Yösyöttövieroitus

Hei vaan!

Tyttö lähenee 8 kk:ta ja olisi aika yötissivieroitukselle. Tällä hetkellä neiti syö vähintään tunnin välein tissiä, joskus 15 min välein, joten äiti alkaa olla aika väsy.Tutti ei kelpaa.

Nyt kysynkin, että kun mieheni hoitaa tämän tissivieroituksen, niin kannattaako samalla tehdä vieroitus myös omaan sänkyyn, tähän asti kun neiti on melkeinpä koko ajan nukkunut vieressä. Minua, eikä miestä vieressä nukkuminen haittaa, mutta olishan tuota tilaa enemmän, jos nukkuisi omassa sängyssään. Varsinkin kun toinen neiti 2,5 v änkeää samaan sänkyyn, niin ahdasta on....Jännittää jo valmiiksi yöt, miten tulevat menemään ja kestääkö miehellä hermo ja kestänkö minä kuunnella huutoa. Kannattaako tässä nyt käyttää tassuttelua vai minkälaista metodia. Itse ehkä aika herkästi ottaisin syliin, mutta onko se juuri väärä tapa? Auttakkee!!! Voi kunpa tämä menisi hyvin.... :eek:
 
Poika oli 7 kk kun aloin vieroittaa pullosta. Otin syliin jos huusi hysteerisenä, odotin että rauhottui ja laskin sänkyyn ja taas sama... No meillä kävikin asia helposti, poika kaksi yötä huusi ja sen jälkeen kaikki oli ohi. Ei syönyt yöllä ja alkoi nukkua yöt putkeen 10-11 h. Niin ja nukkui omassa sängyssä - omassa huoneessa. Nyt poika 10 kk ja samalla linjalla mennään. Toki joskus herää kerran tai kaksi.

TSEMPPIÄ :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syys:
Hei vaan!

Tyttö lähenee 8 kk:ta ja olisi aika yötissivieroitukselle. Tällä hetkellä neiti syö vähintään tunnin välein tissiä, joskus 15 min välein, joten äiti alkaa olla aika väsy.Tutti ei kelpaa.

Nyt kysynkin, että kun mieheni hoitaa tämän tissivieroituksen, niin kannattaako samalla tehdä vieroitus myös omaan sänkyyn, tähän asti kun neiti on melkeinpä koko ajan nukkunut vieressä. Minua, eikä miestä vieressä nukkuminen haittaa, mutta olishan tuota tilaa enemmän, jos nukkuisi omassa sängyssään. Varsinkin kun toinen neiti 2,5 v änkeää samaan sänkyyn, niin ahdasta on....Jännittää jo valmiiksi yöt, miten tulevat menemään ja kestääkö miehellä hermo ja kestänkö minä kuunnella huutoa. Kannattaako tässä nyt käyttää tassuttelua vai minkälaista metodia. Itse ehkä aika herkästi ottaisin syliin, mutta onko se juuri väärä tapa? Auttakkee!!! Voi kunpa tämä menisi hyvin.... :eek:
Meillä siirryttiin samalla omaan sänkyyn kun tehtiin rajat yösyömisiin. Ei auttanut nukuttaa vieressä maidon hajussa, alkoi nukkua omassa sängyssä paremmin. Ja tilaa on molemmilla paremmin.
 
Tsemppiä öihin. Samalla kertaa vaan omaan sänkyyn ja toiseen huoneeseen, jos mahdollista.

Meillä yöt rauhoittui kummasti kun tyttö sänkyineen siirrettiin omaan huoneeseen 6,5 kk. Tuohon asti oli nukkunut pääosin vieressä, alkuyöt omassa sängyssä. Alussa oli rankkoja öitä kun heräili tunnin välein ja tissiä söi ahkerasti, mutta muutaman yön jälkeen unijaksot pitenivät 3-4 tuntiin. 7 kk ikäisenä lopetin imetyksen allergiaoireiden vuoksi. Tämän jälkeen yöheräilyt vähenivät entisestään ja pulloa söi 1-2 krt/yö.
Nyt 9 kk ikäisenä on päästy yömaidosta melkein eroon, tosin hampaat aiheuttaneet kitinää viime öinä. Ja ei rauhoitu ilman maitoa, kun nälkä varman on kun päivällä ei ruoka maistu.
 

Yhteistyössä