Ylipaino este IVF-hoitoihin... Kohtalotovereita?

Sain tänään kuulla, että emme pääse mihemme kanssa IVF. hoitoihin ennen kuin olen laihtunut 20 kg... Miten ihmeessä selvitä tästä urakasta kohtuu ajassa varsinkin kun kilpirauhasen vajaatoiminta kiusaa???
Onko kohtalotovereita, olisi kiva kuulla miten te muutte olette selvinneet ja mikä on ollut paras keino karistaa kiloja? Olen miettinyt atkinssin ja tavallisen vähäkalorisen dietin väliltä, onko näillä jotain hyviä tai negatiivisia vaikutuksia hedelmällisyyteen?

Minusta johtuvien vikojen takia ei meillä toivoa juuri ole ilman IVF-hoitoja, SIIS NEUVOJA JA KANSSASISARIA KAIVATAAN !!!!
 
Urppis
Hei!
Atkinsonin dietti ei ole suositeltavaa, sillä siitä aiheutuu terveyshaittoja. Yleensäkin runsas lihansyönti tukkii elimistöä.
Elämäntavat pitää muuttaa.

Liikuntaa, alussa ihan kävelylenkkejä, jotta saat peruskunnon nousemaan ja voit siirtyä tehokkaampiin lajeihin esim, Astangajooga.
Kevyt ravitseva ruokavalio, joka toteutetaan hyvin yksinkertaisin säännöin.

Kermat ja ylimääräiset rasvat pois. Karkit ja makeat herkut pois. Valkoinen vilja pois. Punainen liha pois ja muutakin lihaa niukasti.
Paljon kasviksia, hedelmiä ja täysjyväviljaa.
Säännölliset ruokailuajat.
Näillä laihdut ihan varmasti, jos oikeasti haluat.
Ilkeää, mutta kun seuraan ylipainoisten henkilöiden ruokailutottumuksia, voin järjestään sanoa, että he syövät "väärin".
 
kiirali
saanko udella mittojasi? itell vähän sama pelko, vaikka vielä ei ole lääkäri sanonut mitään painosta... 10 kiloa on ylimääräistä, mitat siis 171 cm ja 85 kg. :ashamed:
 
Olet varmaan julkisella hoidossa? Yksityisellä ei ylipaino ole este IVF:ään. Ylipainon ajatellaan vaikeuttavan raskautimista ja tämän takia julkisella ei haluta panostaa tällaisiin tapauksiin. Jos varat riittävät, niin menkää yksityiselle, onnistumisia tapahtuu myös reippaasti ylipainoisilla.
 
täti
Laihduttaminen kannattaa joka tapauksessa, jos yrittää raskautta. Meillä esikoista yritettäessä ongelmia tulla raskaaksi, ihan täysin syy ei selvinnyt. Laihdutin kuitenkin n kymmenen kiloa, kun olin kuullut että lieväkin ylipaino voi olla este raskauden alkamiselle joissain tapauksissa. Enkä halunnut että siitä nyt jäisi kiinni tämä asia. Ihan vain kaloreita laskemalla laihdutin. Ja raskaus alkoi heti kun paino oli normaalirajoissa.

Tsemppiä!
 
Kiitos kaikkille hirveästi vastauksista!
Kiireli sinulla ei pitäisi olla mitään hätää koska minä olen 165 pitkä ja laihdutus 90 kg riittää.
yritän varmaankin tuolla vähäkalorisella, välillä vaan iskee epätoivo kun kilpirauhasarvot ei pysy kohdallaan ja vesikin jää jo lanteille :-(

Yksityinen kyllä tulee olemaan se ainoa vaihtoehto ellei kilot rupea karisemaan. Mutta yritys on kova, oilisihan se raskaus aikakin varmasti helpompi kun olisi hieman kevyempi..
 
No voi harmi :/

Viikon parin tiukka aloitus varmaan houkuttelisi; saattaisi kohttaa tsemppiä, jotta voi jatkaa terveellisesti. Silti en kokeilisi. Jos tiukassa dietissä sortuu, repsahtaa helposti kahta pahemmin itseinhossaan. Lisäksi ihmedieteillä on terveyshaittoja enemmän kuin hyötyjä, ja saattaapi olla vaikutuksia hormoonitoimintaan niin rajuilla keinoilla.

Puoli kiloa kasviksia päivässä, kaloritaulukot ja liikuntasuositukset lienevät tuttuja. Olisiko mahdollista palkata personal traineri, joka teksi ruokasuositukset ja vahtisi liikuntaasi? Vaatii vähän rahallista satsaamista, mutta voisi toimia? Entä painonvartioiden ryhmät?

Kovasti tsemppiä!

:wave:
 
Minä liputan karppauksen puolesta!
Oma gyneni ainakin suositteli vähähiilarista, seon erit. pco:laiselle hyvä ruokavalio, pitää verensokerin tasaisena.

Tutustu esim. karppaus.info sivuihin, Atkins-tyyli ei ole se ainut oikea! hyvähiilarinen on ihan ok vaihtoehto!
Lihaa(tai muuta proteiinia) ei syödä mielinmäärin! Pääpaino on kasviksilla ja rasvalla ja hyvällä rasvalla!!
Atkinsin induktio täräyttää painonlaskun käyntiin ja vie syömis-makeanhimot!
;) Ja syödä saa, nälkää EI saa tuntea!!
Itse kun olen semmoinen herkuttelija(jooh..mistähän nämä lähes 30 ylimääräistä kiloa tulivatkaan..) syön enemmin esim. kunnon pihvin ja lisänä höyrytettyjä kasviksia/salaattia oliiviöljyllä ja jälkkäriksi vaikka marjarahkaa..

Mutta onnea matkaan ap:lle, pudottelet painoasi sitten millä tyylillä vaan

=) Ja toivotaan, että tuo kilpparivaiva saataisiin tasapainoon,laihtuminenkin helpottuisi! saattahan se olla (osa)syy lapsettomuuteenkin :/
 
Meilläkin kaikki hoidot jäissä, kun en ole onnistunut pudottamaan painoa. Kävin taas kerran yleislääkärillä muissa asioissa ja kerroin myös tästä tilanteesta. Hänpä määräsi minulle laihdutuslääkkeet (Reductil). Ikää on jo sen verran (36,5 v), etten voi enää kauan odotella painonpudottamisessa onnistumista. Kätilöopiston lääkäri kehotti vain "laihduttamaan", ei siis antanut mitään kättä pidempää. Mainittakoon, että olen istunut noin puolet elämästäni Painonvartijoissa. Tällä hetkellä minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaisia henkisiä resursseja keskittyä ruokavalioremonttiin. Saas nähdä, miten lääkkeet vaikuttavat. Sen arvaan, että niihin täytyy lujasti uskoa, jos aikoo oikeasti saada painon putoamaan.

Onko jollain näistä Reductileista kokemuksia?
 

Yhteistyössä