Hakutulokset

  1. M

    Rauhattomat yöt,vauva 4,5kk

    Täällä vielä yksi huonouninen! :wave: Ikää 11kk ja nyt vasta voi sanoa öiden hitusen rauhoittuneen. Juuri tuossa 4kk iässä alkoi meilläkin 1h välein herääminen - johtui ehkä kiinteiden aloittamisesta? Yösyöttöjen lopettaminen ei vaikuttanut, kerroinkin just johonkin toiseen ketjuun nää...
  2. M

    Paljonko viihdytätte vauvojanne?

    Meillä kanssa oli alkujaan jo sellainen seurassa viihtyvä vauva. Katseli kyllä juttuja yksinäänkin lattialla makoille mutta heti kun oppi liikkumaan hakeutuu aina seuraan. Ja kun ei osannut liikkua niin kovin kauaa ei kyllä yksin halunnut olla. On menty vauvan tahtiin, annettu huomiota kun on...
  3. M

    **~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

    Moi pitkästä aikaa! Ehdin lukaista vaan tämän viimeisimmän sivun joten kommentteja siihen: Meillä ei myöskään mene karkeammat palat soseiden seassa. Sormiruokaa syö kyllä, kakoo sitäkin joskus eli kurkku on vaan tosi herkkä. En ota paineita, odotan että tulee poskihampaita koska onhan se nyt...
  4. M

    Unikoulu, oma huone ja yösyötöt

    Meillä taas kokeiltu vaikka mitä konsteja, tassua, kapaloa, lopetettiin yösyötöt 7kk iässä kertaheitolla jne. Omaan huoneeseen ei ole ollut mahdollisuutta laittaa kun on 2h+k. Poika alkoi kiinteiden aloittamisen jälkeen heräillä jopa 1h välein. Pari viikkoa saattoi aina mennä "vain" 2-3h välein...
  5. M

    Helppiä 10,5 kk:n ruokailuun!

    Meillä auttoi muutama kk sitten kun otettiin ruokailuun mukaan jotain katseltavaa. Eloisa poika jota on vaikea saada pysymään paikallaan koskaan - eihän sellainen kertakaikkiaan jaksa keskittyä syömiseen! Sormiruoka on hyvä, meillä myös pieniä esineitä, lehtiä, lusikoita jne. Sitä kyllä sanotaan...
  6. M

    Onkos täällä Tamperelaisia?

    täällä yksi manselaisäiti ja poika 6kk. Kovasti on kiinnostusta lähteä kerhoihin ja muuallekin mutta aina on muka jokin este...
  7. M

    vauvalla maha kovana neuvoja?

    Samoin meillä rela-tipat kovetti mahaa. Parhaiten auttaneet luumusose ja hyvin pieni annos levolacia. En anna pojan enää olla kakkaamatta kuin päivän tai pari, muuten menee aivan järkyttäväksi punnaamiseksi =)
  8. M

    Hauck Alpha -syöttötuolista kokemuksia?

    Nordlys, mistä hankit tuolin? Mielenkiinto heräsi, jospa sitä itsekin tilaisi omatoimisesti kyseisen istuimen =)
  9. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Ihana lukea noita synnytystarinoita - rankkojakin! Jotenkin tuntuu että omasta synnytyksestä on jo aivan älyttömän kauan ja oikeasti se oli kyllä tosi helppoa hommaa verrattuna monien kokemuksiin täällä :) Täällä sen vasta tajuaa miten "tavallista" synnyttäminen ja lapsen saaminen on, vaikka...
  10. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Meillekin syntyi poika :heart: laskettuna päivänä, lauantaina 14.7. klo 12.27. Pituutta herralla oli 50 cm ja painoa 3660g. Edellisen päivän painoarviossa lääkäri ronkki paikkoja jotka olikin jo 2cm auki ja supparit alkoi oikeastaan siitä. Olivat kyllä melko laimeita koko päivän, mutta...
  11. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Vauvelihaave, täällä myös huomenna ä-poliaika ja käskettiin ottamaan sairaalakassi varmuuden vuoksi mukaan! Mulla todettiin jonkinasteista ahtautta lantiossa viime viikolla ja nyt siis toinen käynti jossa selviää synnytystapa. Vähän sekavat tunnelmat kun pelottaa etteivät todellakaan käynnistä...
  12. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Aurinkoinen : mulle tuli kutinaa ja se olikin hiivatulehduksen eka merkki! Meni onneksi ohi gyno-daktarinilla kun tajusin aloittaa kuurin heti eka kutinasta. (.) Täällä kanssa jännitys tiivistyy - ja ajatukset synkkenee samaa tahtia. Tänään painoarviossa ja vauva nyt jo 3,5kg! Eli mitä...
  13. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Mutteri, kyllä on tuttua tuo pelko omasta tai vauvan kuolemasta! Toisaalta neuvolassa lohduttelivat että äidin on paljon todennäköisempää jäädä auton alle tai kaatua kotona kuin kuolla synnytykseen. Vauvojen kuolemisesta synnytykseen ei sanonut mitään :( Mut ainakin itse yritän vaan pitää nää...
  14. M

    loppuraskauden nukkuminen

    Jep! Mua ei satu vatsaan vaan ristiselkään ja reisiin, jotka jotenkin "väsyy" nukkuessa. Välillä on yöllä pakko nousta venyttelemäänkin! Toisinaan sängyssä kääntyminen vihlaisee joko häpyliitokseen tai jompaankumpaan nivuseen niin että jumiuidun johonkin asentoon ja joudun odottamaan että...
  15. M

    Syöttekö te raskaana ollessa jotenkin terveellisemmin kuin muuten?

    Alkuraskaudessa en paljon ajatellut mitä syön, söin vaan just sitä mikä meni alas! Yhdessä vaiheessa jossain rv16 tienoilla söin päiväkausia vain nakkikeittoa ja pinaattilättyjä sekä perunaa ja vähän leipää + hedelmiä. Neuvolassa sanoivatkin ettei kannata pahoinvointikautena stressata sen...
  16. M

    Painosi ja pituutesi vkolla 36-37

    Mulla rv 36+5 ja painoa tullut noin 13kg. Tosin viimeksi oli laskenut puolisen kiloa, ilmeisesti kun olin neuvolan ohjeiden mukaan syönyt nestettä poistavia ruokia ettei turvotus olis käsissä+jaloissa ihan niin paha. Olen 153cm pitkä ja painan nyt siis 63kg. Pahinta on se, että mieheni on mua...
  17. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Lottako sitä kyseli niistä reisien ja ristiselän kipuiluista? Mulla oli sellaista kovaa kipua (öisin ristiselkää särkee kyllä melkein aina) yhtenä yönä ja päivänä ja sen seurauksena vauva olikin painunut paljon alemmas! Mahakin meni siinä rytäkässä sekaisin, muttei supistellut. Eli oisko...
  18. M

    ***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

    Moi pitkästä aikaa! Olen käynyt lueskelemassa kyllä mutten ole kirjoittanut mitään kun ei ole oikein mitään tapahtunutkaan...Tässä nyt vähän jotain omalta osalta. Täällä myös aika alas valahtanut maha jolla ympärysmittaa yli 100cm, ja mullahan tuota vartta on itsellä joku puoltoista metriä...
  19. M

    Verta kakatessa :/

    " Pukamat hyvn yleisiä" totesi MIESlääkärijoka eilen tähysti paksusuoleni. Apteekist sa jotain pukamarasvaa jos kyse peräaukon ulkopuolela olevista pukamista. Suolensisäisistä en niinkään tiedä... Kannattaa juoda paljon ja välttää juustoa ja banaania, ostaa apteekista esim agiogus-nimisiä...
  20. M

    kiireellinen kysymys clomeista ??

    anteeksi oli tyhmä kysymys vissiin !! kiitos vastauksistanne !

Yhteistyössä