Hakutulokset

  1. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Iida syö aamuisin yleensä puuroa ja omenaa. Viikonloppuisin syö puuron lisäksi leipää. Iltapalaksi on myös puuroa, mutta silloin ei yleensä uppoa kuin pari lusikallista. Iida yleensä syö tosi hyvin ja on aikalailla kaikkiruokainen. Peruna ja punainen liha (paitsi jauheliha) ei oikeen uppoo...
  2. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Paljon onnea Novellelle uudesta raskaudesta :flower: Aikaa on taas kulunut edellisestä viestistä :ashamed: Iida on edelleen rauhallinen (voisi jopa sanoa laiskanpulskea ;) ). Mielipuuhaa on äidin auttaminen -jos satutaan olemaan oikealla tuulella. Iida on kova höpöttämään. Ja jollei...
  3. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Tervehdys pitkästä aikaa! Aika menee niin nopsaan. Väliin olen täällä käynyt kurkkaamassa ja aloittanutkin vastaamisen, mutta aina on tullut jotain ja on jäänyt kesken. Mekin käytiin puoltoistavuotisneuvolassa. Iidalla oli painoa 14 kg ja pituutta 85 cm. Eli aika iso tyttö :) Rokotusta ei...
  4. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Tervehdys kaikille Iidalla alkoi viime viikolla hoito. Alkuviikon päivät pidettiin lyhyinä, torstaina oli ensimmäinen kokonainen hoitopäivä. Perjantaisin Iida on mun kanssa kotona. Hyvin oli hoidossa sujunut. Hoitopaikka tuntuu hyvältä paikalta. Itseä kuitenkin vähän jännitti etukäteen...
  5. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Tervehdys kaikille :wave: Yksivuotisbileet on sitten takana. Ajatuksena oli, että juhlat olisi juhlittu kerralla, mutta kolmena päivänä sitten juhlittiin aikatauluongelmien vuoksi. Lahjat olivat mieluisia, tuli hiukan sekä vaatetta että leluja. Itse ostettiin Iidalle pieni oma keinutuoli...
  6. V

    KESTOVAIPAT kun äp:n vaipat jääneet pieniksi

    Meillä alettiin päivisin käyttää Fuzzeja ja Bumgenius 3.0. Kummatkin toimivat hyvin, mutta sitten yks kaks Bumgeniuksen polyestermokka alkoi aiheuttamaan ihottumaa. Tilalle hankin Nupsukoiden taskuja. Öisin on käytössä kuori+sisävaippa. Kuorista parhaat joko hahtuvapöksyt tai Imse vimsen kuoret...
  7. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Hei pitkästä aikaa :wave: Aika menee niin nopsaan. Puoltoista viikkoa ja mulla alkaa jo työt Olisin mielelläni ollut kotona kauemminkin, mutta tää menee nyt näin Iida juttelee omia juttujaan, mutta mitään tunnistettavaa sanaa ei vielä tule. Selvästi Iidan juttelu on jo vastavuoroista...
  8. V

    Vauva hoitoon mummon kanssa kun muu perhe ulkomaille?

    Miettisin myös sitä, jaksaako mummu hoitaa vauvaa koko loman ajan. Viikko on kuitenkin jo pitkä aika olla vastuussa koko ajan toisen lapsesta. Vaikka vauva jo normaalisti nukkuisikin yöt heräilemättä, voi jotain tullakin (esim. hampaat) ja valvotetaan öisin. Itse olen vain huomannut, että useat...
  9. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    samperin puusilmä & Lyyti: onpa teidän pikkumiehillä kiire :) Iida väliin makaa raatona, kai tuo tohottaminen väsyttää, niin tarvii levätä =) Talvicci: meillä oli kaukalo käytössä n. 8 kk ikään asti, kun vöistä loppui pituus, mutta tyttö on pitkäselkäinen ja muutenkin iso. Sama istuin oli...
  10. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Lomailut alkaa olemaan ohi, miehen loma on pian vietetty ja paluu arkeen koittaa maanantaina. Itselläni äitiysloma loppui jo viime kuun lopussa. Ihania kesäkuvia olette laittaneet pikkuisista Paljon onnea elämänperhonen :flower: Teillä on kohta vipinää. Toivottavasti sun oma olo alkaa...
  11. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Iida on ilmaantunut ihottumaa yhä enemmän, luultavasti nyt kananmunan ja sitrushedelmien lisäksi ainakin vehnä aiheuttaa. Kai sitä on pian lääkäriin mentävä, kun ei tästä pähkimisestä tule mitään. Kun ollaan oltu jossain, olen antanut valmispurkkeja. Niissä valikoima käy yllättävän vähiin, kun...
  12. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Kiitos tsempityksestä! Olen nyt jättänyt lääkärin kommentit omaan arvoonsa =) Oikein hauskaa juhannusta kaikille! Toivottavasti aurinkokin näyttäytyisi.
  13. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Mekin käytiin neuvolalääkärillä. 10,7 kg ja 72,5 cm. Painosta alkoi lääkäri valittamaan. Iidan pituuspainokäyrä on nyt n. +10-käyrällä. Ei nyt kuulemma vielä sitä niin katsota, vuoden ikäisenä aletaan siihen sitten kiinnittämään huomiota. Mua ottaa päähän. Onhan Iida pullea, mutta en mä nyt...
  14. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    saikku: mä vaan keitin kananmunan ja sitten haarukalla pienensin. Vähän se kokkareiseksi jäi, mutta onnistui se syöminen silti
  15. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Kesäsuunnitelmia meillä on sen verran, että heinäkuussa miehen lomalla mennään viikoksi kavereiden kanssa mökkeilemään ja ollaan vähän pidemmän aikaa vanhempien luona. Että ei mitään ihmeempiä. Mies on juhannuksen jälkeisen viikon isyyslomalla, ei mitenkään viimetinkaan jäänyt ton viimeisen...
  16. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Hei :wave: Aika moni on näköjään nyt lähtenyt liikkeelle, niin meilläkin :heart: Viime viikon torstaina lähdettiin ryömimään. Ensin mentiin voimalla, nyt alkaa tulemaan taitoakin. Vielä ei ole tajuttu, että kovin pitkälle voitaisiin lähteä, lähellä oleviin sähköjohtoihin ja laitteisiin...
  17. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Iltaa :wave: Oltiin Iidan kanssa reilu viikko reissussa ja nyt on palattu arkeen. Huomasin kuin Jasmara, ettei vauva nuku niin hyvin muualla. Lisäks reisussa Iida heräsi yöllä usein itkien, kotona sitä ei tee. Päikkärit nukkui onneksi suunnilleen samoin kuin kotona, kun nukkui rattaissa. On...
  18. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Hei! toiveikasäiti: siellä verhoilukankaan ja muoviosan välissä takapuolen alla. Kun nostaa kangasta jalkapuolesta, niin näkyy. elämänperhonen: ei ole vielä annettu tuoreraastetta. Kurkkupalan olen antanut jokin aika sitten, mutta Iida sai siitä palan irti ja ei osannut vielä pureskella...
  19. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Hei! Iidalle tuli eka hammas läpi vappuaattona :heart: Kivuttomasti tuli, kaveri sille ei nyt tulekaan ihan yhtä kivuttomasti :( Onneksi ei nyt ole silti kovin känkkä. Kun tuo toinenkin on tullut, niin pitää alkaa soittelemaan aikaa tytölle. Uutta turvaistuinta en ole vielä miettinyt...
  20. V

    Lokakuun -08 kullannuput

    Hei :wave: Meillä oli viime yönä vain kaksi herätystä, viimeksi näin vähän herätyksiä on ollut alle kolmekuukautisena. Viime aikoina on herätty tunnin, puolen tunnin välein. Josko meilläkin vielä nukutaan yöt :) Viime yönä toinen herätys oli nälän takia, toinen muuten vaan. Novelle...

Yhteistyössä