Zumbaa alkuraskaudessa ????!!!!??!?!?!? entäs loppupuolella??

Heips Kukkuu!

Oon käynyt muutaman kuukauden zumbaamassa 5kertaa viikossa ja jäänyt siihe totaalikoukkoon. Painoakin tippunut lähes 10kg..
viime viikolla tein kauan odotetun positiivisen raskaustestin ja nyt pähkäilen että mites se Zumbaaminen, lanteiden ketkuttelu näin raskaana??

Sitähän sanotaan, että normi liikuntaa saa/pitää harrastaa siihen asti kun pystyy mut mihis kategoriaan tää Zumba menee?

Oon nyt raskaana ollessani käynyt 3 kertaa ja tänään oli muka sellainen olo että se ei tuntunut hyvälle.. en tiä miks! Voi olla että kuvittelenkin =(

Jos vaan joku tietää, osaa kertoa faktoja niin kiitollinen olisin!

Meikä plus pikkunen 5+4
 
KS09 on aivan oikeassa. Ei pidä harrastaa sellaista liikuntaa joka ei hyvältä tunnu. Voi myös olla että tuo zumbaaminen on liian vauhdikasta raskausaikana (?) Mainoksista päätellen aikamoista menoa välillä. Todellisuutta en siis tiedä. Mutta kuuntele kehoasi, kyllä se kertoo kun ei hyvältä enää tunnu :)
 
Mulla ei mitään faktaa ole, mutta itse en ole nyt käynyt. Samoilla viikoilla mennään. Mä rakastuin zumbaan myös, mutta jos mulla on ollut vähän mahan juilimista ja kaameeta turvotusta, niin ei tunnu hyvältä mennä sinne sheikkaamaan. Mä kun en osaa sit rennommin ottaa. Mut olis minustakin kiva kuulla joitain faktoja :D

Mulla on plussan jälkeen liikunta nyt jäänyt kiireistä johtuen, mutta tänään pääsen ja aion nyt jonkin aikaa käydä vain stepissä, pumpissa jne. Jos nyt en zumbaamaan mene raskauden aikana, niin sitten loppuvuodesta/vuoden vaihteessa aloitan taas hirveellä innolla!! :D Mut meinaan kyllä ohjaajalta kysyä, että mitä mieltä se on zumbasta + raskaus.

Mintukas 5+0
 
Kyllä sitä vois varmaan kysyä suoraan Zumba-ohjaajaltakin, tai joltain muulta henkilöltä siellä salilla. Ehkä osaisivat sanoa suosituksia :) Mä oon käyny aerobicissa ja tehny kaikki jutut, myös lihaskunnot (vatsalihakset jne), ainoastaan niitä en tehnyt missä oli vatsalleen makuuta, se tuntu pahalta.
 
Mä zumbasin ennen ku raskauduin (siis ihan kotona dvd: kanssa) ja heti kyl sitten lopetin, tosin osa syynä oli että aloin heti voimaan todella pahoin ja voin huonosti viikolle 18...
Meillä ainakin neukkutäti sanoi että ei sais mitään hirveen jyslyttävää harrastaa ja mun mielestä zumba on todelllakin jyskyttävää... TOttakai jos pystyy ottaa rennosti eikä vedä täysiin on asia erikseen, mut musta ei ainakaan rauhallisuuteen ole...
Itse aloitan zumban varmastikin heti syksyllä... beibi syntyy heinäkuussa... :heart:
 

Yhteistyössä