Yrjösynnytys

  • Viestiketjun aloittaja Helga
  • Ensimmäinen viesti
minä yrjöilin melko reippaasti koko synnytyksen ajan.en ollut syönyt tosin kokopäivänä mitään,mutta illalla kun alkoi supistelemaan oksensin siitä jonku 4 tunnin pääst ekan kerran. sen jälkee oksennusta tuliki sitte tasaisin väliajoin koko synnytyksen ajan tollaset 30 tuntii. siinä alkoi tosiaanki olla melko lopussa, suppareita tuli,kova väsy, ei ollu syöny ikuisuutee mitää ja oksentelua vähän välii.välillä yritin ottaa kulauksia mehua tai mehukeittoo et sais vähä voimaa, mut tuli heti ylös kun tuli yksikin voimakkaampi suppari. varsinki ku kivut oli kovat, aina tuli ylös. kätilö sanoi että jotku reagoi synnytys kipuihin niin. :/
 
Minäkin oksentelin supisteluvaiheessa ja erityisesti epiduraalin jälkeen. Musta tuntuu, että kun tarpeeksi koskee, pistää se vatsankin ylösalasin. Joka reiästä tuli jotakin. Näistä ei kukaan kertonut etukäteen, enkä osannut kysyäkään...
 
keväänlapsi
:hug: Mulla oksennusta tuli ennen synnytyssaliin pääsyä ja kätilö vaan rauhoitteli, että toiset reagoi synnytyksen käynnistymiseen oksentamalla - ei paljon lohduttanut ensisynnyttäjää, vaan olin peloissani. Epiduraalin saatuani ja ilokaasua nauttineena ei enää oksettanut, vaan pää tuli kipeäksi.
 
tuore äitikkä
Minä oksensin vasta siinä vaiheessa kun paikkoja kurottiin kiinni. Laittoivat sen lampun hehkuttamaan päin näköä niin tuli heikko olo. Tosin olihan tädin nähtävä mitä ompelee :LOL:
 
Mä oksentelin sillo ku oli pahimmat kivut ja kovimmat supistukset eli aika loppu vaiheessa synnytystä. Heikko olo oli kyllä. Jaloillaan ei tarvinnut olla pitkään aikaan synnytyksen jälkeen, hoitajien kanssa käytiin vessassa....
 

Yhteistyössä