Ylipaino? Mitkä kuukautiset? ..ja haaveena raskaus

mietin tässä että minne laittaisin ketjua pystyyn kun aiheena olisi kuukautisten puuttuminen, ja toiveena olisi raskaus. Lisämausteena syytetään / syyllinen on ylipaino?
Kokemuksia?

Itsestäni Voin kertoa että ylipainoa on ( n.8-10kg)
Kuukautisia ei ole juurikaan tullut viimeisen vuoden aikana kun 3 kertaa. Lopetin vuosi sitten ehkäisyn. Kävin ultraamassa munasarjani jotka olivat kuulemma normaalit , mutta vasen puoli heikompi. Ei siis mitään viittausta siihen että olisi esim. Pcos..
 
Olen käynyt gynellä. ajattelin että jos olisi löytynyt muita samanlaisessa tilanteessa olevia. Että miten ihmiset on tehneet, onko laihduttanut vai olleet sinnikkäitä ja ootellu ihan rauhassa vai miten..
 
M|RA, jos raskautta toivot niin ei ehkä ainakaan mikään kova dietti ole hyväksi keholle. Jos vaikka syöt terveellisesti (pieniä annoksia 4h välein, unohdat ylinmääräiset herkut ja makeiset) ja liikut enemmän, niin uskoisi painonki putoavan pikkuhiljaa ja samalla voit odotella alkavaa raskautta. Jos mitään ei parin kuukauden päästä tapahdu niin sitten voisit käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa asiasta :) Tsemppiä!
 
Pahintahan on se stressi tuossa raskautumisessa ja jos oma paino vaivaa.. Liikunta on todella hyvä tapa tuohon stressiin lievitykseen. Eikä tarvii olla mitään verenmaku suussa. Hyvä alku voisi olla, että laitat esim. kuulokkeet korvaan ja käyt tunnin happihyppelyllä 3-4x viikossa. :)
 
Sehän tässä on niin hämäävää että harrastan liikuntaa, syön suht terveellisesti ( vois jättää herkkui kyllä pois ja niin oon myös tehny tai ainaki vähentäny). Stressiä ei ole koska olen tyytyväinen itseeni. Mutta gyne oli sitä mieltä et olen ylipainoinen ja että pitäisi pudottaa painoa. Ja iTsekkin olen sitä mieltä ettei nyt mikään nälkädietti toimi vaan säännöllinen arki ja rytmi ja terveelliset elämäntavat.
Mutta missä sitten voi olla vika jos munasarjat toimii mutta kuukautiset tulee vaan harvoin tai tulee tulematta? Missä vika? Eli syy on taas ylipaino vai voiko olla joku muu syy? Pelkkiä kysymyksiä pää täynnä.
 
Sehän tässä on niin hämäävää että harrastan liikuntaa, syön suht terveellisesti ( vois jättää herkkui kyllä pois ja niin oon myös tehny tai ainaki vähentäny). Stressiä ei ole koska olen tyytyväinen itseeni. Mutta gyne oli sitä mieltä et olen ylipainoinen ja että pitäisi pudottaa painoa. Ja iTsekkin olen sitä mieltä ettei nyt mikään nälkädietti toimi vaan säännöllinen arki ja rytmi ja terveelliset elämäntavat.
Mutta missä sitten voi olla vika jos munasarjat toimii mutta kuukautiset tulee vaan harvoin tai tulee tulematta? Missä vika? Eli syy on taas ylipaino vai voiko olla joku muu syy? Pelkkiä kysymyksiä pää täynnä.
Tuohon on kyllä paha sanoa.. Mm. Itselläni on kierto ollut sekaisin pillereiden jälkeen. Menkat tullu 2x 5kk sisällä. Joillainha ne on ekat 6kk kokonaan pois. Että voisko olla ihan siitä? Ehkä menisin vielä toisen gynen juttusille sinuna..
 
Vaaka ei kerro kaikkea, eli vaikka sinulla olisi painoa tuon verran taulukon mukaan yli, se ei tarkoita että se on läskiä, Lisäksi jos liikut ja huolehdit muutenkin kunnostasi niin lihaksethan painavat enemmän kuin läski.
Itse olen myös sitä mieltä, että hae toinenkin mielipide. Jos ylipainoa olisi enemmän, etkä hoitaisi itseäsi, niin ehkä sitten voisi vaikuttaa. Säännöllinen elämä on tärkein, stressitön ja muutenkin taspainoinen tyyli on kaiketi parata, mitä itse voi tehdä. Onhan niitä kaiken maailman pikkujuttuja, joilla toiset vannovat saaneensa raskauden alkuun. Käyttämällä joitan luonnon aineita ja kikkoja voi aina yrittää, jos auttavat, mutta jos on lääketieteellinen ongelma, niin eihän ne sitä poista.
Mutta kyllä kannattaa hakea se toinenkin mileipide, ja nimenomaan asiaan perehtyneeltä lääkäriltä, ei tk:n yleiseltä puolelta.
Nälkädietti vie vain pahempaan suuntaan, joten ei sitä ainakaan kannata yrittää.
 
Täällä toinen jolla ylipainoa ja raskaustoiveita. Mulla on kolmet viimeset vuodot alotettu terolutilla koska ei muuten tulleet ollenkaan. Lääkäri sanoi että painonpudotus auttaisi tasaamaan kierron, helppo sanoa..lisäksi hormonisyönti on vaan lisännyt painoa ja aiheuttanut iho ongelmaakin.
Nyt alkoi vihdoin luomusti ja mietinkin pitäskö syödä kierron puolivälistä teroja, auttaisikohan ovulaatioon? tein viime kierrossa testejä ja kaikki negoja. Luultavasti 40pv kierrossa ei ovulaatiota tulekaan, sehän olisi 20pv kohdilla.
 
Nii.i noi on hankalia juttuja.. Mä en osaa neuvoa kun en yhtään tiedä miten noi lääkkeet auttaa ja toimii. Mulle on kyl myös kirjotettu satsi noita..mut en oo viel tarvinnu niitä. Oli tarkotus alottaa ne jos ei tuu tossa yli 100päivän kierrossa koht kuukautisia ni olisin ottanu yhen kierroksen teroi. Mut nyt ku kuukautiset tuliki niin kyt oottelen et alkaaks ne säännöllistyy vai hä.. Ainahn sitä toivoo voi mutta veikkaan et taas menee toiveet perseelleen..
 

Yhteistyössä