""yöhoito"" 3kk

  • Viestiketjun aloittaja ylisuojeleva??
  • Ensimmäinen viesti
anna
No jos mies menee vieraisiin sen takia ettei pääse baariin kun on pieni vauva, niin anna mennä! Jättäisin tuommoisen luuserin! Kyllä se on miehenkin tajuttava ettei elämä jatku samaan malliin kun perheeseen tulee lapsi. Kyllä mun mielipide on että alle 3kk on liian pieni jätettäväksi kun itse lähtee baanalle. Kerkiää sitä myöhemminkin. Ja kyl AIKUINEN mies ton tajuaa. Pentuna ei kannattas lapsia hankkia, jos menohalut on niin kovat!!!
 
Ylihuolehtiva!
Vain epävarmat äidit tekevät itsestään korvaamattomia. Hyvällä itsetunnolla varustettu äiti uskaltaa jättää lapsensa hoitoon niinkin luotettavalle kuin anopille. Kasvatat lapsestasi samanlaisen kuin itse, olet eli et luota muihin ihmisiin. Hyvä äiti pitää myös huolta itsestään ja on myös vähän itsekäs, jolloin hän jaksaa olla vielä parempi äiti lapselleen. Olet heittäytynyt marttyyriksi, joka omistautuu vaan lapselleen. Voi mitä hallaa tällaiset äidit lapsilleen tekevät. Äiti joka harrastaa ja tapaa muita ihmisiä ja on onnellinen on paras äiti. Äidin pitää kannustaa lastaan luottamaan muihin ihmisiin. Eikö mies enää kiinnosta, kun et halua lähteä miehesi kanssa ulos??? Olisi kannattanut ajatella asiaa jo ennen lapsen tekoa!!!
 
Vauvaidyllissä KÄRVISTELEVÄ
Millainen parisuhde vaatii sitä, että on oltava yötäkin lapsen hoidossa? Ja heti ollaan RIIDOISSA, jos ei 3kk päästä baariin tuulettumaan? Onneks oma parisuhde ei ole ihan noin veitsenterällä.

Meidän parisuhde voi ihan hyvin, vaikka onkin pieni vauva. Häntä me halusimme ja hän kruunaa rakkautemme. Kahden kesken voimme olla hänen nukkuessaan, ei ole tarvetta mennä mihinkään kahdestaan 'tuulettumaan'.

""Jos et nyt päästä irti lapsesta, niin koska tulee se aika????"" VOI LAUPIAS TAIVAS...Varmaan pistät vauvan yksin nukkumaan omaan sänkyyn toiselle puolelle taloa ja korvatulpat korviin, että oppii nukahtamaan yksin eikä vaatimaan palvelua yöllä. Eikös sen lapsen vois vaikka viedä päivähoitookin jo tuossa 2kk iässä? Jepjep..

 
onnellinen äiti
Harrastaa voi ja tavata voi ihmisiä, ilman että tarvitsee jättää lasta muiden hoidettavaksi.

Kyllä TULEE aika kun lapsen voi jättää hoitoon, mutta onko se aika tosiaan 3kk iässä? Ei mielestäni.

Taitaa täällä lapsiäidit puolustella omaa rilluttelunhaluaan.
 
pöh
Ja teet just niinkuin SINUSTA tuntuu parhaalta. Tietenkin! Itse olin ekaa kertaa ulkona kun vauva oli 7 kk ja isä hoiti lasta. Nyt kun tyttö oli 11 kk oltiin ekaa kertaa yötä pois kotoa ja tyttö mummolassa. Kukin tyylillään.
 
hyvä jane! :))
Samoin!
Tämäkin mutsi lähtee huomenna baanalle ja lapsi jää isin kanssa kokonaiseksi illaksi kaksistaan, apua! Hulluhan siitä lapsesta tulee tai vähintäänkin alkoholisti ja jos anopille vien (ja vienkin myöhemmin) niin sittenhän se sekoaa siihen paikkaan,hohhoijaa.. Ihmisten pitäisi tajuta hoitaa parisuhteitaan huomattavasti paremmin ja ajoissa ennenkuin on liian myöhäistä, senhän kertoo pelkästään avioerotilastot.
AP:lle vinkiksi: hoida parisuhdettasi parhaasi mukaan. Se on se mikä lapsesi onnellisena pitää! ;))
 
en tajua
mikä tässä väittelyssä on ideana? Kukin tekee kuten parhaaksi näkee (itse jätin 3kk hyvillä mielin yöhoitoon mummulle) eikä se kenenkään toisen vauvaan pitäisi vaikuttaa millään tavalla?

Tämä nyt taitaa olla sellasien mammojen syyllistämistä ketkä eivät voi syystä tai toisesta jättää tai kenellä ei ole ketään kelle jättää ;) Johan potuttaa...
 
hmmhmmh..
vai hoidat parisuhdettanne niin, että isä jää lapsen kanssa kotiin ja sä lähdet baanalle :D mahdat olla kamala eukko jos mies tarttee taukoa ja sitten taas kestää teidän parisuhdetta..
 
yök
Siis mua ällöttää tollaset ihmiset jotka käy täällä haukkumassa toisia ihmisiä niiden tekemisten takia. Jos mielestäsi olet niin aikuinen ja täydellinen, tulisi sinun osata myös suhtautua toisten tekemisiin toisten tekemisinä ja osata kommentoida heidän viestejään asiallisesti, haukkumatta teiniäitejä maanrakoon asioista mitään tietämättä. Oikeen pistää vihaks tollaset toisia moralisoivat paskan tärkeet olevinaan superäidit, jotka toisia arvostelemalla saa mielihyvää ja omaa egoaan taas pikkasen korkeemmalle.
Kukin hoitaa lapsensa miten parhaakseen näkee ja ja kyllä meistä useimmat ovat niitä riittävän hyviä vanhempia lapsilleen, sillä kukapa meistä on täydellinen. Se on kunkin oma asia miten viettää omaa aikaa ja rentoutuu, ja muistakaa että myös parisuhteen hoito on tärkeää, sillä äidin ja isän suhde on lapsen todellinen koti.

Ja huom. itse en ole teiniäiti enkä todellakaan edes täydellinen äiti vaan äiti, jolla on tyytyväinen ja onnellinen lapsi siitä huolimatta että isällä ja äidillä on myös välillä ihan kahdenkeskistä aikaa.. ja joskus äidillä aikaa jopa ihan itselleen ja ystävilleen...hui! ;)
 
Mitä järkee
tästä asiasta on TAAS riidellä???? Ja miks teinejä pitää aina haukkua? Te homeperseet niitä kamalimpia äitejä ootte, kun ootte niin h*lvetin tiukkapiposia ettei järkikään enää kulje kunnolla. :( Ootteko ikinä kuullut suvaitsevaisuudesta ja toisten mielipiteiden kunnioittamisesta?
Aina vaan ""minäminäMINÄ olen oikeassa...te muut väärässä ja täten huonoja äitejä.""
 
-
Esim.lastenteho-osastolla ei voi yöpyä,mutta voi käydä päivisin kattomassa ja hoitamassa lasta.Meiän esikoinen joutui sektion jälkeen kokonaan toiseen sairaalaan ja en pystynyt liikkumaan itse mihinkään...
 
ap.
Huhhuh. ONkohan osa näistä viesteistä provoja?
En ihan tällaista vyöryä osannut odottaa :)

Olen toki käynyt koulussa, kahvilla, shoppailemassa ym. ilman vauvaa, eli muutkin kuin äiti ovat kyllä häntä hoitaneet. MYÖS anoppi, mm. kun vauva oli 2viikon ikäinen. Joten nyt täällä on vähän turhaan kärjistetty tilannettani ilman että on edes luettu viestejäni huolella.
Kyse onkin nyt nimenomaan yöstä, jolloin vauva on tottunut nukahtamaan aina äidin viereen. Kuten totesin, niin isänkään kanssa tämä uudelleen nukahtaminen ei onnistunut kun olin poissa.

Mitä tulee luottamukseen, niin luotan kyllä ihmisiin, ehkä vähän liiaksikin! Siitä ei ole kyse kun pohdiskelen vauvani PARASTA. Eikä tämä edes ole mikään iso ongelma minulle eikä miehelleni, en olisi ikimaailmassa uskonut kysymykseni aiheuttavan tällaista väittelyryöppyä! :)
 
Huvittaa!
Ei jestas kun ihmiset jaksaa tapella aiheesta kuin aiheesta! Tehdään jokainen niin kuin parhaaksi katsomme ja joka itselle sopii, eikö vain? Toisten täytyy tuulettua, toisten ei...eikä kumpikaan tee äidistä sen huonompaa! Lapsi varmastikaan ei saa elinikäistä traumaa, jos on hoidossa yön yli. Ja jos toinen ei ole valmis vielä hoitoon jättämään, niin oma valintahan sekin. Älkää olko niin kärkkäitä haukkumaan toisten päätöstä, vaan kunnioittakaa sitä, että meitä on erilaisia, eikä ole vain yhtä ja oikeaa toimintamallia!!

Itsellä laskettuaika 3 viikon päästä ja tiedän kyllä itse sitten kun olen valmis hetkeksi irrottautumaan vauvasta! Vielä en tiedä kuinka pian se tarve tulee, mutta sen tiedän että toimin parhaaksi katsomallani tavalla! Tehköön jokainen äiti niin!
 
Miuge
Olemme mieheni kanssa siinä pisteessä, että tarvitsisimme kipeästi yhteistä aikaa mikä ei ole ollut mahdollista tämän 3kuukauden aikana laisinkaan. Olemme kuitenkin päättäneet, ettei lapsemme tule olemaan yhtään yötä poissa kotoa ennen ensimmäisen ikävuoden saavuttamista, tutusta ympäristöstä ja rutiineista. Kuitenkin ajatus siitä että pääsisimme kahden viettämään hotelliyön kutkuttaa ja olisi NIIIIN tarpeellinen. Olemme meinaan viimeisen 2viikon aikana vain riidelleet ja jopa mietitty erilleen muuttamistaeli kysymys kuuluisi: onko kokemuksia tai tilastotietoa tai jonkun psykologin kommentteja siitä miten lapsen kehitykseen tai eroahdistukseen vaikuttaisi se että äiti tai isä ei olekkaan yöllä syöttämässä ja vaihtamassa vaippaa? Lisä infona se että mieheni hoitaa kerran viikossa yösyötöt että saan nukkua enemmän.. eli tottunut muidenkin hoitoon kuin vain minun.
Sitten siitä hoitajasta:
Äitini eli vauvamme mummi, ei ole kiinnostunut lapsestamme.. mieheni äiti ja isä asuvat liian kaukana.. mummini ja pappani ovat liian vanhoja ja veljeni liian lapsellinen etten uskaltaisi lastamme hänelle jättää. Ainoa vaihtoehtomme olisi lapsemme kummi ja hänen avovaimonsa (joka on tehnyt uraa vauvojen vastaanotto kodissa, eli tietää homman)

P.s: Kyllä olemme olleet tietoisia, ettei lapsen hoito tule olemaan helppoa parisuhteellemme. ETTÄ ALKU AINA HANKALAA, mutta tarvisisimme toisiamme ja läheisyyttä ei mitään ohimenneitä suukkoja ja pikapanoja vaan oikeaa huomioimista ilman katkoksia. Niin ja parisuhteestamme: Olemme pian olleet yhdessä 7vuotta ja viime kesänä menimme vartavasten naimisiin, että alkaisimme perhettä perustamaan ja erittäin nopeasti onnistuikin. Saimme maailman arvokkaimman lahjan elokuussa <3
 

Yhteistyössä