Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 3

Jee jee Pippuri! Onnea plussasta :flower::heart:
Mä toivoinkin että onnais pian niin saadaan fiilistellä yhdessä ja jatkaa hauskoja vauvamiittinkejä :) Mä täällä tutkin tätä masun muotoa ja jännitän hieman sukupuolta. Oishan se jännä saada tähän poikalaumaan yksi tyttö. Hauskinta olisi jos se ei selviä tuossa 10.6. ultrassa.. sitte jännäillään loppuun asti :) Yllättäin kaikki perheen miehet toivovat poikaa ja minä toivotan tytönkin lämpimästi tervetulleeksi.
Mustikka ja pikkanen (työnimeltään Vinsentti) 18+3
 
Täällähän on ollut vilkasta. Tervetuloa mukaan cynde ja Pippurihäntä!! Minttumaar* mä niin samaistun tuohon toisen toivomiseen: tätä ensimmäistäkään vielä saatu kunnialla ulos ja jo haaveilen, josko kroppa suostuisi vielä toiseen :D.

Tänään se sitten alkoi, siis ÄITIYSLOMA!! Vuosi sitten en olisi oikein suostunut uskomaan, että se päivä joskus koittaa. Vähän oli höntti olo, kun töistä lähdin. Outoa, etten ole (toivottavasti) menossa sinne yli vuoteen. Tai no, poiketa aion siellä varmaan jatkuvasti (meillä on niin mahtava porukka siellä), mutta ei se taida olla sama asia. No, eiköhän se haikeus häviä, kunhan uusi pomo saadaan maailmaan :heart:. Kaveri on edelleen tiukasti pää ylöspäin, joten lopusta ei taida tulla mitenkään helppoa.

Tinttu ja Tupu rv 34+4
 
Heipähei! Liitynpä minäkin joukkoon! Kuumeilijoita seurailin, mutta en koskaan kirjoitellut ja nytkin oon käynyt vaan muita lukemassa, salaa :ashamed: Nyt aktivoidun!

Eli Neydan 36v 2.lapsi, la 8.11.


Enkä oikein usko todeksi että saan vauvan, vaikka liikkeetkin jo tuntuu. Mulla alkaa huomenna kesäloma, 10vkoa :D Sitten töihin neljäksi viikoksi ja mammalomalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Tervetuloa uusille ja uusvanhoille!

Täälhn alkaa olla vilinää :). Itselle tulee nyt tiistaina 12vkoa täyteen ja esikkokin täyttää samalla 18vuotta! Nt-ultra on 9.6 eli viel joutuu viikon odottelee sitä että näkee pienen ensi kerran, kun vu näkyi vaan pieni toukka :).

Miltsu76 ja hempukka 11+4
 
Heippa Miltsu! Onpa hauskaa, kun täällä on näitä uusvanhoja nimimerkkejä listoilla :D

Eilen digitesti näytti päiväpissasta kauniit "raskaana 2-3" eli kyllä sitä viidennellä viikolla nyt ollaan varmastikin. Hurjan nopeasti, neljässä päivässä, muuttui testitulos herkän testin lähes näkymättömästä häiväleestä/viivanpaikasta tuohon digin selkeeseen viestiin. Eli ihan rapsakasti tasot nousee. Kaksosiin en kyllä ala! Jännät ja epävarmat ajat on, mutta nyt on mieli jotenkin huoleton. Luonto korjaa tilanteen tarvittaessa ja mun tehtävä on vaan pitää ittestäni huolta. Niin paljon kun edellisen odotusaikana turhaan stressasin niin nyt en ala etukäteen pelätä mitään. Asiat voi mennä ihan hyvinkin :)

Eli näillä tiedoilla nyt sitten mukaan

Pippurihäntä/ 36v/ LA 3.2./ 3. lapsi/2. yht/ KOS

PH ja piilomato rv 4+5
(hui, jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin pahoinvointi alkaa jo ens viikolla - eiks niin että jokainen raskaus voi olla erilainen? Joohan... ;) )
 
Meillä olikin eilen ja tänään rakenneultra. Rakenteissa ei löytynyt mitään mikä viittais kromosomipoikkeavuuteen joten molemmat lääkärit oli sitä mieltä että suurempi toden näköisyys on siihen että vauva on syntyessään terve. Tämän hetkinen painoarvio on 422g, kaikinpuolin vastasi viikkoja päivän parin heitolla, käytännössä ei kuulemma merkkaa mitään kun nuo on niin mittaajasta kiinni. Sukupuolikin tiedetään mutta se olkoon vielä toistaseks salaisuus :)
Kovasti kaveri touhus mutta sitkee oli jalkojana koukussa pitämään ettei meinattu masua saada mitattua. Kädetkin vihtoi kokoajan kasvojen edessä mutta saatiinpas kuitenkin KUVA napattua
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Onpa hyvät kuvat saatu Tähtitomun pikkuisesta! Ihan oikea ihminen se on :D Ollapa jo tuossa vaiheessa... Niin on epäuskoa täynnä tämä alkuvaihe, varsinkin kun oireet on niin mitättömät vielä. Toivotaan, että aika korjaa tämänkin "oireettomuuden".
 
Pippurihäntä, Aika uskomattomalla tosiaan tuntuu edelleen että minun masussa kasvaa oikeetsi oikee ihminen :heart:
minähän olin kans ihan oireeton. Oltiin jo pessimisti asenteella ajatuksissa siirrytty seuraavaan hoitoon. Itseasiassa oon ollu läheskokoajan oireeton, pientä äklötystä oli mut siinäpä ne suurimmat oireet tais ollakin :)
 
Onnittelut Kanervankukkanen :heart:!

Tänään käytiin kaverin kanssa perätilakontrollissa ja niinhän siinä kävi, että sektiolla mennään. On ne äidinvaistot ihmeellisiä, kun olen koko ajan jotenkin tiennyt, että näin tässä käy. Kaveri oli väärinpäin ja lisäksi pää oli takakenossa, joten lääkäri sanoi heti, että sektio on ainoa vaihtoehto (ellei sitten innostu itsestään kääntymään, mutta käännöstä tai normisynnytystä ei voi edes yrittää). Nyt on sitten aika varattu 30.6 sektioon ellei tule jo aiemmin. On kuulemma kypsät paikat ja kahdelle sormelle auki eli periaatteessa voisi tulla koska vaan (ei kyllä yhtään supistele). Harmittaa, kun olisin halunnut tietää miltä synnyttäminen tuntuu, mutta toisaalta on helpottunut olo, ettei mun tarvinnut tehdä sitä päätöstä. (Pt synnytys ei todellakaan innostanut). Vähän kyllä hirvittää millaista sen haavan kanssa on olla heinäkuun helteissä...

Tinttu ja Tupu 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Miltsu - voi ei. Noita uutisia ei kukaan halua saada. Jos tai kun jaksat tai haluat kertoa, niin kysyisin, mitä tuosta nyt sitten seuraa? Tottahan se on, että näillä kymmenillä hälyt käy helpommin iänkin takia jo, mutta silti mahdollisuudet saada täysin normaali terve lapsi on erittäin hyvä.

Täällä nitkutellaan eteenpäin näitä alkuraskauden pitkiä päiviä. 24/7 ällöttävä olo, jota helpottaa vain syöminen, on saapunut pari päivää sitten ja nyt koitan pitää puputtamisen kurissa, ettei paino lähtisi ihan lapasesta. Mulla on vaan ihan törkee krapularuokien himo, lihaa, pizzaa, hampurilaisia... Kaikkee rasvasta ja suolasta pitäis saada kupuun koko ajan. Viimeks pahoinvoiva olo oli vielä pahempaa, niin syöminen ei kiinnostanut samaan malliin. Katotaan nyt mihin tää kehittyypi.

Ens viikon keskiviikkona päästään katsomaan, mikä se tilanne sitten oikeasti on, löytyykö ketään tai mitään. Varhaisultrasta sitten juhannuksenviettoon, katsotaan millä mielellä...

Pippurihäntä 6+3
 
Kannanpa korteni kekoon tännekin :)

Ihan ensiksi Miltsulle :hug:

Onnittelut vauvan saaneille! :flower:

Täällä lähestytään puoltaväliä, mikä tuntuu uskomattomalta sitä ajatellessa kuinka vasta tähänkin porukkaan ilmoitin plussasta :D Liikkeitä on reilut pari viikkoa tuntunut päivittäin, ultraan on vielä puoltoista viikkoa aikaa. Sitä tässä nyt jännitetään..! Pikkuhiljaa ollaan alettu katselemaan vauvalle tavaraakin, vaikka jostain syystä tuntuu edelleen epätodelliselta olla raskaana. Äitiyslomalle olisin valmis tosin jäämään vaikka heti :D Kesälomaakaan kun ei ole, on tässä vielä 3½ kuukautta paahdettavana. Pahoinvointia ja väsymystä on edelleen hieman ilmassa, ei onneksi sentään alkuaikojen tapaan - silloin se oli jotain aivan käsittämätöntä.
Pippurihäntä, mulla vähän samantyyppiset himot eikä ole helpottanut vieläkään :D Päinvastoin, pahenee vaan ;) Onneksi ei ihan joka himoa ole edes voinut toteuttaa..!

Ankka & Bebecito/a 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Meen naikkarille sikiötutkimusyksikköön ja juttelen kätilön kanssa 23.6 tuloksista. Siinä samalla voi mennä lapsivesipunktioon jossa selvii tarkemmin kaikki. Ei välttämättä vauvassa oo mitään vikaa, ikäkin voi vaan tehdä sen että narahdin, ne hälyt on onneks usein vääriä hälyjä. Mutta kyllä tässä kiletämättä miettii koko ajan asiaa..
 
miltsu, *halaus* Tiedän niin tuon tunteen, mehän narahdettiin kans. Ei menty jatkotutkimuksiin muuta kun sen mitä haluavat tiuhemmin ultrata. Meillä lääkärit oli sitä mieltä että ikä ja paino on suurin tekijä. Tähän asti kaikki on ultrissa ollu hyvin ja pikkunen kasvaa niinkun kuuluukin ja lääkäritkin on kokojan enemmän sitä mieltä että suuri todennäköisyys on terveeseen lapseen.

TT 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Onnittelut Kanervankukkanen ja Tinttu76 pienokaisista :heart:

miltsu76 Mä kyllä varmaan menisin myös punktioon, jos hälyjä tulisi. Tosin mulla on se tilanne, että ite on Rh- ja lapsi on aikasatavarmasti Rh+ kun edellinenkin oli. Eli siinä on se vasta-aineiden vaara, mutta niitä kai voidaan hoitaa nykyään aika hyvin.

ON: Varhaisultra toi meille parhaan mahdollisen juhannus(ja mulle synttäri-)lahjan. Täysin viikkoja vastaava normaalisti kehittynyt 8mm minityyppi sykkeineen kaikkineen majaili tukevasti kohdun sisäpuolella, kohtukin hyvin pyöristynyt. Sen verran oloja on tän viikon ollutkin, että uskalsin toivoa näitä uutisia :) Lääkäri totesi, että tällä historialla (kaksi normaalia raskautta ja tervettä lasta luomuna) tämä kolmaskin sujuu hyvin, kun on kerran niin "hyvät geenit". Ihana gyne mulla :heart: Sitä lupaili kanssa, että koska edellinen meni melkein käynnistykseen eli syntyi 42+0 niin tämä menee kanssa pitkäksi. No ihan sama mulle, nyt oon henkisesti paremmin varustautunut siihenkin.

Huh, nyt pitää alkaa miettiä, että mitä hittoa sitä onkaan menty tekemään ;) Kaksi mukeloa 1,5v ikäerolla + teini-ikää hipova poika, ja asumisolosuhteet tällä hetkellä ei kyllä oo yhtään ison lapsiperheen mallissa. Hissittömän kerrostalon ylimmässä (4.) kerroksessa asutaan kolmiossa. Ja vielä tuo koirakin. Ekana pitänee ratkaista etsitäänkö uusi asunto ennen vai jälkeen. Alan koko ajan kallistua enemmän siihen suuntaan, että ennen. Onneksi talous antaa periksi laajentamisen, ja itse palaan kyllä töihin varmaan aika pian 2016 ainakin osa-aikaiseksi.

Pitänee sitten esimiehellekin kertoa, että enpä palaakaan vuodenvaihteessa töihin. Mutta sen ajattelin tehdä, jos selvitään kunnialla tuosta np-ultrasta. Nyt vaa naatitaan Pommacin voimin Juhannus ja vedellään grilliruokaa tähän kestokrapulaan :LOL:

Kaunista keskikesää kaikille!

Pippurihäntä ja alivuokralainen rv7+1
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76

Yhteistyössä