Ylppäritarjottavat (ehdotuksia, lisäyksiä, poistoja?)

Tässä olis alustava suunnitelma ylppäritarjottaviin, kelpaisko? Poistaisitko jotain, lisäisitkö muuta?

Suolaiset:

* Broileripastasalaattia
* Vihersalaatti
* Tuulihatut kinkku- täytteellä
* Karjalanpiirakat, munavoi, graavilohi
* Välimerenpiirakka (kasvis)
* Savuporo- rieskarullat
* Patonki, valkosipulilevite

Makeat:

* Mangohyydykekkakku
* Lime-daim- kakku (hyydytetty tämäkin)
* Marianne-moussekakku
* Ylioppilas- pikkuleivät
* Sitruuna-valkosuklaakakku (kahvikakku)
 
mut se oon vaan mä
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Tässä olis alustava suunnitelma ylppäritarjottaviin, kelpaisko? Poistaisitko jotain, lisäisitkö muuta?

Suolaiset:

* Broileripastasalaattia
* Vihersalaatti
* Tuulihatut kinkku- täytteellä
* Karjalanpiirakat, munavoi, graavilohi
* Välimerenpiirakka (kasvis)
* Savuporo- rieskarullat
* Patonki, valkosipulilevite

Makeat:

* Mangohyydykekkakku
* Lime-daim- kakku (hyydytetty tämäkin)
* Marianne-moussekakku
* Ylioppilas- pikkuleivät
* Sitruuna-valkosuklaakakku (kahvikakku)
Voisiko toi pastasalaatti olla ihan vaan joku kasvispastasalaatti...mua jotenkin ällöttää, kun on montaa erilaista lihaa ja kalaa tarjolla...
 
tuos on kyl kattavasti kaikkea.. jos teil vain riittää aikaa tehdä nuo kaikki + tiloja säilytykseen! mä ite vähentäisin jonku nuista hyydykekekuista ja ehkä jättäsin kahvikakunki pois + tilalle kermakakku.. ja voi olla et jättäsin tuulihatutki tai sit karjalanpiipakat pois.. tai joko patonki tai karjalanpiirakka
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja mut se oon vaan mä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Tässä olis alustava suunnitelma ylppäritarjottaviin, kelpaisko? Poistaisitko jotain, lisäisitkö muuta?

Suolaiset:

* Broileripastasalaattia
* Vihersalaatti
* Tuulihatut kinkku- täytteellä
* Karjalanpiirakat, munavoi, graavilohi
* Välimerenpiirakka (kasvis)
* Savuporo- rieskarullat
* Patonki, valkosipulilevite

Makeat:

* Mangohyydykekkakku
* Lime-daim- kakku (hyydytetty tämäkin)
* Marianne-moussekakku
* Ylioppilas- pikkuleivät
* Sitruuna-valkosuklaakakku (kahvikakku)
Voisiko toi pastasalaatti olla ihan vaan joku kasvispastasalaatti...mua jotenkin ällöttää, kun on montaa erilaista lihaa ja kalaa tarjolla...
mun mielestä taas toi kana sopii tosi hyvin, älä poista
 
Alkuperäinen kirjoittaja mut se oon vaan mä:
Voisiko toi pastasalaatti olla ihan vaan joku kasvispastasalaatti...mua jotenkin ällöttää, kun on montaa erilaista lihaa ja kalaa tarjolla...
Jotenkin ajattelin että toi vihersalaatti ja kasvispiirakka riittäis, kun sitä lohta ei ole pakko kenenkään ottaa ja niiden lisäksi on siis ne kaksi lihavaihtoehtoa (tuulihatut ja rieskarullat). Voishan sitä miettiä jotain kasvisvaihtoehtoa toki vielä lisäks. Yhtään kasvissyöjää ei ole tulossa, mutta pari jotka suosivat kasvisvaihtoehtoja kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
tuos on kyl kattavasti kaikkea.. jos teil vain riittää aikaa tehdä nuo kaikki + tiloja säilytykseen! mä ite vähentäisin jonku nuista hyydykekekuista ja ehkä jättäsin kahvikakunki pois + tilalle kermakakku.. ja voi olla et jättäsin tuulihatutki tai sit karjalanpiipakat pois.. tai joko patonki tai karjalanpiirakka
Unohdin mainita et noi kaks viimeks mainittua hyydykekakkua on pieniä (18cm halk.), tuo mangokakku on tavallaan se pääkakku. Kermakakkua en haluais. Tuulihatut teen pakkaseen valmiiks (tietenkin siis ilman täytettä), samoin pikkuleivät ja kahvikakunkin voi sinne valmiiksi tehdä. Mulla ei tässä keväällä mitään tekemistä silleen oo, oon päivät kotona, joten on aikaakin tehdä.
 
Rouva Bee (en näköjään kirjautunut)
Alkuperäinen kirjoittaja mut se oon vaan mä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Voisiko toi pastasalaatti olla ihan vaan joku kasvispastasalaatti...mua jotenkin ällöttää, kun on montaa erilaista lihaa ja kalaa tarjolla...
Mua myös, itse jos olisin vieras, niin kaipaisin lisää raikkautta vaihtoehdoiksi. Ei kasikkeen erilaisia lihoja.

Mut tietty tärkeintä että omat vieraat tykkää, eikä me tuntemattomat.

-B
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
tuos on kyl kattavasti kaikkea.. jos teil vain riittää aikaa tehdä nuo kaikki + tiloja säilytykseen! mä ite vähentäisin jonku nuista hyydykekekuista ja ehkä jättäsin kahvikakunki pois + tilalle kermakakku.. ja voi olla et jättäsin tuulihatutki tai sit karjalanpiipakat pois.. tai joko patonki tai karjalanpiirakka
Unohdin mainita et noi kaks viimeks mainittua hyydykekakkua on pieniä (18cm halk.), tuo mangokakku on tavallaan se pääkakku. Kermakakkua en haluais. Tuulihatut teen pakkaseen valmiiks (tietenkin siis ilman täytettä), samoin pikkuleivät ja kahvikakunkin voi sinne valmiiksi tehdä. Mulla ei tässä keväällä mitään tekemistä silleen oo, oon päivät kotona, joten on aikaakin tehdä.
aivan no sitten, ku mul tuli heti sellanen mielikuva, et pöytä on ylitäynnä isojakakkuja jne. :D ootko miettiny juomapuolta?
 
vieras
Tosi kiva kun on monta eri kakkuvaihtoehtoa, ja hyvin erilaisia. Itseäni ällöttää se iänikuinen kermakakku, noita söisin sen sijaan mielelläni. Ja noista vaihtoehdoista varmasti jokainen löytää sen mieleisensä.
Suolainen puoli kuulostaa myös hyvältä.
 
Helekutti
Mä laittaisin jotain karppaajille, semmosta mikä olis suoraan gluteenitonta myös. Esim. täytettyjä munanpuolikkaita ja salaatista jättäsin pastan pois. Jonkun kakun jättäisin pois ja tekisin tilalle niinikään karppaajille sopivan gluteenittoman rahkahyydykkeen.

Eri asia sitten onko karppeja vieraslistalla mutta menis keliaakikot samalla vaivalla.
 
Jotenkin olen vain itse päässyt noiden hyydykekakkujen makuun, ovat mielestäni helppotöisempiä ja raikkaampia, jotenkin keveämmän oloisia (vaikka eivät mitään kovin kevyttä herkkua ole), siksi se kermakakku on vähän pannassa. lisäksi nuo kakut voi tehdä pakkaseen, eivätkä mene siellä miksikään. Te ketkä kaipailette lisää kasvisvaihtoehtoja, niin olisiko ideoita? Pitäisikö tuulihattuihin tehdä sitten kasvistäyte lisäksi ja mitä se pitäisi sisällään?

Juomapuolta olen sen verran miettinyt, että alkuun tietty tulee ne onnittelumaljat (kuohari ja pommac varmaan, ehkä vois laittaa vielä appelsiinimehun vaihtoehdoksi), kahvi, tee, vesi, mehu varmaankin tarjottavien kanssa, illasta tulee boolia.
 

Yhteistyössä