Ylipainoiset ohjelmassa moitittiin crosstraineria

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ei jaksa enää
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Jee:) ei pidä paikkaansa :)
Miks ei pidä paikkansa? Mitä mä sit oon tehny? Vai meinaatko, etten oo laihtunu?

Tarkenna, mikä ei pidä paikkaansa? Ainakaan TTn väite, että crossari kuluttais 2333kcal tunnissa, se ei pidä paikkaansa.
Mutta tt ei niin ole sanonut, vaan teki yksinkertaisen laskutoimituksen SINUN kertomasi perusteella ja tulokseksi tulee 2333 kcal /tunti.

Et ole tainnut käydä peruskoulua loppuun.
 
xdöcl
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä että laihtuu rutkasti kun on alkanu käyttää crosstraineria. Kun kunto on noussut, sitä tulee varmasti muutenkin liikuttua enemmän ja rivakammin. Kun läski vähentyy on pienempi kynnys kaikenlaiseen huomaamattomaankin hyötyliikuntaan. Tuskin kukaan väittää tai on oikeesti pudottanu 20 kg niin että vaan makaa ja mässää, mutta kiipee crossarin selkään välillä treenille :D

Aika turhaan mun mielestä Terapian Tarpeessa alkaa väittää vastaan toisen laihtumisesta ja siihen vaikuttaneista asioista... Eiköhän se crosstrainer ole ollut tän rypäletyypin laihtumisessa ratkaiseva tekijä.
Niin ja sitten kysymys kuuluu, että MIKÄ CROSSARI KULUTTAA NIIN PALJON?

Normaali crossari kuluttaa noin vajaa 90 kiloiselta ALLE 300 kcal puolessa tunnissa, ei suinkaan 1200 kcal.

Hitsi että voi olla tyhmiä ihmisiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xdöcl:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä että laihtuu rutkasti kun on alkanu käyttää crosstraineria. Kun kunto on noussut, sitä tulee varmasti muutenkin liikuttua enemmän ja rivakammin. Kun läski vähentyy on pienempi kynnys kaikenlaiseen huomaamattomaankin hyötyliikuntaan. Tuskin kukaan väittää tai on oikeesti pudottanu 20 kg niin että vaan makaa ja mässää, mutta kiipee crossarin selkään välillä treenille :D

Aika turhaan mun mielestä Terapian Tarpeessa alkaa väittää vastaan toisen laihtumisesta ja siihen vaikuttaneista asioista... Eiköhän se crosstrainer ole ollut tän rypäletyypin laihtumisessa ratkaiseva tekijä.
Niin ja sitten kysymys kuuluu, että MIKÄ CROSSARI KULUTTAA NIIN PALJON?

Normaali crossari kuluttaa noin vajaa 90 kiloiselta ALLE 300 kcal puolessa tunnissa, ei suinkaan 1200 kcal.

Hitsi että voi olla tyhmiä ihmisiä.
Kertoo susta paljon että alat heti haukkumaan tyhmäksi :) Crossari varmasti kuluttaa just sen verran kun sä sanot, mutta jos rypäle sanoo laihtuneensa 20kg ja kertoo ettei juuri muuta muuttanut kuin että alkoi käyttää crosstraineria, niin mikä sinä (tai TT vai ootteko sama henkilö?) olet sanomaan että ei pidä paikkaansa. Ihmiset on tosiaan erilaisia. Kuten sanoin, rypäle on varmasti huomaamattaan lisännyt rutkasti muutakin liikkumistaan huomaamattaan. Niin voi käydä kun kunto nousee ja liikkumisesta tulee helppoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ok.:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
"20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous."

Voitko rypäse kertoa mitä tuo lause tarkoittaa sinun suustasi?
No aika monesti oon sen tässä kestjussa jo selittäny... :whistle:

Kysyttiin, että onko mielästäni crossari aivan tyhjänpäivänen laite ja vastasin, ettei ole, koska sillä liikkumalla olen päässyt 20 liikakilosta eroon ja että myös kunto, hapenottokyky jne nousi siinä samalla.

Ravinnostani en kuitenkaan puhunut mitään.
Niin, eli sinä vieläkin väität, että olet saanut ylimääräiset kilot crossarilla pois ja terapian tarpeessa väittää että et ole.tt on siis oikeassa, et sinä.
Ja mistäköhän TT tai sinä (mikäli ette ole sama henkilö ) tietää mitä olen tai en ole?

Se että TT esitti jonkun ARVION kaloreista joita pitäisi kuluttaa, jotta paino putoaisi, ei kerro todellisuudesta mitään. Joiltain paino lähtee helposti, toisilta ei.

TT ei myöskään laskuissaan huomioinut peruskulutusta, eli sitä, että kaloreita kuluu, vaik ei liikkuisi milliäkään. Eikä sitä, että vaikka ihminen ei varsinaisesti urheilisi, joutuu hän liikkumaan kuitenkin, jos haluaa päästä edes vessaan, saatikka elää normaalia elämää.

Minä olen 170cm pitkä ja painan 62kg. Laskennallinen kulutukseni tällä elämäntyylillä ylimäärästä liikuntaa mukaan laskematta on noin 2000kcal päivässä. Laskitteko sitä mukaan?
 
sp
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja ok.:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
"20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous."

Voitko rypäse kertoa mitä tuo lause tarkoittaa sinun suustasi?
No aika monesti oon sen tässä kestjussa jo selittäny... :whistle:

Kysyttiin, että onko mielästäni crossari aivan tyhjänpäivänen laite ja vastasin, ettei ole, koska sillä liikkumalla olen päässyt 20 liikakilosta eroon ja että myös kunto, hapenottokyky jne nousi siinä samalla.

Ravinnostani en kuitenkaan puhunut mitään.
Niin, eli sinä vieläkin väität, että olet saanut ylimääräiset kilot crossarilla pois ja terapian tarpeessa väittää että et ole.tt on siis oikeassa, et sinä.
Ja mistäköhän TT tai sinä (mikäli ette ole sama henkilö ) tietää mitä olen tai en ole?

Se että TT esitti jonkun ARVION kaloreista joita pitäisi kuluttaa, jotta paino putoaisi, ei kerro todellisuudesta mitään. Joiltain paino lähtee helposti, toisilta ei.

TT ei myöskään laskuissaan huomioinut peruskulutusta, eli sitä, että kaloreita kuluu, vaik ei liikkuisi milliäkään. Eikä sitä, että vaikka ihminen ei varsinaisesti urheilisi, joutuu hän liikkumaan kuitenkin, jos haluaa päästä edes vessaan, saatikka elää normaalia elämää.

Minä olen 170cm pitkä ja painan 62kg. Laskennallinen kulutukseni tällä elämäntyylillä ylimäärästä liikuntaa mukaan laskematta on noin 2000kcal päivässä. Laskitteko sitä mukaan?
Mutta tuo ei tarkoita sitä, että sinä kulutat 2000 miinuskaloria pelkällä olemisella päivässä.Kyllähän varmasti syötkin jotain.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xdöcl:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä että laihtuu rutkasti kun on alkanu käyttää crosstraineria. Kun kunto on noussut, sitä tulee varmasti muutenkin liikuttua enemmän ja rivakammin. Kun läski vähentyy on pienempi kynnys kaikenlaiseen huomaamattomaankin hyötyliikuntaan. Tuskin kukaan väittää tai on oikeesti pudottanu 20 kg niin että vaan makaa ja mässää, mutta kiipee crossarin selkään välillä treenille :D

Aika turhaan mun mielestä Terapian Tarpeessa alkaa väittää vastaan toisen laihtumisesta ja siihen vaikuttaneista asioista... Eiköhän se crosstrainer ole ollut tän rypäletyypin laihtumisessa ratkaiseva tekijä.
Niin ja sitten kysymys kuuluu, että MIKÄ CROSSARI KULUTTAA NIIN PALJON?

Normaali crossari kuluttaa noin vajaa 90 kiloiselta ALLE 300 kcal puolessa tunnissa, ei suinkaan 1200 kcal.

Hitsi että voi olla tyhmiä ihmisiä.
Kertoo susta paljon että alat heti haukkumaan tyhmäksi :) Crossari varmasti kuluttaa just sen verran kun sä sanot, mutta jos rypäle sanoo laihtuneensa 20kg ja kertoo ettei juuri muuta muuttanut kuin että alkoi käyttää crosstraineria, niin mikä sinä (tai TT vai ootteko sama henkilö?) olet sanomaan että ei pidä paikkaansa. Ihmiset on tosiaan erilaisia. Kuten sanoin, rypäle on varmasti huomaamattaan lisännyt rutkasti muutakin liikkumistaan huomaamattaan. Niin voi käydä kun kunto nousee ja liikkumisesta tulee helppoa.
Kun nimenomaan tuo laihdutus on johtunut paljon muustakin kun pelkästä crossarista, tätä tt on yrittänyt sanoa mielestäni, eikä ole missään väittänyt, että crossarilla on saanut laihdutettua 20 kiloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sp:
Mutta tuo ei tarkoita sitä, että sinä kulutat 2000 miinuskaloria pelkällä olemisella päivässä.Kyllähän varmasti syötkin jotain.
Ei tarkota. Mutta siitä mitä olen syönyt ja kuinka paljon en puhunut missään vaiheessa. Kumpaakaan, laskennallista normi kulutustani eikä ruokamääriäni otettu TTn laskelmissa mukaan. Joten aika heikot tiedot ruveta sen suurempia laskutoimituksia tekemään.

Sanoin, etten ole mitenkään muuten muuttanut elämäntapojani. Mistä tiedät, millaiset elämäntavat minulla on? Mistä tiedät paljon syön tai en syö? Joten miten voit päätellä yhtään kuinka paljon minun olisi liikuttava laihtuakseni?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kun nimenomaan tuo laihdutus on johtunut paljon muustakin kun pelkästä crossarista, tätä tt on yrittänyt sanoa mielestäni, eikä ole missään väittänyt, että crossarilla on saanut laihdutettua 20 kiloa.
TTn on koko ajan väittänyt, että minä olen sanonut, että crossari on maagien laite ja kun sen päälle hyppää laihtuu hups-vaan 20kg.

Todellisuudessa olen sanonut, että olen sillä liikkuen pudottanut painoa, muita elämäntapojani muuttamatta. Mutta siitä, mitkä ne mut elämäntavat ovat, ei missään vaiheessa ole ollut puhetta.
 
kysymys
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
Kyllähän tuosta nyt ymmärtää, että toinen on laihtunut crossarin AVULLA 20 kiloa. Pilkun nussijat on asia erikseen ja niitähän täällä vilisee.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
Kyllähän tuosta nyt ymmärtää, että toinen on laihtunut crossarin AVULLA 20 kiloa. Pilkun nussijat on asia erikseen ja niitähän täällä vilisee.
Juuri niin, että on laihtunut. Mutta valitettavasti se tarkoittaa niin suurta vajetta siinä ajassa, missä rypäle on sen pelkästään crossarilla tiputtanut, mikä ei ole mahdollista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
Kyllähän tuosta nyt ymmärtää, että toinen on laihtunut crossarin AVULLA 20 kiloa. Pilkun nussijat on asia erikseen ja niitähän täällä vilisee.
Juuri niin, että on laihtunut. Mutta valitettavasti se tarkoittaa niin suurta vajetta siinä ajassa, missä rypäle on sen pelkästään crossarilla tiputtanut, mikä ei ole mahdollista :)
Ei pelkästään crossarilla vaan sen avulla!
 
ReddyHead
Perhana, eikö se nyt ole pääasia että on laihtunut ja tuntuu hyvältä? Itse laihdutin aikoinaan vuodessa sen 20 kg stepperillä, ja tulevaisuudessa hankin CT:n.

ei hyvää päivää... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
Kyllähän tuosta nyt ymmärtää, että toinen on laihtunut crossarin AVULLA 20 kiloa. Pilkun nussijat on asia erikseen ja niitähän täällä vilisee.
Juuri niin, että on laihtunut. Mutta valitettavasti se tarkoittaa niin suurta vajetta siinä ajassa, missä rypäle on sen pelkästään crossarilla tiputtanut, mikä ei ole mahdollista :)
Siis apua! Mitä mä en nyt tajua? Vai säkö et tässä tajua?

Miks ei ois mahollista pudottaa kiloa viikossa lisäämällä päivittäistä liikuntaa puolella tunnilla? Kerro tämä mulle?

Siis siihen nähden, ettei sulla oo hajuakaan siitä, mitä mä syön.

Yks lepopäivä viikossa, mut toisaaltahan missään ei laskettu myöskään hyötyliikuntaa, esim rappustenkävelyä, eli normi ELÄMÄÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
Nussi nyt ihmeessäsitä pilkkua niin että reidet kipeytyy!

Tuo lause, joka on osa tekstistä jonka alunperin vain ohimennen tähän keskusteluun kirjotin, tarkoittaa kieliopillisesti kyllä juuri sitä, että crosstrainer nimisen laitten avulla minä, rypäle 22v, olen liikuntaa harrastanut, kuntoani kohottanut ja painoani pudottanut.

Mikä siinä on sitten epäselvää?
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
20 kg sillä pudotin ja kylläs siinä kuntoki nous.

Vastaatko rehellisesti rypäle. Tarkoitatko tuolla lauseella sitä, että olet laihtunut 20 kiloa crossarilla vai sitä että et ole laihtunut?

Minusta tuo selvästi tarkoittaa että pudotit 20 kiloa crossarilla. Tai sitten puhun aivan puuta heinää.
Kyllähän tuosta nyt ymmärtää, että toinen on laihtunut crossarin AVULLA 20 kiloa. Pilkun nussijat on asia erikseen ja niitähän täällä vilisee.
Juuri niin, että on laihtunut. Mutta valitettavasti se tarkoittaa niin suurta vajetta siinä ajassa, missä rypäle on sen pelkästään crossarilla tiputtanut, mikä ei ole mahdollista :)
Siis apua! Mitä mä en nyt tajua? Vai säkö et tässä tajua?

Miks ei ois mahollista pudottaa kiloa viikossa lisäämällä päivittäistä liikuntaa puolella tunnilla? Kerro tämä mulle?

Siis siihen nähden, ettei sulla oo hajuakaan siitä, mitä mä syön.

Yks lepopäivä viikossa, mut toisaaltahan missään ei laskettu myöskään hyötyliikuntaa, esim rappustenkävelyä, eli normi ELÄMÄÄ!
On on, ei siitä ole kysymys, vaan että crossari ei vie niin paljoa kaloreita mitä oletat.
 
Millipidetär
Mietityttää että miksi terapian tarpeessa jaksaa jauhaa samasta asiasta monessa eri ketjussa. Itse vastaisin jossain ketjussa että runsaassa kk sain crossaamalla ja (muilla jutuilla) pudotettua 7 kiloa, siitä alkoi ihan sama kalorilaskentasekoili ja että ei se noin voi mennä... minä en edes väittänyt että "pelkästään" crossaamalla laihdutin ja laihdutan yhä.

Miksi toisen onnistuminen on toiselta pois? Ihme kateellisuutta, todella monella crossari on jäänyt pienen alkuinnostuksen jälkeen nurkkaan makaamaan ja ollut sinänsä turha laite muttta kyllä meitäkin on ketkä siitä on saanut motivaatiota jatkaa laihdutusta, vaikka vaaka näyttääkin vain noin 1 kiloa pois viikossa niin reisistäkin oli kadonnut esim viime viikolla 6 senttiä...minulle se on ihmevekotin, 7 vuoden ylipainon jälkeen sillä aion palata normaalipainoisten keskuuteen takaisin :) (9 kiloa takana, 21 kiloa vielä tiputtamatta)
 
**
Terapian tarpeessa, sä laskit, paljonko kaloreita on täytynyt kuluttaa vuorokaudessa jotta paino olis voinut tippua 20 kg 5 kuukaudessa, mun ymmärtääkseni. Eikö kaloreita kulu vuorokauden aikana muutenkin kuin crossarilla poljettaessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Terapian tarpeessa, sä laskit, paljonko kaloreita on täytynyt kuluttaa vuorokaudessa jotta paino olis voinut tippua 20 kg 5 kuukaudessa, mun ymmärtääkseni. Eikö kaloreita kulu vuorokauden aikana muutenkin kuin crossarilla poljettaessa?
Nii.. Eli lasketaampa nyt:

Peruskulutus 2000kcal päivässä
imetys esim 800kcal päivässä
urheilu esim 200kcal päivässä

Yhteensä 3000 kaloria siis kuluu päivässä, viikossa 7*3000= 21 000 kcal, kuukaudessa 3000*30= 90 000.

Syömisiäni en oo laskenu, en nyt enkä silloin. Kovin suuriruokanen en oo, suklaata kyllä muputan.

Muoks.
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
20 kilon pudottaminen vaatii 140 000 Kcal vajetta,
140 000 kcal vajetta.

Eli jos päivittäin syön esim 2000kcal (en tiedä, heitin lonkalta) mutta kulutan 3000 tulee mun matikalla jo siitä 1000 kcal vajetta.

5 kuukautta on noin 5*30= 150 päivää.

150*1000= 150 000 kaloria vai olenko väärässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Terapian tarpeessa, sä laskit, paljonko kaloreita on täytynyt kuluttaa vuorokaudessa jotta paino olis voinut tippua 20 kg 5 kuukaudessa, mun ymmärtääkseni. Eikö kaloreita kulu vuorokauden aikana muutenkin kuin crossarilla poljettaessa?
Nii.. Eli lasketaampa nyt:

Peruskulutus 2000kcal päivässä
imetys esim 800kcal päivässä
urheilu esim 200kcal päivässä

Yhteensä 3000 kaloria siis kuluu päivässä, viikossa 7*3000= 21 000 kcal, kuukaudessa 3000*30= 90 000.

Syömisiäni en oo laskenu, en nyt enkä silloin. Kovin suuriruokanen en oo, suklaata kyllä muputan.

Muoks.
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
20 kilon pudottaminen vaatii 140 000 Kcal vajetta,
140 000 kcal vajetta.

Eli jos päivittäin syön esim 2000kcal (en tiedä, heitin lonkalta) mutta kulutan 3000 tulee mun matikalla jo siitä 1000 kcal vajetta.

5 kuukautta on noin 5*30= 150 päivää.

150*1000= 150 000 kaloria vai olenko väärässä?
Alunperin oli kysymys siitä, että totesit laihduttaneesi 20 kiloa 5 kk crossarilla, syömisistä eikä muusta ollut mitään puhetta.

Siksi otin asiakseni selventää sinulle, että pelkkä crossari kun ei tee niin suurta vajetta, vaan nimenomaan muut asiat vaikuttavat siihen, joten miksi nyt vedät imettämisen ym siihen mukaan, kun alussa et?

Sitä ihmettelen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Terapian tarpeessa, sä laskit, paljonko kaloreita on täytynyt kuluttaa vuorokaudessa jotta paino olis voinut tippua 20 kg 5 kuukaudessa, mun ymmärtääkseni. Eikö kaloreita kulu vuorokauden aikana muutenkin kuin crossarilla poljettaessa?
Tottakai kuluu ja nimenomaan niistä se laihtuminen johtuu, kuten olen sanonut jo monta kertaa, eikä mistään pelkästä crossarista.

 

Yhteistyössä