Ylipainoisena lapsettomuushoitoihin

Hei kaikki! Olen tässä viime aikoina siirtynyt tuolta vauvakuumepalstalta enempi lukemaan näitä lapsettomuuspuolen juttuja. Yksityisellä on jo asioita tutkittu ja miehen simppatestiä ei vielä ole saatu. Mulla on jo todettu pco ja miehellä hyvin todennäkösesti on vikaa simpoissa. Jonot lapsettomuushoitoihin julkisella puolella on ilmeisesti aika pitkät, joten ajateltiin että jos simppatulos on huono menemme jo jonottelemaan, koska yksityisellä ei ole varaa rankempiin hoitoihin.

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen. Eli saako edes lähetettä lapsettomuushoitoihin jos on ylipainoa? Itellä löytyis sitä n.10kg ja laihduttamassa olen koko ajan vaihtelevalla menestyksellä. Tk-lääkäri vain uhkaili ettei välttämättä pääse edes hoitoihin jos ei saa laihdutettua. Onko muilla kokemuksia asiasta.

Kiitos vastauksista ja onnea kaikille! Olen seuraillut tätä palstaa ja en voi kuin ihailla kaikkien sinnikkyyttä kuoppaisilla taipaleilla :flower:
 
Olen selkeästi pullukka. Olen 167cm ja painan 80kg. Painoindeksini on 28,7=lievä lihavuus. Ensimmäinen tk-lääkäri taisi mainita asiasta jotain, kun hakeuduimme hoitoihin. Sen jälkeen hoitavat lääkärit eivät ole ottaneet asiaa mitenkään puheeksi. Uskon, että pääset kyllä hoitoihin. :)
 
Kiitos vastauksista! Huojentavaa kuulla ettei siinä olla niin ehdottomia mitä sain ymmärtää. Mulla on nyt bmi 28, mutta tietty yritän tässä saada sen syksyyn mennessä alas, millon varmaan hakeudutaan hoitoihinkin. Se on vaan niin vaikeeta :headwall:

Mut tsemppiä kaikille :heart:
 
pääset kyllä, kuullut että raja on jossakin jopa se 35.. mun bmi 29-30 välillä, lääkärin kanssa asiasta puhuttiin, mutta sanoi että kun terveys hyvä ja liikun paljon, en tupakoi enkä juo niin asia ok, sanoi kyl et paino ei saa nousta yhtään enää. päätinkin et jos nyt ei inssi onnistu on mun kesän harrastus painonvartijat, syksyllä sitten pienempänä vauvahoitoihin... :D onnea matkaan teille... =)
 
Kyllä pääset :hug:
Mie pelkäsin aikanaan samaa asiaa (BMI 36), mutta mitään uhkailuja en kuullu tk-lääkäriltä tai naistentautien polin gyneltä, jotka lähetti meiät tutkimuksiin ja hoitoihin. Kun päästiin IVF:n suunnittelukäynnille niin sielläkin lääkäri oli sitä mieltä, että ei miun paino ole este hoidoille :)

Hoitojen tulos nukkuu tuolla sohvalla päikkäreitä :heart:
Tsemppiä teille :wave:
 

Yhteistyössä