ym.

  • Viestiketjun aloittaja kurituksesta
  • Ensimmäinen viesti
kurituksesta
Kun lapsi oikein ärsytttää (tahalleen) ja hyppii silmille. Niin huudatteko koskaan kova äänisesti, heittelette tavaroita, ja tukistatteko annatteko korvapuusteja tai kenties jo kauan perinteisesti vaan selkään?
 
äitipuolikas
Minä olen näyttänyt kaapin paikan meillä etiksille.
Olen tukistanut, huutanut ja antanut selkään.
Ja tuloksia on tullut, hyviä. Noi kakarat on alkaneet käyttäytyä.
 
kurituksesta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 23:00 äitipuolikas kirjoitti:
Minä olen näyttänyt kaapin paikan meillä etiksille.
Olen tukistanut, huutanut ja antanut selkään.
Ja tuloksia on tullut, hyviä. Noi kakarat on alkaneet käyttäytyä.
Millaista palautetta olet saanut?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 23:00 äitipuolikas kirjoitti:
Minä olen näyttänyt kaapin paikan meillä etiksille.
Olen tukistanut, huutanut ja antanut selkään.
Ja tuloksia on tullut, hyviä. Noi kakarat on alkaneet käyttäytyä.

Tiedätkös, että jo lapsen tukistaminen on pahoinpitelyä, siis rikos! Lapseen käsiksi käyminen ei ole hyväksyttävää missään tapauksessa - ei omiin lapsiin, saati vieraisiin kuten sinä olet tehnyt!
 
niinpä
mutta joskus pieni tukistaminen tai läpsy pyllylle voi olla lapselle jolle ei mikään muu tehoa niin sellainen pieni huomautus siitä että miten pitkälle vaan ei voi mennä esim, kiukutteluissaan, äidin ja muiden potkimisessa ja hakkaamisessa sekä näsäviisastelussa.
meillä ainakin tehonnut. nykyään riittää noista uhkaaminen.

mutta jos ei sana kertakaikkiaan tehoa, rangaistukset kuten tv katselukielto, karkkipäivän menetys ym. tälläiset eivät tehoa vaan lapsi jatkaa uhoomistaan ja huonoa käytöstään ja hyppii ns. silmille, niin "elle" mikä teillä auttaa????
 
häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 19:07 Elle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 23:00 äitipuolikas kirjoitti:
Minä olen näyttänyt kaapin paikan meillä etiksille.
Olen tukistanut, huutanut ja antanut selkään.
Ja tuloksia on tullut, hyviä. Noi kakarat on alkaneet käyttäytyä.

Tiedätkös, että jo lapsen tukistaminen on pahoinpitelyä, siis rikos! Lapseen käsiksi käyminen ei ole hyväksyttävää missään tapauksessa - ei omiin lapsiin, saati vieraisiin kuten sinä olet tehnyt!
On, on ja laissa kielletty ja en kyllä kannata noiden käyttöä. kurkku suorana on tullut sitä vastoin huudettua kaikille - omille ja "vieraille". toistaiseksi se on pysäyttänyt sen verran, että on kiellot tms. menneet perillekin. Toi ei omiin saati vieraisiin on aika hassusti sanottu. Toisaaltahan joka paikassa vaaditaan ja puhutaan se puolesta, että pitäisi sitten etiksiä ja omia kohdella samoin. Omatko laitetaan ojennukseen ja muut saa hyppiä silmille???? Meillä kyllä komennetaan niin omia kuin etiksiä ja sukulaisten lapsia ihan samoin. Onneksi vielä pelkkä sana (toisinaan hyvinkin äänekäs) ja uhkailu itsestään selvien etujen menettämisestä on riittänyt. Enkä kyllä käsitä mitä sitten tehdään kun ei riitä???
 
Oma sen verran pieni vielä ettei ole ajankohtasta tuo "kurittaminen" mutta mielipide mulla kyllä tosta on..Ei kai lapsi siitäkään hyvää opi jos läpsitään ja tukistellaan,ottavat suotta mallia.Huutaminenkaan ei ajan päälle ole järkevää.Mä uskon että selittäminen on kaikkein viisainta.Kertoa rauhallisesti mutta päättäväisesti miksi jokin on kiellettyä jne.
Mä ja mun mielipiteet,pakko sekaantua joka asiaan :)
 
Älkää käyttäkö fyysistä väkivaltaa. Ensiksi se on rikos, toiseksi raukkamaista: aikuinen lyö tai muuten aiheuttaa kipua pienemmälleen..

Ylpeästi voin sanoa,etten itse ole koskaan sitä tehnyt ja kivasti on pärjätty :saint:

Puhukaa ja varsinkin kuunnelkaa... jos pieni/teini raivoaa, ota syliin ja kysy mikä vaivaa...raivon takana usein jotain joka painaa mieltä...

Kyllä olen huutanut, mutta viimeaikoina olen yrittänyt laskea kymmeneen ennen huutoa ja sitten kysynyt mikä mättää...jos huuto ja möykkä yms huono käytös jatkuu on turvauduttu pieneen lahjontaan/kiristykseen....
:ashamed:
 
Argh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 23:00 äitipuolikas kirjoitti:
Minä olen näyttänyt kaapin paikan meillä etiksille.
Olen tukistanut, huutanut ja antanut selkään.
Ja tuloksia on tullut, hyviä. Noi kakarat on alkaneet käyttäytyä.
Huh, mikä ihminen!!!! Saunan taa vaan!!!!!!!!!!!!!!!
 
HUH
Minun mielestäni minulla ei ole oikeutta käydä fyysisesti käsiksi TOISTEN lapsiin, siis miehen viikonloppulapsiin !

Komentanut olen, kieltänyt ja karjunut ja antanut sanktioita, ollut kohtuutonkin varmaan, äärimmäisen vaativa (ruokapöytätavat jne) mutta siinä vaiheessa kun palaa hihat niin että käyn kiinni ja lyön tai tartuin hiuksiin, voin mennä sen jälkeen pakkaamaan kamani muovipussiin, luulen ettei mies hyväksy sitä - jotakin on lopullisesti mennyt rikki miehen (ja lasten) suhtautumisessa minuun.
Etälapsia ei ole ikinä lyöty, luulen että järkyttyisivät todella pahasti jos minä, ei-biologinen, kävisin päälle. En tiedä voisiko sitä luottamusta ikinä korjata.

Kun biolog. vanhempi lyö, lapsi antaa anteeksi, koska on oma äiti / isä, ja on niitä hyviäkin asioita. Kun "ulkopuolinen" lyö tai kohtelee huonosti, nousee vain viha.

Se joka sanoo että fyysisen kurituksen jälkeen lapset käyttäytyy kunnolla. Kyllä, pelosta, Ei kunnioituksesta. Viha tulee sitten, kun ikää on enemmän ja rohkeutta, kun ei ole riippuvainen enää.


 
tosta kurittämisesta..

en minäkään hyväksy että edes omia lapsia lyödään tai kuritetaan,ehkä omille voi joskus tukkapöllyn tai luunapin antaa.(vaikka ei vuosiin ole enää tarvinnut tukkapöllyjä antaa)mutta vieras lapsi on aina vieras.

kyllä minäkin komennan ja käsken ja pajatan avomieheni lapsille.
sanoinkin että tämä koti on minunkin,että täällä eletään meidän sääntöjemme mukaan,ja jos minun omat lapset joutuuvat tekemään kotihommia ja tyhjentämään tiskikoneen ja huoneensa siivoamaan,ja omat jälkensä korjaamaan niin kyllä minä vaadin sitä myös avomieheni lapsilta.vaikka he eivät ole täällä kuin n kerran kuussa,ja lomilla.

alkuun oli että vaatteet jäi siihen mihin ne heitti,takit ei menny naulakkoon,kengät jalas juostii ympäri huushollia.
syötiin miten sattuu,kukaan ei ollut ruoka-aikaan pöydässä.
sitten tein pienimmällekiin selväksi että tässä torpassa syödään ruoka-aikoina, pöydän ääressä,ja jos ei se ruoka kelpaa jota teen,niin jokaiselle en rupea erikseen hänen herkkuruokaansa laittamaan.

ja jos ei ruoka kelpaa niin ei sitten kyllä herkkujakaan tunnin päästä syödä. :\|

ehkä olen "julma äitipuoli" mutta minusta kuuluu olla kaikilla yhteiset pelisäännöt,jokainen on tässä perheessä saman arvoinen.
 
meillä miehen lapsi oli 3-vuotias kun astuin kuvioihin. lapsi sai äidiltänsä ja äidin vanhemmilta kaiken, SIIS IHAN MITÄ VAAN PYYSI, ja kiukuttelemalla,huutamalla,itkemällä ym. lapsi yritti muhunki tota konstia,mutta muhun ei tehonnu kiukuttelu ja suht harvoin mieheenikään.

kerran kaupassa( lapsi oli 4-vuotias) hän yritti samaa konstia muhun ,mutta minä annoin huutaa (vaikka ihmiset katsoivat), siihen asti että lapsi tarttui elintarvikkeisiin ja heitteli niitä, kielsin kerran, toisella kertaa sanoin että nappaan tukkaan kiinni jos ei lopu ja lopuksi nappasin tukkaan kiinni (en lujaa vain kokeeksi). ja JO LOPPU KIUKUTTELU JA TAVAROIDEN HEITTELEMINEN)!!!!
Sen jälkeen sanoin että oli viiminen kerta kun otan hetkeen aikaan kauppaan mukaani ja en ottanut vajaaseen puoleen vuoteen, vaikka kysyikin pääseekö mukaan, sen jälkeen kun rupesin ottamaan. sanoin aina ennen kauppaan menoa, että MITÄÄN EI VINGUTA, MIHINKÄÄN EI KOSKETA JA KAUPASSA OLLAAN NÄTISTI!!! JA ON TOIMINU!! Itse asiassa on toiminu jo yli 3 vuotta!!!!

"Tukistamiseen" mulla oli mieheni lupa, hän oli aikaisemmin sanonu, että jos ei usko kunnon sanaa, niin nappaa tukkaan kiinni. ja tuskin olisin tukistanu, jos ei olis tavaroita heitelly. oli eka ja vika kerta, ku nappasin tukkaan kiinni.en oo pahemmin huutanukkaan eka kerran huusin kun olin tuntenut lapsipuoleni yli kaksvuotta!! omien lasteni myötä olen oppinut että välillä olis ollu aihetta räjähtää lapsipuolellenikin. ja nykyään lapset ovat siinä asiassa tasavertasia.

(ja omaks kehuks vois sanoo,että kyllä huomaa mikä vaikutus kasvatuksella on muksuihin. en tarkota että omat mukulani olis enkeleitä, mutta vanhempi omistani oli 1,5-vuotias ku osas käyttäytyä kaupassa niin ku siellä kuuluu, ja se oli pienestä pitäen opetettu!!!)
anteeks etukäteen jos jotain harmittaa mun kirjotus :headwall:
 
Aikaisemmin ääntä korotin, mutta paremmin tehoaa kun viileän jämäkasti komentaa. Meillä ei minkään laista fyysistä muksimista hyväksytä! Pojat jos keskenään tappelee: 15 min jäähy (istuvat paikoillaan eri huoneissa) jonka jälkeen pyytävät anteeksi toisiltaan (ei väliä kumpi aloittaa, molemmat saa rangaistuksen). On kummasti tullut leikeistä sopuisampia, ne turhat nahistelut on jäänyt pois =)
 
Olimme kerran tuttavani kanssa mökillä. Hän kielsi toistuvasti lasta, etttei saa heittää kiviä veteen jos heität tapahtuu sitä ja tätä... Eipä äiti toteuttanut "uhkauksiaan".
Minä jäin lapsen kanssa rantaan kaksin. Lapsi heitti kiven veteen, sanoin, että se on kiellettyä ja jos hän vielä heittää vien hänet sisälle. No eipä siinä kauan mennyt, kun seuraava kivi lensi veteen otin tenavan syliin ja vein sisälle.
Tuon tapauksen jälkeen lapsi on aina totellut minua, mutta hän ei olekaan minun. Surullista kyllä omien kanssa tuo on paljon hankalempaa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 13:44 HUH kirjoitti:
Minun mielestäni minulla ei ole oikeutta käydä fyysisesti käsiksi TOISTEN lapsiin, siis miehen viikonloppulapsiin !

Komentanut olen, kieltänyt ja karjunut ja antanut sanktioita, ollut kohtuutonkin varmaan, äärimmäisen vaativa (ruokapöytätavat jne) mutta siinä vaiheessa kun palaa hihat niin että käyn kiinni ja lyön tai tartuin hiuksiin, voin mennä sen jälkeen pakkaamaan kamani muovipussiin, luulen ettei mies hyväksy sitä - jotakin on lopullisesti mennyt rikki miehen (ja lasten) suhtautumisessa minuun.
Etälapsia ei ole ikinä lyöty, luulen että järkyttyisivät todella pahasti jos minä, ei-biologinen, kävisin päälle. En tiedä voisiko sitä luottamusta ikinä korjata.

Kun biolog. vanhempi lyö, lapsi antaa anteeksi, koska on oma äiti / isä, ja on niitä hyviäkin asioita. Kun "ulkopuolinen" lyö tai kohtelee huonosti, nousee vain viha.

Se joka sanoo että fyysisen kurituksen jälkeen lapset käyttäytyy kunnolla. Kyllä, pelosta, Ei kunnioituksesta. Viha tulee sitten, kun ikää on enemmän ja rohkeutta, kun ei ole riippuvainen enää.
Oma lapsi antaa anteeksi, mutta ei varmasti unohda lyömistä. Fyysinen väkivalta (ja myös henkinen) jättää aina lapseen pysyvät jäljet!

Onkohan muuten kukaan tullut ajatelleeksi, että eihän meitä aikuisiakaan kukaan lyö rangaistukseksi edes rikoksista, miksi siis lasta saisi lyödä?
 

Yhteistyössä