Yrttien kasvatusta..

Joko joku laittanut yrttejä tulemaan tälle vuodelle?

Mulla ois tuossa persiljaa, salaattia ja chilin siemeniä :)
Ajattelin persiljaa ja chiliä laittaa nyt aluksi kasvamaan, salaatin sitten myöhemmin.

Viime vuonna kaadoin koko pussin yhteen astiaan, no eihän siitä tullu mitään :attn::p

Eli kokeneiden vinkkejä kuullaan mielellään. Millaisiin astioihin istutatte siemenet? Mulla ois maitopurkkeja tuossa muutama ja sitten jauhelihapakettien muovirasioita olen pessy.
 
Keittiönoita
Minäkin voisin ottaa vinkkejä vastaan. Erityisesti sellaisilta, joilla ei ole kovin valoisa asunto.

Mä olen nyt säästänyt kananmunien kennoja ja ajattelin niihin istuttaa siemenet. Sitten, kun taimet alkaa niistä kasvaa - jos alkaa :ashamed: - siirrän isompii purkkeihin.
 
Nostellaans jos nyt ois viherpeukaloita kuulolla..

Keittiönoita: Kyllä ne aika helposti lähtee kasvamaan, ei tosiaan kannata samaa virhettä tehdä ku meikäläinen,että liian tiheään laitat ne kasvamaan..hankala saada sitten isompiin astioihin ja kunnolla ne ei kasva liian tiheästi ollessaan.
 
"tiuhtiti"
osta semmoinen muovinen istutus sydeemi missä on läpinäkyvä kansi. chiliä kun laitat niin pistä esim 2 siementä per kippo niin monta kuin haluat puskia. peitä ihan ohuesti mullalla ja jos kummatkin alkaa kasvamaan niin nyppäse toinen pois muuten ei kasva myöhemmin kunnolla. Pidä multa kosteana kokoajan ja kun on esim. 5cm pitkiä niin istuta isompiin ruukkuihin. Loppukesästä on varmasti iso puolimetrinen puska. Ja sitten suosittelen pistämään nestemäistä kasviravinnetta silloin tällöin isompana. Sitten jos kasvatat esim lasitetulla parvekkeella niin hoida pölytys pumpulipuikoilla.

Nämä samat ohjeet pätee myös aikas hyvin tomaattiin

Noi yrtit voi hyvin kasvattaa ripottelemalla kasan siemeniä purkkiin ja kastelee vaan koko ajan niin ne kyllä kasvaa.
 
Mulla olikin alunperin tarkoitus ostaa sellainen muovinen kasvimaa, mutta ajattelin josko jotain laittaisi maitopurkkeihinkin. Sellainen kolmen puskan altakasteluruukku on myös ostoslistalla, siihen menisi varmaan nuo chilit.. mikäli useampi taimi alkaisi itää. Mietin vaan tuota lämpöä mitä chilit kaipaa,että miten sitä saan kun en aikonut mitään lamppua laittaa noille.
 

Yhteistyössä