Yliaikaa....Masun kanssa

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
jenmo
Tällasen aiheen ajattelin alottaa, kun itsellä meni tuon esikoisen laskettu aika yli 18 vuorokautta! Et onko kuinka yleistä? Muiden kokemuksia ois kiva kuulla :) Meinas olla loppuvaihe todella tuskasta, kun ei enää kunnolla jaksanut sohvalta nousta...

Ja sit vielä 3 pvää käynnistelyä ja vasta kolmannen päivän illalla saatiin ihanainen tytteli (3200g/50,5cm) ulos! :heart:

Näin meillä, mites teillä?
 
Mea
Meillä myös meni 18 vrk yli lasketun ajan.
Käynnistettiin 2 päivää ja sitten leikattiin kun vauvan sydänäänet heikkeni..
Nyt on kaikki hyvin, terve ja kiltti vauva meillä täällä!!
 
tuutikki79
Hui kauhistus :eek: Tänää ois miulla LA ja oisin jo niin valmis lähtemään sairaalaan tän massun kanssa. Ja tätä jos joutuisi vielä melkein 3viikkoa kantamaan..huh :whistle: On jo monta päivää kipuillut niin paljon, että mie alan olemaan jo ihan kypsä :ashamed:
 
ronja-86 harmaana
mulla meni vaan 8päivää yli mutta sekin oli tuskaa.. en ikinä olis antanut noin kauaa pitkittää kuin 18vrk hui! mutta nyt kaikki hyvin ja 4kk vanha pikku poika on niin söpö... Mutta rankkaa se oli kun joutu odotteleen ISON mahan kanssa...
 
jenmo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 11:24 ronja-86 harmaana kirjoitti:
mulla meni vaan 8päivää yli mutta sekin oli tuskaa.. en ikinä olis antanut noin kauaa pitkittää kuin 18vrk hui! mutta nyt kaikki hyvin ja 4kk vanha pikku poika on niin söpö... Mutta rankkaa se oli kun joutu odotteleen ISON mahan kanssa...
Eipä se ollu kyse siitä, et olisin "antanu" pitää vaavia masussa, he vaan tutkivat ja meinasivat vielä sillonki lähettää takas kotiin, kun sydänäänet niin hyvät ja verenpaineet+muut kondiksessa... kyl kieltämättä itteeki sit jälkikäteen alko hirvittää, kun kuulin mitä riskejä tuossa yliakaisuudessakin on! Mut tosiaan meinasivat, et ootellaan vielä, mut sanottiin sit tiukka EI. Kokkolaan kuitenki 40km matkaa, niin olishan se ollu aika orpoa oottaa yksin (mies päivät töissä) vielä sen 18vrk:nkin jälkeen... Ja tosiaan olis riittäny sekin 40vkoa odotusta, viimenen kuukauski oli jo melko tuskasta, ja sillä sit sainki käynnistelyä yrittään, kun sanoin etten oo aikoihin enää saanu nukuttua masun kans.. Mut nyt kaikki hyvin, tyttö täytti 5kk sunnuntaina :heart:
 
Ok. Eli yliaikaisuudesta...

Minä olen antanut yhden jos toisen lääkärin kertoa itselleni, että raskaus on yliaikainen vasta, kun rv42+0 on ylitetty. Tätä ennen syntyvät ovat normaaliaikaisina syntyviä (rv38 - rv42). Itse en vielä ole alkanut hätiköimään, vaikka tämäkin näyttää menevän reippaasti yli lasketun ajan, koska tiedän, että vauvalla on hyvät olot masussa ja kaikki ok.
Käynnistävät sitten, jos ei ala reiluun viikkoon mitään tapahtua...

Niin ja nyt rv40+5...

:wave:
 
jenmo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 14:06 Vieras kirjoitti:
Mitä riskejä liittyy yliaikasuuteen??!! Eilen just käytiin polilla ja sain kuulla etteivät ala käynnistelemään helposti... PELOTTAA!!!!!!!!!!!!!!
No tuota tuota...Nyt kun alan oikein miettimään, niin en kyllä tarkalleen ottaen niitä riskejä osaa sanoa! *nolostuu*

Mutta ilmeisesti lasketun ajan jälkeen istukassa tapahtuu hormonaalisia muutoksia, ja istukan toiminta pikku hiljaa alkaa heikkenemään? Ja muistaakseni lapsiveden vähyyskin voi jotain aiheuttaa? Korjatkaa toki, siskot, jos olen väärässä.

Se siinä pelotti, kun kuulin sitten jälkeenpäin, että tuttavani täysin terve sikiö, kaikki siis ollut raskausajan kunnossa, yhtäkkiä kuoli mahaan lasketun ajan ylityttyä yhdellä päivällä (rv40+1)!

Mutta ei ilmeisesti sitten kovin yleistä olekaan?
Tsemppiä vauvamasuille, itellä pukannu jo pitempään vauvakuumetta, esikoinen kun täyttää 19.pvä "jo" 6kk :heart:
 
suurperheellinen
Ultrassa pidetään silmällä mm.istukan toimintaa ja kalkkeutumista joka alkaa tapahtua la:n jälkeen.Mikäli kaikki on hyvin niin käynnistelyä ei ainakaan täälläkään päin aleta tehdä ennenko vasta 42+ viikoilla.Mikä on hyvä,vaikka tois tuskaa voi olla kyllä ne loppumetrit.Mulla on syntyny kaksi viikoilla 41+5 ja olen tosi tyytyväinen jälkeenpäin ettei silloin hätiköity mihinkään suuntaan,lapset saivat syntyä kun olivat itse valmiita tulemaan :) .Kyllä se siitä :hug:
 
jippii
Esikoinen syntyi 41+6 ja toinen 40+6, molemmat käynnistettiin.
Synnytykset eka 3½h toinen tasan kolme tuntia.
Molemmat käynnistetty niukan lapsiveden takia, joka osoittautui kumminkin normaaliksi määräksi kummassakin.
Olen asennoitunut, että tää kolmonenkin menee yli,
nyt tosin rv 30 (vasta).
 

Yhteistyössä