Yötissistä pulloon

Kertokaa, miten olette siirtynet tissistä pulloon? Lähinnä minua kiinnostaa yöt.

Meidän vauva 5kk, syö päivällä kiinteetä ruokaa 2-3 kertaa tissittelyn lomassa, ei mun mielestä tarvitsisi ravintoa enää öisin.

Oletteko vierottaneet ensin lapsen yöruokinnasta kokonaan? Ja, miten se sitten on mennyt?

Kertokaapas hyviä ja huonoja yrityksiä.

Ekan kanssa miellä meni yömaitopullotteluksi mun mielestä aivan liian pitkään kuusi vuotta sitten ja haluaisin välttää samaa rumbaa nyt. Tulee hiki, kun ajattelee sitä pulloshowta silloin.

Vielä maitoa riittää suhtkoht hyvin, mutta ajattelin tämän kerran ajatella asioita vähän etukäteen ettei tulisi tehtyä hätiköityjä päätöksiä sitten...

 
Meillä tytön ollessa n.7 kk yöt meni niin risaiseksi, että lopetin yötissittelyn, tytölle annetaan yhä vielä 2 kk jälkeen kerran yössä maitopullo ja nukkuu sillä tyytyväisenä aamuun, pärjäisi kai ilman yösyöntiäkin jo tuon ikäinen, mutta en ole jaksanut sen takia vielä alkaa öitä valvomaan. Päivällä imetän vielä normaalisti.
 
Suhinalempi harmaana
Meillä ei ole syöty pulloa ollenkaan. Tarvittaessa aamuyöllä saa vielä tissiä, 1v2kk. Oltiin jo lopeteltu yötissittelyt, mutta tuli kovaan kuumeeseen, joten sain tissia kun sitä halusi ja jäi vähän päälle... :)
 
Örppi harmailee
5 kk on vielä aika pieni minusta, kannattaa muistaa, että vain Suomessa saa luvan kanssa antaa kiinteääkin ruokaa tuossa iässä. Annoin kyllä itsekin, ei sen puoleen eli en kiihkoile tässä asiassa. Mutta kyllä minusta tuossa iässä vielä aikataulut ym. muuttuu niin paljon, että yöunet vaihtelee ja tissiä tarvitaan. Maailma avartuu lapselle ja öistä tulee levottomat. Rankkaahan se on äidille, tiedän kokemuksesta. Oma on nyt vuoden ja yötissit lopetin, kun sai antaa lehmänmaitoa eli vasta 10 kk:n iässä.

Ei todellakaan tarkoitettu miksikään ohjeeksi, vaan laitoin tämän vertailun vuoksi. Tee niinkuin on parasta sulle ja vauvallesi. Muista kuitenkin, että hän on vielä tosi pieni, yritä jaksaa mennä hänen tahdillaan. Vaikka ehkä tuntuu että haluaisit jo edistystä jossain asioissa, niin ei kannata kauheasti pakottaa. Vaikka ei kai se pullo mikään huono juttu ole, eipä silti. Itse vaan kun katson taaksepäin niin toivon ettei olisi ollut niin kiire kun se vuosi meni niin nopeasti...
 
Tuossa iässä siirtyminen yötissistä pulloon ei välttämättä vähennä yösyönnin tarvetta. Meillä on 1 v 1 kk, jolta tissitarjoilu loppui noin 1 1/2 viikkoa sitten, ja nyt jo harmittaa, sillä hän sai heti vieroituksen jälkeen kauhea flunssan,ja on nyt todella reppana kun on kipeä eikä mikään lohduta (ei huoli pulloa)...
 
Niin, ei kai tässä mikään kiire ole. Nyt taas tänään ei ole yötissistä kiire minnekään, kun ei se vauveli herännyt kuin kuudelta aamulla syömään. ..

Joku hätä mulla on vaan se miettiä valmiiksi, että milloin niitä omia öitä voi vaatia takaisin ?

Kiitos vastauksista, se järjestää aina omaa mieltä, kun kuulee muiden mielipiteitä. Se auttaa löytämään oman jutun.
 
Olen molempien tyttöjen kanssa lopettanut yösyötöt samalla kuin imetyksen. Esikoinen oli 8 kuukautta ja alkoi juomaan nokkamukista. Kuopus 9,5 kuukautta ja alkoi juomaan tavallisesta mukista. Ei ole sitten tarvinnut miettiä vierotusta pullosta. Aluksi annoin vettä mukista kun heräsivät, mutta taisi olla vain pari yötä kun heräsivät ja halusivat juotavaa. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 22:41 pikkuruu kirjoitti:
Meillä tytön ollessa n.7 kk yöt meni niin risaiseksi, että lopetin yötissittelyn, tytölle annetaan yhä vielä 2 kk jälkeen kerran yössä maitopullo ja nukkuu sillä tyytyväisenä aamuun, pärjäisi kai ilman yösyöntiäkin jo tuon ikäinen, mutta en ole jaksanut sen takia vielä alkaa öitä valvomaan. Päivällä imetän vielä normaalisti.
Esikoisen kanssa oli ihan toista, 3 kk iästä nukkui yöt 12 h heräämättä, joten yösyötöt jäi jo silloin, pullosta vieroitin 1 v ikäisenä ja tutti heitettiin roskiin 1,5v. ja helposti sujui. Saapi nähdä miten tämän kakkosen kannssa sitten sujuu.

 
Mä lopetin yösyötöt, siis tissittelyt, kun poika oli vajaat 8 kk vanha. Nyt on 1 v 4 kk. Mä vain lopetin, muutama yö meni kitisemällä hetken aikaa mutt tottui siihen nopeasti. Imetän vieläkin iltaisin nukkumaanmennessä, mutt vien hereillä olevan pojan nukkumaan. Nukkunut parisen kuukautta omassa huoneessa 10 - 12 tunnin yöunia. Ja yöt tulleet paljon paremmiksi! Niin ja pullosta meillä ei juoda ollenkaan. Nokkamukin otin käyttöön pojan ollessa 4 kk:n ikäinen.

 
Sitä mä jotenkin ajatttelin, että yösyötöt olis jo tissin kanssa loppuneet ennen kuin tissittely loppuu kokonaan.

Eli imettämistä en todellakaan haluais lopettaa, mutta yösyötöt kyllä!

Koska viimeks taisi käydä niin, että tuli vähän samaan aikaan sekä rintamaidon loppuminen ja yösyöttövierotukset, joten yösyötöistä ei sitten luovuttu heti pulloon siirryttäessä.
Ja sitten tyttöä litki tosi kauan pari kolme kertaa yössä pullomaitoa. Minäkään en sitä heti (tyhmä minä) hennonut lopettaa, kun juuri siitä tisusta oli luovuttu.

Mun mielestä se oli jotenkin turhaa showtan niin pitkään. Siis näin myöhemmin ajateltuna.
 

Yhteistyössä