Yrittämään päässeistä plussanneet <3

Mun oireet ennen plussaa oli jäätävä himo suklaaseen, söin levyn per päivä ainakin 4 iltana sitten seksin jälkeen tuli kauhea kramppi mahaan tämä oli edellisenä iltana kun plussasin ja nännit oli tosi kipeät. mutta muita oireita ei tainnut olla.. Plussasin just sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa vahvat viivat apteekin omaan :)

Täällä hajos doppleri on niin orpo olo kun ei voi kuulla pikkusen sydänääniä :( liikkeetki tuntuu viel niin satunnaisen harvoin .. Noh uutta dopplerii tilaukseen :)
Nannaa 16+4
 
Käytiin tänään kattomassa hobitti 2 leffateatterissa kun oli molemmilla kerranki vapaapäivä. :)

Käytiin tossa äsken alakerrassa saunomassa ja siinä ku huuhtelin pahimpia hikiä ennen saunaa niin huomasin et tuli vähän verta :S, mut ei oo kyl ollu kipuja. Aamupäivällä vähän pisti oikeelle puolelle vähän aikaa mut ei sekää hirvee ollu ja nyt on ollu vaan sellasta ähkyä ja vatsanväännettä kun ollu ilmaa vatsassa. Muutenki oireet vähäsiä eli väsymystä jota on kyl ihan riittävästi ja rinnatkaa ei oo enää niin kipeet koko ajan lähinnä kun herää ja kääntää kylkeä sattuu. Hiukset tuntuu rasvottuvan nopeemmin mut onko se raskauteen liittyvää vai sitä kun ei enää käytä e-rengasta..

En nyt muista kommentoida kellekään ku oon lukenu tän ja ton toisen pinon putkeen joskus monta tuntia sitte..

anni00 7+0 poks!
 
Luin vähä risririitasta tietoo. Jossai sanottiin et vaikka väsyttää alkuraskaudessa ni pitäis yrittää jotain pientä liikuntaa ni se antaa lisä energiaa väsymykseen. Toisessa taas sanottii et sillonku väsyttää pitäs vaa levätä :D.
 
Sonetti: mikä rv sulla nyt menossa? Mua rupes nyt oikeesti huolettaa tää mun alhainen hcg taso. Ymmärtääkseni sonetti on kuitenki viikon mua "jäljessä" mut sait jo nyt ton raskaana 2-3 ku mäki sain saman vasta nyt. Mistähän tää alhane hormoni nyt kertoo ja pitäiskö mennä verikokeeseen?
 
Ponityttö: Mun laskujen mukaan nyt 4+2. Tikkuun ei kuitenkaan tullut tänääkään vielä täyttä viivaa, vähän vahvempi, mut viel vähän hailakka. Mulla on sitten se 2 ja sulla 3. :)
Taas peloteltiin tänään lehdessä, et jopa 20% todetuista raskauksista menee kesken. Aika moni. Poissuljettu jo siis ne niin varhaisessa vaiheessa menneet, joista ei ole ollut vielä tietoinen. Aika stressaavaa kun koko ajan pohtii, et onko kaikki kunnossa vai ei. Seuraavat aika monta viikkoa saa viel jännittää. Mäki ihmettelin tota kun ei juurikaan oo vv:a. Välillä tulee kuitenkin voidemaista. Sit taas kuivaa. Pitää nyt vaan toivoa et kaikki on niinkuin pitää ja muistaa et kaikki on yksilöllistä.
 
Viimeksi muokattu:
5th
Onnea Sonetti ja tervetuloa! :heart:

Mä sain tosiaan siihen digiin sen 3+ vasta kun viikkoja oli 6+ jotain. Näin jälkeenpäin ajateltuna olipa todella fiksua tuhlata niihin niin järjetön summa rahaa ja pettyä useamman kerran, kun näytti aina vaan 2-3. Mutta oli vaan niin vaikea uskoa raskautta, kun oli niitä vuotoja...

( . ) Mua rupes viikonloppuna oikei ärsyttämään. Mehän ei olla edelleenkään sen kummemmin puhuttu raskaudesta kuin lähimmille. Eräs nainen sitten tuli lasten kuullen onnittelemaan perheenlisäyksestä (ihan siis mun ulkomuotoni perusteella). Yritin siinä hyssytellä, kun ei olla lapsillekaan vielä kerrottu, tarkoitus olisi asia paljastaa vasta rakenneultran jälkeen. Ja onhan tätä mahaa joo, mut ei todellakaan vielä vauvan takia ole näin iso. Olisinhan mä voinut lihoakin! Kuulin myös ystävältäni, että mulle käytännössä aivan tuntematon ihminen, jota en tietääkseni ole edes nähnyt vuosiin, oli kysellyt mun ystäväni äidiltä, koka mulla on laskettu aika. Siis mitä? Mitä nää asiat oikeestaan edes kenellekään mitään kuuluu?!? Kaiken kukkuraksi mun pumppivetäjä kysyi eilen tunnin aluksi, että vieläkö meinaan jaksaa. Siis tuli ihan sellainen tunne, että se luulee mun olevan viimeisilläni. Sanoin, että yritän kyllä vetää koko kevään loppuun asti. :D
Onhan se tietysti kivaa, että raskaus näkyy, mutta rajansa kaikella. Terveisin hormonihirviö :LOL:



5th rv17+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Sonetti :wave:

Onko kuinka moni jo siellä facebook ryhmässä?

En kyllä yhtään muista enää niitä ekojan päivien oireita. Pitäisi lukea tuolta jostain marraskuun lopulta. Mutta ei minulla kai mitään kovin kummallisia oireita siis edes ollut ja kaiken olisi voinut laittaa kyllä mielikuvituksen piikkiin jos ei olisi tikkuun pissinyt.

Sinulla taitaa 5th tosiaan jo näkyä kunnolla kun niin moni uskaltaa tulla onnittelemaan. Minä en ainakaan ihan vähällä uskaltaisi onnitella ketään perheenlisäyksestä jos en olisi ihan varma. Siinä kun on aina se riski että toinen onkin vain lihonut :D

Tänään on iltapäivällä ensimmäinen neuvolalääkäri. Jännittää vähän kun en tiedä millainen lääkäri on vastassa ja mitä siellä tehdään.

mariet ja pieni 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Ihanaa kun täällä on keskustelu lisääntynyt. Tervetuloa uusille mukaan! :wave:

En oo vähään aikaan päässy lueskelemaan, mutta josko nyt saisi käytyä viestit läpi. :)

Ponityttö mä luin muistaakseni jostain että lähes kaikki ei edes saa tuota 3+ tulosta digiin. En kyllä muista mistä johtuu, tieto kuitenkin helpotti mun ahdistusta kun pelkäsin etten tuota 3+ tulosta saisi. On kyllä muutenkin jännää tuo testailu ainakin omalla kohdalla, kun esikoisesta taisin tehdä 3 testiä, kakkosesta vissiin 5 testiä ja nyt kolmannella kerralla en meinannut luottaa millään olevani raskaana ja tein 5-6 raskaustestiä ja vielä sen jälkeen piti tehdä muutama ovistesti kun raskaustestejä ei enää ollut. :whistle:

Minuakin kyllä kiinnostaisi toi facebook-ryhmä. :) Esikoisen odotusajalta on ihan mahtava porukka kasassa ja pidetään tiiviisti yhteyttä ja treffaillaan aina kun saadaan aikaiseksi. :) Joko Nannaa pistit ryhmän pystyyn? :)

Mä oon alkanu tuntemaan jonkinmoisia liikkeitä. :heart: Tuntuu semmoisena paineena, luulen että vauva mönkii sinne suuntaan missä "paine" tuntuu. Mulla istukka tulee ylhäältä eteen, joten varsinaisia potkuja oon mielestäni tuntenut yhden (!) eilen illalla nukkumaan mennessä. :) Kai ne sieltä sitten jossain vaiheessa tuntuu. :)

Koitan saada tähän tänpäiväistä masukuvaa. Iltaisin on kyllä jo aikamoinen massu. :)


Ninnu ja masuvauva (tällä nimellä kutsutaan nyt esikoisen kanssa) 16+4
 
Oisin kyllä pistänyt mutta kun en voi tehä sitä ennnenkun saan muutaman nimen lisättyä mun lisäksi sinne ja huutelinki täällä että haluavat voisi laittaa mulle täällä yksärillä nimiään että voisin lisätä mutta kukaan ei sitten laittanutkaan, niin se suuunnitelma vähän hautautui mutta siis laittakaa jos haluatte niin saatas ryhmä pystyyn :D
 
Sori hyppään taas tänne kommentoimaan..
On ärsyttävää kun jotkut kommentoivat ja onnittelevat, etenkin kun minä en edes vielä raskaana ole. Viime kesänä eräs tuttu ei milln meinannut uskoa vaan hoki onnitteluita ja tietysti tapahtumalla oli yleisöä. Ja jouluna mummi laittoi kädet mun vatsalle ja totesi onnellisenä että oletpa sä paksu! Ihan kamalaa :( kuitenkin mulla on toiveena lapsi ollut jo pitkään. Ka olen aivan normaali painoinenkin. Kumpa ihmiset osaisivat odottaa että nainen itse kertoo uutisen ja sitten onnitella!
 
Viimeksi muokattu:
5th
Ihan totta, Wivi! Todella ärsyttävää. Mä olen muutenkin sellainen vartalotyyppi, että ylimääräiset kilot kertyy vatsaan. Ja nythän mulla on tullut kiloja jo melkein kymmenen, ja se selittänee ton mahamakkaran suuruuden eikä mikään vauva. Eli voisin olla vaan lihonut. Mulla ei tulis mieleenikään mennä ketään onnittelemaan vaan odotan kyllä, että henkilö itse asiasta vihjaisee. Juurikin oli yksi tuttu, jonka mahan kasvua miehen kanssa salaa spekuloitiin, mutta hän itse sitten tuskailikin, että on lihonut. Kamalaa, jos olisin alkanut utelemaan vauvauutisia!

Muutenkin tuntuu, että naisesta tulee kaikkien omaisuutta, kun odottaa. Ei mun mahaa ainakaan tarvitse kenenkään tulla räveltämään ilman lupaa. Eikä kuulu kenellekään tuntematomalle, miten raskaus on mennyt, onko peräpukamia, synnytänkö alakautta, kumpaa sukupuolta lapsi on, imetänkö, jne.! |O :kieh: :whistle: :LOL:


Mä en enää edes muista, mitä oireita mulla on missäkin vaiheessa ollut... Ainakin menkkavuoto alkoi ajoissa, dpo11/12(?) ja kesti kolme päivää. Sen jälkeen lurahti ponnistellessa, mikä ei todellakaan ollut mitään normaalia menkkoihin liittyvää. Tissit arasti aika paljon, mutta se alkoi jo ennen ovista, ja ehkä jotain alavatsatuntemuksiakin oli, sellasia menkkatyylisiä jomotuksia. Väsymys iski myös aika pian ja se onkin sitten jatkunut... Ruuansulatus ja aineenvaihdunta hidastuivat heti merkittävästi eli vatsa ei toiminut ja turvotti, ja ne onkin olleet suurimmat syyt tähän painonnousuun. Mulla pomppas heti paino reippaasti ylöspäin ja sen jälkeen on jatkanut melko hidasta nousua. Pelkäsin alussa, että kerään 40 kiloa painoa raskausaikana, kun sitä tuli tosiaan kilo viikossa tahtia, mut onneksi se nyt on sentään vähän tasaantunut. :whistle:
muoks. Niin ja kynnet alkoi kasvaa heti huomattavasti nopeammin ja ovat vahvemmat.



5th rv17+4
 
Viimeksi muokattu:
Niin tosiaan tosta fasceryhmästä että mun pitää eka pyytää teitä kaveriksi ja sitten lisään siihen ryhmään ja sitten poistan teidän kavereista.. muuten en voi lisätä ketään siihen jollen ole kaveri :D
 
Viimeksi muokattu:
Eli kaikki ketkä nyt haluaa salaiseen faceryhmään eli ei näy muutakon ryhmän jäsenille niin mulle voi laittaa yksityisviestillä oman nimen, pyydän kaverksi ja lisään ryhmään sitten poistan teidät kavereista ja sitten olette ryhmässä! =)

Muoks: Ryhmä on nyt pystyssä ja siellä on mun lisäksi 1 joten lisää porukkaa kaivataan :)
 
Viimeksi muokattu:
Apua mun pitää perehtyä mite täällä lähetetää yksäriä! :D mulla ei ole vieläkään oireita, mut en myöskään suostu uskomaan etten niitä sais...piinaavaa odotella. Eräs neuvola täti sano kyllä et jos pahaa oksentelua olis luvassa se todennäkösesti olis jo alkanu ilmottelemaan. Mä kun eilen selviydyin joku 6h syömättä eikä tuntunu missään. Luin kyllä myös että sellasille tulee helpommin raskaana pahoinvointia ketkä kärsii muutenki helposti vaikka merisairaudesta. Oletteko samaa mieltä?
 
Heip, mä liittyisin kans fb-ryhmään, mut taidan olla hölömö, ku en osaa yksärii laittaa. Vaikka oon kirjautunu, ei siinä lue laita yksityisviestiä tai mitään kirjekuoren kuvaa.. vain kävijäviesti. Onko se muka se?
 

Yhteistyössä