Ystävälläni on TODELLA sotkuinen koti

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tänään tuli lievä shokkitila.

Olimme menossa ystäväni kanssa jumppaan aamulla ja menin ensin heille kahville. Herranjumala siellä oli sekaista.
Ensin pihamaalla oli kaikenlaista roinaa kottikärryjä ja kastelukannuja ja sitten jotain perheen isännän romuja pitkin pihaa.
Sisällä oli sitten ihan yhtä kaoottista. Keittiössä oli hirveät tiskivuoret ja keittiön pöytä täynnä tyhjiä vissypulloja ja paistinpannuja.
Makuuhuoneessa sänky petaamtta, vaatteita ympäriinsä, kaikki tasot täynnä kahvikuppeja, jogurttipurkkeja ja miehen työpapereita pursuili oikein vuorittain joka paikasta.
Olohuoneessa vaatevuoria, koiran leluja lattiat täynnä yms.

Ja heidän lapsensa on jo teini-ikäisiä...

ONKO TÄLLAISIA IHMISIÄ OIKEASTI PALJONKIN? :O
 
vierass
Heh. Yhtälailla oisit voinut käydä meillä :D Meil on iso piha (eikä kylläkään naapureita lähellä, vanha maatilakeskus) ja siellä on sit autoa, venettä ja ties mitä vaikka millä mitalla ja kaikki vaan "vähän rikki". Miehen harrastus... Sisällä on vaatetta joka paikassa (ne ei vaan mahdu kaappeihin!) ja esim. sänkyä mä en petaa koskaan...
 
"vieras"
Monet ulospäin normaalit perheet asuu oikeissa läävissä ja ikinä ei uskoisi miltä joku uudehko omakotitalo voikin sisältä näyttää. Sellainen tavarat huiskin haiskin on normaalia varsinkin lapsiperheissä, mutta kun likaisia astioita, jogurttipurkkia ja pinttyttä likaa ja ruokatahraroja on joka puolella niin hyi. Veskiin ei uskalla edes vilkaista.

Jos vaatteet ei mahdu niin miksi ei hankita ylimääsiä kaappeja tai vaikka sellaisia ns. tuuletustahkoja, joihin voi puseroita ja housuja siististi ripustaa ettei tarvi tuolinkarmeilla ja sängyillä säilyttää.
 
"vieras"
Oletkohan minun "ystävä"? ;) Ei sitä aina vaan jaksa nipottaa kämpän kunnosta. Meilläkin on siivouspäivät ja sen jälkeen pysyy talo kondiksessa, mutta kun kuluu päiviä niin sitä vain alkaa kertyä kaikenmoista moskaa joka puolelle. Minkäs teet ;)
 
vierass
[QUOTE="vieras";26975536]Monet ulospäin normaalit perheet asuu oikeissa läävissä ja ikinä ei uskoisi miltä joku uudehko omakotitalo voikin sisältä näyttää. Sellainen tavarat huiskin haiskin on normaalia varsinkin lapsiperheissä, mutta kun likaisia astioita, jogurttipurkkia ja pinttyttä likaa ja ruokatahraroja on joka puolella niin hyi. Veskiin ei uskalla edes vilkaista.

Jos vaatteet ei mahdu niin miksi ei hankita ylimääsiä kaappeja tai vaikka sellaisia ns. tuuletustahkoja, joihin voi puseroita ja housuja siististi ripustaa ettei tarvi tuolinkarmeilla ja sängyillä säilyttää.[/QUOTE]

No kaipa niitä kaappeja ois hommattu, josko olis tilaa, mihin ne kaapit laittaa?

Voi jeesus, kuin joillekin tää elämä on helppoa!
 
Mua ei sekaisuus muilla niinkään haittaa, mutta likaisuus :x Kerran yhdellä kaverilla meinasin kääntyä ovelta takaisin, kun siellä HAISI. Ovella oli ehkä noin kymmenen roskapussia odottamista viemistään, sisälsi mm. kissanhiekkaa. Ruuanjätteitä jne. joka puolella, tahraiset lattiat. ym, YÄK!
 
..
Mä en nyt oikeen ymmärrä, miten se on sun ongelma.:D

Tunnustan, että meillä on välillä todella sekaista. Nyt oon aika pitkän aikaa saanut skarpattua, että on edes siinä kunnossa, että n. viidessä minuutissa saan järjestettyä siihen kuntoon, ettei tarvi silmiä päästä hävetä jos tulee joku käymään.. Ja tiedän, että näitä ihmisiä on todella paljon. Lapset sotkee nopeasti ja kaikkia vaan ei se sotku häiritse niiiiin paljon, että kuluttaisi kaiken vapaa-aikansa siivoamiseen.:) Puhtaudesta yritän pitää kiinni (ettei tosiaan mitään homeisia löydy tiskipöydältä jne), mutta mun mielestä lelut lattialla ei oo ollenkaan niin paha.
 
maissihiiri
Meillä on kyllä joskus tollasta, eikä parhaimmillaankaan mitään huippusiistiä... Jotenkin se vaan välillä lipsahtaa tuo kodin siisteystaso. Mutta kyllä mulla sitten toisaalta tulee aina se piste että NYT on pakko siivota ja kunnolla, en vain osaa pitää sitä perussiisteyttä yllä jatkuvasti.
 
Mä vielä jotenkin ymmärrän tän lapsiperheessä jossa molemmat vanhemmat käy töissä.
Omien eläkkeellä olevien vanhempien kohdalla meinaa välillä ymmärrys loppua kun talo ja piha on kuin räjähdyksen jäljiltä. Ihan reippaita ja hyväkuntoisia siis molemmat, mutta mielenkiinnon kohteet ihan jossain muualla kuin asuinympäristön siistimisessä.
 
19v.
Haahaa :D En mäkää oo mikään kodin hengetär... Suoraan sanoen inhoan siivooomista. Mutta kyllä se kun parisin päivää kaaoksen keskellä elät ja alkaa itseään ihan inhottamaan ja ketuttamaan niin kyllä se siivousvimma sieltä ihmeellisesti tulee.. ;) Jospa sun ystävällä on vähän samaa vikaa, mutta hienoo jos sä itse jaksat tai sitten vaan osaat pitää kulissit kunnossa. :D
 
bmj
Muuten on minulle aivan sama miten ihmiset elää, mutta jos vessa ja keittiö on todella törkyisessä kunnossa niin silloin epäilen kyllä mielenterveysongelmia. Ihan oikeasti!
 
Mä olen ihan onneton kodinhengetär. Haluaisin pitää talon siistinä, mutta mä en vaan saa sitä mitenkään tehtyä. Multa puuttuu tekemisessä se jatkuvuus. Mä voin kyllä siivota koko talon sille päälle sattuessani, mutta en osaa ylläpitää sitä siisteyttä. Se on vähän kuin joku pommi joka tikittää tikittämistään kunnes räjähtää, ja sit vasta mä hoidan hommat. Koskaan en tajua purkaa sitä tikittävää pommia.
 
mmmm.....
Niin... Näkeehän näitä. En kyllä ymmärrä minäkään, että miten joku voi asua niin. Sitäpaitsi siinähän saattaa siirtää tota "käytöstä" sitten eteenpäin omille lapsilleen, eli heidänkin kämppänsä tulevat olemaan pommin jäljiltä sitten aikanaan kun muuttavat pois kotoaan.
Mulla kanssa tulee kyllä väkisinkin mieleen (anteeksi nyt vaan), että onko tällaisessa perheessä meneillään jotain ongelmia (mielenterveys, alkoholi, aviokriisi)?
 
Aina siistiä
Onneksi ei ole lapsia, aikuisperheessä kun siistiys pysyy yllä noin vartin päivittäisellä panoksella ja tunnin-kahden viikkosiivouksella. Ja aina on siistiä, en voisi elää niin että pöydillä olisi ylimääräistä tavaraa, johan siinä koko ajan vain stressaisi kun on niin sotkuista! Ja miten sellaisesta sotkusta edes löytää mitään kun jotain tarvitsee??

Väitän kyllä, että enemmän se sotku on lapsiperheissäkin kiinni viitsimättömyydestä kuin ajan puutteesta. Esim. sen jogurttipurkin roskiin laittaminen pöydälle jättämisen sijaan vie ehkä 5 sekuntia. Ja vaatteiden kaappiin laitto 10 sekuntia enemmän kuin lattialle heittäminen. Itse asiassa ne laittaa kerralla kaappiin paljon nopeammin, kuin että ensin heittäisi lattialle ja siitä keräisi kaappiin... Että ei voi olla kiinni siitä, että olisi niin "kiire".
 
vierailija
Onko se sulta jotenkin pois jos jotkut osaa keskittyy olennaisempiin asipihin kuin jatkuva puunaus ?

Niin... Näkeehän näitä. En kyllä ymmärrä minäkään, että miten joku voi asua niin. Sitäpaitsi siinähän saattaa siirtää tota "käytöstä" sitten eteenpäin omille lapsilleen, eli heidänkin kämppänsä tulevat olemaan pommin jäljiltä sitten aikanaan kun muuttavat pois kotoaan.
Mulla kanssa tulee kyllä väkisinkin mieleen (anteeksi nyt vaan), että onko tällaisessa perheessä meneillään jotain ongelmia (mielenterveys, alkoholi, aviokriisi)?
 
vierailija
Niin miksi vika olisi niissä jotka osaa ottaa rennosti sotkunkin keskellä, miksei vika ole sinussa kun et siihe pysty?

Onneksi ei ole lapsia, aikuisperheessä kun siistiys pysyy yllä noin vartin päivittäisellä panoksella ja tunnin-kahden viikkosiivouksella. Ja aina on siistiä, en voisi elää niin että pöydillä olisi ylimääräistä tavaraa, johan siinä koko ajan vain stressaisi kun on niin sotkuista! Ja miten sellaisesta sotkusta edes löytää mitään kun jotain tarvitsee??

Väitän kyllä, että enemmän se sotku on lapsiperheissäkin kiinni viitsimättömyydestä kuin ajan puutteesta. Esim. sen jogurttipurkin roskiin laittaminen pöydälle jättämisen sijaan vie ehkä 5 sekuntia. Ja vaatteiden kaappiin laitto 10 sekuntia enemmän kuin lattialle heittäminen. Itse asiassa ne laittaa kerralla kaappiin paljon nopeammin, kuin että ensin heittäisi lattialle ja siitä keräisi kaappiin... Että ei voi olla kiinni siitä, että olisi niin "kiire".
 
vierailija
Aina on ihmisiä, jotka asuvat uskomattomissa paskaläävissä ja heidän lapsensa ottavat mallia ja jatkavat asumista tulevaisuudessa sontakasamestoissa, mutta asukoot, se on heidän murheensa, säästävät ainakin imurin hankinnassa. Itselläni siisti trendikäs raikas koti, se ei ole keneltäkään sontakasalta pois, kuin ei myöskään se ole minulta pois, jos joku haluaa asua kaatopaikalla, suomi on vapaa maa, jokainen taaplaa tyylillään ja niin, mitä vanhemmiltaan ja elämältä oppii...
 
vierailija
Tänään tuli lievä shokkitila.

Olimme menossa ystäväni kanssa jumppaan aamulla ja menin ensin heille kahville. Herranjumala siellä oli sekaista.
Ensin pihamaalla oli kaikenlaista roinaa kottikärryjä ja kastelukannuja ja sitten jotain perheen isännän romuja pitkin pihaa.
Sisällä oli sitten ihan yhtä kaoottista. Keittiössä oli hirveät tiskivuoret ja keittiön pöytä täynnä tyhjiä vissypulloja ja paistinpannuja.
Makuuhuoneessa sänky petaamtta, vaatteita ympäriinsä, kaikki tasot täynnä kahvikuppeja, jogurttipurkkeja ja miehen työpapereita pursuili oikein vuorittain joka paikasta.
Olohuoneessa vaatevuoria, koiran leluja lattiat täynnä yms.

Ja heidän lapsensa on jo teini-ikäisiä...

ONKO TÄLLAISIA IHMISIÄ OIKEASTI PALJONKIN? :O
Harvassa meitä on
 

Yhteistyössä