Yrittämään päässeistä plussanneet <3

Kuukiuru, minä muistelisin, että en edellisessä raskaudessa edes saanut mitään riskilukua vaan maininnan, että ei suurentunutta riskiä. Voin vielä tarkistaa jossain vaiheessa, mitä siinä paperissa luki. Tosin sekin on varmaan kuntakohtaista, millä tavalla ne tulokset ilmoitetaan. Kai sitä voi neuvolasta kysäistä, onko mahdollista jättää riskiluvut kertomatta. Ne tuloksethan tulee postissa kotiin, joten voit ainakin pyytää miestä lukemaan sen ja kertomaan vain olennaisen :) Me osallistutaan myös seulaan kuten edellisestäkin.

Minulla on muuten np-ultra samana päivänä kuin sinulla Kuukiuru, 13.1 :) Seuraava neuvola sitten vasta 20.1
 
Viimeksi muokattu:
5th
Niskapoimu-ultra on siis ensi viikon perjantaina (rv11+2). Mulla siis siitä hyvä tilanne, että suostuvat ä-polilla mittaamaan niskaturvotuksen ja jos se on suuri, on mahdollisuus vielä mennä verikokeeseen ja saada yhdistelmäseulatulos. Kaksosista ei aikanaan tehty mitään seuloja, joten ei ole muistakaan käyty. Mä olen myös sitä mieltä, että saisin siitä riskiluvusta vaan päänsäryn itselleni. Samaa mieltä on miehenikin. Jos turvotus on suuri, mietitään asia sitten uudelleen. Kaikissa sairaaloissahan ei edes suostuta mittaamaan turvotusta, jos ei ota seulaa...
 
Heippa mammaset, olettepa te hiljentyneet vinhaa vauhtia.

Meillä on nyt jännät paikat, huomenna olisi testipäivä. Tällä hetkellä menossa kp30, kierrot olleet 26-27 päivän paikkeilla. En tiedä oletteko käyneet kurkkimassa tuolla yrittäjien puolella meidän perheen tilanteesta ja siitä miten tuntuu että raskaus olisi tässä kierrossa mahdoton jne. Mies kävi tänään ostamssa cb:n diginäytöllä, uskallanko testata jo huomenna vai siirränkö testipäivää myöhemmäksi? (ihan kuin malttaisin odottaa.)

Mä haluan ja teidän odottajien mukaan ;(
 
Onko täällä enään ketään :D

Viiko np ultraan ja sitten vihdoin näen onko kaikki kunnossa :heart:

Yritän nyt epätoivoisesti nostaa tätä ketjua jos joku näkisi tämän ja tulisi kertomaan kuulumiset :whistle:

Nannaa ja Vauski 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
5th
Täällä ollaan! :wave:

Muutaman tunnin kuluttua np-ultra. Melkein jännittää. Onneksi olen nyt pari viikkoa löytänyt dopplerilla sydänäänet, joten eiköhän siellä ainakin hengissä olla. Tulen myöhemmin kertomaan toivottavasti hyvät uutiset. :)

5th 11+3
 
5th miten meni? Toivottavasti kaikki just niin kuin pitääkin! :) Joko sun raskaus näkyy?

Nannaa mullakin reilu viikko np-ultraan... Ei niin millään jaksaisi odottaa.

Mitäs tänne. Täällä ootellaan mahan kasvua, mutta turhaan. Mitään ei näy. No, iltaisin ehkä vähän mutta sekin on turvotusta :D Ootan niin että masu pullahtas ja sais esitellä sitä. Muuten oireet samat; kovaa väsyä, tosin huonoa oloa jo vähemmän. :) Piti ostaa isommat liivit. :D

Kuukkis 11+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri ja Elviira86
5th
Kaikki oikein hienosti. :) Siellä se pikkuinen huitoi menemään kovaa kyytiä. Vastasi nyt aika lailla niitä viikkoja, mitkä oviksen mukaan pitäisikin eli LA:ksi korjattiin 25.7.. Niskaturvotus oli ekalla mittauksella 0,5 mm ja toisella 0,8 mm eli hyvin vähäinen. Istukka on osin kohdunsuun päällä ja siinä näkyi hematooma eli siitä on vuodot johtuneet. Tosin nyt on tainnut jo viikon päivät mennä ilman tuhrua.

Rakenneultra sitten tasan 9 viikon kuluttua. Nyt vaan odotellaan. Tilasin ensimmäiset vauvanvaatteet samantien alesta, kun vanhat on kierrätetty jo eteenpäin. Pääsee niitä ihanuuksia fiilistelemään. :heart: Sukupuolen haluamme varmaan tällä vikalla kerralla jättää yllätykseksi itsellemmekin, joten voi hyvillä mielin ostella neutraaleja ihanuuksia. =)

kuukiuru, mulla on VALTAVA turvotusmaha. Se pahenee vaan raskaus raskaudelta. Mutta ei sitä oikeaksi raskausmahaksi voi erehtyä luulemaan. Sitä siis odotellessa. Ja ekoja liikkeitä! Viimeksi tunsin niitä muistaakseni rv14+ ekan kerran.

Mä olen niin onnekas, että mun pahimmat oireet tässä raskaudessa on olleet siedettävä väsymys ja tuo turvotus/ruuansulatuksen ongelmat. Enpä siis valita vaan yritän nyt nauttia olostani. :)

5th nyt siis virallisesti rv11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86 ja Sandri
Ihanat kuulumiset 5th :) Meillä olisi sitten viikon päästä maanantaina np-ultra. Sitä odotellessa siis kuluu aika.

Kuukiuru, ei minullakaan näy mitään. Iltaisin turvottaa, mutta ei sitä voi vauvamahaksi sanoa. Aamuisin on ihan littana maha. Kovasti minäkin sitä odottelen, että näkyisi. Ja ne liikkeet on kyllä ihania :heart: Ei enää tarvitse sitten olla koko ajan huolissaan kun tuntee pienen siellä myllertävän :)

mariet 10+1
 
Varovaiset onnittelut nuorallatanssija!:heart: Kyllähän siellä ihan nähtävä viiva on, toivottavasti lähtee siitä vahvistumaan! :)

Kiva saada uutta porukkaa tähän ketjuun! :) Jospa tämäkin tästä hieman virkoaisi.

Tänne ei kuulu mitään uutta. Edelleen sitä np-ultraa odotellaan. Vielä viikko! Aika kuluu niin hitaasti. Olen luvannut itselleni, että ultran jälkeen alan elää hetkessä ja nauttia raskaudesta enkä koko ajan odota etappeja. Jotenkin sitä masun kasvua on odottanut, mutta eiköhän sekin sieltä ajan kanssa pullahda.

5th, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Hyvä, että vuotojen lähdekin selvisi, eikä ollut mitään vakavaa. Pääset sinäkin nauttimaan raskaudesta vaikean alun ja vuotojen jälkeen. :flower:
 
Tänään viiva oli ihan selkeä plussa, eli hienosti näyttää vahvistuvan :)

Soittelin myös jo terkkapuolelle ja sain neuvola-ajan kuun loppuun. Isäntäkin lupautui lähtemään paikalle :) Se on tosin sitä mieltä, ettei vielä voi kertoa kellekkään. Mun vanhemmat tulee ensviikon viikonloppuna ja sekin on vielä liian aikaista. Ollaan menossa sen vanhempien luokse ensikuussa ja sekin tuntuu liian aikaiselta :D Sanoin, ettei tätä turvotusta voi kauhean kauaa piilotella.. Eikä varmasti kahvipöydässä se pokerinaamakaan kauaa pysy..
 
5th
Onnea, nuorallatanssija ja tervetuloa mukaan! :heart:

Me kerrottiin nyt Niskapoimu-ultran jälkeen mun äidille ja sanoihan tuo sen arvanneensa. Eikä ihme, tää turvotus on jotain kaameaa. :whistle: Muuten ei tiedä kuin pari mun lähintä ystvää, jotka tiesivät yrityksestäkin. Eikä meillä kyllä tällä kertaa ole niin kiire kertoakaan. Ihmiset on niin hölmöjä, että päästelevät suustaan sammakoita, kun on viides lapsi kyseessä ja kaikki tulleet aika tiiviissä tahdissa. :snotty: Arvailkoon ja ihmetelköön sitten rauhassa, kun minä vaan paisun ja paisun. Ei kukaan ihan hevillä uskalla tulla suoraan kysymäänkään. :LOL:


5th 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: nuorallatanssija
Mä en tajunnut, että tää turvotus vois oikeasti tulla näin ajoissa.. Mennään siis tosiaan raskausviikolla 5, eli tänään 4+0 jos olen oikein laskenut. Järkytön turvotus.. Mulla oli tänään loppuillasta iso villaneule päällä eikä aamulla mahtunu farkut jalkaan sukkahousujen kera (pidän mielelläni vähän paksumpia sukkiksia, kun on vilu..).

Nytkö sitä pitää jo muka mennä vaateostoksille?
 
Heippahei kaikki!

Hiljaista on ollut täältä munkin suunnalta. Olo on vieläkin niin epätodellinen raskauden suhteen. Sain pari päivää sitten dopplerilla pienen sykkeet kuulumaan ja se sai vihdoin uskomaan, että kyllä siellä joku kyydissä on :heart:
Ihan mahtava fiilis!

Maha on ihan älytllömän turvonnut ja jouluna syödyt herkut ei yhtään auta piilottamaan turpoavaa vatsaa.
En haluaisi vielä kauheasti kertoa raskaudesta ihmisille, mutta alkaa näkyä jo niin selvästi etten tiedä kauanko pysyy salassa. :whistle:
Toisaalta kuitenkin haluasin jo kuuluttaa kaikille raskaudesta, mutta yritän nyt kuitenkin malttaa siihen ultraan asti (joka on 22.1 jos en ole virlä maininnut). Puolitoista viikkoa vielä.. Niin lähellä, mutta niin kaukana! :)

Onnea 5th hyvistä ultrakuulumisista! :heart: ja onnittelut nuorallatanssija plussasta ja tervetuloa mukaan! :)

Toivottavasti tämä ketju tästä vähän nyt piristyisi! :)

Ninnu & Kirppu 10+3 (neuvolan mukaan 11+1)
 
Joo tää ryhmä nyt ei maha oikein pyöriä näin pienellä porukalla, itsekkin kirjottelen elovauvojen faceryhmässä enimmäkseen mutta koitan aina välillä muistaa tänne kirjoittaa :hug: Joo eilen oli np ultra ja 1 pikkuinen elävä vauveli sieltä löytyi vilkuttelemassa pää alaspäin minulle :heart: viikot vastasi 11+3 vaikka eilen olisi ollut 11+2 että ei paha heitto ja laskettu ei niinkään muuttunut eli 29.7 tuolla ekalla sivulla lukee väärin. Ultraaja kuitenkin sanoi että olen liian aikaseissa ja ei haluisi mitata niskaturvotusta kun joutuisi liiaksi zoomamaan ja halusi että tulen kahen viikon päästä uudestaan mittaamaan sen. Käy mulle uusinta ultra kelpaa kyllä :D Ja nyt kun sai tosiaan ekaa kertaa nähdä ja kuulla pikkuisen niin oli huippu käynti silti :heart: Pituutta oli 46.1 mm pikkuisella =)

Onnea Nuorallatanssija sullekkin :heart: Ja 5th onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:
 
Hei nyt naiset aktivoidutaan vähän ja aletaan kirjoittelemaan tänne kuulumisia tiheämmin. :) Ollaan samassa tilanteessa ja tuttuja jo aiemmista ketjuista.. ;)

Voi Nannaa, oli varmasti ihanaa nähdä pieni :heart: Miksihän sulle oli annettu se ultra-aika noin aikaisin, jos ei pystynyt mittaamaan niskaturvotusta? Mutta tosiaan varmatsi kelpaa toinen ultra pian uudestaan. Ei sitä pientä varmasti voi liikaa katsella. :)

Täällä menossa tänään 12+2 ja nt ultra on maanantaina! On kyllä jo aikakin, tuntuu, että siitä on ikuisuus, kun sain ajan.

Täälläkin on maha pullahtanut esiin, näkyy jo jopa aamulla. Hyvin voi kuitenkin vielä peitellä. ;) Täällä myös vaikka mitä vaivoja; selkäkipuja, päänsärkyä ja nivelsärkyä. Keho yrittää totutella uuteen tilanteeseen. Lisäksi tänä aamuna korva kipeänä, saas nähdä, joutuuko päivystykseen lähteä. Sen verran kipeä on ollut.¨
 
Täällä on tosiaan ollut niin hiljaista ettei tule itsekään kirjoitettua mitään. Olen mukana tuolla elokuisissa ja elokuisten fb-ryhmässä kun siellä on niin aktiivista. Meitä oli täällä alussa varmaan ihan liian vähän.

Np-ultra on maanantaina :) Onnea teille, jotka ovat sieltä jo hyviä uutisia saaneet!

Innostuin tilaamaan dopplerinkin viime viikolla ja toissapäivänä pääsin kokeilemaan. Ainakin olen nyt siinä uskossa että sydänäänet kuulin :) tänään aion kokeilla taas uudestaan.

Mahaa ei vielä ole ollenkaan paitsi iltaisin turvottaa. Pahoinvointi on vähentynyt jo melkein nollaan mutta väsymystä vielä riittää.

mariet ja pieni 11+1
 
5th
Onnea Nannaa! :heart: Mullahan oli tuo ultra rv11+0 ja ihan hyvin sai turvotuksen mitattua. Toki täällä on suosituskin ultralle 11+0 - 12+6, koska mahdollinen veriseula otetaan samalla.

Äitiysvaatteita mulla ei ole enää tallella eikä ne kyllä enää sopisikaan, koska olen laihduttanut melko paljon edellisen raskauden jälkeen. Onneks nuo muutaman koon isot normihousut sopii nyt ja kotona kuljen vaan lököpököissä. Nyt tilasin sitten parit housut h&mltä. Ne on olleet mun kokemuksellani parhaita äitiysvaatteita hinta-laatusuhteessa. Jostain alesta hommasin myös pari espritin äitiys- ja imetyspaitaa. Jossain vaiheessa täytyy vielä investoida boobin imetyspaitaan, mutta se on sitten loppukesän juttuja. Toisaalta on aika ihanaa, että loppuraskaus on kesällä, voi kulkea vaan hameisa ja mekoissa. Toki se voi olla tukalaakin, jos oikein hellettä pukkaa. Onneksi on ilmastointi. :) Ja ihanaa, ettei pientä vauvaa tarvitse topata niin kauheasti ja uloskin pääsee pian. :cool:

Huomenna saadaankin sitten roppakaupalla ultrakuulumisia. Onnea matkaan kuukiuru ja mariet! :heart:

Jaaha, kai se on ähläydyttävä toppapöksyihin ja lähdettävä kaivamaan pulkkia ja kelkkoja esiin. Lapset on ihan pähkinöinä, kun viimein saatiin lunta. Tänään testataan myös pystynkö jatkamaan body pumpissa. Loppuvuoden tunnit jäi väliin niiden vuotojen takia ja toivoisin niin kovin, että pystyisin käymään jo maksamani tunnit loppuun. Niitä olisi sinne rv24 saakka. Pitäkää peukkuja. Mukavaa sunnuntaita kaikille!



5th 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Hii jännittää, pian ultra! Oon ihan fiiliksissä, mutta silti vähän pelottaa. Niin toivon, että kaikki olis mallillaan. Mariet, sulle kanssa peukut pystyyn ja toivotaan, että kaikki olisi ihanasti sielläkin! :)

Äitiysvaatteista... Ajattelin, että en osta äippävaatteita ainakaan vielä. Ostan sitten tarpeeseen, jos tarvin jotain. Saan kuitenkin kaverilta äitiysfarkut (ja vissiin pari paitaa....) ja normivaatteisiini kuuluu nykyään aina joku pitkä paita/mekko ja legginsit tai sukkikset. Aion myös ommella itselle parit uudet legginsit korkealla resorilla. :)

5th, sinä kuulostat tosi pirtsakalta ihmiseltä. Vaikka on monta lasta niin jaksat silti käydä jumpissa ym. Ihailtavaa. Moni ei varmaan jaksaisi. Itse kävin juoksemassa viime viikolla, tosin todella kevyesti, pitkään aikaan ja tuntuihan se ihanalta. Paitsi se ei tuntunut kovin kivalta, kun huomasin, että kunto on laskenut kuin lehmän häntä parissa kk:ssa, kun en ole juossut. Alan nyt tosissani elvyttävään juoksuharrastukseni back to life. Pikkuhiljaa ajattelin pidentää juoksumatkaa ja kuulostella mahaa. Kyllä siitä on jotenkin jännästi tietoinen koko ajan.... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Np-ultrassa käyty ja pieni eläväinen vauva löytyi. Sydän sykki kovasti ja vauveli heilutteli siellä käsiään :heart:. Niskaturvotusta oli 0,64 mm eli aika minimaalisesti ja viikot vastasi 12+0. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Onneksi, koska ei voi kyllä mitenkään pitää paikkansa. Tuon perusteella olisin tehnyt negatestin 4+1 ja erittäin haalean plussan 4+3. Meillä esikoinenkin aikoinaan näytti np-ultrassa muutaman päivän isompaa eli voisko vaan olla jotain yksilöllistä kasvua vaikka ei sitä tuossa vaiheessa pitäisi kai kamalasti olla.

Minun on ehkä pakko ostaa kohta jotkut äitiyshousut. Paitoja en tarvitse vielä pitkään aikaan varmaan, mutta alkaa nämä farkkulegginsit puristaa niin kovin. Päivällä menee vielä ihan hyvin mutta illalla on sitten tuskaa jos joutuu pitämään jalassa. Edellisestä raskaudesta on yhdet äitiyshousut mutta ne on niin kamalat että mielummin ostan uudet. Vaikka sitten sellaiset äitiysfarkkulegginssit. Tai äitiysfarkut jos löydän kivat niin voisi käyttää jotain muitakin paitoja kuin pitkiä kun on joutunut näitä farkkuleggareita käyttämään jo viikkoja niin alkaa nämä samat paidat vähän tympimään.

mariet ja pieni 11+3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Minäkin olen jo pari viikkoa kirjoittanut blogia tästä odotuksesta. En vain ole jakanut osoitetta mihinkään kun olen ollut vielä kahden vaiheilla koko blogin kanssa. Kaksi kertaa olen jo aloittanut mutta aina poistanut kaiken muutaman päivän jälkeen. Nyt alkaa vain käydä jo vähän tylsäksi kirjoitella vain itselleen :D Jospa sen nyt tänne uskaltaisi jakaa ensimmäisenä :)

Pieni matkalla maailmaan
 
Ihanaa, uusi blogi! Onnea Mariet :heart: ! Ihanaa, että kaikki oli hyvin!

Täälläkin kaikki hyvin. Pienellä oli pituutta n. 6 cm ja niskaturvotusta 1 mm. Pikkunen vain nukkui koko ajan, mutta saatiin se yhdesti hereille kun yskin kunnolla. Vähän siellä sitten sätki ja potki. :) Vähän tuli tippa linssiin ja ihania kuvia saatiin kasa mukaan. Nyt pitää vähän väliä käydä niitä tuijottamassa.

Myös lääkärineuvola oli tänään ja se oli kyllä miehen kannalta aivan turha käynti. Mulle tehtiin sisätutkimus, mitattiin paino ja verenpaine sekä katottiin pissa. Niin ja sydänääneet kuunneltiin vielä dopplerilla. Tosin kuultiin nekin jo aamulla ultrassa. :) Mut ei niitä voi liikaa kuunnella. Olisin voinut olla siellä ultrassakin koko päivän! :D
 

Yhteistyössä