Yrityksen aikaiset vitamiinit + muut lisät

Arvon kuumeilijat,

Olisi hauska kerätä listaa vitamiineista, kivennäisaineita ja... niin, mitä kaikkia niitä onkaan, mitä kukakin ottaa perusruuan lisäksi? Äh, mulla on terminologia hukassa (n):whistle:
Entä oletteko muokanneet ruokavaliota jotenkin?

Tarkoitus ei ole luoda mitään paineita kenellekään, vaan ihan vaan jakaa tietoa erilaisista vaihtoehdoista. Toivottavasti tästä olisi myös uusille kuumeilijoille iloa.

Itse otan purkista:

- raskausajan monivitamiinia, johon sisältyy foolihappoa 400mcg

- rautaa 100mg matalaan ferritiiniin (arvo oli 14)


Mahtaakohan foolihappoa tulla riittävästi? Rautaa en nyt heti lähde nostamaan, kun vatsa juuri kestää tämän nykyisen määrän. Olen lisännyt vähän punaista lihaa ruokavalioon (n. 1 krt/viikko)

Miten teillä muilla? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: W.we
Foolihappo tai siis aktiivinen /luonnollinen folaatti 800mcg, myo-inositol, royal gelee

E-vitamiini on myös hedelmällisyyden vitamiini, mut sitä en nyt erikseen ota.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33 ja W.we
Mulla käytössä foolihappo, ksm66 ja gelee royal hunaja muodossa :)
Sitten ihan perus monivitamiini pore ja ajoittaisia maca-kausia ollut, mutta se on niin hirveän makuista minun makuhermoilleni, etten ole löytänyt yhdistelmää millä sen saisi helposti alas :ROFLMAO:

Edit. Ruokapuoleen lisätty myös kalaa, jota yritetään syödä pari kertaa viikossa
 
no, joo. Maca mullakin ollut ja ksm66 sekä paljon muita vitamiineja ym kalaöljyt.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
https://ecosh.fi/folaatti-versus-foolihappo-millainen-b9-vitamiini-sinun-tulisi-valita/

Pitkä juttu, mutta tärkeä.

Eli ravinnosta yleensä saa luonnollista folaattia. Purkista voi saada molempia. Se synteettinen on yleensä folic acid. Luonnollinen on 5-methyltetrahydrofolate ja yleensä purkissa lukee active form. Luonnollinen menee suoraan käyttöön kun taas synteettinen vaatii metylaation, joka on rasittavaa elimistölle. Joillain ihmisillä on jopa geenivirhe, joka estää kokonaan foolihapon muuntumisen käytettävään muotoon.
 

Yhteistyössä