Yllätysraskaus! Lapset 2,5v & 3kk. Kellään muilla lapsia pienillä ikäeroilla? Selviytymistarinoita kaipailen :)

Eli yllätysvauva ilmoitti tulostaan muutama päivä sitten. Alkujärkytyksestä jotenkin selvitty, ja asiaa pähkäilty suuntaan jos toiseenkin. Lapsi päätettiin kuitenkin pitää, vaikka kuopuskin vielä niin pieni.. Raskausaika ei kovin kiinnostaisi tällä hetkellä, mutta ehkä sitä hengissä selviää :)
Laskettuaika ei edes ole selvillä, koska menkkoja ei ehtinyt tulla ensimmäisiäkään :S Clearblue digi näytti tuloksen 2-3, eli ilmeisesti vko 4-5 menossa siis.

Kysynkin, että onko muilla ollut samanlaista tilannetta? Kuinka selvisitte?

Itseäni pelottaa tuleva tosi paljon, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin.. :) Aborttikin oli meillä yksi vaihtoehto, mutta jotenkin se alkaa tuntumaan pahalta ajatukselta.. :/
 
nph
Ystävälläni on vanhin lapsi täyttänyt elokuussa 3v,keskimmäinen toukokuussa 1v ja nyt lokakuussa syntyi kolmas. Hyvin hän on jaksellut,väsymystä on hieman,mutta isäntä piti lomat vasta vauvan synnyttyä. Tukiverkkoa heillä ei ole kauheasti,joten yksin joutuvat pärjäämään,kyllä hänelle hattua nostan,urakka on kuitenkin aikas suuri :)
 
  • Tykkää
Reactions: Onnellinen yh -82
Meillä oli hetken kolme alle 3v, hyvin pärjättiin. Mies paljon reissu töissä, mummut auttaa välillä. Kun nuorin synty oli vanhemmat lapset 2v10kk ja 1v6kk. liukuhihnalla sai vaihtaa vaipaat ja pukea. Vanhin oli omatoiminen söi itse ja jonkin verran puki. Päivässä tehtiin mitä ehdittiin (siivous), ruuan tein joka päivä, harvoin eineksiä. Välillä oli hermot kireellä jos sairasteltiin, mut paljon ulkoilua ja kaikki nukku samaan aikaan päikkärit. Perusarjessa mulla oli melko tarkka aikataulu syömiselle ja nukumiselle, mistä välillä joustettiin jonkin menon vuoksi.
Nyt kun lapset on 5v,4v ja 2,5v niin tuntuu että pääsee niin helpolla. kaikki syö ja pukee itse, ei vaippoja, leikkii keskenään ja auttaa toisiaan. kyllä ne tappeleekin ja paljon, sitten vaan keksitään yhdessä jotain mielekkäämpää tekemistä.
Onnea tulevasta vauvasta! Hyvin se menee! :)
laita yv:tä jos haluat enemän vaihtaa ajatuksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Onnellinen yh -82

Yhteistyössä