yövaate

  • Viestiketjun aloittaja peruna
  • Ensimmäinen viesti
peruna
Kertokaa mulle missä asussa teidän pienokaiset näillä jo hieman viilenneillä ilmoilla nukkuu?
Meidän tyttö nukkuu koko yöpuvussa, jossa siis myös varvasosa. Ja peittona on pelkkä lakana ja sekin aina yöllä lähtee päältä kun typy kääntyilee.
Kohta tekisi äipän mieli laittaa jo paksumpi peitto, ei tyttö tunnu kyllä palelevan, mutta minua puistatuttaa ajatus nukkumisesta ilman peittoa.
Ja asiaan, onko koko yöpuku muille paras ratkaisu, vai voivatko yli vuoden ikäiset nukkua jo kevyemmässä yöasussa?
 
1v.10kk nukkuu yöasussa, mut ei oo sukkia jaloissa, eikä kyl peittoakaan enää päällä.Ihan lämpöiseltä vaikuttaa, joskus kylmät jalat, mut ei sukatkaan enää pysy jaloissa ja jos vetoketjullisen yöpuvun laittaa päälle niin kohta sängyssä onkin nakutyttö.

Isosisko 3v.5kk nukkuu miten milloinkin. illalla laitetaan yöpuku, tosin tykkää mieluummin yöpaidasta. Usein aamulla sängystä löytyy vaippasillaan nukkuva tyttö. Ei tunnu palelevan, tosin on aina ollut lämminverinen. Äitiä kauhistuttaa...
 
patuaatu
Meillä on pojulla päällä ohut fleecepuku ja sukat. Tavallinen yöpuku ei ollut riittävän lämmin, vaan poju heräili öisin ja kömpi väliin lämmittelemään. Peitto on nurkassa, eikä auttanut vaikka ostettiin painavampi peitto.
 
archie
Esikoisella (2v9kk) pyjama yöasuna, pääsee itse käymään veskissä, ja kuopuksella (1v7kk) vaihtelevasti pyjama, kokohaalari, t-paita +housut. Äippäpakkauksen peitto on käytössä kummallakin mutta yleensä se ei kyllä päällä pysy.
 
hänellä sukkahousut ja body. peitto aina välillä päällä, mutta yleensä ei.
poika 2v4kk nukkuu kalsareissa ja pitkähihaisessa trikoo paidassa niin ja sukat on jaloissa

molemmilla vielä vaipat :attn:
 
Meillä tyttö 11 kk nukkuu yöpuvussa. Toisissa on sukkaosa, toisissa ei. Varpaat on yleensä kyllä lämpimät. Peitto ei todellakaan pysy päällä. Yleensä laitankin sen vasta sitten kun nukkuu jo sikeästi. Peittona on vielä äitiyspakkauksen peitto. Juu, ja vaipat on käytössä meilläkin... ;)
 
peruna
OK, kiitos kaikille asiaan kantaa ottaneille!
Täytyy sitten vaan tämänkin äitin uskoa, että typyllä on kaikki hyvin ja unikin on hyvää vaikka peitto ei päällä pysy. Ja sukat lähtee ihan samantien. Mutta kun unta riittää yöllä n. 11 h ilman keskeytyksiä, niin varmasti vauvalla (12 ½ kk) hyvä olla!
 

Yhteistyössä