Yrittämään päässeistä plussanneet <3

5th
Onnea Heranen, toivontähti ja Nalle Puh! :flower:

Sandrille myös onnea varhaisultrasta! :heart:

Tosiaan tänne tulee harvemmin enää kirjauduttua, ny kun löytyy kerrassaan ihana porukka facesta. :heart: Toki sinne toivotan teidät kaikki tervetulleiksi, jotta saadaan lisää keskustelua aiheesta kuin aiheesta. :)

Täällä paineltiin jo jälkimmäiselle puoliskolle ja rakenneultrassakin vierailtiin. Sieltä löytyi yksi ihanan vauhdikas rakenteiltaan normaali vauveli. :heart: Tosin olen jälleen kerran hieman pettynyt julkisen puolen rakenneultran hätäisyyteen ja suurpiirteisyyteen. Koko toimitus kun kesti sen vartin ja kätilö katsoo kaiken vaan vähän sinne päin. Kovasti tässä mietin, saataisiinko jostain raavittua pennoset kasaan yksityistä rakenneultraa (4D) varten. Kaikista muistakin ollaan käyty. Nyt on vaan taloudellinen tilanne huomattavasti tiukempi eikä monen sadan ylimääräinen menoerä ole mikään pikkujuttu. Olen kyllä ihan rauhallisella mielellä, joten ei tämä mikään elämän ja kuoleman juttu ole, mutta silti tekis mieli nähdä pieni vielä kerran näytöltä eikä sitten vasta joskus elokuun alussa livenä... ;)


5th rv20+4
 
Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin <3
Ihanan onnellinen olo nyt.
Mulla on vielä synnytystapa-arvio rv 36 joten pääsen vielä kerran kurkkimaan vauvaa ennen syntymää (jollei päätä tulla kauhian ajoissa) :)

Mitä kuuluu Heranen, Toivontähti ja Nalle Puh?

Ninnu 20+0 POKS! ;)
 
Heippa mammat! Mitä teille kuuluu? Ketju on ihan hiljainen, onkin pitänyt pari kertaa kirjoitella, mutta on jäänyt.. oon väsännyt opintoja kovaa vauhtia kasaan ja kohta pitäisi olla valmista! :)

Täällä on raskaus sujunut hyvin! Maha on alkanut jo näyttää vauvamasulta ja ensimmäiset vauvan vaatteetkin hankin :) Nyt on niin ajatukset ihan tuossa kouluhommassa, mutta sitten aletaan ihan tosissaan katsella se uusi asunto että voidaan alkaa valmistautua vauvan tuloon :)

Terkuin Sandri ja pikkuinen 17+6
 
5th
Hiioppiaheijaa! Vieläkö saadaan ryhmä elpymään ja "uudet" odottajat mukaan rinkiin? Yritetään nyt ainakin. :)

Me viime vuonna plussanneet ollaan jo tipahdettu tuolta yrittäjien listoilta, mutta masuja kasvatellaan edelleen. FB:ssä meitä on pieni ja mukava joukko koolla. Mielellään juttua voisi jatkaa myös täällä ja kaiketi sinne naamakirjaankin vielä mukaan mahtuu.

Täällä voidaan paksusti. :) 4D:ssä käytiin ennen pääsiäistä ihailemassa ihanaa pientä, joka näytti ihan joukon jatkeeksi kuuluvalta tyypiltä. Puuttuva palanen. :heart: Rakastuin ensisilmäyksellä. Kova on tyyppi liikkumaan ja koska majailee edelleen perätilassa, alkaa liikkeet jo tuskastuttamaankin aika-ajoin, kun kovimmat potkut tulee virtsarakkoon tai suoraan alaspäin. Muut lapsoset ovat tässä vaiheessa olleet jo raivotarjonnassa, joten toivoa sopii, että tämäkin pian kääntyisi. Armon aikaa on vielä pari viikkoa ja sen jälkeen lähtee lähetettä äitiyspolille, jos ei tajua itse kääntyä.

Laittakaahan kaikki kuulumisia! :)


5th rv31+3
 
Päivittelempä miekin kuulumisia tänne, vaikka enemmän kyllä tulee fb:n puolella pyörittyä. Oisi kyllä kiva saada tämäkin elpymään ja uusia odottajia mukaan!

Eli täällä rv 17+2 menossa, raskaus edennyt tähän mennessä hyvin. Parisen kertaa neuvolatätillä käynyt ja kerran lääkärillä (kävin keskustelemassa mahdollisesta kipulääkityksestä, mutta lääkäri ei oikein handlannut mun sairautta niin jäi sitten käsittelemättä..) ja nt-ultrassa. Ultrassa näky vilkas pikkuinen "toukka" (ihana työnimi meillä ;) ) ja seuraavan kerran nähdään pikkunen 10.5. Ekat liikkeet tunsin viime sunnuntaina, joten kyllä siellä ainakin joku pyörähtelee :)
Vaatteita ollaan jonkin verran ostettu ja sitten häkkisänky. Vaunujen kanssa oon jo tuskastellut, samoin auton vaihdon kanssa :D Enemmän jänskättää kyllä kuinka sitä pärjää sitten ku jääpi äippälomalle, mutta eiköhän me pärjätä kun ei oo lainaa eikä vuokraa maksettavana asunnosta ja vähentää muitakin juoksevia kuluja :)
 
Josko mäkin saisin tänne kuulumisia rustailtua pitkästä aikaa.
Tää ketju on niin hiljentynyt kun uusia ei mukaan oo tullut ja itellä tulee pyörittyä vaan tuolla facebookissa. Siellä tosiaan kiva pikku porukka koossa. :)
Aktivoitukaas siis uudet plussanneet myös tänne kirjoittelemaan.

Sitten omia kuulumisisa; huomenna tulee täyteen 31+0. Ei siis enää montaa viikkoa jäljellä :) Maha kasvaa kovaa vauhtia ja pikkuinen on kova potkimaan.
Toi aiemmin mainitsemani synnytystapa-arvioultra on jo reilu viikon päästä. Kiva päästä moikkaamaan vauvelia <3 Vauva on jo pari viikkoa ollut pää alaspäin ja toivottavasti pysyykin niin.
Oma olo on ihan hyvä, väsymys vaan vaivaa. Yöunet alkaa olemaan jo aika katkonaisia.
Vessassa saa käydä kesken unien ja hyvää asentoa on vaikea löytää.

Eipä tänne kummempia,
nyt vaan uudetkin plussanneet tänne kirjoittelemaan kuulumisia. :)
 
Oi onpa ihana kuulla teidän kuulumisia! Itse en silloin ihan alussa tohtinut vielä FB tulla, ja myöhemmin ajattelin, että teillä on jo oma piiri ja jutut siellä.. Ja FB:tä vieroksun ehkä muutenkin. Toisaalta myös tätäkin kun kaikki pääsee lukemaan.

Täällä on raskausaika mennyt tosi hyvin, ei pahaa oloa ollenkaan silti muutaman kerran oksentanut. Jotenkin vain "tiet on auki" jos vähääkään yökkää ja vaikka yskii.

NT-ultrassa näkyi sydämen syke ja jalkoja ojenneltiin :) Kyllä siinä vierähti kyynel jos toinenkin, samoin neuvolassa kun sydänäänet kuului. Jotenkin olen niin kova stressaamaan, että onhan kaikki varmasti hyvin. Sitten jännitys purkautuu kun näkee pienen/kuulee. Kovasti odotan jo liikkeitä, että itse tuntee pienen elävän ja liikkuvan!!

Heranen olet vain viikon minua edellä, joten kiva kuulla, että siellä on jo liikkeet tuntunu! Jospa kohta täälläkin.

Tulkaahan kaikki kertomaan kuulumisia, kiva kuulla teistä pitkästä aikaa :D

Niuskille tsemppiä ihan hirmuisesti!! Olisi jo sinunkin vuoro päästä "tänne puolen".
 
Moikka vaan pitkästä aikaa täältäkin :) Minäkin olen tuonne fb:n puolelle jämähtänyt. Nyt ihan parin viikon sisällä olen yrittänyt aktivoitua täällä kaksplussan elokuisissa mutta tänne ei ole tullut kirjoittetua kun on niin kovin hiljaista. Mihinkäs uusimmat plussanneet ovat menneet? Tulkaa ihmeessä tänne ja fb:n puolellekin. FB:ssa on pieni porukka ja varmasti pääsee vielä mukaan juttuihin :) Ei me sielläkään taideta mitään mega-aktiivisia olla.

Nyt siis 31+0 :) Piti oikein käydä lukemassa, että mitä tänne on viimeeksi tullut kirjoitettua ja onhan siitä aikaa. Tainnut jäädä mainitsematta sekin, että toinen poika on meille rakenneultran mukaan tulossa :) Rakenneultrassa kaikki oli siis hyvin ja muutenkin raskaus on mennyt ilman ongelmia eikä mitään kummempia vaivoja ole ainakaan vielä tullut. Pitkään käveleminen aiheuttaa kipuja nivusiin mutta menee yleensä parissa päivässä ohi kun ottaa vähän rauhallisemmin. Tai ei kokonaan häviä, mutta sen verran ettei tunnu pahalta. Supistuksia on paljon, mutta tuskin tekevät mitään kun ei edellisessä raskaudessakaan vaikuttanut. Seuraava neuvolalääkäri taitaa olla vasta joskus rv 35-36.

Kaikki isommat tarvikkeet on meillä nyt hommattu. Esikoisen jäljiltä olikin jo melkein kaikki. Pienet jutut, kuten vaipat, tutit ym. on vielä hommaamatta. Tekisi mieli nekin mennä jo ostamaan mutta yritän nyt malttaa mieleni vielä. Pienet vaatteet on pesty kaappiin mutta muutoin tavarat odottavat vielä paikoilleen laittamista. Ehkä heinäkuussa sitten pistetään pinnasänky. Työviikkoja olisi vielä neljä jäljellä. Lasken jo päiviä eli 18 työpäivää ennen äitiyslomaa :LOL:

mariet ja pieni 31+0
 
Heippa! :) täytyy myöntää, et on ollut vähän ikävä teitä ja tätä ryhmää! muutenkaan en ole kaksplussaan kirjoitellut, kun olen syyskuisten fb-ryhmässä ja siellä sitten kirjoittelen..

Tänne kuuluu hyvää, pieni potkii kovasti ja on tullut se tunne, että meille on ihan oikeasti tulossa vauva! Rakenneultrassa selvisi, että poikaa odotellaan :) vointi on ihan hyvä.. valmistuin tuossa vasta ja aloitin työt hoitokodissa, vähän kauhulla odotan tulevaa kun selkä meinaa olla kipeä varsinkin työvuorojen jälkeen, kun nosteluja on kovasti työpäivän aikana. Mutta ei auta kuin seurailla ja yrittää ottaa varovasti.. :)

Yritetäänpä aktivoitua taas mammatoverit! :)

Sandri 24+1
 
Viimeksi muokattu:
5th
Kivoja kuulumisia kaikilla! Ja ihanaa, että kirjoittelette kuulumisianne. Yritetään pitää huippuporukka edelleen koossa. Itsestäni ainakin tuntui, että yrityksen odottajat ja yrittämään päässeet olivat erityisen ihana ja hauska ryhmä, jota on tässä ollut vähän ikäväkin. :heart: Yrittäjien juttuja käyn säännöllisesti lukemassa, mutten oikein viitsi sinne enää kommentoida, ettei tulisi ns. käännettyä veistä haavassa. Mä koen edelleen tavallaan huonoa omaatuntoa siitä, että itsellä raskautuminen kävi niin helposti, kun toisilla se on todella vaikeaa. :( :ashamed: Vaikka enhän minä tahi kukaan muukaan sille mitään voi, mutta kurjaa ja epäreilua se on silti...

Mä jatkan tätä tarjonnan jännäämistä. Liikkeet on nyt muutamana päivänä vähentyneet todella paljon. Liekö tila sitten vähennyt vai onko tyyppi vaan sellaisessa asennossa, että en tunne potkuja. Epäilen edelleen, että perätilassa tai poikittain tuo on. Pientä liikettä (kädet?) välillä tuossa oikeassa kyljessä ylhäällä ja isommat muljutukset (jalat?) ihan alhaalla. Viime viikolla tyyppi oli paljon poikittain siten, että pää oli oikeassa kyljessä, peppu vasemmassa ja jalat mätki suoraan alaspäin. |O Ei ollenkaan kiva asento, mut ainakin maha oli tosi kompaktin kokoinen. :D Ens viikolla on sit se neuvola, josta lähtee lähete äitipolille, jos ei itekseen käänny. Mulla on jostain syystä ollut pitkään jo sellainen tunne, että ei tämä aio kääntyä. Toivottavasti olen väärässä. :)


Ihanaa, kesä on täällä taas! Pihalle siis. :cool:


5th rv32+3
 
5th
Apua, apua, apua! Sain melkein paniikkikohtauksen, kun menin takaisin tuohon odotusaika-sivulle ja silmiin pamahti, että nyt on kesäkuisten kuu.

Onks seuraavaks sitten muka jo mun kuu?!?!


Olen saanut kyllä jotain hankintojakin tehtyä. Tilasin nimittäin sitterin. Piiiiitkän harkinnan jälkeen sellaisen värinäversion. Ensi viikolla pääsen yksistä rattaista eroon ja sitten saan luvan käydä ostamassa naapurilta yhdistelmät varastoon. (Meille ei kuulemma tule enää yksiäkään rattaita lisää. ;)) Kai noita pikkiriikkisiä vaatteitakin vois kohta ruveta pesemään. No ei nyt sentään vielä. Onhan tässä vielä aikaa...
 
5th
Yrittämään päässeistä plussanneet 03.06.2014


Nimi.............Ikä..........LA....... ..Sairaala.......Monesko

Kuukiuru........24.........24.7.14...... ..OYS...............1.
5th...............31.........25.7.14.... ....HYS................5.
Nannaa.........20......... 29.7.14....... OYS................1.
Ninnu............30..........31.7.14.... ...LS..................3.
Mariet...........26.........1.8.14...... ...EKKS...............2.
Sandri..........24..........20.9.14..... .........................1.
Anni00..........26..........11.10.14..... ..OYS...............1.
Elviira86........27..........11.10.14... ...SatKS.............1.
SannaMarko...26.........15.10.14........ ....................1.



 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa 5th kun elvytät ketjua! :) tiedot mun kohdaltani on oikein!

Mul ois kaks päivää vapaata ja muutenkin vähän vapaampi viikko luvassa, jee! Mua on alkanu vähän kammoksuttaan tuo nostelu tuolla töissä ja alaselkä ja häntäluu on välillä kipeinä.. mut toivon, että pystyisin oleen siellä mahdollisimman pitkään, jotta saisin äitiyspäivärahaa mahdollisesti korotettua..

Vauva on liikkunut nyt vähemmän, mietin oisko kii mun syömisestä, ruoka kun ei oikein maistu :/ mullahan on tuota energiaa jo omasta takaa ollut ennen raskautta ja aamupaino ei ole noussut tippaakaan alusta.. voiko se olla huono asia? Kyl mä syön, mutta siis normaalia vähemmän päivän aikana ja tosiaan pyöreyttä löytyy kyllä... eli oon kai laihtunut raskauden aikana, kun vauva kasvaa ja paino ei nouse..?

Meil on tänää viiminen perhevalmennus ja meille tulee kaveri hänen 5kk tytön kanssa ehkä yökylään :) Kivat vapaat siis!

Sandri 24+3
 
Saisit kyllä tulla Sandri meitä ilahduttamaan myös tuonne fb:n puolelle ;)

Tiedot on minun kohdalla oikein, mutta blogia ei ole päivitetty piiiiiiitkään aikaan. Eli sen voisi kyllä poistaa tuosta ihan hyvin. Ilmeisesti Kuukkiskin lopetti juuri omansa.

Meillä ei ollut perhevalmennusta nyt ollenkaan kun on jo toinen lapsi kyseessä. Sairaalaan pääsee tutustumaan mutta mennään vasta sitten äitiyslomalla. Toivottavasti siellä pääsee vähän keskustelemaan samalla eikä ole vaan ihan pikakierros. Tai neuvolassakin voisin, mutta seuraavassa neuvolassa on sijainen enkä tiedä milloin sitä seuraava on. Lähinnä nyt nämä kivunlievitysasiat pyörii mielessä.

mariet 31+4
 
Tiedot listalla munkin kohdalla oikein :)

Tänne ei ihmeempiä kuulu, ylihuomenna (rv32+0) olis ultra ja selviää vähän minkäkokoista vauvelia sitä odotellaan. :)

Ekat pikkuiset vauvanvaatteet on pesty ja seuraavaksi pitäisi katsoa mihin ne saa laitettua odottelemaan käyttäjäänsä. :)

Palailen ultrakuulumisien kera parin päivän päästä :)

Ninnu 31+5
 
Mulla oli laskettuaika tuossa vanha eli se olis 11.10..

Mitähän sitä osais tänne päivitellä. Maanantaina oli rakenneultra ja siellä odotti yllätys, kun vauveli olikin poika. Oltiin jotenki kumpiki odotettu koko ajan tyttöä. Meillä on rattaat ja turvakaukalo ostettuna sekä vaatteita. Nyt haluttais saada pinnasänky jos tää vauvan tulo alkais sit tuntua todemmalta.

Anni00 21+3
 
5th
Päivitin anni00n LA:n ja poistelin blogit. Ei ketään tuoreita odottajia löytyis listalle?! Pitäiskö käydä varovasti huhuilemassa yrittäjien puolella?

Mä tulin taas googlailemaan perätilajuttuja, vaikka tieto lisääkin tuskaa. Alkaa tehdä todella kipeää vauvan liikkuminen tuossa alavatsalla. En tiedä, johtuuko siitä, että on pitkäkoipinen tyyppi odotettavissa vai jostain vanhan sektioarven kiinnikkeistä. Ja johonkin hermoon ottaa niin, että toinen jalka pettää välillä alta, kun sopivasti vihlasee. |O Itkua melkein eilenillalla väänsin, kun sattuu. :'( Kääntyis nyt, niin sais uudet osat kehosta kärsiä vuorostaan. :D


5th rv33+0
 
Heippa! Minä plussasin tuolta yrittäjien pinosta hetki sitten. :) Omien laskujen mukaan tänään rv 5+3. Kovasti murehdin että onkohan kaikki masussa kunnossa... oireita on toisina päivinä ja toisina ei juuri yhtään. Tänään taas rintojen arkuus kadonnut jonnekin. Oliko teillä muilla alkuraskaudessa oireiden jojoilua?
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Mulla tais olla alkuraskaudessa yhtäjaksosesti rinnat kipeet jonkun aikaa ja sit se hävis hetkeksi ja tuli taas takas mut se on näköjään taas kadonnu, tosin toisinaan on kai nännit arat. Ja mulla oli ainaki tosi vähästä se pahoinvointi niin toisinaan ei ollu juuri mitään ja toisena päivänä koko päivän ällötystä. Ja jos nyt jaksan muistaa niin sitä alavatsan kipuilua oli miten sattuu. Mutta jossakin keskustelussa on kyllä todettu et oireettomuus tai oireellisuus ei kyllä oikein tarkoita mitään muuta kuin että ollaan yksilöitä. :) Eiköhän siellä ole kaikki kunnossa. Ite oon tosi vähän ressannut mitään, mutta mulla on jotenki tää raskaus vähä niinku nollannu tunteet.
 

Yhteistyössä