni ultrassa?

Minulle ei kuulu ihmeempiä, liikkeitä koitan kovasti kuulostella. Toinen neuvolakäynti on ensi viikon torstaina.

Kanervankukkanen ja pampula 14+6
 
Nyt on sitten varhaisultrassa käyty ja siellä se pieni sydän sykki vahvana :heart:. Lisäksi siellä oli KAKSI muuta alkiota, joilla ei kummallakaan näkynyt sykettä. Lääkärin mukaan ovat todennäköisti menehtyneet, mutta parin viikon päästä voisi varmistaa asian. Toivottavasti näin on, koska kolmoisraskaus on kyllä jotain aivan liian pelottavaa... No, yksi siellä ainakin köllii, joten voisin tulla listalle mukaan:

Tinttu76...............37.............LA 8.7.2014............1. lapsi....................TYKS

Tinttu76 ja "täytyy keksiä tälle työnimi" 7+0

Mä aion kyllä ehdottomasti tilata kotidoplerin, kunhan tässä nyt tulee viikkola lisää.
 
Tinttu76 Onnea :heart: Aika hurjalta kuullostaa tuo kolmoisraskaus; käyt varmaan tarkastuttamassa tilanteen parin viikon päästä?

Meillä on rakenneultra takana ja pikkuisella kaikki hyvin :heart: Kysyin sukupuoltakin, mutta eipä pikkuinen halunnut sitä oikein näyttää! Kätilö aikansa ultrasi ja sanoi, että veikkaa tyttöä, mutta varma ei voi olla. Eli saamme olla synnytykseen asti jännityksessä sen suhteen.

Selina76 + pikkuinen rv21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Tinttu76, onnea!! :) Lisäsin sut listalle. Kolmoset olisikin melkoinen paukku... :D

Selina76, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Toisaaltahan se on ihan hauskaakin jännittää loppuun asti, kumpi sieltä tulee..? Tai niin ainakin mä ajattelen :)
 
Ohoo, onpa täällä ihania ultrakuulumisia! Itse olen kyllä niin ahne, että olisin varmasti vaan ilahtunut kolmoisuutisesta :D Mutta olishan se varmasti melkoinen paukku :LOL:

Mutta tärkeintä on että se yksi syke löytyy ja voi hyvin. Onnea siis vielä kerran Tinttu - ja kaikki muutkin uudet plussanneet. :heart: kiva kun tänne pikkuhiljaa alkaa kasaantua tuttuja myös sieltä kuumeilijoiden puolelta =)

Meillä oli siis perjantaina 1. ultra ja jostain kumman syystä pelkäsin sitä etukäteen ihan kamalasti. Olin jotenkin ihan varma, että todennäköisyys olisi ollut ihan pieni että vatsasssa todellisuudessa joku olisi. Tuntui ihanalta kun meidän pieni löytyi heti kun se ultrausvehje laitettiin vatsalle, syke oli kohdillaan ja vauva näytti liikuskelevan kokoajan kovin vilkkaasti :heart: Eli sikiöitä oli yksi ja kaikki oli muutenkin juuri niin kuin pitääkin. Turvotusta oli 1,5 ja tällä viikolla saamme postissa tulokset kromosomiseulasta.

Lisäksi pikkuinen on kasvanut todella vauhdilla. Tikuttelun mukaan (ja myös gynen tekemän ultran mukaan) mun ovulaatio oli viikon myöhässä - - - ja silti laskettua aikaa siirrettiin päivällä aikaisemmaksi. Eli meidän uusi virallinen laskettu aika on 27.5.

Tämän jälkeen sain äidiltäni lahjaksi pienen kassin omia vanhoja vauva-ajan vaatteitani. Ensin olin ihan kauhuissani, että en tosiaan laita vauvalle mitään seitkytluvun rytkyjä - mutta vaatteet olivatkin todellä hyvässä kunnossa. Kuosit olivat sellaista evergreeniä raitaa - eli hiukan asiaa tarkemmin tutkailtuani, luulen, että meillä on jo pieni vauvanvaatesetti kasassa :heart:

Sitten tässä onkin ollut hiukan kiirettä. Meillä on edessä aikas pakollinen muutto (noh, ei nyt ihan elintärkeä) + meidän auto oli katsastuksen mukaan sanonut sopimuksen lopullisesti irti. Eli kun on vähän vanhempi auto ja siihen tulee kaksi kallista remonttia -> oli asia aika selvä, että ei kannata. Eniveis viikonloppu meni melkoista haipakkaa asuntonäyttöjen ja koeajojen välillä sombaillessa.

Huomenna on taas paluu duuniin / reissuun. Olen nyt aivan epätoivoissani laskeskellut päiviä sopimuksen loppuun - ja paljonhan niitä vielä on edessä. Helmikuun loppuun saakka pitää jaksaa matkustaa - mutta sitten saankin jo heittäytyä täysillä pesärakennukseen ja mammailuun :flower: :heart: en malttaisi odottaa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kanervankukkanen
marjaorvokki, voisitko laittaa vielä lasketun aikasi, lisään sut sitten listalle.
Onnea plussasta! :)

Tsihihii, onnea myös sinulle plussasta! Haluatko, että lisään sinut listalle?

Ja Minttumaari, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :)
 
Laskettu aika laskurin mukaan olisi 24.7, katotaan sitten ultran jälkeen kuin paljo siirtyy :)

Oireita tässä vähän odotellaan, kun ei oikeen mitään ole vielä ilmassa. Kun aikaisemmissa raskauksissa oli oireita oireiden jälkeen. Testinkin tein vaan sillä perusteella, kun menkat oli myöhässä ja sekään ei hirveenä ollut mulle uutta, kun edellinen kiertokin venähti liki 40 päivään ja muutenkin menkat vähän epäsäännöllisen säännölliset ollut. Noh, kaippa niitä oireitakin ehtii vielä tulemaan :D, kun ollaan tosiaankin vasta viikoilla 4+6 :heart:

Onnittelut Tsihihii plussasta ja jarrusukkia sullekin messiin :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tsihihii
Olikohan joku psykologinen juttu tuo mun oireettomuus, kun heti sen ultran jälkeen iski vaikka mitä vaivaa :). Väsyttää aivan käsittämättömän paljon, eikä mikään määrä unta vaikuta mitään. Lisäksi on jatkuvasti etova olo, vaikka oksentanut en ole kertaakaan. Työnteko on hieman haastavaa, kun ei meinaa silmät pysyä auki, mutta kai mä jotenkin täällä haahuilen ja yritän näyttää siltä, että saan jotain aikaiseksi...
 

Yhteistyössä