Yrjö tuli kylään.

  • Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti
Weeras
Meil neljä lasta ja kaksi aikuista, viimeisin yrjötys oli viimeviikolla, nuorimmainen aloitti oksentamaan to iltana, iskä hoiteli illan, mä yön ja itse aloitin perää aamuna oksentamaan ja riplaamaan :(, sunnuntaiiltana vasta alettiin olla ruokailukunnossa. Muut perheessä ei sairastunut. Meillä alkaa heti tehostettu käsihygienia, sisältäen desin käyttö ( normaaliloissa ei käytetä ) ja sairastuneille eri wc kun terveille. Ja aika satunnaisesta vaikuttaa kuka sairastuu, joskus kaikki, tällä kertaa näin! Mut oli kyl raju tauti, tänään kävin ekaa kertaa jumpalla taudin jälkeen ja kyllä oli kunto maassa....

Ja tosta oireettomien pk:iin/ kouluun menemisestä....ainakaan isommat koululaiset e kyllä saa olla koulusta poissa sen vuoksi, että joku perheessä oksentaa
 
"eve"
Koululaiset on jo eri juttu (meillä tosin tarttui tällä kertaa nopeasti koululaiseenkin), mutta en voi käsittää, että jos esim. perheen 2-vuotias on yön oksentanut, niin sen 4-vuotias sisarus tuodaan päiväkotiin "leikkimään". Aargh!!!
 
"a.p"
Kiitos kaikille tsempeistä ja täältä myös tsempit muille sairastajille. Nyt alkaa eka olemaan kunnossa ja ässä vaan ihmetellään kuka on seuraava..vihaan tätä vaihetta. Varsinkin kun ite pelkään oksentamista :(

Ja juu mä ymmärrän myös ettei koulusta olla pois sen takia jos joku kotona sairastaa, mutta toi pk on eri juttu.
 

Yhteistyössä