Yllätysvauva joukon jatkoksi?

Onko muita kenellä on ylläri tulossa, vaikka kotona on jo hiukan puhuttu pysyvästäkin ehkäisystä?

Itse vitsailin kaikille että lisää tulee siinä tapauksessa että mies hoitaa odotuksen :D Miehelle olin jo muutaman kerran maininnut, että se ois helpompi tehdä miehelle eikä tarvis hormoonien kanssa hermoilla. Siis mikä ehkäisy mulle sopii, mikä ei...
No, itsehän tämä on tälläkin kertaa hoidettava :D
Iloinen asia, vaikka hiukan vaikeaa on ollut kun raskaudet ei muutenkaan mitään superhelppoja olleet ja odottaminen ei oikein sovi mun nupille...
Puhumattakaan siitä että edelliset synnytykset on olleet viime- ja edellisvuonna. Ja vielä on kaksi isompaa lasta, 7v ja 4v.

Millä viikolla olette saaneet tietää? Oma reaktio? Miehen reaktio? Lasten reaktiot? Mitä muutoksia on tullut suunnitelmiin?
 
Täälläpä yksi yllärivauvan odottaja. Meillä on kolme tyttöä ennestään 9v. 8v. ja 1v. 7kk. Lapsikuku piti olla tässä ihan varmasti piti ja olen jo nlassa puhunut sterilisaatiosta ja mies on harkinnut vasektomiaa yms. mutta kuinkas sitten kävikään!
Syyskuussa on tulossa poika. Kaikki ollaan enemmän kun onnellisia, tässä vaiheessa (rv 29 ) on sellainen olo että ei malta enää edes odottaa, niin ihanalta tuntuu. Alussa oli hiukan järkytys, mutta ajatus neljännestä sopikin kuvioihin itseasiassa paremmin kun hyvin. Onhan se kiva että meidän pikku kolmonen saa samaikäisen sisaruksen, kuten kaksi vanhempaakin on löähekkäin syntynyt.
Eipä tässä muuta voi kun ihmetellä ja kiitellä että joskus on kiva ettei kaikkeen mahdolliseen saa eikä pysty itse vaikuttamaan ja yllätyksetkin voivat olla onnen avaimia.
 
Nyt vasta eksyin tänne takaisin.

Kuukausi aikaa laskettuun aikaan, vielä kai vähän epätodellista. Ainakin joskus.
Vanhin poika on ekalla luokalla, tyttö on 4v ja hyvinkin reipas sellainen, nuorin poika 1v2kk ja masussa oli vilkkain ja todellinen touhu-toope on nytkin :) :) :heart:

Neuvolantäti suositteli kovasti jo nyt kierukkaa, muutettiin, uusikin neuvolantäti sitä kovasti suositteli. No, hyvät puolet kuulostaa hyviltä, mutta eipä nuo ehkäisyt ole aiemminkaan parhaimmalla tavalla toimineet... Sitäpaitsi, sterilisaatiosta olen koko ajan varmempi. Onko minkälaisia kokemuksia siitä, mulla on käsitys että se on tosi vaikea saada?
 
Meillä yllärivauva on jo puolivuotias. Alun perin kaksi lasta oli tarkoitus tehdä, mutta niin vaan tehtiin tämä kolmaskin. Onneksi! Enempää ei tähän perheeseen enää tule, sillä sektion yhteydessä pistettiin piuhat lopullisesti poikki. Oikea ratkaisu meille, vaikka joskus haikeus iskeekin. Sterilisaatio oli helppo järjestää; Pieni juttutuokio lääkärin kanssa normaalin äitiysneuvolakäynnin yhteydessä. Paperit kuntoon ja mukaan sairaalaan. Mulle tosiaan tehtiin leikkauksen yhteydessä, eikä tuottanut mitään ongelmia. Kaikissa sairaaloissa eivät välttämättä ole yhtä joustavia "lisätöiden" suhteen.
Mieti kuitenkin tarkkaan, sillä operaatio on peruuttamaton. Minulta kysyttiin vielä vauvan syntymän jälkeen, juuri ennen nipsaisua, olenko vielä sterilisaation kannalla.
 
Meillä lapsiluvun piti olla täynnä.Lapsia on 5.Poika 18v, tytöt 16v,13v,9v ja 2v.Mutta kuinkas ollakkaan hormonikierukka ehti olla 1,5v ja sitten petti.Nyt raskaana rv 13+0.Aluksi näytti siltä, että menee selkeesti kesken, kun aloin vuotaan, oli kipuja ja hyytymääkin tuli, mutta se oli hematooma, mikä sieltä vuoteli pois.Äippäpolilla kun viimeeksi kävin, niin kaikki oli ok, eikä hematoomaa enää näkynyt.
 

Yhteistyössä