ympärileikkauksesta toipuminen

Kokemuksia leikkauksesta toipumisesta (esinahan poisto, ei säästävä). Vajaa viikko sitten meillä tehty ja haluaisin toipumiskokemuksia miltä näyttänyt jne. Laita vaikka y-viestiä. Kiitos etukäteen, asia vähän huolestuttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 18:02 HUH HUH kirjoitti:
voi v-ttu mitä porukkaa!!!! Tiedoksenne että Suomessa ei ympärileikkauksia tehdä kuin lääketiet. syistä, eli esim. juuri siksi että se on liian kireä.
niin ja muslimeilla ja juutalaisilla on asiaan omat kuviot POJILLE..eikä miun tietääkseni ole 'sairasta porukkaa' (kaikki ainakaan)
 
Kireä esinahka on asia erikseen, mutta tässä oli otsikko ympärinleikkaus.
Itse olen katsonut aiheesta dokumentin, enkä usko että yksikään jumala on sitä keksinyt!
Ovat mielestäni raakoja ja julman sairaita nämä uskontoon vetoavat lasten silpojat, tällaiset alkukantaiset heimolaiset sietäsivät saada rangaistuksen nyky laissa.
 
Läheltä seurannut
Kylläpä sai aloittajan asiallinen kysymys kiihkeän vastaanoton. Muille vieraille tiedoksi, kireän esinahan korjausleikkausta kutsutaan ympärileikkaukseksi kun esinahka täytyy terveydellisistä syistä kokonaan poistaa eikä säästävästä leikkauksesta (löysäämisestä) tule olemaan apua. Otsikko on varmasti aivan oikein muotoiltu. Mukava että "vieraiden" poikalapsilla ei ole kireysongelmaa eikä siitä johtuvia kipuja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 10:11 vieras kirjoitti:
Kireä esinahka on asia erikseen, mutta tässä oli otsikko ympärinleikkaus.
Itse olen katsonut aiheesta dokumentin, enkä usko että yksikään jumala on sitä keksinyt!
Ovat mielestäni raakoja ja julman sairaita nämä uskontoon vetoavat lasten silpojat, tällaiset alkukantaiset heimolaiset sietäsivät saada rangaistuksen nyky laissa.
Niin, mutta mikä siinä nyt on niin hankala ymmärtää, että tuota ympärileikkaus termiä käytetään myös kireän esinahan korjausleikkauksesta.

Ne uskontojutut ei nyt kuulu tähän. Tee oma aloitus siitä, jos haluat kinata ;)
 

Yhteistyössä