Hakutulokset

  1. T

    Mikä ruoka ehdottomasti kuuluu jouluusi?

    Mitä einettä ilman siis ei "joulusi tule"? Minun jouluun kuuluu se kinkku, lanttulaatikko, sienisalaatti, rosolli ja graavi/kylmäsavulohi. Näillä eväin joulu tulee, kiits:xmas: Muutakin tarjotaan, kun muitakin syöjiä on, "sivuhuomautus":D
  2. T

    Letut vai pannukakku

    Niin, niin.... Lupasin paistaa tänään lettuja, hillot ja kerma jo varattu kylkiäisiksi jääkaappiin. Mutta ajattelinpa tossa, että vähemmällä huseeraamisella pääsisin, jos tekisinkin pannaria. Ei tarttis seisoa hellapoliisina lettuja kääntämässä. Menisikö sinulle pannari läpi, kun lettuja oli...
  3. T

    Kauheet levottomat jalat....

    Mikä avuksi? Pakko liikutella kinttuja varsinkin ilta/yöaikaan kun pitäs rauhottua. "Piikeillä" kävely/seisominen tuntus auttavan, mutta mulla itsellä ei oo piikkimattoa. Sorapihalla oon nyt monena iltayönä tallustellut paljain kintuin. Mahtaa naapuri pitää hölmönä:whistle: Joku piikkimatto...
  4. T

    Kukaan vielä saanut raparperisatoa?

    Kyllä kait nuo raparperinvarret senverran jo irti maasta ja kasvaneet, että ne päivällä taipuu piirakaksi. Kävin tarkastamassa, ennenkuin lähin eilen töihin. Ja tÄRKEINTÄ siinä piirakassa on se vaniljakastike, mikä tulee päälle :whistle: No mutta hyvät yöt, älkää kännätkö liikaa :xmas: :wave:
  5. T

    Vakavaa asiaa: Kenen sukulainen/ystävä/tuttava tehnyt itsemurhan? "Tabut pitää murtaa"...

    Niin, mietin, voiko tästä tehdä aloitusta, mutta MIKSEI voisi? Itsellä hyvin läheinen sukulainen on aikanaan päätynyt siihen ikävään, lopulliseen ratkaisuun. "Myrsky vesilasissani" alkaa vasta nyt nousta, kysymysten muodossa.... Kohtalotovereita?
  6. T

    G: Laskiaispullat, mikä paras "versio"?

    Itse EMME pidä mantelimassasta, joten meillä laskiaispulliin tulee PALJON kermavaahtoa ja mansikkahilloa.
  7. T

    Muita, joilla talo pääasiassa lämmitetään puilla?

    Meillä siis vanha puutalo, joka pääosin lämpiää puilla. Sähköä käytetään vain pesuhuoneen ja wc-tilojen lattialämmitykseen. Talon sähkäpatterit ei ole kertaakaan olleet päällä tämän noin 4 vuoden asumisaikamme aikana. Senverran vaan, että on kokeiltu, että ne toimivat. Meillä ei oikein riittäs...
  8. T

    Jos saisit pistää salaattiin punasipulia, kurkkua, ja home/ raejuustoa, niin...

    mitä MUUTA laittaisit? Ihan ehdotuksia kaipailee, kiitos.
  9. T

    Alilämpö, mistä oire?

    Niin, siis alilämpöä, 35,9. Palelee, mistähän voisi olla kyse. Tai mistä alilämpö johtuu? "Ei itse jaksa etsiä" :xmas: Kiitos!
  10. T

    Jokainen voi itse päättää:

    Kuinka kauan imettää/antaako vauvalle tuttia/ antaako valmismuonaa/ polttaako tupakkia/ juoko pussikaljaa/ käykö töissä/ inhoaako anoppia/ sanooko raskaanaolevia pömppömahoiksi/ juoko kahvia/ kytttääkö naapuria/ käyttääkö kestovaippoja/ vetääkö keskiviikkokännit/ käyttääkö kermaa/ ulkoileeko...
  11. T

    G: Mitä tänään syötäisiin?

    Meillä perunamuusia, broilerikastiketta ja porkkanaraastetta. Jälkiruuaksi kaiketi pannaria omenahillolla.
  12. T

    Onko meitä? ELI KUKA EI OLE FB:ssa, eikä meinaa mennäkään?

    En ole, enkä aio mennä. Ei ole aikaa, enkä halua käsittää koko juttua. Sori niille muutamille hyville kamuille, jotka on. Mutta tehän tiedätte mut; se EI oo mun juttu ;) Minus FB on aikansa kuva; laumojen vaelluskohde ja olis hyvin rasittavaa käydä siellä kyyläämässä ja päivittämässä. Siis...
  13. T

    Allerginen nuha

    Mikä auttanut? Mulla ei enää ns reseptivapaat auta, mitenkään. Työterveyteen aikavaraus vetämässä. Duactia sain terkkarilta ns kokeeksi. Ne tuntui auttavan. Mutta ne kai saattaa väsyttää? Olen nyt muutenkin vähien yöunien takia niin väsynyt, että itse en sitä väsyttävää vaikutusta huomannut.
  14. T

    Nuha/kuume/yskä"pino"

    Meillä kuumetta, yskää, nuhaa, pääkipua ja mulla alilämpöä. Onko muita? Kukaan meistä ei ole käynyt lääkärissä, eikä täällä tk edes mielellään hoida kuumeisia/räkäisiä, vaan kehote on ns infektiopolille. Mutta kun on vielä oltu suht tolpillamme, ei olla otettu riskiä menemällä sinne polille...
  15. T

    Mikä ihme tää nyt sitten on !!

    Kun minulla iski oikeastaan kuin salamana taivaalta tähän vasempaan käsivarteen, tohon hiukan olkapään alapuolelle,lihaksen kohdalle VIILTÄVÄ kipu. Tuntuu kättä paikallaan pitäessäkin, mutta pahimmin, kun kättä liikuttaa. En ole satuttanut mihinkään, en tietääkseni ns reväyttänytkään. Kädessä...
  16. T

    Noi BB:n tapaiset pitäs lailla kieltää!

    Olkoon vaan "sirkushuvia tirkistelevälle" kansalle, mutta sehän ON täysin mauton/moraaliton ohjelma. Ja sattumoisin monet teini-ikäisetkin sitä kyttää, eikä vanhemmat pysty joka sekunti niitä valvomaan ja estämään töllön kyttäämistä/netissä surffailua. Itse en siis katso, mutta eihän niistä...
  17. T

    Pino niille, jotka tekee pelkästään iltatöitä

    Minä siis, pelkkää iltatuuria, käytännön syistä, väliin KETUTTAA. Tosin en mä aamullakaan parhaimmillani oo :snotty: :xmas:
  18. T

    Mitä lasissa/mukissa/kupissa/kipossa/tuopissa/pullossa?

    Mulla likööriä lasissa sellainen säädyllinen määrä. Hyvää viikonloppua!
  19. T

    Kauhukakarat ja ääliövanhemmat

    En yleensä käytä tosissani noin vahvoja ilmauksia lapsista ja vanhemmista, mutta tässä kohtaa tämä on vain ja ainoastaan paikallaan. Olin kuopuksen kanssa tänään eräässä leikkipuistossa. Mennessämme sinne se oli tyhjä. Hyvin pian kuitenkin lähitalosta tuli siihen 2 lasta, tyttö ja poika...
  20. T

    Allergiakysymystä; paha nuha ja lima/tukkoisuus

    Minulla ollut jo vuosia pölyallergia, lähinnä siite/"kasvipölyihin", kai huonepölyyn ja muuhunkin pölyyn. Mutta nyt ihan lähíkuukausina pahentunut: varsinkin iltaisin/öisin nuha jostain syystä pahenee/ vaikea hengittää, limaa kertyy kurkkuun.... Enää ei Histecit ja nuo nuhaan käytettävät...

Yhteistyössä