"Ystäviinsä" pettynyt

Hei!

Sain ihanan poikalapsen 4 kuukautta sitten. Alussa kaikki oli hirveää härdelliä mutta ihanaa, ihmisiä kävi paljon kylässä, puhelin pirisi ja tekemistä riitti. Nyt viime kuukausien aikana kaikki on laantunut. Ihmiset eivät käy enää kylässä eikä puhelinkaan enää soi. Ja aina kun se soi niin soittaja on yleensä oma satojen kilometrien päässä asuva äitini tai avomieheni. Tuntuu ettei ketään enää kiinnosta minun ja lapsen elämä ja hyvinvointi. Tunnen itseni hyvin usein yksinäiseksi ja tylsistyneeksi. En tietenkään odota että muut vaan soittelisivat minulle vaan olen itse aktiivinen ja yritän pitää kaikkiin yhteyttä ja kysellä kuulumisia ja puhua muustakin kuin vauvasta. Mutta suureksi hämmästyksekseni olen huomannut ettei minulle enää vastata! Ei joko vastata tai joskus jopa painetaan punaista eikä mitään selitystä tule. Harvoin kukaan soittaa takaisin tai laittaa edes viestiä. Ensin ajattelin että kuvittelen vaan ja että kaikilla muilla ihmisillä on työnsä ja opiskelunsa,harrastuksensa jne. mutta kyllä minusta silti pitäisi ehtiä hyvälle ystävälle vastaamaan edes jossain vaiheessa ja jossain muodossa. Myös yhdessä sovitut suunnitelmat päiviä jopa viikkoa aijemmin yleensä perutaan viime hetkellä. Olen pettynyt "ystäviini", en jaksa enkä enää halua ruikuttaa heidän peräänsä. Ei ketään voi pakottaa välittämään tai kiinnostumaan minun asioistani. Kaipaan muutakin aikuista seuraa kuin mieheni joka on muutenkin paljon töissä ja jolla on omat kaverinsa ja vapaa-ajan menonsa. Mistä saisin itselleni tukiverkon ja uusia samassa tilanteessa olevia ystäviä?
 
Olisiko lähialueellasi perhekahvilaa tai muuta mammakerhoa, josta saisit sekä ikätoveriseuraa lapselle että vertaistukea (ja ystävyyttä ) itsellesi? Käyttekö leikkipuistoissa - sinne vaan rohkeasti perhepäivähoitajien ja muiden äiti-lapsi -parien juttusille. Osallistutko lapsesi kanssa harrastuksiin, esim. vauvauinnista, muskarista, taidepiiristä voi tulla hyviäkin ystäviä ja ainakin tulee se ajankohta, joka viikottain toistuu. Nämä näin ensimmäisenä mieleen tulleina. Tiedän kyllä, miten yksinäistä lapsiarki voi olla - toivottavasti saat aikuistakin seuraa tai muuta rytmitystä viikkoonne. :hug: Kurjia kokemuksia ystävistäsi nuo vastaamattomuudet :/ .
 
Voi miten tutulta kuulostaakaan! Olemme miehen kanssa huomanneet saman, noita "ystäviä" on paljon joilla on aikaa vain silloin kun perheeseen syntyy uusi vauva tai läheinen kuolee... Kun on normaali arki, heillä ei ole aikaa.

Paras ratkaisu on etsiä uusia ystäviä, sellaisia joilla on sama elämäntilanne kuin itselläkin. Pieni vauva ja äitiyslomalla, sellaisella on aikaa ja mielenkiintoa tavata toista äitiä. Meillä onneksi neuvolan kautta saa uusia ystäviä äitipiirissä, jos teillä ei ole semmoista, yritä mennä perhekerhoihin yms. Jaksuja!
 
ikävältä kuulostaa. :/ mun ystävät ei sinänsä minun mielestä ole ihan noin käyttäytynyt, mutta huomaa, et vähemmän soittelevat. ja itsekin kun käy kylässä, niin huomaan ettein aina oikein viihdy kavereiden kans, joilla ei ole lapsia. se elämä kuitenkin pyörii niin siinä lapsen ympärillä, et vängelläki tulee puhuttua paljon vauvoista. pari kaveriani jopa inhoavat vauvoja. löysin näiltä keskustelupalstoilta kivan sivun, jossa oli äitejä minun paikkakunnaltani. ollaan treffattu useamman kerran ja on ollu tosi mukavaa! vaihtelua vähän elämään. kannattaa itse laittaa pystyyn semmoinen sivu jos ei valmiina ole. "esim äitejä helsingistä" ym. =)
 

Yhteistyössä