Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Moikkanen täältä maitohöyryjen keskeltä .)

Pippuri olit päivittänyt aivan oikein! Olin tosiaan unohtanut pari pikku detskua noista mun viesteistä..kuten syntymäpäivän:p

FB ryhmän voin perustaa pienemmällekin porukalle :) Tosin ymmärrän hyvin jos se ei innosta mutta kokeilempa nyt kuitenkin:cool:
Mä olen tosi mielelläni mukana myös täällä jos perustatte tänne
esim. tuon kerhon tms..
Tutkailin fbeen ryhmäasetuksia. Ryhmän saa salaiseksi jolloin julkaisut, nimet, päivitykset ylipäätääs kaikki sinne laitetut näkyvät vain ryhmän jäsenille.
Eli jos haluat tulla mukaan laita mulle privaviestinä nimesi niin laitan sinut ryhmän jäseneksi. Tämä edellyttää kaverikseni ryhtymistä :).

Loppuraskauden yövalvomiset Joo o..on erittäin hyvässä muistissa. Mulla oli vimppa kuukausi aika hankalaa asennon, närästyksen, kaikenmaailman kipujen ja yleisen mahdottoman olon kanssa. Valvoin joka yö ainakin 2h. yleensä enemmän. Katsoin kaikki leffat jotka käsiini sain, yle areenan sarjat, luin kirjoja, neuloin...ja sitten vaan olin ja lopulta vaan itkin kun oli niin paksu ja toivoton olo. No ymmärrän itseäni nyt! 4,5 kg. alkaa jo tuntua:)

Vuorikristalli älä kalpene kauhusta! Mä alan uskoa siihen että tää mun lantio on melko antava. Vauvahan oli losahtanut sinne tooosi alas..eikä näkynyt siis kovinkaan jättimäisenä masuna sitten lopunviimen..siksihän sitä mun tuskaa oli lääkäreiden vaikea uskoa. Uskon että ois tullut itekseen aiemmin jos ei olisi ottanut mahtuakseen. Ja jos miettii nyt ja katsahtaa tuota vaavia niin ei siinä niiiin isoa eroa ole onko vauveli 3,5 vai 4,5 kg. Tosin mun eka synnytys oli avosuinen. En ihan ollut tajunnut mitä se tarkoittaa tai siis mihin se synnytyksessä vaikuttaa. Jos olen ymmärtänyt oikein niin avosuinen tarvitsee enemmän tilaa tullakseen ja siksi ehkä tämän nelipuolosen ulospuikkaaminen ei ollut niin hirveää kun sieltä oli jo yksi avokas tullut :)

Mustikka ja eilen muuten aikalailla 24/7 imuttanut poitsu:LOL:
 
Onnea Mustikka, ihanaa vauva-arkea teille:flower:

Tuosta jatkossa yhteydenpidosta...mä olen kanssa muinaisjäänne, tai siis kyllä mulla on naamakirjaan profiili joskus avattu ja ehkä kaksi kaveria sinne joskus hyväksytty, mutta en ole ikinä koko palvelua enempää käyttänyt.

Voin toki ryhmään liittyä, jos vaan osaan enää koko facebookia käyttää:) Mulle käy siis kyllä myös kerho tälläkin puolella. Silloin joskus aikoinaan meillä oli suljettu ryhmä pk-seudun ensimmäistä odottaville täällä ja se jatkoi toimintaansa myös synnytyksen jälkeenkin. Oli oikein hyvä ja toimiva foorumi. Se varmaan toimii vieläkin...mä vaan sain sieltä potkut kun en ollut tarpeeksi aktiivinen ja samaan aikaan vielä erosin ja muutin.

Jos Pippuri joskus muistat niin mulle voi tonne eka sivulle päivittää iäksi 37v, täytin jo viime kuussa mutta en ole muistanut mainita koko asiasta.

Niin ja rouvakin musta sitten tuli viime perjantaina, jotenkin ihana fiilis vaikka ei oikeastaan muuttunut mikään muu kuin sukunimi. Tosin saatiin kyllä eilen aikaiseksi ensimmäinen aviollinen riita, melko mahtava sellainen...voi olla että ei tartte pahemmin juhannusta viettää. Toivotaan että saadaan rauha aikaiseksi...

Oikein ihanaa ja lämmintä keskikesän juhlaa teille kaikille:wave:

Kaktus 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Moro!

Jos olisi aamulla mahdollisuus mennä takaisin sinne kuuluisan peiton alle, kun näyttää siltä, ettei kannata edes yrittää hyvää päivää, se aamu olisi ollut tänään. Maailmankaikkeus on kyllä koetellut ihan koko päivän ajan lapsen ja miehen muodossa, joihin sitten puran kiukkuani. Kiva. Oon niin paras puoliso ja äiti -fiiliksellä. :(

Huomenna on taas neuvola, jossa ratkeaa viimeisen neuvolalääkärin kohtalo. Ajattelin nimittäin pyytää sitä kokoarviota keskusäitiysneuvolassa, tuntuu vaan siltä.

Sori tämä omanapainen vuodatus, tänään ei vaan lähde muuta.

Voikaaste hyvin ja mukavia keskikesän juhlia!

MR ja Sanelma 30+jotain
 
Mma R :hug: tiedän niin kovin (liian) hyvin mistä kerroit... Joskus koettelee.

Kaktukselle tosi paljon onnea :)

Mustikka avotarjonnat tuttuja myös täällä, kolme nuorinta on sellaisesta tullut maailmaan. Kaksi kertaa on siinä rytäkässä myös häntäluu murtunut. Niinpä nyt olen vannottanut, että ponnistusvaiheessa mies vaikka nostaa mut kontalleen tai kääntää kyljelleen. Tulkoonsa sitten nuppi miten päin vaan, tavoitteena olis antaa häntäluulle lisää tilaa.

(.) Täysiaikaisia ollaan, poks-poks :) Jälleen neuvolassa käyty ja paino oli laskusuuntainen edelleen (viikossa -1,2 kg), että eipä taida hirveästi pudotettavaa jäädä synnytyksen jälkeen. Nyt on +3kg raskautta edeltävään. Ainut mistä pikkusen sapiskaa tuli oli alapaine, mutta taidan mittailla kotona, kun oon vähän vastaanottopaineeseen taipuvainen:) Pikkusen th ihmetteli, ettei minkäänlaista paino- tai kiinnittymisarviota oltu tehty viikko sitten lääkärineuvolassa.

Millaisia juhannussuunnitelmia ketjulaisilla? Meillä mies töissä, joten kaupunkijuhannus ensi kertaa 8 vuoteen. Lauantaina käyn lasten kanssa siskontytön 2-v synttäreillä. Muuten vaan oleillaan ja koetetaan saada aika kulumaan tyhjässä kaupungissa.

Kerhoajatus kuulostaa fossiilista hyvälle :)

Oikein oikein mukavaa juhannusta kaikille!

Vuorikristalli ja täysiaikainen tyttö H37+0 *poks*
 
Moikkanen,

Näyttää siltä että joka toinen päivä maitopoikanen imee melkein ihan koko ajan ja joka toinen päivä vähän lepäilee.. tämä päivä on ollut sellainen tissikkäpäivä :)

Nyt on FBeessä oma ryhmä:) Ristin ryhmän nimellä Hattiaisten juttuja. Ensimmäinen jäsenkin sillä jo on! Ja video jossa pieni poikani hikkaa.

Mustikka ja pikkuinen ihanuus
 
Heippa taas pitkästä aikaa. Lasten lomat umittaa koneet ja tabletit ja kaikki mahdolliset johonki pelaamiseen tai muuten vain dataamiseen, joten äippä saa vonguta vuoroa koneelle. omaa kesälmaa ei ole, joten yritän tässä ehtiä jotain kirjoitella töiden ja kotitöiden ja etenkin muksujen lomasta.

Lääkärineuvola ohitse. Tai siis paremmin ehkä kadin koekaniini reissu. Mulle osui kandityttönen, joka ihan ekaa päivää oli töissä ja olin hänen eka asiakas. Ihan konkreettisesti oli hälä kädet pystyssä monta kertaa. mä en osaa käyttää dobblerii, miten tää toimii, hei miten mä saan tähän valon, kuin toi kone toimii....jes. Mulahan on rakenne poikkeama sisuskaluissa ja kohtu on tosi korkealla. Siitä on kyllä merkintä mun papereissa. Kandi yritti kuunella ääniä, mut mitään ei kuulunu. Ylläri, ei mulla kuulukkaan häpyluun alta mitään. Kohtu on jo navan korkeudella. Kotona sain äänet kyllä doblerilla kuulumaan aivan hyvin. En jaksanu asiasta vääntää. Ihmetteli vain mun suurta arpea kyljessä. Se on muisto kolarista, kun olin ihan pieni. Paras uutinen oli se, ettei mulla ole ainakaan vielä raskausdiabetesta Se on vaivannut jo näillä viikoilla parissa viimeisesä raskaudessa. siksi näin aikaisin jo piti rasituksessa käydä. Noh, seuraava öklömönjän juonti on sitte ennen 30 viikkoa.

Pahointointi ja sairaalloinen väsymys on hellittänyt. Eipä oikein ole muitakaan hankalia oireita. En vain kestä pakastetun jauhelihan hajua en raakana enkä paistettuna. Se oksettaa!!

Mustikalle kovasti onnea pikkuisesta :)

Isäntä tuolla taistelee juhannuskoivujen kans, joten pitää kiitää apuun. Sama juttu joka vuosi...

Hyvää ja mukavaa juhannusta kaikille :)

Milla-Sofia ja pikkuinen 11+6
 
Kiva kuulla Mustikkasuu että vauvan kanssa on kaikki hienosti. Mä olin ihan unohtanut että ne pikkuihmiset tosiaan voi tissitellä niinkin tiuhaan :)

Paljon onnea Kaktus :flower:

Vuorikristalli onnea täysiaikaisuudesta! Hitsi kun ihan kateellisena luin sun painonnoususta joka on ollut ihan minimaalista. Tosi hienosti olet pitänyt painon nousun kurissa. Mulla tällä hetkellä paino on noussut alusta jo 16kg :ashamed: tekee muuten entistäkin raskaamman olon.

Mma Ramotswe jotenkin tiedän sen maailman paras puoliso ja äiti-fiiliksen. Onneksi ne fiilikset menee yleensä aika pian ohi :hug: Ei kai sitä aina jaksa kukaan olla tuhat lasissa ja vaan hymyillä aurinkoisesti.

Olipas Milla-Sofia sulle sattunut aikamoinen tohtoriharjoittelija. Onneksi sulla kotidoppler ja saat sillä äänet kuuluviin. Moni vois panikoida jo aikatavalla tuollaisessa tilanteessa. Onneksi sä olit tilanteen tasalla paremmin.

Täällä huolta ja paniikkia pukkaa päälle. Masu sai kovan tällin la iltana kun kulman takaa kaahasi joku teini skootterilla ja sillä kaveri kyydissä. Kuski kai säikähti kun olikin "yllättäin" vastaantulija ja jotenkin horjahti ja kyydissä ollut osui kädellään (?) tosi kovaa mun vatsaan. Menin ihan paniikkiin ja teinitkin vaan huristeli menojaan, en osannut tehdä yhtään mitään. Kuullostelin vauvaa ja soitin päivystykseen, käskivät vaan laskea liikkeitä yms. No vauva kyllä liikkui ihan kamalasti mylläten, liekö mun hermostuneisuudesta vai mistä. Näytille ei kuitenkaan sitten kuulemma ollut tarvetta. Mulla oli masu vielä eilen illallakin kipeä, nyt aamulla ei enää. Varasin yksityiselle tälle päivää lääkärin vauvan voinnin tarkistamista ja korkeiden sykkeiden takia. Neuvolalääkäri oli nimittäin viime viikolla niin pikainen että olin 5 minuutissa ulkona ja ei kyllä yhtään kuunnellut kun kerroin sykkeistä jotka huitelee ainakin sadassa koko ajan ja usein paljon ylikin. Niin ja tähän viiteen minuuttiin sisältyi tietty sisätutkimus. No hyvä asia oli että paikat visusti kiinni ja kohdunkaula napakka ja ei ole lyhentynyt yhtään.
Laitan tänään kuulumisia lääkäristä sitten illemmalla. Voi kun kaikki olisi hyvin.

Voisitko Pippurihäntä lisätä mulle etusivulle monesko lapsi kohtaan 3.lapsi merkinnän? Mä en saa tätä tekstiä punaiseksi kun ei toimi millään.

Facebookista oon vielä kahden vaiheilla. En ole kovin faceaktiivinen ihminen, mutta harkitsen vielä :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Alissia 28+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Heippa naiset ihanaiset! :kiss:

Voih Alissia, hyvä kun varasit yksityiselle tarkistusajan. Pidän peukkuja jotta kaikki olisi hyvin Sinulla! Niin typerät teinit, tekisi mieli käydä vähän "kouluttamassa" niitä, murr.

Pippurihäntä, oma ryhmä täällä olisi aivan ihana! Ja voimia valvomisiin!!!

Onpahan Milla-Sofialla ollut mielenkiintoinen lääkärireissu, ihana kuulla, että pahoinvointi on hellittänyt!

MmeRamotswelle
voimia, nuo fiilikset on välillä itsellekin tosi tuttuja. Toivottavasti pääset sinne painoarvioon, peukut sille.

Vuorikristallille tullut käsittämättömän vähän painoa, onnittelut...

Onnea Kaktukselle avioitumisesta! Toivottavasti saitte sovittua riidan?

Mustikalle ihania vauvantuoksuisia päiviä!

Omaa napsukkaa sen verran, että kävin siellä synnärillä nöyryytettävänä. Lääkäri sanoi vaan, että kaikki oirehdinta johtuu siitä, että olen niin vanha...tuli vähän masentunut fiilis et olipa turha käynti. Koosta sanoi sen verran, että pikkasen keskivertoa isompi beibi, napavirtaukset olivat hyvät istukassa. Varasi kuitenkin uuden kontrolliajan tasan rv 39. Labraan jonotettiin tunti (ja lapsiparat natisi kun kesti ja kesti..) ja kun päästiin kotiin niin soittivat sieltä, että hups, mun 8 näytepurtiloa oli mätkähtänyt lattialle eli pitäisi uudestaan mennä antamaan ne näytteet. Just kun oltiin kahdella dösällä reissattu kotiin. Joo, en ihan heti ajatellut mennä.

Tänään kävin neuvolassa ja samat perusjutut jatkuu, hb 100 (raudanmutustelusta huolimatta), protskua pisussa ja rr 160/101. Mutta näin se vissiin on sitten vanhalla odottajalla. Vauvan syke oli ihme korkea 170, mutta täti ei sanonut siitä mitään joten kai on ok. Mitään supistelutoimintaa ei ole ollut nyt hetkeen, joten luulen, että tässä vielä odotellaan viikkoja vauvaa maailmaan. Suht raihnaisena, nukkumisesta ei voi kyllä enää puhua jne. peruskrempat. Oksuilua päivittäin, pahoinvointi ehkä uuvuttaa eniten. Mutta eiköhän tämä loppua kohden vihdoin...

Onnellisia & kesäisiä odotuspäiviä kaikille!


Samettihortensia 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Heipä hei kaiket!

Lueskelin mökkilomalla satunnaisesti viestejä, kun netti sattui toimimaan, mutta muuten aika pimennossa oltiin. Jotenkaan ei pää riitä vielä kunnolla kommentoimaan kirjoituksianne, mutta pyydetyt päivitykset taisin saada tehtyä jotakuinkin. Talviturkin sain heitettyä järvessä ja aivan taivaallinen tunnehan se on kun kroppa tuntuu painottomalta vedessä.

Lomalla siis ollaan, juhannuksena tuli vuosi lisää lasiin (ihanaa kakkua sain ja lahjakortin jalkahoitoon!!!!) ja tästä sitten suoraan äitiyslomalle 3.7. alkaen. Tänään aamulla mieskin pääsi terkkarille mukaan neuvolaan ja sieltä kuulumiset hyviä. Kaikki ihan kuten viime käynnilläkin. Ainoa asia, mikä kiinnitti terkkarin huomion oli se, että ei kunnolla tunnistanut vauvan päätä lantiosta eli käytiin nopsasti ultrahuoneessa vilkaisemassa tyypin asentoa :D Hauska ylläri ja tarpeen sikäli, että muuten olisin saanut lähetteen synnytystapa-arvioon.

Ja niin kuin itse aavistelin, RT:ssä tuo köllötteli nätisti edelleen ja vatsanahkasta ulospunkeva osuus on siis pylly. Asennon muutokset ovat lähinnä pyllyn hilaamista puolelta toiselle, niin että tutisee! Samalla selvisi, että vauvelin pää killuu suht korkealla alavatsalla, mikä osittain selittää yläkäyrällä menevää sf-mittaa vaikka painoarvio onkin ollut sironpuoleinen. Ja näin myös selityksensä saivat puuttuvat liitoskivut (kun vauva ei kerran ole lähelläkään lähtökuoppia), hengenahdistus ja jatkuva vatsahappojen nousu kurkkuun. Esikoinen majaili aivan samalla tavalla, vasta vesienmenopäivänä tunsin painetta kunnolla lantiossa ja sittenhän se olikin menoa.

Tänään käydään Kättärillä tutustumassa paikkoihin, ihan mukava juttu vaikka näiden kuulumisten valossa synnytys ei ole vielä lähelläkään :) Parin viikon päästä olisi viimeinen neukkulääkäri ja siitä eteenpäin rampataankin sitten viikon välein tarkistuksessa.

Tämmöistä tänään täältä, ens kerralla lupaan kommentoida vielä muidenkin juttuja taas!

Pippurihäntä ja möyryävä tyyppi rv33+6
 
Samettihortensia, sulle myös onnea täysiaikaisuudesta!
Mutta voi eii! Ihan kauheaa kohtelua olet saanut lääkäriltä :hug: Vai vielä vanhaksi kehtasi lääkäri sanoa. Kun sulla verenpainetta niin onko mitään lääkitystä sulle määrätty missään vaiheessa? Nyt en muista oletko asiasta maininnut.
Jotenkin kuullostaa aika ikäviltä noi sun oireet ja varmasti on kyllä tosi tukala olla. Hieno asia kuitenkin että vauva voi hyvin. Nythän sitten toivotaan että vauva syntyisi suht pian niin sun olokin helpottaisi.

Pippurihännälle onnittelut synskistä :flower: ja äippäloman alkamisesta! Niin ja tietty hyvistä neuvolakuulumisista. Haluaakohan vauva nautiskella vielä tilan tunteesta jos pää on suht korkealla :)

Eilinen lääkärikäynti oli iso helpotus. Vauvalla oli kaikki hyvin. Lääkäri ultrasi ja katsoi samalla 3/4D:nä ja voi että mitkä ihanat pyöreät posket vaavilla oli. Oli kyllä ihan hassua kun näki vauvan kasvot ja avasi vielä silmätkin ihan yhtäkkiä, voi pientä :heart: Painoarvionkin teki, 1273g ja vastasi täysin aikaa.
Samalla käynnillä Propral vaihtui Seloken nimiseen beetasalpaajaan. On kuulemma täysin turvallinen ja käytetään yleisesti raskaana olevilla mm. verenpaineen hoitoon. Toivottavasti olisi nyt sopiva lääke kaikin puolin.

Huh hellettä! Mun täytyy kyllä sanoa että mä kyllä nyt toivon viileämpää ilmaa, vaikkakin ihan vesisateen uhalla :)

Alissia 28+3
 
Heippa!

Kiitos siskot kannustuksesta!

Voi Sametti, vai vielä vanha. :O

Pippuri, kuulostaa toi vauvan asento samalta kun mitä itse tunnen. Terkka ei osannut sanoa yhtään miten vauva tuolla köllii, ainostaan sen, että koska hikat ja sydänäänet kuuluvat alavatsalta, taitaa olla kuitenkin oikein päin, eli alas menossa. Siitä syystä ja tietenkin ensisijaisesti ison esikoisen vuoksi, sain lähetteen ultraan. Se onkin jo ensi viikolla. Sf-mitta on kuitenkin normaali, kuten ensimmäiselläkin kerralla.
Onnea vielä synttäreiden johdosta ja mukavaa loman jatkoa!

Mustikka, laitoin viestiä.

Alissia, awww. :heart: pulloposket...

Voikaa paksusti. Toivotaan, että keli helpottaa... Onneksi Tampesterissa ei ole näköjään ihan niin tuskaista kuin etelämmässä.

MR ja Sanelma vissiin sit 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Heissan naiset!

Huh mikä helle!! Ja mun tekee koko ajan mieli leipoa, tänään on onneksi tulossa vieraita joten teen mansikkatorttua, sämpylöitä ja kinuskipiirasta. Karmeeta kun uuni on päällä! Vauva möyrii masussa ahkerasti :heart: Jännittävää sitten nähdä kuka ja mikä sieltä joskus saapuu. Rukoilen kyllä ettei menisi yliajalle, mutta minkäs mahtaa jos niin käy. Vyöhyketerapiaa tekisi mieli kokeilla!

Voi Alissia, ihanat pienet pullaposket :heart: Olihan vauveli tyttö? Miten ihanaa kun avasi silmätkin...onneksi kaikki oli kunnossa!! Ja hyvä, että sait lääkityksen niihin inhottaviin oireisiin. Toivottavasti saisit siitä apua?

Mulla ei ole normisti verenpainetta, vain raskausaikana on ollut. Lääkitystä en oo saanut, kerran määrättiin kyllä NKL:llä ekassa raskaudessa lääkitys alapaineiden ollessa 120-luokkaa mut sit vielä soittivat perään et äläpä aloitakaan :confused: Synnytys siitä sitten käynnistyi suunnilleen samantien mutta paineet oli koholla vielä sen jälkeen useamman kk:n, johtuen raskausmyrkytyksestä. Ihme poukkoilevaa joskus tuo lääkärien toiminta. No, mutta vanhahan tässä nyt ollaan et kai ne paineet selittyy sillä :(

Pippurille isot synskäonnittelut! Jalkahoito on kyllä just sopiva lahja nyt :wave: Mulla taitaa vauva tuossa samassa asennossa myös, kuulostaa tutulta.

MR, kiitos :) Saanko udella minkä kokoinen esikoisesi oli? Itseäni jännittää myös tuleeko iso vauveli. Mulla on kyllä ne painoarviot menneet aika pieleen.

Voimia helteeseen!

Samettihortensia 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Ihanaa Alissia,että kaikki oli teinejen törttöilystä huolimatta hyvin.

Pippurihännälle onnea vuosien karttumisesta,jos nyt näin voi sanoa enää tässä iässä.

Samettihortenssia, on kyllä outoa käytöstä lääkäreiltä. Ja nuo sun arvothan on kyllä jo tosi korkiat,ei kyllä enää pitäs mennä minkään iän piikkiin. Mun arvot olleet koko raskauden hyvät,ainut vaan,että pulssi huitelee yli sataa,mutta se ei onneksi aiheuta mulle mitään oireita. Näin oli esikoiseltakin.

Omaa napaa. Kuumuus tekee mut hulluksi. Yöt menee sen takia huonosti. Eilen oli neuvola. Nythän niitä onki joka viikko. Ei mitään uutta. Jotain positiivosta,enää ei ollut protskua pissassa ja painoa ei ollut yhtään viikossa. Sf-mitta kuitenkin kasvanut reippaasti. Yläkäyrillä mennään edelleen,mutta kontrolliultrissa vauva kuitenki kasvanut keskikäyrää. Perjantaina olis nyt sitten toivon mukaan se viimeinen istukan sijaintikontrolli. Toivottavasti ois,joko selkeesti tarpeeksi kaukana taikka sitten selkeesti liian lähellä. En jaksais millään enää tätä jahkailua jota on jatkunut rakenneultrasta asti.

Sannuliinu ja tytteli rv 35+6
 
Ensinnäkin onnittelut täysiaikaisuuden saavuttaneista vauveleista!

Milla-Sofia: Ihan samalla tavalla meillä, kun neljäsluokkalainen poikani on nyt lomalla, niin milloin pitää päästä kännykkäpelien tilannetta tarkistamaan ja sitten samaan aikaan netissä online-pelimaailmoissa kavereiden kanssa. Äiti joutuu oikeasti pitämään puolensa, milloin itse pääsee aparaattien äärelle :) Samalla tulee sitten niitä pelitaukojakin jaettua sopivasti. Hitsit, tuommoinen aloittelijan osuminen kohdalle näissä terveysasioissa on aina vähän rasittavaa, mutta onneksi et itse ollut ihan ensisynnyttäjä. Hienoahan se olisi, jos radi skippaisi tämän raskauden sitten!

Alissia: Sinne vaan facebookiin kurkistamaan, aktiivisemmin tai laiskemmin! Mustikkasuun tuoreesta pojasta on aivan ihana video siellä! Ihanaa, että vauvalla oli saamastasi tällistä huolimatta kaikki hienosti ja pääsitte näkemään kunnon kuvaakin :) Mullahan on muuten beetasalpaajat käytössä kanssa, ollut koko raskauden. Aiemmin käyttämäni vp-lääkitys ei sopinut edes raskauden yritysajalle, niin mulle vaihdettiin Albetol (labetalolia sisältävä lääke) jo yrityksen alkaessa. Beetasalpaajat ei oo mulle ollu se paras vaihtoehto, koska niillä on mun muutenkin matalalle sykkeelle haitallinen vaikutus, eli tuun sen sykerajotusominaisuuden vuoks tosi huonovointiseks ja voimattomaks. Nyt raskaana kun syke on muutenkin korkeampi, ei ole niin haitannut, mutta voimattomuus vaivaa silti silloin tällöin tunti pari lääkkeenoton jälkeen. Sulle nuo beetat ovat kuitenkin sopineet, vai oletko huomannut sivuoireita?

Mma R: Joo, hikka tuntuu alhaalla ja sydänäänet alavatsan puolelta mullakin, aika vahvasti tuo viittaisi RT:hen silloin. Tampere kutsuu meitä myös - sinne me lähdetään viikonloppuna minilomalle kahdestaan miehen kanssa.

Samettihortensia: Mun piti oikein katsoa, että mitenkäs "vanha" sitä sitten ollaan, kun kerran noin ankarasti lääkäri siitä katsoi asiakseen sanoa... Ja haloo, 37. Nainen parhaassa iässä! Mun mielestä vähän hassua vedota siihen, paljon nuoremmillakin odottajilla voi olla ihan samanlaisia juttuja. Höh. Ja itsekin olen 36 ja kärsinyt noista verenpaineiden nousuista ilman raskauttakin jo alle kolmekymppisestä. Silti kukaan ei ole kehdannut väittää paineideni johtuvan iästäni.

Jahans, nyt lähden tuonne kuumaan asioimaan. Ei hotsittais, mutta pakkohan se on.

Ainiin, Kättäri nähty - eiköhän siellä pärjätä :)

PH 34+0 ja tasan 6 vkoa laskettuun aikaan
 
Huh hellettä... Sisällä lämmintä noin 30 astetta yötä päivää. Läpivetoa ei saa mitenkään aikaiseksi.

Vauvan tavarat saatu kuntoon (tai no sängystä puuttuu vielä katos kun isi ei oo jaksanut asentaa sitä, mutta jospa tässä vielä joutaa)

Pesänrakennusviettiäkö pukkaa vai mikäpä lienee, kun oon siivonnut siivouskomerosta lähtien kaiken, haluttaa leipoa ja säilöä ja laittaa ruokaa. Lisäksi on tapahtunut selkeä käänne "sisäänpäin". Erittäin epäluonteenomaista mulle, mut muistan tämän aikaisemmistakin raskauksista. Siis ei halua vieraita käymään, ei jaksa jutella edes puhelimessa ja oikeastaan toivoisi vaan olevansa rauhassa omien ajatustensa kanssa. Tai jos rehellisesti sanotaan niin suhteellisen tyhjän pään kanssa. Ei oikein tunnu nyt mikään pelittävän.

Tänään neuvolassa sf-käyrä pysynyt ennallaan ja vauvan pää tuntuu häpyluun vieressä. Neuvolareissuun meni tunti (siis kotoa -kotiin) ja sinä aikana kävin pelkästään neuvolassa 3 kertaa pissalla :LOL:Siskon kanssa olin puhelimessa kun kävelin sinne ja sanoin, että sinänsä kätevää, että voi ihan hyvin lähtiessä käydä pissalla ja siltikin saa 15 min kävelyn jälkeen näytteen annettua...

Sametti on saanut mielestäni kyllä aika ala-arvoisen kommentin iästä. Mehän ollaan samanikäisiä, eikä mulle ole sanottu iästä yhtään mitään. Tai no se, että jos oisin ensisynnyttäjä niin oisin päässyt vielä yhteen ultraan :) Lieneekö paikkakuntakohtaista?

Pippurille onnea nimimerkillä haluaisin jalkahoitoon. Mutta taidan jättää sikseen niin kauan että jaksan jutella :D

Sannuliinulle tsemiä siihen istukkakontrolliin. Saisivat kyllä oikeasti päättää! Vaikeaa sinunkin tehdä mitään suunnitelmia, jos ei tiedä että mitä tapahtuu. Ja jos joka toinen kerta sanotaan yhtä ja joka toinen toista niin ei ole mistään kotoisin sekään.

Kaikille muillekin mukavia (?) hellepäiviä, juodaan vettä ja puhistaan porukalla :p
Tämä lähtee kohta viemään esikoista kavereineen junalle. He lähtevät "kesäseikkailulle" Turkuun (kummitädin hoiviin:)) Voi äidin pientä :heart:

Vuorikristalli ja tyttö H37+6
 
Ah ihanaa, en ole ainoa joka kärsii sinänsä kauniista kesäkelistä. Esikoinen on vielä kaiken kukkuraksi kipeä ja yrjösi eilen illalla sänkyynsä. Olis kyllä mukavata jos ei aina tarttis aina näitä keissejä yksin hoitaa kun isimies on illat duunissa. : /

Sametti, esikoinen oli 4,7 kg... Tosin silloin sain tietää RD:stä vasta rv 30 ja jotain. Yliaikaiskontrolleissa arviot oli 3950 g ja 4040 g. Terkat kanssa oltiin nyt yhtä mieltä siitä, että ei kannata varmaan tällä kertaa hautoa vauvaa kaikkia 42 viikkoa, mutta eri asia tietenkin on mitä ne siellä synnärillä päättää. Mulla on nimittäin vahva tunne siitä, että synnytys ei lähde tälläkään kertaa itsekseen käyntiin. Toivoisin kuitenkin kovasti ettei tarvitsisi käynnistää.

Pippuri, pitäkää kivaa täällä!

Tosi monella on loppumetrit käsillä. Nyt vasta tajusin ihan todella. En ole itseäni laskenut kuuluvaksi tähän porukkaan, koska elokuuhunhan on niin paljon matkaa... Huomenna töihin luovuttamaan avaimia yms. Ens viikolla jo mammiksella... :)


MR ja S
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Tulin moikkaamaan MamaRamotswea :) Onnea loppumetreille! Mulla tulee huomenna 17+0 :) Nyt jo tuli RD-tuomio, ei kivaa :( Toivottavasti pysyy kuitenkin kurissa, esikoinenhan oli todella pieni vaikka muuta veikkasivat. Toivottavasti sullakin pysyy vauvan koko aisoissa. Mäkin kärsin nyt helteestä, huhhuh. Koita jaksaa! :)

(En ole itse tähän ketjuun päässyt mukaan, kun ikää ei ole ihan vielä tuota vaadittua, eikä nyt ole muuta sopivaa ryhmää kuten Yli 30-kymppiset ekakertalaiset oli. Oli muuten kiva ryhmä sekin. :) )

Iloista odotusta kaikille!
Tömpsis ja persikkabanaani
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Tömpsis, hauskaa saada "stalkkeri" :D

Yritän lähiaikoina saada luotua kerhon meille kolmevitosille. Luon sen samalla nimellä kuin facebookissa olemme eli Hattiaisten juttuja. Tarkoituksena on, että siellä voitaiisin pitää yhteyttä vauvojen synnyttyäkin ja ihmetellä maidontuoksuista maailmaa yhdessä. Minusta sinne voisi liittyä porukkaa tässä odotusvaiheessa jo, mitään kynnyskysymystä synnyttäneisyydestä en ajatellut tehdä :) Laitan vielä tänne ohjeet liittymisestä, kunhan saan tuon aikaiseksi. (Huomatkaa tämä viitseliäisyyden taso... suoraan verrannollinen raskauden kestoon ja hellelukemaan ;) )

Tälle päivälle kunnianhimoisin suunnitelma on silti lähteä IKEAan kaappiostoksille. Ja sitä onkin odotettu! Kerran jo käytiin, mutta ei saatu oikein palvelua niin jäi kaapit ostamatta. Makkarin uudelleenjärjestely lähtee kunnolla vasta sitten käyntiin ja saisi nämä vauvakamat vähitellen johonkin järkipaikoille.

Eilen olin baarissa illalla seuraamassa yhtä tapahtumaa ja hiukka outo fiilis kyllä tässä vaiheessa raskautta kun maha on iso ja keskittymiskyky ja sosiaalisuus vaan lähenee nollaa... Harmi kun istumapaikoilta ei nähnyt kunnolla mitään showsta ja jalat ei kestä tätä painoa seisoskellen enää oikein. Joka tapauksessa kiva oli nähdä ihmisiä ja iltamenoakin. Seuraavan kerran sitten syksyllä joskus. Samalla muuten muistin, että olen ihan unohtanut, miltä tuntuu olla hiprakassa... Ja että skumppa voisi kyllä kohtapuoleen maistua. Ja sushi!

PH 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Pippurihäntä, täällä olen jo viimeset parikuukautta himoinnut mansikka kuoharia ja sushia. Olin ennen raskautta sushin suurkuluttaja. Jopa kanta-asiakaskortti löytyy :)Saan kyseisestä ravintolasta paljon sähköpostia ja joka kerta kuolaan niitä herkullisia ruokamainoksia. Miehelle olen jo sanonutkin,että suuntaan heti,kun voin hakemaan sieltä sellasen jättiannoksen kotipakettiin:)

Eipä tänne sun kummosia. Kuuma on ja hiki valuu.

Sannuliinu ja tytteli rv 36+0 POKS
 
Hei!

Pippurihäntä ja Sannuliinu kuullostaa hyvin tutulta tuo sushinhimo ja täällä taas maistuisi esim. punaviinilasillinen jo oikein hyvin ;) . Toki tuntuu, että RD.n jälkeen nekin ovat jääneet vähän taka-alalle ja enemmän vain tekisi mieli kaikkea MAKEAA ihan mielin määrin!

Mustikkasuulle laitoin viestiä FB-liittymisestä.

Eipä mitään ihmeitä muuten, letkeää ja rentoa lomailua. Tämä viikko on ollut mukava, kun miehelläkin on ollut loma ja ollaan käyty mökillä ja Turussa sekä pitkästä aikaa jopa Picnik-risteilyllä Ahvenanmaalla. Viime neuvolakäynnillä selvisi, että hemoglobiini oli vihdoin noussut 120 eli rauta alkaa purra, jess. Vähän on alkanut synnytys jännittämään :O ja että vauva vain tulisi elävänä ulos. Hullu menin lukemaan Kanan eli Marianne Alasen lehtijutun siitä, kun hänen vauvansa kuoli vain pari viikkoa ennen LA vatsaan :'( .

Sofia75 34 + 0 POKS
 
Kops kops - uskaltaisikohan sitä jo - ja kannaattaako tänne kopistella mukaan vielä pienillä viikoilla? Suurin osa taitaa olla ihan loppumetreillä jo... mutta jos vaikka löytyisi lisää porukkaa myös 2014 jakautuville yli-ikäisille :)

Mma R - äläpä vielä mainosta uutista fb-ryhmässä :) Mutta joo, 36-v. ja toista lasta pukkaa, jos kaikki menee hyvin, helmikuussa. Tänään on vika päivä töissä ja sitten lomaillaan, remontoidaan ja muutetaan. Ja käydään ekassa neuvolassa ja np-ultrassa jne. Meillä on esikoinen kotona, hänellä ikää nyt 1v4kk eli aika tiuhalla ikäerolla olisi jatkoja luvassa. Eilen käytiin varhaisultrassa ja näkyviin ilmestyi viikkoja vastaava hippiäinen ja syke.

Taitaa olla aika sekavaa ulosantia, pahoittelen. Tosi tosi erilainen tunnelma myös tämän toisen raskauden alussa, tilannekin on hyvin erilainen - palaan siihen paremmalla ajalla...

Lallaa ja Hippiäinen 7+2
 
Voi jee ja ihan mahtavaa! Onnea lallaa ja Tömpsis!!! :flower:

Muoks. Ja jatkuu. Esikoinen on kipeänä tosi kiinni koko ajan, joten ei oikein edennyt tuo kirjoittaminen aikaisemmin.

Sushihimo iskee täälläkin aika ajoin. Mä vaan sitten syön sitä. Ymmärrän kyllä miksi toiset ei syö. Toinen kahden kuppikunnan juttu on alkoholi ja imetys. Aion ostaa shamppista jääkaappiin odottelemaan, että voin onnitella itseäni mahtavasta suorituksesta! Saatan tarjota isimiehellekin. ;)
 
Viimeksi muokattu:
lallaa77, tervetuloa vaan! Lisäilen sut listaan, syke nähty ultrassa - onnittelut!!!

Mma R: Mä otin satunnaisesti siideriä/viiniä/skumppaa lasillisenn tai pari esikoista imettäessä, pumppasin varuiksi yhden satsin maitoa pois ja sitten vasta imetin. Joskus imetin vaan ihan suoraan, jos pitempi imetysväli ja alkoholi oli jo palanut pois. Huomasin sen vaan, että vauvalla tuntui olevan enemmän vatsavaivoja/itkuisuutta jos en pumpannut maitoa välissä. Mutta joo, en ihan kuivin suin aatellut nytkään istua :)

Tänään vauvelilla on ollut ihan karmea jumppapäivä. Mutta saatiin kuin saatiinkin kaappi IKEAsta kotiin. Nyt vaan jonkun tarttis kasata se vielä...

PH
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Kiitos hanit lohdutuksesta, ootte ihania :heart:
Oikeasti olen kyllä jo 38, listassa väärä ikä vielä.

Huh miten paljon juttuja täällä :) Mä rakastan myös champpista (mieluiten sitä aitoa jos vaan rahat riittää...) joten tuleva isä oli jo ostanut jonkun ylläripullon...ei varmaan kovin pian synnytyksen jälkeen tee mieli, mutta sitten kun toipuu niin lasillinen tai pari on aika ihana juttu. En usko, että lasillisesta on haittaa vauvalle vaikka imettää, mutta tosiaan varmuuden vuoksi voi pumpata pois maidot. Mitäs vaaraa tuossa sushissa on? Itse olen reippaat 30 vuotta ollut kasvissyöjä joten olen hieman pihalla kalan vaaroista.

Mma R - toivottavasti saisit vauvelin pikkaisen etuajassa tällä kertaa. Olet tehnyt upean suorituksen kun olet ison vauvan jaksanut synnyttää. Sujuihan kaikki hyvin? Toivottavasti pikkuisesi paranee pian oksutaudistaan.

Hienoa Pippuri, että saitte kaapin hommattua! Millainen löytyi? Kiitos myös kun jaksat touhuta tuota ryhmää, iso homma siinä.

Sannuliinulle tsemppiä hirmusti, toivottavasti tuo istukka-asia nyt ratkeaisi pian.

Isot onnittelut Lallaalle vauvautumisesta!

Sofia, minä luin myös tuon Kanan kohtukuolemajutun, kauheaa :(
Mukavaa lomaa Sinulle!

Mua on alkanut pelottamaan hirveästi synnytys. Öisin on ollut aika paljon kipeitä supistuksia ja just silloin on helpointa hysterisoitua miettimään pelottavia synnytysjuttuja. Apua. Miestä valvotan myös ja kuormitan peloillani. Toivon niin vähän lyhyempää ja helpompaa synnytystä kuin aiemmat, jotka ovat kestäneet kumpikin 3 päivää. Pää ei tahdo kestää sitä valvomista ja kipuja niin kauaa. Kummassakin synnytyksessä lopussa vauva on ollut ahdingossa, siitä tulee syyllinen olo. Hätäsektiolla selvisi eka ja toka revittiin sitten väkisin ulos, kaksi miestä (!!) oli työntämässä vatsan päällä ja lääkäri + kätilö vetämässä alhaalla. Olisi niin kiva jos saisi itse jotenkin ponnistettua vauvan maailmaan, on vaan niin maailman epäonnistunein fiilis kun vauva ei voi hyvin ja joutuu kärsimään. Ja sektiota pelkään ihan hulluna myös. Pitäisi jotenkin saada käännettyä ajatukset positiiviseksi tsemppihengeksi :x Anteeksi tämä vuodatus tänne ketjuun!!

Voimia helteisiin naiset! Ja "lämpöisiä" haleja kaikille!

Samettihortensia 37+4
 
lallaa77, tervetuloa!

Samettihortensia kylläpä jaksat ahkerasti puuhastaa keittiössä, nam, tuli ihan vesi kielelle kun luin :)
Tuntuu siis hyvinkin paljon vaihtelevan nuo hoitokäytännöt raskausajan verenpaineen suhteen. Onneksi sulla on jo loppumetrit meneillään. Mä jo valmiiksi lähetän sulle jätti-isot tsempit synnytykseen kun ei se varmasti enää kaukana ole! :)

Pippurihäntä, kerho kuullostaa kivalle! Fb on mulla vieläkin harkinnassa.
Beetasalpaajat sopii mulle muuten, mutta kun kärsi ennestään matalasta verenpaineesta niin on sitten semmoista tasapainottelua mikä on sopiva määrä. Helposti kun käy myös niin, että ottaa lääkettä korkeaan sykkeeseen ja verenpaine laskee liian alas ja se taas nostaa lyötitiheyttä. Albetolista oon kyllä lukenut monen hyötyneen etenkin verenpaineen hoidossa.

Sannuliinu tsemppiä istukkakontrolliin, toivottavasti asia saa nyt päätöksen!

Sofia75, ihanalta kuullosti picnik-risteily. Samaa suunnittelin itsekin mutta ei nyt sittten ole saanut aikaiseksi.
Vauvan selviämiseen liittyvät pelot on tuttuja mullekin, täytyy vaan yrittää aina pitää itsensä irti kaikista jutuista, tulee vaan niin paha mieli ja ahdistava olo. Saman jutuin kyllä luin iltapäivälehdestä minäkin.. ihan sanattomaksi menee :'(

Mä oon ihan tuskissani tästä helteestä, saisi jo loppua! Jotenkin korkea syke ja kuumuus yhdistelmä tekee tosi huonon olon, plaah! Parhaita paikkoja onkin nyt isot ruokakaupat ja ilmastoitu auto, on niin mukavan viileää :)

Pitäisi kai alkaa laittaa vauvan tavaroita kohta enemmän valmiiksi, pestä vaatteita ja laittaa lipastoon jne. Pinnasänky tarvikkeineen pitäisi vielä ostaa ja kaukaloon isofix telakkka. Matkarattaat kai hankitaan sitten vasta vauvan synnytttyä. Just tajusin myös että rintapumppu, tuttipullo tai pari varuilta ja kaikkea muutakin pikku tavaraakin pitää hankkia vielä. Niin ja parit imetysliivit ainakin alkuun. Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa. Nyt vaan shoppailu ei innosta yhtään, mutta tuskin yhtään enempää vielä myöhemminkään :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Alissia 28+6
 

Yhteistyössä