yöheräily

Meidän vuoden ikäinen neiti on alkanut heräillä yöllä ja valvoo kaksi tuntia. Ennen nukkui 12 h putkeen, mutta nyt on tapahtunut joku ihme juttu. Neiti menee nukkumaan klo 21 ja herää 8.30. Yöllä sitten valvotaankin 2 h klo 3-5. Mikä juttu tää on????Neiti syö illalla puuron ja juo vellin nukutusvaiheessa. Ei siis pitäis olla nälkäkään! Päikkärit on klo 12-14 ja 16.30-17. Yöllä ei keskustella neidin kanssa vaan syötetään maito ja vaihdetaan vaippa. Aina, kun neiti nukahtaa, laitetaan takaisin sänkyyn, mutta pian sieltä pää jo vilkkuu ja huuto on kovaa! Vasta viiden jälkeen nukahtaa. Olen miehen kanssa aivan puhki moisesta. Auttakaa!!!
 
Jättäkää toiset päikkärit pois ja yöllä ette anna maitoa ettekä vaihda vaippoja, nyt varmasti oppinut että kun herää niin tule ainakin jonkinlaista ohjelmaa. Tutti suuhun (jos käytössä) ja pää tyynyyn. Näin ainakin meillä, yöllä en edes taputtele, saa poika nukahtaa itekseen, ikää 1v3kk.
Toivottavasti saatte kohta nukkua koko perhe.

Miksiköhän toi sulun loppuosa näkyy hymiönä?
 
Meillä neiti 1v 2kk heräilee/valvoo/itkee LUJAA nykyään. Ei vaiheta vaippaa, eikä syötellä, mutta ei todellakaan nukahda mitenkään ittekseen (olen antanut olla, mutta itku on suoraa huutoa) Enkä saa omaan sänkyyn, teenpä silittelyä vaikka kuinka kauan, itkee sylissä/vieressä jne...
Neuvoa en osaa, mutta kohtalotovereita on :ashamed:
 
Jätä toiset päikkärit pois! Sillä pitäis jäädä sopivasti parin tunnin univaje yöllä täytettäväksi. Ja mahdollisimman vähän toimintaa yöllä. Kyllä ne jossain vaiheessa oppii ymmärtään "nyt on yö, nyt nukutaan" -kommentin, vaikka se harjoittelua vaatiikin... Lycka till!
 
No... meillä nukutaan vain yhdet päikyt mutta poika 1v on alkanut myös heräillä yöllä 2-3 aikaan ja kestää varmaan yli tunnin että nukahtaa uudelleen. Silloin olen yleensä vaihtanut vaipankin koska poika pissii öisin niin paljon että yleensä tulee aamulla jo läpi. homma menee niin että poitsu joikaa ja leikkii pehmoleluillaan joita on sängyssä. saattaa välillä vähän kitistäkin. itse seurailen vierestä ja torkun ja jossain vaiheessa huomaan että on nukahtanut, yleensä pian vaipanvaihdon jälkeen. joskus meteli yltyy ja silloin tainnutan hänet tissillä, se kun on muutenkin vielä yö- ja nukahtamiskuvioissa mukana. en tosiaan tiedä mikä on heräilyn syy mutta toivotaan että vaihe menee ohi!
 
Meillä tyttö nukkui ennen 22/22.30-7.30/8 ja päivällä kahdet hyvät unet, YKSILLÄ EI PÄRJÄÄ!nukkui silloin n.3t päivällä.
Nyt laitan nukkuun 21.30 ja herää 6/7 ja nukkuu 10/10.30 alkaen tunnin ja illasta toisen tunnin. Että yhdelle unelle ei voi/pysty/enkä jaksa laittaa vaan! Pitäs unta riittää yölle, koska ei nuku kuin 2t, korkeintaan 2½t päivällä.
 
Meillä on aivan samatilanne. tyttö 1v2kk on alkanut heräämään klo2-3 ja saattaa huutaa suoraa huutoa tunnin. joskus päästään vähemmällä, mutta mm. viimeyönä nukahti lopulta kun jätettiin yksin omaan huoneeseen huutamaan. mikä ihmeen juttu tämä on??!! ilmeisesti kuuluu ikään kun muilla on sama tilanne. meillä nukutaan päikkärit klo 12-15 ja yöunet ovat 20-07.
 
Meillä aivan sama juttu!! Aikaisemmin poika, 1v2kk, nukkui kuin unelma n. klo 20-7 ja yhdet päikkärit klo 12-14. Mutta nykyään siten heräilee lähes joka yö klo24-2 välillä ja huuto on aivan älyttömän kovaa... mitkään silittelyt ym. ei auta vaan ainut tapa saada uudestaan nukkumaan on sylissä kanniskelu. Tosi mukavaa kun ei tuo enää mikään ihan kevyt pakkaus ole. Sitten kun pojan nostaa omaan sänkyyn niin paikalta täytyy poistua aivan äänettömästi tai muuten se herää heti uudestaan. Viereen nukutus ei onnistu vaan siitä vasta kamalat raivarit tuleekin ja pitkiin aikoihin meillä ei ole yöllä enää syöty. Oon miettinyt, että olisko ne poskihampaat jo tulossa, että se valvottaisi. Mitään ei ainakaan vielä näy. Lohdullista kuulla, että muilla on samoja ongelmia. Oon nimittäin aika hyytynyt tuohon jokaöiseen parkumiseen....
 
Meillä neiti (1v9kk) aloitti yöheräilyt noin vuoden iässä, nyt alkaa olla jo taakse jäänyttä elämää, mutta poikkeuksiakin on. 10 kk jätettiin jo toiset unetkin pois, eikä tällä ollut mitään vaikutusta yöuniin. Eipä siinä oikein mikään auttanut, otettiin vaan keskeen, touhusi siinä mitä touhusi ja sitten joskus nukahti.Pahimmillaan valvoi 5 tuntia, yleensä 2. Ajan myötä menee ohi.
 
Yöpalvelut pois. Kyllä se sitten oppii nukahtamaan kun huomaa, ettei kukaan seurustele hänen kanssaan öisin. Saattaa hyvinkin tarvita vielä toiset päikkärit tolla iällä, mutta ei kyllä tarvitse enää mitään ruokaa/juomaa öisin. :)
 
Kuinka kauan yöheräily on muilla kestänyt? Meidän on pakko vaihtaa vaippa yöllä, koska muuten tulee läpi (kuten viime yönä). Neiti nukahtaa paremmin, kun saa maidon. En usko, että meillä ainakaan on seurustelusta kyse. Nyt ollaan koitettu vaihtaa rytmiä, että herätään jo klo 8 ja päikkärit ja muut toiminnot tunnilla taaksepäin paitsi nukkumaanmeno. Katsotaan mitä seuraa.
syys: kauan vaihe kesti?
 
Meillä tyttö eilen nukku 11-12.30 ja illalla ei vaikka oli miten väsy, suostunut nukahtaan uudestaan, valvoi sitten 9t/21.30 saakka.
Tuloksena 5 heräämistä itkuineen ja nukutuksineen, pari kertaa nukku sänkyyn aika nopeesti, sit oli pitkiä valvomisia loput. Viimesin ennen kuutta, kesti tunnin....Että ei meillä se, että nukkus yhden tunnu ainaskaan auttavan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äeppä:
Meillä neiti 1v 2kk heräilee/valvoo/itkee LUJAA nykyään. Ei vaiheta vaippaa, eikä syötellä, mutta ei todellakaan nukahda mitenkään ittekseen (olen antanut olla, mutta itku on suoraa huutoa) Enkä saa omaan sänkyyn, teenpä silittelyä vaikka kuinka kauan, itkee sylissä/vieressä jne...
Neuvoa en osaa, mutta kohtalotovereita on :ashamed:
Meillä 1v poika ihan sama juttu!Ja alkanut ihan äskettäin.Ollaan kokeiltu jättää toiset päikkäritkin pois,mut ei ollu apua.Jospa tää on sitä eroahdistusta ja toivottavasti vaan hetkellistä... |O
:hug: kohtalotovereille
 
Yöheräily jatkuu, viime yönä ei ;)
Meillä hampaidentekopuuhat sotkevat yön, kivut tuntuu olevan kovat...supot ei oo auttaneet. tyttö on terve, käytiin lääkärillä (tiesin ettei oo korvat...)ja saatiin pronaxen resepti. Ei kyllä muut yöt olleet sen parempia, mut viime yönä vallitsi ihana hiljaisuus :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjaleena:
Meillä aivan sama juttu!! Aikaisemmin poika, 1v2kk, nukkui kuin unelma n. klo 20-7 ja yhdet päikkärit klo 12-14. Mutta nykyään siten heräilee lähes joka yö klo24-2 välillä ja huuto on aivan älyttömän kovaa... mitkään silittelyt ym. ei auta vaan ainut tapa saada uudestaan nukkumaan on sylissä kanniskelu. Tosi mukavaa kun ei tuo enää mikään ihan kevyt pakkaus ole. Sitten kun pojan nostaa omaan sänkyyn niin paikalta täytyy poistua aivan äänettömästi tai muuten se herää heti uudestaan. Viereen nukutus ei onnistu vaan siitä vasta kamalat raivarit tuleekin ja pitkiin aikoihin meillä ei ole yöllä enää syöty. Oon miettinyt, että olisko ne poskihampaat jo tulossa, että se valvottaisi. Mitään ei ainakaan vielä näy. Lohdullista kuulla, että muilla on samoja ongelmia. Oon nimittäin aika hyytynyt tuohon jokaöiseen parkumiseen....
Voisiko olla kyse "kauhukohtauksesta". Meilläkin on välillä 1v2kk tytöllä tuollaisia öitä, että alkaa ihan yhtäkkiä huutamaan eikä auta syliin eikä viereen ottaminen. Sylissä rauhoittuu kyllä pikkuhiljaa kun keinuttelee koko ajan, mutta ihan kuin olisi unessa ja näkisi jotain pahaa unta eikä osaa herätä siitä. Ennen auttoi tissi, mutta nyt olen jättänyt yöllä imettämisen pois ja vain äärimmäisessä paniikkihuudossa olen rintaa antanut, jos ei muu auta. Jotenkin en meidän kohdalla usko tuohon hampaiden aiheuttamaan kipuun, koska en ole huomannut mitään logiikkaa noissa huudoissa ja hampaiden puhkeamisissa. Saattaa olla hyviä öitä juuri ennen kuin huomaan uuden hampaan ja huonoja öitä vaikkei hampaita ole puhjennutkaan sen perään.
 
Meillä heräillään kans yöllä. Se on niiiiiin sanonko mistä kotoisin se heräily!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: . heräis ees kerran tai kaksi, mutta meillä on se aamuyö jostain kolmesta eteenpäin ihan kauheen levotonta pyörintää ja helposti äiti luisuu tissin antamiseen..No nyt on jo rinnanpää auki ja ois aivan pakko teipata vaikka "umpeen" tissit ens yöksi..Ettei enemää rikota ihoa..

Alkuraskauden väsymys vielä tähän heräilyyn lisäksi, niin se on siinä;
Me ollaan neljän seinän sisällä ja joka päivä puolikuolleina täällä lapsen kanssa.. :kieh:

Ihanaa, että kohtalotovereita löytyy!

Heili
 
Yöt edelleen suht rauhallisia, kerran on tainnut yössään herätä...
joskin nukkuu vaan 8t toisinaan, ettei huisin pitkä. Eikä päivällä sen pidempi uni, vaikka yö lyhempi. Ei kyl koskaan nuku kun tasan 10t tai alle yössä.
 

Yhteistyössä