Hakutulokset

  1. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Maisa on ollut viikon pari kärttyinen.. Kun on väsynyt, niin huutaa ja kiemurtelee. Rauhoittuu, kun pitää sylissä ja liikkuu. Tuskin sillä hampaita on vielä tulossa, ei ainakaan näy ikenistä, joten mikä lie mättää. Vellejä ollaan annettu ja riisivelli on ihan buu, se ei uppoo laisinkaan, mutta...
  2. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Mulla on parin viiko ajan lähtenyt hiuksia tosi paljon, vielä kun on tälläinen tumma puolipitkä reuhka, niin näkyy kans kun lähtee. Maisassa on jatkuvasti niitä mun irronneita hiuksia, milloin kaulapoimuissa ja milloin nyrkeissä. Toinen hormonivaiva on se, että alakerran limakalvot on tosi...
  3. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Yellow Toivottavasti saatte nyt oikeaa apua vaivaan. Onko siellä annettu varsinaista diagnoosi? Mietin vaan itse, että en ole koskaan nähnyt mansikkaluomea, joka olisi märkinyt yms.. Tosin en niitä ole muutenkaan montaa nähnyt. Olen sinun ja lapsesi puolesta aivan pöyristynyt siitä kohtelusta...
  4. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Pilkkupantteri Meidän kaimavauva Maisa on nyt viisi ja puoli kiloa ja olen kanssa itse katsellut monen muiden vauvojen painoja että ohhoh ja miettinyt Maisan painoa myös. Teidän Maisa on vielä vähän pienempi, mutta en usko, että on syytä huoleen. Mun mielestä noiden lasten painon suhteen on...
  5. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Me käytiin Maisan kanssa eilen ekalla pneumokokkikäynnillä. Sai ensimmäisen rokotteen ja rotarixin. Oli eilen ehkä vähän normaalia kränäisempi, mutta vaan tosi vähän. Ja nukkui illalla pitkät unet, joista jouduin herättämään ja sitten nukahti yöunille vasta kahdentoista aikaan. Yö oli vähän...
  6. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Sormukset ei mahdu ainakaan mulla. Tai kyllä runttaamalla mahtuu, mutta puristavat, niin en ole pitänyt. Jos ei sitten mahdu kun lähtöpaino on saavutettu (n. 8 kg lähtöpainoon, rapiat yli 20 kg pudonnut), niin sitten käyn suurentamassa. Osa kengistä ei myöskään enää mahdu..
  7. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Therean onnea paljon! :flower: Ja pahoittelut ystäväsi puolesta, on kyllä aivan kauhea asia, kun lapsen menettää. Me ollaan lähdössä maanantaina tuonne Pudasjärven huitteille ja matkaa kertyy se vajaa 700 km. Vähän kyllä jännittää, kun Maisa ei oikein hereillä ollessa kaukalossa viihdy...
  8. K

    eikö ninatt hyväksy kivunlievitystä synnytyksessä??

    Mä lähdin synnyttämään ajatuksella, ettei kipulääkityksiä. Sitten kun oli vuorokauden kärvistellyt supistuksissa, jotka olivat aika sietämättömiä, eikä kohdunsuu ollut auennut kuin hikiset kaksi senttiä, otin mielelläni vastaan kaiken kivunlievityksen mitä sai. Ja sitä ennen olin ollut altaassa...
  9. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Meillä kanssa anopilla on joku ihme pakkomielle veden antamisesta. Joka kerta kun nähdään kysyy annanko vettä Maisalle. Viimeksi selitti jotain kun se maito on sokerilitkua... Ja ikää kun hällä on 60 v. niin ohjeistukset ovat juuri näiltä maito on sokerilitkua ajoilta. Mä joudun kanssa...
  10. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Mä tosissaan kokeilen alkuun minipillereitä, en tosin vielä pariin viikkoon aloita niitä, kun tässä on juhlia, enkä halua mitään häikkää niiden aikana. Joten heinäkuun lopulla sitten. Katselin just yhtä ohjelmaa, missä yksi lapsi loukkaantui ja heti tuli kyyneleet silmiin. Kyllä sen nyt...
  11. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Meillä Maisa oli eilisen kränänen ja ei nukkunut juurikaan koko päivänä. Tänään on sitten nukkunut melkein koko päivän.. Neuvola ja lääkärintarkastus oli tänään. Itselle alakerta kondiksessa :D Lekurilla meni hetki ennenkuin löysi jäljet taisteluvammoista. Cerazettet sain nyt kokeiluun, saa...
  12. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Työ mä ajattelin, et jos ens kesänä siirtyisi takaisin työelämään, yritetään pitkittää Maisan hoitoonlähtöä ainakin vuoden ikään saakka. Kotiäidiksi musta ei ole ja tykkään työstäni tosi paljon.. Huomenna on jälkitarkastus ja Maisalle lekuri sit samalla, jännää nähdä, että kuinka paljon se...
  13. K

    ***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

    Kastejuhla sujui hyvin, se pidettiin Salpakankaan kirkossa, mikä nyt ei kauheasti kirkkoa muistuta, kauhea harmaa kivimörskä.. Maisa nukkui koko toimituksen ja kahvituksen ajan, kiersi vaan sylistä syliin. Tandem just eilen lueskelin olivia-lehdestä juttua kaasona olemisesta, siinä oli siis...
  14. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Maisalla on huomenna ristiäiset ja vanhempani ovat auttaneet järjestelyissä paljon. Tai oikeastaan itse en ole kuin askarrellut kutsut, äiti hommas makeat syötävät ja isä suolaiset, sekä äiti hommas myös kukat yms. Oon tosi kiitollinen, ettei itse ole tarvinnut nähdä kovin vaivaa, olo on niin...
  15. K

    ***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

    Juu, mä ainakin jumahdin heti tonne kerhon puolelle.. Täytyy muistaa tännekin kirjoitella. Tuulialle tosissaan onnea! Petraa tervetuloa mukaan! Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Jempille puhallan hermoja rauhoittavaa tuulta ja pidetään sormia ristissä. Ja on muuten hienoa, että jaksat...
  16. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Maisa ei vieläkään viihdy liinassa eikä manducassa.. Sitkeesti jatkan yrittämistä, ehkä se vähitellen alkaisi viihtymään. Eri sidontoja oon kokeillut, mut ei oikein nappaa. Launtaina on ristiäiset, vanhempani hoitavat ruokatarjoilut. Siitä on kyllä suuri apu, mä oon niin univelkainen, että en...
  17. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Hormoninäpyistä meidän Maisalla on ainakin naama niin täynnä näppyjä, et täytyy varmaan alkaa pesemään clerasililla..vitsi vitsi. Mutta, tosissaan poskilla, kaulalla, vähän otsalla ja korvissakin on näppyjä, iho on kovin karhea. Oon sitä perusvoiteella kerran kaks päivässä rasvannut...
  18. K

    ***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

    Mites Tuulia onko täti pysynyt vielä poissa? Me lähdetään Maisan kanssa yhden yön reissulle isomummolaan, toivottavasti yö menee rauhallisesti. Nyt Maisalla on kyllä öisin rytmi, nukahtaa illalla 22-23, herää n. 01-02 syömään ja viideltä herää aamulla, seuraavan kerran nukkuu sitten...
  19. K

    ***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

    Tandem meillä tärppäsi toisesta kierrosta ja vaikka se ei varmasti helpota omaa oloasi, mutta näin suhteellisen kärsimättömänä ihmisenä voin yrittää kuvitella miltä tuntuisi, mikäli yrittäminen venyisi pitkään. Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, kai sitä täytyy yrittää keksiä kaikkea muuta...
  20. K

    :: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

    Meillä kanssa viime yö meni hyvin. Päätin illalla kokeilla antaa Maisalle vielä vähän nannia rinnalta syönnin lisäksi, sitä meni pieni määrä, n. 40 ml. Maisa nukahti siinä yhdentoista jälkeen ja nostin sen syömään 3.20. Ite aloin siinä kahden aikaan vilkuilemaan, että jo on kumma kun ei tyttö...

Yhteistyössä