Yliaikainen raskaus, koska käynnistetty?

nn
Yliaikaiskontrolli oli rv 41+5 ja käynnistysaika saatiin rv 42, mutta poika päättikin alkaa itelleen tulemaan tuossa välissä, eli rv 41+6. Omatsupistukset eivät ihan riittäneet, joten tipalla autettiin suppareita. Kauhee kokemus.
 
Mulla on nyt viikkoja 41+3. Vähän hirvittää tämä pidemmälle edennyt raskaus, kun itse olen todella pienikokoinen. Tosin minulle sanottiin, ettei se synnytyksen sujuminen niinkään ole äidin tai edes lapsen koosta kiinni, vaan nimenomaan synnytyksen etenemisestä muuten, ja siksi mielummin odottelisivat, että keho on luonnollisesti valmis tapahtumaan.
Mulla on ensimmäinen kontrolliaika 41+5. Neuvolalääkärin synnytystapa- ja kokoarvio oli luokkaa "no se on kasvanut kokoajan keskikäyrillä niin kaipa se sieltä ulos mahtuu" joten ihan mielelläni kuulisin toisenkin lääkärin mielipiteen.
Muakin on alkanut ärsyttää kaikkien "kyllä ne sieltä ennenkin on ulos tullu" tai "ei kai se sinne loputtomiin voi jäädä" -kommentit.
Joku tuossa mietti oksitosiinin osuutta synnytyksen käynnistymiseen. Luulisin, että synnytyksen käynnistyminen on niin monimutkainen biokemiallinen prosessi, että yhden hormonin vaikutus ei sitä selitä. Kuten itsekin sanoit, oksitosiini vaikuttaa lähes kaikkeen seksistä, orgasmista ja hedelmöittymisestä lähtien. Minulla ei ainakaan ole muilla alueilla ollut mitään ongelmia. Toisaalta, enpä ole harrastanut seksiä lähemmäs kuukauteen, kun ukolla on jotain ongelmia asian suhteen, niin onhan tuo voinut tuo oksitosiinineritys tässä vähän kärsiäkin :LOL:
 
rumaruu harmaana
Mulla olisi ollut yliaikaiskontrolli ja mahdollinen (todennäköinen) käynnistys rv41+3, mut vedet meni edeltävänä yönä. Ilmoitin vaan synnärille ettei tarvitaka kontrollia et tulen suoraan synnyttämään. Vaikka tyttö syntyi 10 päivää yli lasketun ajan niin painoa ei ollut kuin 3135g.
 
mie
Eka tarkastus 41+3, toka tarkastus 41+6 ja kolmas olisi ollut 42+1. Kertakaan ei käynnistyksestä edes puhuttu, lääkäri totesi vaan ekassa tarkstuksessa, että koon takia ei käynnistetä, mahtuu isompikin vauva hyvin tulemaan. Synnytys alkoi normaalisti rv 42+1 aamulla ja poika syntyi iltapäivällä.
 
Ekaa odottava
Niin, saas nähdä kuin käy-milloin alkavat käynnistelemään. Alan olla aika kypsä jo laitokselle. Huomenna olis lääkäri (rv 41+5) ja pahoin pelkään, et laittaa mut takas kotiin. Ei jaksais enää odotella.
 

Yhteistyössä