Yllätysvieraalle tarjoilut

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
melkein maalla kun asuu
#23 vastaa juu isäntä ja lapset saa viihdyttää 5-10 min kun valmistelen leipomukset uuniin :) ja samalla osaan jutela kun teen,riippuu tietenkin vieraasta... siwa on lähellä josta saa alle 10min herkkuja jos ei leipomaan kerkiä ja isäntä voi hakea ja minä seurustella
 
kokemus
Minkä ihmeen takia täällä on oletuksena, että jokainen vieras kaipaisi niitä imelyksiä eli keksejä, kakkua, kääretorttua, marjapiirakkaa jne. YÄK!! Parempaa on vaikka ihan tavallinen voileipä juustolla ja makkaralla kahvin kanssa, ei siinä muuta tarvita. Suolainen piirakka tai pasteijat onkin sitten jo ihan luxusta.
No moni haluaa jotain makeaa. Tai ainakin mun tuttavapiirissä kun kahvilaankin mennään, niin useimmat ottaa jonkun leivoksen. Se on vähän niin kuin sellainen herkkuhetki, sama kait vähän kylässäkin. Toki jos vieras sanoo haluavansa suolaista tai tiedän ettei joku tykkää makeasta, niin sitten annan suolaista. Yleensä se on vaan niin että jos pistää kahvipöytäänkin sekä voileipiä, keksejä että leivoksia, niin ne leivät on ne jotka jää syömättä, leivokset menee ekana.
 
Hhhh
Meillä on kaapissa kahta laatua suklaapippaa, sipsua, pakkasessa jädepuikkoja ja korvapuusteja. Normaalisti ei mitään hyvää kaapeissa, ku mies ja lapset syö heti kaikki herkut.

Yllätysvieras jos tulisi valehtelisin että lapset on sairaana, hei hei! Sitten kaivaisimme herkut esiin ja söisimme kaikki itse. :D
Emme pidä yllätysvieraista...
 
Vaniljajäätelöä ja kinuskijäätelöä tai kuningatartuutti.
Jaffakeksiä ja voisin tehä voileipiä, keittää kahvia tai teetä
 
Viimeksi muokattu:
Saraldo
[QUOTE="vieras";28837446]Tuntuu uskomattomalta ettei jotkut päästä sisään vieraita. Onko teillä ystäviä? Entä jos ystävä tulee oven taaksen niin ettekö päästä sisään?[/QUOTE]

Meidän ystävät kysyy etukäteen, sopiiko tulla. Koskaan ei ole ollut yllätysvieraita oven takana.
 
"höh"
Emme päästäisi. Ystävät eivät kyllä ole koskaan yrittäneetkään, sukulaiset ovat, laihoin tuloksin.
Ovat tietoisia, ettemme halua yllätysvieraita, joten jos eivät piittaa tästä toiveestamme, pitäisikö sen lisätä meidän haluamme päästää heidät sisään. .?!

Jos nyt arvelen, että joku aivan vilpittömästi erehtyy ovemme taakse, sanoisin silti ystävällisesti, että nyt ei sovi vierailu. Olisiko se jotenkin väärin häntä kohtaan.
 
Se on jännä tämä vierailukulttuuri. Meidän piireissä myös yllärivierailut ovat lähes päivittäisiä (ainakin viikottaisia) suuntaan tai toiseen, pikaisesti vain piipahdetaan kahvilla/vaihtamassa kuulumiset esim. silloin, jos ajetaan ohi. Välillä tulee meillekin soitto, että ollaanko kotona ja laita kahvi tippumaan. Tai itse soitetaan kavereille.

Lisäys tähän väliin... on toki myös niitä vierailuja, joihin ystäviä kutsumme/saamme itse kutsun, jolloin pöytä on koreana, mutta näitä siis harvemmin.

Toiset taas eivät suvaitse ollenkaan yllärivieraita, eikä niitä heillä siis varmaan käykään. Omista lähtökohdistani mun on vaikea tätä ymmärtää, kun itse koen nuo pikavierailut niin mukavan yhteisölliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Saraldo
Se on jännä tämä vierailukulttuuri. Meidän piireissä myös yllärivierailut ovat lähes päivittäisiä (ainakin viikottaisia) suuntaan tai toiseen, pikaisesti vain piipahdetaan kahvilla/vaihtamassa kuulumiset esim. silloin, jos ajetaan ohi. Välillä tulee meillekin soitto, että ollaanko kotona ja laita kahvi tippumaan. Tai itse soitetaan kavereille.

Toiset taas eivät suvaitse ollenkaan yllärivieraita, eikä niitä heillä siis varmaan käykään. Omista lähtökohdistani mun on vaikea tätä ymmärtää, kun itse koen nuo pikavierailut niin mukavan yhteisölliseksi.
Mutta kuitenkin soitatte ensin/teille soitetaan ensin ja varmistetaan, että sopiiko? Se on mullekin ihan ok, siinä voi vaikka vielä sanoa että ei olla kotona, jos ei ketään halua kylään. Mutta jos vaan tupsahdetaan oven taakse ja oletetaan, että se on tosi kiva juttu, niin mä en ainakaan tykkää.
 
dddd
[QUOTE="vieras";28837446]Tuntuu uskomattomalta ettei jotkut päästä sisään vieraita. Onko teillä ystäviä? Entä jos ystävä tulee oven taaksen niin ettekö päästä sisään?[/QUOTE]

Henk.koht. syistä koen kyllä oikeudekseni olla päästämättä ketään kotiini, jos ei satu sopimaan niistä henk.koht. syistä johtuen.
 
kokkikakkonen
Nyt ei irtoisi ehkä mitään.

Voileipiä, rukiista. Teeleivät saisin pyöräytettyä vehnä/ohrajauhoista. Marjamuffinssejakin ehkä, munat saattaa olla lopussa kyllä.

En jaksaisi nähdä vaivaa viime yön huonoilla unilla. Kipaisin tien yli kauppaan hakeen valmista tai sitten vaan kahvit pöytään.
 
Mutta kuitenkin soitatte ensin/teille soitetaan ensin ja varmistetaan, että sopiiko? Se on mullekin ihan ok, siinä voi vaikka vielä sanoa että ei olla kotona, jos ei ketään halua kylään. Mutta jos vaan tupsahdetaan oven taakse ja oletetaan, että se on tosi kiva juttu, niin mä en ainakaan tykkää.
Miten milloinkin, riippuen tilanteesta ja kavereista. Ei aina soitella. Jos vieraille sopii tehdä hukkareissu, niin eivät soita etukäteen. Yleensä tyyli on se, että matkalta soitetaan, että ootteko kotona, ok ootte, olemme siellä 5 min kuluttua... laita kahvi tippumaan.

Mutta jos on menoa, niin toki silloin sanotaan vierailulle pyrkijöille, että olemme kohta lähdössä. Ts. me itse hyväksymme sen, jos isäntäväelle ei ko. ajankohta sovi, silloin kohteliaasti peruutetaan ovelta takavasemmalle. Ei siitä kukaan huonoa tykkää :) "Talo elää tavallaan, vieraat käy ajallaan".
 
Viimeksi muokattu:
herkulliset voileivät
Viisikymppiselle isoäidille menisin mielelläni kylään, koska uskon että siellä olisi hyvät voileivät ;) En pidä makeasta, minulle herkut eivät ole makeita vaan suolaisia. Ja kappas vaan, olen itsekin yli viisikymppinen isoäiti, vaikka en ole sama henkilö ;)
 

Yhteistyössä