ZOMBIT TULEE! mutta mitä sinä tekisit? (kysely)

  • Viestiketjun aloittaja apua ne on täällä!
  • Ensimmäinen viesti
apua ne on täällä!
Tilanne on nyt päällä. Puhelimet eivät toimi, nettiyhteys ei toimi.

Tiedät että se mistä aijemmin katsoit vain elokuvia on nyt karua todellisuutta. Maailma on täyttymässä zombeista jotka saattavat olla missä vain. Ulkona ei kuitenkaan vielä näytä olevan sekasortoa.

Päätöksen aika on nyt. Jäädäkkö kotiin vai lähteäkkö pois? Kiivetäkkö lähimpään puuhun vai mennäkkö vessaan odottamaan kunnes yhteydet palaa? Tappaisitko itsesi siihen paikkaan?

Oletko koskaan miettinyt mitä sinä tekisit?
 
9MM
Laittaisin ala ovet kii sitten alettais suunitella koko talon väen kanssa käskisin valmistamaan teräviä keihäitä muuta aseistusta sitten pyytöisin muutamaa hurjapäätä lähtemään autolla asekauppaan varmistamaan tulivoimaa. sitä kauppaa kierreltäis ja sitten menisin ensimmäisenä sisään ja alettaisiin lappaamaan autoja täyteen räiskeen lomassa. Sitten alettaisiin katsomaan isoja autoja mukaan esim busseja ja teollisuushalleja missä hitsattaisiin vahvemmiksi autot. sitten kaupoista vesipulloja lapattaisiin tankki rekat täyteen tietysti vettä :) Lähdettäisiin takaisin kotio päin villisti katoilta tulittaen pihalle tulleitä örisijöitä. Sitten lastaisimmi autot täyteen ihmisiä ja lähtsimimme valloitamaan sotilas tukikohtaa. to be continue
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"lissu"
Mä näin just tästä unta viime yönä ja oon koko päivän miettinyt sitä. Siis se uni oli niiiiin todentuntunen, et aikoihin, ja vaikka heräsin yöllä niin se jatkui, kun nukahdin taas. Vieläkin tunnen miltä ne walkerit tuntui. Näin se meni:

Olin ollut out of town jonkun aikaa, ajelin kotiin, kaikki oli ihan autiota. Oli kirkas päivä. Ajoin kotipihaan ja katselin ympärilleni. Ei ketään missään. Astelin rappusia ylös ja puisista ulkorappusista kuului epämiellyttävän kova kopina, askeleet jotenkin kaikui koko lähiössä. Juuri kun olin laittamassa avainta lukkoon, naapuri hyppäsi aidan yli ja juoksi luokseni. Hän kielsi mua menemästä sisälle ja käski tulla heille. Menin, koska naapuri vaikutti niin oudolta.

Sisällä näin yhden toisen tältä kadulta ja pikkuveljeni (outoa). Naapurin mies kertoi, että kotiini ei ole turvallista mennä, ja että ihmiset muuttuvat zombeiksi. Mä sanoin, että mun on päästävä käymään kotona. Naapurini sanoi, että hyvä on, hän tulee mukaan ja antoi selkääni kirveen ja käteeni pistimen. Ihmettelin onko hän tosissaan, oikeastiko?

Käveltiin pihan poikki, naapurin mies edellä, pikkuveli ja se toinen tältä kadulta takanani. Mies otti avaimeni ja avasi oveni. Hän käski pysyä erittäin tarkkana. Astelin taloon joka näytti niin erilaiselta kuin ennen, vaikka kaikki oli omilla paikoillaan. Naapuri käski mun ottaa mukaani vain tärkein. Kipusin yläkerran raput ylös. Kuulin lastenhuoneen suljetun oven takaa ääniä, työnsin veljeni taakseni. Raotin ovea varovasti, huone oli ihan pimeä vaikka ulkona oli niin valoisaa, sieltä tuli ihan hirveä löyhkä. Avasin ovea vähän enemmän ja samassa lattialle kaatui huutava ja mädäntynyt olio. Se yritti repiä jalkaani. En pystynyt kuin haukkomaan henkeäni. Sitten tämä entinen ihmi en yritti nousta ylös ja minä katsoin kädessäni olevaa pistintä. Se oli niin kiiltävä ja puhdas. Vedin happea ja iskin sen jalkojeni juuressa olevaan kalloon. Iskin uudestaan ja uudestaan. Mä tunsin kuinka tuon olion iho oli paksu ja sen alla oli kovaa luuta. Iho oli pehmeää, sellaista minkä läpi olisi sormikin uponnut. Selvästi jo mädäntynyttä.

Noh, siitä se sit jatku ja mentiin naapurille ja lähdettiin autolla jne jne. Siis tooodella todentuntuinen, huh huh :D
 
9MM
öh siis data ottais kiinni zomibein ja niinkuin tutkijat ottaisi eläimiä kiinni ja sitä kautta lähtisi purkamaan. Miten ne vaikuttaa mihinkin juttuun esim jos zombin veri osuu veteen ja eläin juo sitä kuoleeko jnee jnee.. Vaikuttaako purema muutokseen mihin pitää iskeä että ei enään nousisi :)=
 
Mun lempi mielikuvitus skenaario iltasin kun en saa unta :D

Ensin, pakkaisin kaiken tarvittavan, ruuan, käytännölliset vaatteet, lääkkeet, selviytymisvälineet (aseet, aseiksi käyvät, retkikeittimen, paristot, jeesusteipin yms) kasseihin ja autoon. Perhe autoon, ja ensimmäisenä tankkaamaan. Siitä matka korpeen sinne missä meidän isä asuu. Reittejä on useita, toivottavasti kaikki näistä ei olisi tukossa.
Siellä meillä olisi paremmat selviytymismahdollisuudet (olettaen että päästäisiin perille) aseita, kasvimaa, harvaan asuttua metsikköä ympärillä, puulämmitys, mielin määrin rakennustarpeita talon vahvistamiseen ja aitaamiseen. Ja isäukko, kokenut metsästäjä jonka taitoja tarvittaisiin varmasti.

Jos päästäisiin siis perille, ja siellä kaikki ok, olisi alettava heti suunnitella reissua kylälle ruuan hakuun ja apteekkiin. Eli aseita messiin ja jonkinsortin suojavaatetuksen voisi rakentaa kestävistä maastovaatteista ja jeesusteipistä ettei purruksi tulisi ihan niin helposti.
Jotenkin olisi jakaannuttava, puolet jäisi kotiin lasten kanssa. Ja vintille turvaan, koska tässä vaiheessa ei olisi aikaa alkaa laudoittamaan koko taloa umpeen.

Apteekista olisi saatava antibiootteja, astmalääkkeet, ensiaputarpeita, vitamiineja ja insuliinit ainakin, mutta mielellään niin paljon kun irti lähtee. Jos kauppaan mahdollista vielä tässä vaiheessa murtautua niin kuivamuonaa, säilykkeitä, maitojauhetta jne.. niin paljon kun Hiluxin lava vetäisi ja olisi aikaa kerätä. Yksi vartioisi aseen kanssa kun kaksi lappaisi aivan mieletöntä vauhtia tavaraa lavalle. Jossei kaupalle pääsisi olisi pakko ryöstellä syrjäisempiä taloja ruuan, polttoaineen yms toivossa.
Ja etsiä samalla ehkä muita selviytyjiä.

Sitten kotiin (faijalle)

Seuraavaksi olisi edessä talon vuoraus, ikkunat umpeen, ovien varmistus, pääsy vintille sisäkautta varmistettu ja sieltä katolle hätätapauksessa, pitäisi varmistaa että kaikki meidän porukassa olevat osaavat ampua jne.

Tässä ne akuuteimmat, sitten olisi alettava vain selviytymään.
Suunnittelemaan pihan aitausta, veden haku reittiä kaivolle, ansoja zombeille, ehkä talon ja tontin naamiointia ettei kaikenmaailman hullut eksy sinne ryöstelemään, ruokien säännöstelyä, talveen varautumista, ja miten saadaan tietoa maailmalla kehittyvästä tilanteesta. Yöt nukuttaisiin varmasti vintillä porukassa, yksi aina vahtivuorossa.
Pääprioriteetti olisi alkuun pysyä hengissä, turvassa ja yhdessä.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
zombinaattori,
Keräisin ensin tietoa. Millaisia zombit ovat, miten tartunta etenee yms. Keräisin varastoja ja miettisin suojapaikkaa.
Ota merkille nämä asiat jos epäilet jonkun olevan zombi:
Zombit ovat olioita, jotka ovat kuolleista heränneitä kuolleita.
Zombit ovat erittäin vaarallisia
Lasittunut katse (sama kuin Ostos-TV:n katsojilla)
Laahustava ja hidas ja epätasainen kävelytyyli (saattaa sekoittua känniseen sohvaperunaan)
Harmaa ja mätänevä iho (sama kuin vanhainkodin asukkailla)
Päämäärättä laahustaminen
Pakonomainen tarve syödä ihmislihaa
Piittaamattomuus vaikka ammut haulikolla vatsaan
Jumalaton haju
Yleensä ilman vaatteita
Ääntelee kuin juoppo
 
9MM
Ota merkille nämä asiat jos epäilet jonkun olevan zombi:
Zombit ovat olioita, jotka ovat kuolleista heränneitä kuolleita.
Zombit ovat erittäin vaarallisia
Lasittunut katse (sama kuin Ostos-TV:n katsojilla)
Laahustava ja hidas ja epätasainen kävelytyyli (saattaa sekoittua känniseen sohvaperunaan)
Harmaa ja mätänevä iho (sama kuin vanhainkodin asukkailla)
Päämäärättä laahustaminen
Pakonomainen tarve syödä ihmislihaa
Piittaamattomuus vaikka ammut haulikolla vatsaan
Jumalaton haju
Yleensä ilman vaatteita
Ääntelee kuin juoppo
:D
 
Mun lempi asia kans mitä pohdin pimeinä yön tunteina. Lähin kauppa onneks laaja, sieltä saa jopa aseita. Haulikot ja patit sieltä. Talousosatolta isoimmat veitset. Ruoka puolelta ruokaa niin maan perkeleesti. Apteekista insuliinia, kaikki mitä irtoo. Kotona pakataan vaatetta ym tarpeellista. Autoon, tankkaamaan. Kenteis bensaa messiin. Mutsille. Jonnekin turvaan, Inariin? Ja matkalla mahdollisimman monta KULKIJAA hengiltä :D *mitä sarjaa seuraan, mitä, mitä mitä???*
 
9MM
Ei oo kauniita ja rohkeita.
Viimisin kausi oli sopivasti tasapainossa, ja taas niin päräyttävä päätös jakso etten jaksa odottaa syksyä ja jatkoa miten tästäkin taas selvitään :D
hmm toi jäi väliin kokonaan :( siin oli vähän sellasta meinikii mut hyvä jos noussu toiminnan tasollakin ylöspäin.

pitääpä kattoo kun kerkiää.

Se ainakin oli boonusta että se vankilassa kykkiminen jäi :)
 
Etsisin vankilan ja muuttaisin sinne. Yrittäis mahd nopeaan kerätä hyvän porukan, kääntää muutaman aseliikkeen ja kärrätä hirveet mällit ruokaa sinne meitin tukikohtaan.=)
 
  • Tykkää
Reactions: Inanna
Meitsi tulis possella sinne ja räjäyttelisin singoilla seinille niinkuin alfa :)

ja laiskuuttaan pistäisin teijät orja duuuniin ja me lekoteltais sit ku kuninkaat
:LOL:

Käyn lohtajalta hakemassa kaverin porchella sergein (teippaisin sen jeesusteipillä katolle).
Istuskelisin sen kyydissä. Te muut tekisitte kuten minä sanon! nih, prkl!:D
 

Yhteistyössä