Lokakuun -08 kullannuput

samperin puusilimä - meilläkin saa tuota "apinaa" repiä joka johonpätkästä irti.
Kovasti se hakee myös tuke mitä vasten nousta kunnolla. Siis meillä kävellään vähän, ja välillä kömmähellään alas. Pöliä poika, hakee aina jonkin ovista ja yrittää suoraa sileää pintaa vasten nousta vaan kun raukka ei vielä saa mistään kiinni :/

täällä olen itse flunssassa.
Pojalla vauvarokko!! :'(
muuten voidaan hyvin. Muuttokin on edessä tän kuun lopussa toiselle paikka kunnalle.
 
tässä toisella silmällä lätkää katsoen kirjoittelen. :D

Meillä on kolmatta hammasta alettu tekemään. tänään oli tosi krätyynen (kiukkuinen, äkäinen) ja kaikki mitä antoi käsiin/sai käsiinsä meni tosi raivoisasti suuhun ja pureskeli kauheesti. Ruoka ei ole kahteen viikkoon oikein maistunut, eilinen oli poikkeus. Mutta syö kuitenkin kaikki päivän kiinteät ateria. Kai ne ikenet on vain kipiät niin ei tee ruokaa mieli. Maidosta mä ressaan kauheesti että juoko nyt tarpeeksi vai ei. onneksi perjantaina neuvola niin saa kysellä taas. :D

Ostettiin/tilattiin viikonloppuna neidille carenan swing rattaat kun nuo meidän f7 on ihan peestä kun ovat rattaina niin että neiti kattelee eteenpäin eikä mua. ja ovat toki vähän pienemmän ja ketterämmät kun nuo yhdistelmät niin mukavat. :) Saadaan ne joskus viikolla ja sitten vain kärräämään. Ja sitten ostettiin aurinkolasit ihan liikkeestä kans niin ei tarvii aina ressata siitäkin että paistaako aurinko nyt vai ei silmiin.

Onko muut alkaneet miettiä siirtymistä turvakaukalosta istuimeen? Meillä gracon autobaby istuin ja alkanut jalat ottaa kiinni selkä nojaan plus aina kun neiti nukahtaa, pää retkahtaa eteenpäin tosi ahdistavan näköisesti (siis äidin mielestä kauheen näköinen, neiti kuitenkin vielä nukkuu ihan hyvin. :p ) alettu miettiä että pitääkö hommata pian jo istuin. Oletteko mitä kattelleet? niitä kun tuntuu olevan niin montaa erilaista ettei oikein tiedä mikä ois hyvä. GRACO COSMIC COMFORT S tai BESAFE IZI KOMBI tai BRITAX MULTI-TECH on olleet malleja joita ollaan katteltu. ovat pitempään kestäviä istuimia ja gracossa ja besafessa saa sitä kaltevuutta säädettyä vauva ollessa kyydissä että jos nukahtaa niin ei pää kenaisi inhottavasti eteenpäin.

Oletteko käyttäneet lapsosia hammaslääkärissä? Minulle viimeksi neuvolassa sanoi että voi alkaa aikaa varata kun on puolivuotias mutta olin jo unohtanut. :p tarkoitus olisi tällä viikolla soitella ja varata. josko sitä varaisi ajan itellekkin samalla. :p

jahas. sitten lätkän pariin takaisin. :)
 
Heippa!

Myöskin nopeesti erätauolla...
Toiveikasäiti-Meillä siirryttiin turvaistuimeen jo n.kk sitten kun Miro ei enää mahtunut kaukaloon eikä vöitä meinannut saada kiinni.
Hankittiin Gracon cosmic comfort,kaukalo+matkarattaat oli/on saman merkkinen.
Ollaan tykätty kyseisestä merkistä jo esikoisen ollessa pieni.
Tykkään,että tossa istuimessa on tosi hyvät noi pääntuet/suojat.
Ja mikä on erittäin kätevää niin penkkiä saa kallistettua.

Meillä taitaa olla eka hammastarkastus 8kk iässä,mutta eipä ole Mirolla vielä hampaitakaan :D

Takas lätkän ääreen :wave:
 
Moi.

Meidän tytöllä ei ole vielä hampaita (ikää siis 6,5 kk). Onneksi.

Gracon cosmic mekin varmaan sitten syksyllä ostetaan, nyt ei ole vielä tarvis. Meillä on turvakaukalona se Gracon logico s...vai mikä se nyt olikaan.

Voikun tuntuu, että vauva-aika on ihan ohi, kun tyttö tuntuu jo niin kasvaneen. Uusi vauvakuume voi alkaa :)

Onks teillä muuten opittu kielen näyttäminen?

Mietin tässä, että kestäisiköhän tytön vatsa jo tuorekurkkuraastetta? Onko kukaan antanut jo?
 
Moi

meillä istutaan vielä turvakaukalossa, on maxi cosi ja on sen verran reilun kokoinen että Nooa mahtuu siihen vielä hyvin..meillä alettu kiljumaan ja kiljahtelemaan aivan ihanasti, eilenkin koko talo raikuin kun toinen kokeilee äänijänteitään :D :heart: ...illalla ei mallatnut nukkumaan kunnolla käydä kun olisi halunnut vain kiekua

hammaslääkäri me käytiin hammashoitajalla näytillä kun ekat hamapaat ilmaantui, terkka varasi suoraan silloin ajan meille...

Muistatteko kun kerroin kun mieheni jäi työttömäksi kun firma meni konkkaan ? No nyt meille kuuluu seuraavaa : eli mieheni on saanut koulutus/ työpaikan Helsingistä ja muuttaa sinne viikon päästä :eek: ja minä jään neljän alle 7 v kanssa talonmieheksi tänne kunnes talo saadaan myytyä..ja siinähän voi mennä aikaa kun tällä lamalla nyt kukaan osta mitään ja kun kyseessä vielä suht uusi talo niin hintaakaan ei viitsi kauheasti laskea..että voi olla ett mulla ei tule olemaan vapaa-ajan ongelmia tässä joten palstailukin voi jäädä aika vähälle...no onneksi tulee kohta kesä ja eskariin viemiset ja hakemiset jää pois...ja ollaanhan me varmaan siellä miehen asunnollakin jonkin verran..huom YKSIÖSSÄ :LOL: , no sopu tilaa antaa...

mutta nyt täytyy alkaa laittaa välipalaa ,jos lähtis vielä puutarha hommiin kun pakko oli koukata tänään ostamaan muutama istutettava kasvi =)


pw ja Nooa 7 kk
 
Heips,

istuimeen ollaan mekin kohta siirtymässä, kun Karoliina rupeaa olemaan ylipitkä kaukaloon.


meilläkin tuo kielen näyttäminen osataan, jatkuvalla syötöllä se tulee esiin :D
söpön näköinenhän se on kun kieli pilkistää.

Meillä Karoliinalla on hammaslääkärin ensikäynti kesäkuussa, onhan neidillä jo kaksi hammastakin joita se esittelee yhtenään.

Meillä Karoliina muuten kiereksii pitkin asuntoa, välillä ei tiedä missä neiti on :whistle:

tuo ääntely on täälläkin tuttua välillä näpsä kiljahtelee itsekseen taikka sitten se "juttelee" kiljahtaen lelulle. ihanan kuuloista se on kun toisella on hauskaa.. :LOL:

Mun on nyt kyllä pakko myöntää että taidan potea jonkin asteista vauvakuumetta B)
olisihan se kiva että Karoliinakin saisi sisaruksia eikä tuo mieskään ole hanttiin laittanut vaan päinvastoin, sillä taitaa olla kovempi kuume kuin mulla :D

eimaar pitänee kai tästä lähteä koirien kanssa ulos, ja näpsän kanssa kun on noi nätti ilma..

:wave:
 
Heips!

Mäkin olen jo katsellut noita turvaistuimia, mutta en vielä tiedä mikä hankitaan. Voipi olla että päätös syntyy vasta sitten kaupassa. Joku selkä menosuuntaan asennettava kuitenkin.
Kaukaloonkin Joonatan kyllä mahtuu vielä ihan hyvin nyt kun vaatteita on vähemmän, eikä pituuttakaan ole hurjasti tullut. Mutta musta tulee kesällä täti ja kaukalo on jo luvattu uudelle tulokkaalle, joten siihen mennessä pitää olla istuin hankittu :)

Joonatanilla on vähän tuo kiljumisvaihe jo mennyt ohi. Joku aika sitten useammankin kerran säikäytti mut pahanpäiväisesti, kun kiljui siihen malliin. Kuulosti siltä kuin olisi ollut hengen hädässä :D
Nyt viimeaikoina erilaisten tavujen määrä on lisääntynyt valtavasti. Tulee täätää, mammaa, paapaa, annaa, näänää ja vaikka mitä.
Välillä Joonatan tekee silleen että ottaa ihan vakavan ilmeen ja katsoo mua silleen vähän sivusilmällä ja ihan hiljaa melkein kuiskaten sanoo: paapaapaapaapaa. Välillä niin huvittava tämä pikkuapina :D :heart:

Pihalla olin tänään kukkapenkkiä laittelemassa. Kyllä oli ihanaa touhuta sormet mullassa :) Varmaan siinä olis koko päivä mennyt ihan kepeesti, jos olis ollu mahdollisuus. Mutta huomenna taas jatkamaan :)

Täälläkin muuten tehdään kolmatta hammasta. On ihan puhkeamaisillaan ja varmasti tosi kipeä :/ Viime yönä pääsin nukkumaan vasta kolmen aikoihin, kun toinen itkua väänsi. Toivottavasti ensi yö on parempi.

ziz+ Joonatan 7kk
 
Hei!

Iidalle tuli eka hammas läpi vappuaattona :heart: Kivuttomasti tuli, kaveri sille ei nyt tulekaan ihan yhtä kivuttomasti :( Onneksi ei nyt ole silti kovin känkkä. Kun tuo toinenkin on tullut, niin pitää alkaa soittelemaan aikaa tytölle.

Uutta turvaistuinta en ole vielä miettinyt, vaikka kaukalo alkaa käymään pieneksi. Kaipa me sitten joku vaan myyjän suosituksesta kaapataan mukaan :p toiveikasäiti: oletteko ottaneet sen styrox-palan sieltä pois? Saa sillä hiukan lisää pelivaraa, ei kauheesti. Me ei tajuttu, kunnes siskolleni valitin, niin se vinkkas. Myöhemmin puhuttiin parin kaverin kanssa ja eivät nekään olleet tajunneet. Tähän olisi varmaan auttanut käyttöohjeiden lukeminen, mutta me (varsinkin mies) ollaan näitä, että mehän ei käyttöohjeita lueta -tyyppejä :p

jasmara & leppis: olen mä koittanut huijata, just tolla luumulla, mutta siitä vasta huuto tuli, kun tuo tajusi :p Täytyy kokeilla uusiksi, kun tuo hammas on puhjennut.

Tuo kielen näyttäminen on Iidasta hauskaa puuhaa tai se on jo vähän vähentynyt. Hetki sitten kieli ei pysynyt suussa millään :) Huutaminen falsetissa on kanssa mennyt hiukan ohi (naapurit kiittää ;) ). Nyt huudetaan normaalilla äänellä, melkein enemmän kuiskitaan. Tavuja on alkanut tulemaan.

Pitää lähteä tuonne vesisateeseen asioille :wave:

Vega & Iida 6½ kk
 
elämänperhonen itse en ole raastetta antanut mutta ollaan annettu ihan pala kurkkua jota neiti järsii innoissaan. jotenkin toi raaste mua vielä hirvittää ettei vaan tukehdu tai jotain.

Mielenkiinnolla odotan tulevaa yötä kun ekan kerran laitoin neidin nukkumaan ilman kapaloa. tähän asti olen kapaloinut mutta tajusin pari päivää sitten että kai se on jo lopetettava kun neiti on jo niin vanha. katsotaan kuinka käy., kolme kertaa kävin tutin laittaa, peiton päälle ja 20min neiti pyöri sängyssä jutellen ja unikaveri hiiren kanssa leikkien mutta nyt ainenki nukkuu. :p

Vega mikä styrox pala? mistä kohtaa? jostain niiden vällyjen alta vai mistä?

Onko totta että siitä gracon cosmic comfortissa se kallistus juttu on vain niin että takapuoli nousee ylös eikä istuin itse kallistu? Kun jossain palstalla niin sanottiin ja mietin että kallistaako se sitten tarpeeksi jos lapsi siihen nukahtaa ettei pää rekota.

Lätkän pariin. :)
 
Kurkkua oon antanut joonatanille tollasina isompina pötköinä. Tosi paljon tykkäsi sitä jyystää. Nyt tosin on kurkkukin katkolla noiden allergioiden takia :/


Pakko oli paeta koneelle kesken lätkämatsin, kun näytti niin toivottomalta ettei pystyny katsomaan :D
 
Silleri
Kaisla sitten kiipesi tänään pystyyn. Laitettiin vihdoin pinnasänky kun tuttavilta lainattu korisänky sai sopivan kyydin takaisin keski-Suomeen ja neitokainen juhlisti tilannetta kapuamalla laitaa vasten seisomaan. Täytyypä siis pohja laskea heti huomenna alas. Käyttämisestä tulee tosi vaikeaa, makkari on aivan komero ja sänky on kiinni meidän sängyssä.

Nukkumaanmeno on yhtä käninää. Ainahan Kaisla on huonosti nukkunut, mutta nykyään ei meinaa iltaisin nukahtaa millään. Kerran taisin tätä jo valitellakin täällä. Sylissä pitäisi hytkytellä uneen, silloin menee helposti, sänkyyn jos laittaa niin karjuu kuin päätä leikattaisiin. Ja meillä kun ei voi karjua, muut lapset heräävät siihen. Ja öisin edelleen syödään 2-3 kertaa, yölläkään kun ei voi huudattaa... enkä huudattamista siedä itsekään. Olen tarjonnut nyt kahtena päivänä tilkan korviketta, että alkaisi tottua siihen, enkä tiedä, johtuuko ylimääräinen levottomuus siitä vai korvatulehduksen mahdollisesta uusimisesta... :(

Konttausvauhti on jo aikamoinen. Kun ennen oli suurempia kuolalätäköitä yhdessä paikassa, niin nykyään on kaikilla jatkuvasti sukat märkinä kun pieniä kuolalänttejä on joka puolella. :D

Iltakäninät taas menossa, eipä meinaa tätäkään tekstiä saada edes kirjoitettua. Eikä ruoja rauhoitu edes tutilla tai silittelyllä tai taputtelulla, aina pitää nostaa syliin hytkymään ja röyhtäilemään. No, esikoinen alkoi 4,5v. nukkua yönsä, eli 4 vuoden päästä sitten... sitä odotellessa!

Silleri ja Kaisla pari päivää päälle 7kk
 
Hei!

toiveikasäiti: siellä verhoilukankaan ja muoviosan välissä takapuolen alla. Kun nostaa kangasta jalkapuolesta, niin näkyy.

elämänperhonen: ei ole vielä annettu tuoreraastetta. Kurkkupalan olen antanut jokin aika sitten, mutta Iida sai siitä palan irti ja ei osannut vielä pureskella. Mutta jos on hampaita, niin raastetta voi varmaan alkaa antamaan.

Mitä sormiruokaa olette antaneet? Iida on saanut just tota kurkkua, maissinaksuja, kuivattua jälkiuunileipää ja spelttikorppuja. Mua vähän pelottaa antaa mitään, kun pelkään tukehtumista :ashamed: Noita on pystynyt imeskelemään, niin olen uskaltanut antaa.
 
Moi!

Kiitokset teille vastauksista =) täytyy varmaan sitten minunkin jo tarjota sormiruokana....apua. Minusta vaan tuntuu, että kun tuo puree niin kovaa ikenillään, että jos saa palan irti....ja tukehtuu...katotaan nyt....mä en ole siis vielä sormiruokana mitään antanut.

Mun on pakko varmaan alkaa kans antamaan iltapäivisin nyt sitten sosetta, kun yöt on niin mahottoman levottomia. Tai kun yleensä just on syönyt ennen kolmen ja kuuden maissa, niin nyt niitä syöntikertoja tolla ajalla on 3-4. Ja sitten se on ihan levoton....

Mulla on hirmuinen kakkoskuume.

Syötättekö te jo syöttötuolissa?
 
Moikka!

Mä en ole vielä antanut mitään sormiruokaa.
Miro kun ei suostu syömään mitään vähänkään "rakeista"sosettakaan vaan yökki ja kakoo jos on sattumia :D
Meillä syötetään syöttötuolissa.
Mulla ei ole minkäänlaista vauvakuumetta,vierähtihän siinä 6 vuotta ennen kun mulle tuli esikoisen jälkeen vauvakuume.
Meillä lapsiluku jää tähän kahteen,usein ollaan miehen kanssa puhuttu miten tyytyväisiä ollaan tämän hetkiseen tilanteeseen =)
Niin ja mies on jonossa vasektomiaan,joten sitä odotellessa..
Me keskitytään nyt näiden kahden lapsen kasvattamiseen =)

Nyt pitää mennä :wave:
 
Silleri
Meillä on käytetty syöttötuolia jo pitkään, on pöytään kiinnitettävä malli kun keittiö on niin pieni. Alkuun istui siinä tyyny mahan edessä, nyt jo ilman sitäkin. Sormiruokia en ole ikinä harrastanut, toki ovat isompina saaneet leivänpaloja tms., mutta siinä se. Joku aika sitten kokeilin antaa omenanlohkon Kaislalle, mutta haukkasi heti siitä palan ja meinasi tukehtua.

Olisin tykännyt vielä käyttää vaunuja nukuttamiseen, mutta niihin on pakko vaihtaa ratasosa kun Kaisla kiipeää sieltä muuten ulos. Edelliset lapset ovat syntyneet kesällä ja oppineet kävelemään juhannuksen tienoilla, saas nähdä, kuinka tämän hätäilijän kanssa käy. En ole lainkaan tottunut tällaiseen vääntelehtijään, vanhoissa rattaissa on lähes käyttämättömät valjaat jne. kun vanhemmat lapset aina istuivat niin rauhallisesti. Tänään ulkona ollessa Kaisla väänsi itsensä rattaissa puolimakuulta istumaan ja kurkki laidan yli roikotellen...

Lapsiluku on meilläkin täynnä. Samperin puusilmä, miten menitte vasektomia-jonoon? Oliko hankala prosessi? Vauvakuumetta tuskin tulen koskaan potemaan, näissä kolmessa on ollut jo tarpeeksi yhdelle ihmiselle... ;)
 
Moi! Pikkasen on poitsu pitäny äidin kiireisenä viime aikoina.. Ryömimään kun oppi, ni vauhti on ollu tosi kova. Viikko sitten opittiin konttaamaan, tosin taaksepäin =) Nyt Otto on alkanu nousemaan tukea vasten, tosin vasta polvilleen. Just laskettiin pinnasängystä pohja ihan alas, ku mua pelottaa, et poitsu kiepsahtaa sieltä alas noustessaan.

Mä en kauheasti mitään sormiruokia pojalle antanu. Kurkkua oon kerran antanu semmosena pötkylänä, mut Otto sai purastua siitä palan pois, ni mä kans pelästyin, et tukehtuu. Maissinaksuja oon välillä antanu. Ehkä sit annan enemmän, ku hampaita on enempi (nyt siis kaks alahammasta).

Mulla ei kans ainakaan vielä oo vauvakuumetta. Raskausaika oli tosiaan sekä henkisesti että fyysisesti erittäin raskas, tuoreessa muistissa vielä. Eiköhän tässä pari vuotta vielä ainaski odotella. Haluan käydä koulun loppuun ja töitäkin vähän tehä, et taloudellinen tilanne parantuis.

Mua jännittää ihan kauheesti, ku multa se polyyppi kohdusta leikataan parin viikon päästä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Siis polyypeista/myoomista? Noh, täytyy toivoa, et se poisto lopettaa tän mun megavuodon (4,5kk nyt vuotanu).

Aah, nyt alkaa Teho-osasto, täytyy siirtyä sohvalle =)

Sinisin ja poitsu 6,5kk
 
Iltaa!

Silleri-Omalääkärin kautta menee kunallisella puolella nämä jutut.
Ensin pitää käydä keskustelemassa lääkärin kanssa ja piti täyttää jokin lomake(en kyllä muista mitä siinä kysyttiin)
Sitten käydään läpi syitä,täyttyykö lailliset kriteerit ja itse toimenpidettä yms..
Lääkäri kyselee joitain kysymyksiä ja tekee sitten lähetteen kirurgiselle/urologille.
Ei meidän mielestä ollut hankalaa ollenkaan ja olemme tosi pitkään tätä asiaa miettineet niin kynnys ei ollut siksi niin iso ruveta asiaa hoitamaan.
Ja jonothan on pitkät niin kannattaa lähteä ajoissa liikkeelle.
 
gabriella, ei olla jätetty yösyöttöjä pois. Poika on nyt noin 6,5 kk. Annan tissiä yöllä sillon, kun se tuntuu olevan tarpeen. Tällä hetkellä menee vain yhden kerran yleensä (klo 3-5 aikaan), joskus kaksi kertaa, jos on oikein levoton yö. Jotenkin vielä toivon, että vauva lopettaisi vähitellen itse yösyömisen, kun päivällä syömistä lisätään vähitellen.

Hammaslääkäristä ei ole tietoa täällä. Kai sinne joskus sitten kutsu tulee tai neuvolasta neuvotaan ottamaan yhteyttä.

Pitäiskin alkaa noita turvaistuimia jo katsella ja miettiä. Alkaa meidän poika varmaan painaa jo sellasen 10 kg, ettei sitä tahdo kuitenkaan jaksaa enää kantaa mihinkään siinä kaukalossa. Gracon matkarattaat travelsysteminä on kyllä ollut tosi kiva apu tuossa lähistöllä kaupoissa, postissa jne. käydessä. Siihen vielä just jaksaa pojan kaukaloineen nostaa :)



Sormiruokia oon antanut kurkkua, ruisleivän kannikkaa, omenaa ja niitä kovia rinkeleitä imeskellä. Omena oli huono, se kun on niin kova ja liukas, että meinas eksyä ikävästi vähän väliä kurkkuun. Leivästä ja kopuista tulee aika paljon mössöä rinnuksille, sormiin ja pöydälle. Mutta ruokasotkuun saa tietty muutenkin vähitellen tottua :/

Syöttötuoli on käytössä meillä, sillä poika istuu jo hyvin ilman tukea.
 
tänään oli meidän neidillä puolivuotis neuvola. ikää kyllä jo se 6,5kk mutta joka tapauksessa.

Painoa oi 8,45kg, oi painoa tullut muutama sata grammaa vajaa kilo että hyvin soseet vaikuttaa :D
pituutta oli 64,3 cm. nyt käyrä nousuun ei ei jouduta ylimääräiseen lääkärikäynnille. jei. :)
pään mitta oli oli 45.2 cm, joka sekin kauniisti omalä käyrällää nousussa. :)
Kehuja sai neito lelun käsittelystä, varaamisesta jaloille ja istumisesta. :)
Eikä se edelleenkään tykkää siitä mittauksista. heti alkoi huuto kun piti mittaamaan ruveta, ja vierastamaankin on alkanut kun neuvolatätin syli aiheutti huudon..

Minullakin on raskauskuume, ja vauvakuumekkin siltä osin että ihan kiva oisi se synnyttää mutta en mä vielä toista tahdo hoidettavaksi. :D Suunnitelmissa on mennä naimisiin tuossa ensi vuonna niin ehkä häiden jälkeen voisi alkaa ajatella toista. Tammikuussa jatkan koulua ja pitäisi valmistua 2010 joulukuussa. toisaalta pitäisi varmaan sinne asti odotella, josko saisi vähän töitä tehdä ensin ennen ku äippälomalle jää. Ei olisi sitten toisen kanssa toi äippäraha minimi niin kuin nyt on. Nähtäväksi jää, tulee kun on tullakseen, mutta tällä kertaa ollaan asteen verran varovaisempia kuin neidin kohdalla jota voi myös "touhutippa" lapseksi kutsua heko heko. :LOL:

Syöttötuolia ollaan käytetty jo hyvä tovi. meinaa vaan neiti olla sellainen väkkärä siinä, että tuuria on jos lusikan saa kokonaan suuhun kun vauhdissa pitää se sinne saada. :D

Käytiin tänään ekan kerran leikkikentällä jennin kanssa. kiikussa kiikuttiin ja hiekkalaatikolla tutustuttiin hiekkaan. Nauroi kun laitoin sen käteen hiekkaa. :p ihana. <3

Me ollaan annettu kurkkua, porkkanaa, maissinaksuja (siinä vasta sotkun lähde onkin :D ), ja banaaniakin. Pitäisi tota leipää kokeillakkin, en ollut tajunnu että sitäkin voi antaa :D en vaan oikein ole enää uskaltanut antaa mitään sellaista mistä saisi paloja kun järsii niin lujaa kahdella hampaallaan että varmasti saa palan jos tahtoo ja pelkään että tukehtuu.
 
Heippahei! :wave: On taas hyvä tovi ku viimeks olen kirjotellut :ashamed:

Eilen oli 8kk neuvola mitoilla: 8330g ja 71cm.Vähän tuo paino menee miinuksella mutta ei sen kummempaa hätää.Kuukauden päästä sitten kontrollineuvola.Ilman tuota painon tarkkailua meillä olis ollu seuraava neuvola vasta 1-vuotiaana!!!! :eek: Esikoisesta oli vielä 10kk-neuvola mutta nyt näköjään säästetään oikein urakalla :/

Mitäs muuta.....Vappu meni ihanissa merkeissä,oltiin Lintsillä miehen siskon kanssa ja minäkin otin ihan asiakseni mennä härveleihin :x Kiitos ei enää :x Meinasin sydänkohtauksen saada :snotty:

Sara istuu jo hienosti ja menee ´karhukävely´asentoon ja ,möngertää pitkin kämppää.Vielä ei kuitenkaan varsinaisesti konttaa.Ja juttua riittää;tätätätä ja papapapap on kova sana :D

Meillä ollaan nyt siirrytty kokonaan karkeampaan ruokaan myös puurossa.Ihan hyvin on alas mennyt,mä vielä vähän muussaan niitä isompia paloja ettei laattaa lennä heti kättelyssä.Esikoisen kanssa tapeltiin muistaakseni reilu kuukaus ennenkun neiti sihtikurkku suostui syömään mutta saralle se ei näytä olevan homma eikä mikään =)

Sormiruokaa olen antanut jo kauan,kurkkua,vesimelonia,omenaa,naksuja,porkkanaa yms.

Meillä on nyt Saralla korvatulehdus,tosin ei kovin pahana mutta kuuri saatiin silti.

Ajattelin että kohtapuoliin siirrytään housuvaippoihin kun tuo neiti on niin liikkuvaa sorttia.Onko muilla jo käytössä?

Nyt laittautumaan kun lähen kohta shoppailee :wave:

-Laura ja Sara reilu 8kk-
 
Koska voi ruveta antaa pastaa ja riisiä vauvalle? rupiaa noi ainaiset bataatit, perunat ja porkkanat kyllästyttämään niin ajattelin että josko vois jo kohta alkaa antaa noita.

Meillä on nyt muutamaan otteeseen käännytty mahalta selälleen. Hurraa. Mahallaan nojailee käteensä ja siitä sitten kellistää selälleen itsensä toisinaan.

Tänään piti hammashoitajalle mennä neidin kanssa mutta hoitaja olikin sairastunut. Toissapäivänä vähän lämpöäkin nousi jennille, ja niin kiukkuunen on että luulisi ylähampaan pian tulevan. noiden ensimmäisten hampaiden kanssa oli kans niin että parina päivänä lämpöili, muutamat raivokohtaukset sai ja sitten viimein ne puhkesi. toivoa sopii että puhkeasi pian.

ja hyvää äitienpäivää vähän myöhässä. :)

Nyt pikku ampiaisen kimppuun. :p
 

Yhteistyössä