Yösyötöistä

Kyselisin, että minkä ikäisenä teidän lapsenne ovat jättäneet yösyötöt?
Omani kun on viikon päälle neljä kuukautta ja kaksi päivää sitten ei enään yöllä herännytkään syömään. Tuttia sain suuhun kaksi kertaa laittaa joskus neljän viiden aikaa...nukkumaan kävi yhdeksän aikaan.
Tuosta olen todella onnellinen, itse kun saa nyt nukuttua paljon paremmin. Mutta olen vain jotenkin niin ihmeissäni, että se kävi näin helposti. Minä kun luulin että itkujen kautta saisimme jossain vaiheessa totutella olla syömättä yöllä.
Että mites muilla? :)
 
Nauti ihmeessä että saat nukuttua!
Meidän vauvat ovat kaikki oppineet ajoissa nukkumaan koko yön. Mutta sitten liikkumaan oppiminen on ollut käännekohta...

Liikkumaan oppiminen ja uudet asiat saattavat häiritä unia parin kuukauden päästä..
Meidän 10 kk neiti on juuri vaiheessa jolloin pitäisi olla jatkuvasti äidin vieressä..todella katkonaisia öitä.
 
Aku
4kk iässä tyttö nukkui joitakin öitä syömättä.Lopullisesti yösyötöt jäi pois 6kk iässä kun kiinteitä alko menemään se 5 ateriaa päivässä.Nyt 7kk iässä uudet taidot ja hampaat on aiheuttanu levottomuutta unissa,mutta edelleenkään ei syödä öisin.
 
Meillä poika nyt 4kk ja pari viikkoa sitten jäi yösyönnit pois. Kolme ensimmäistä kuukautta poika oli todella huono nukkumaan niin yöllä kuin päivälläkin. Sitten väheni syönnit yhteen kertaan yöllä ja pari viikkoa sitten ajattelin, että kokeillaan jättää se yksikin pois, kun näytti enemmän olevan tapa kuin nälkää. Niin sitten yhtenä yönä en pojalle aamuyöllä antanutkaan maitoa, vaan kävin häntä silittelemässä, kun ääntely alkoi. Pienen itkun päästi ja nukahti lähestulkoon samantien uudelleen ja sen koomin ei ole yöllä syöty. Nyt nukkuu ihanat 12h yöunet putkeen, kun nuo hammaskipuilutkin loppuivat, kun kaksi alaetuhammasta pari viikkoa sitten ilmestyivät suukkuun. Mutta meilläkin tosi helposti kävi tuo yösyönnin poisjättäminen, yllätyin todella! =)
 
Meillä alkoi yösyötöt ekan kerran jäämään pois noin 3 kk iässä. Sen jälkeen on ollut toisinaan yhden syötön öitä ja välillä öitä ilman syöttöä. Meilläkin puolen vuoden iässä yösyömistä alkoi olla enemmän kuin muutamaa kuukautta aiemmin. Tällä tavalla menikin sitten monta kuukautta kunnes se yhden kerran yösyöminen oli selvästi tapa eli söi vain n. 30 ml :kieh:

Pari viikkoa sitten pojan ollessa 11 kk päätin että tällainen 30 millilitran "tapajuominen" saa jäädä pois. Ekana yönä itki noin puoli tuntia sylissä ja sitten sain nukkumaan sänkyynsä ilman syöttöä. Sen jälkeen on nukuttu ilman yösyöttöjä =)
 
meillä kans helppo tapaus-lopetti yösyönnin kuin seinään 2kk iässä-
olin enemmän kuin onnellinen tietysti että kävi noin helposti

maidontuloonhan tuo syömättömyys tietty vaikutti mutta pääasia että sai itekin nukkua !

Ja meillä ei tilanne muuttunut, poju nyt jo 1,5v ja sen koommin ei koskaan enää yöllä syönyt tai muutenkaan valvoskellut niin että olis pitänyt käydä tuttia laittamassa tai hyssyttelemässä.
Rauhallinen tapaus.

 
Meillä vauva alkoi nukkua yönsä kokonaan 2kk iässä ja nukkuikin hienosti aina 6kk ikään asti. Nyt herää kerran yössä taas syömään noin klo 5 aikaan, jonka jälkeen jatkaa unia aamun asti.. On joukossa ollut parisen yötä kun on nukkunut heräämättä taas, mutta.. Vauva nyt 7kk. Toivossa eletään, että jossain vaiheessa taas nukutaan aamuun asti!
Että nauti nyt tästä ajasta, tilanne voi vielä muuttua! :)
 

Yhteistyössä