35+ Lapsettomat

Torstaita kaikille,
En osaa oikein kommentoida vielä teidän onnistumisia ja pettymyksiä hoitojen osalta, kun me ei siis vielä päästy edes hoidoissa alkuun, mutta silti onnea kaikille joilla läpimurtoja hoidoissa ja haleja&jaksamista StellaRlle ja muille joiden pitää taas kerran jaksaa tsempata seuraavaan hoitoon!
Minun piti olla tämä viikko yksin rentoutumislomalla kaukana yhen ihanan ystäväni luona, mutta nyt sattuneista syistä oonkin ollut sitten töissä ihan normisti... no varailin sitten alkupettymyksessä itselleni kaikkia ihania rentoutushoitoja tälle viikolle... hermoratahieronta ja intialainen päähironta testattu, ja täytyy sanoa että olen ollut jotenkin enegisempi ja ihan iloisella mielellä.
Ennen lomaa mulla todettiin stressivatsa, vatsahaavan esiaste, joka siis ihan tullut tästä lapsettomuusstressailusta ja siitä kun miehen lapset meillä joka toinen viikonloppu. Nyt on jo vatsakipu hellittänyt. Tämän johdosta sain nyt kuitenkin viimeinkin lopetettua kahvin juonnin, jes. Ja foolihappoja olen nyt popsinut toista viikkoa. Ovulaatiotesteissä ei ole plussaa näkynyt, mutta nyt tilasin ison erän digitestejä, että jos sitten vaikka niillä saisi mulle ovulaation =) pupuiltu kyllä ollaan, vaikka ovulaatiota ei todistettavasti olekaan, ja tosiaan ehkä pirteenä on taas pitänyt se hauras ajatus että jos sittenkin saataisiin luomuna, ja tosiaan jos näin kävisi niin tuo Anja73 miehen lanseeraama Eyjafjallajökull oisi varmaan ainoa oikea nimi =)
Ensi ti 27.4. meillä väestöliitossa suunnitteluaika, toiveet on korkealla sen osalta. Toivottavasti saadaan hyvä lääkäri.
 
Joo.. Mulla jatkuu lh-piikki täysillä. Jo viisi päivää takana. Olen tsekannut nyt muillakin kuin Clearbluen testeillä ja kaikki antaa yhtä vahvaa viivaa. Soitin Väestöliittoon, mistä neuvontapuhelimen ihminen ei osannut muuta kuin päivitellä että "ei ole kyllä normaalia" ja "kuulostais että jotain häikkää nyt on" ja että "en ole kyllä ikinä kuullut että kellään olisi tällaista".
Siitä tuli tosi hyvä fiilis kuten voi kuvitella.
Mitä ihmettä tää nyt on? Mä inhoan, inhoan noita testejä, inhoan sitä jatkuvaa tarkkailua ja mittaamista ja oman kropan kyttäämistä ja sitä että niistä tulee aina joku tulos mitä ei toivo...
 
Huonoja uutisia täältätkin. Tein testin ja aivan 100 % negatulos. Tiedän, että virallinen testipäivä on ylihuomenna lauantaina, mutta mä olen laskenut ja laskenut, että kyllä mulla pitäisi olla jo minimissään se 10 yksikköä virtsassa, minkä noi testit mittaa. Eikä tikussa näy minkäänlaista häivähdystäkään vaaleanpunaisesta. Kaikki tämä paska aivan turhan takia. Viikkokaupalla hormoneita sivuvaikutuksineen, 1000 e rahaa, 20 solua TURHAAN, hyperi, sairaalakeikka, turhat toiveet ja odotukset. Eikä mitään tietoa klinikalta, onko pakkasessa mitään. Laskun ovat kyllä jo ennättäneet kirjoittaa ja lähettää. Kyllä vituttaa täälläkin. Enkä tiedä, maksaako kela meille enää kolmatta hoitoa, kun olen jo yhden ICSIn käynyt exän kanssa läpi 2004.

Mä koitan kirjoittaa vielä tänään, mutta kommentoin nyt vaan Stellalle. Ensinnäkin oikein jättimäinen jaksamisrutistus täältä sulle. :hug: Toi on siis niin paskamaista. Ei se voi olla muuta kuin äärimmäisen huonoa tuuria. Ole kuitenkin iloinen siitä, että sulla on noin fiksu lääkäri. Taysissa nämä pettymykset jää aina käsittelemättä lääkärin kanssa, eikä niitä syitä sen perusteelliemmin pohdita. Soitetaan vaan hoitajalle ja tulee ohjeet mitä tehdään seuraavaksi. Liukuhihnahoitoa. Eikä siellä koskaan ole aikaa kunnon keskusteluihin tai tilanteen kartotuksiin. Jotenkin olen alkanut kaivata niitä Varilan piirtelyitä, esimerkkikuvia ja seikkaperäisiä selostuksia, silloin kun exän kanssa oltiin Väestöliitossa. Selittäisiköhän ne Taysissa mitään, jos ei erikseen kysyisi. Mutta nyt poikkean asiasta. Mä luulen, että sulla on käynyt nyt vaan kertakaikkisen huono tuuri, kuten lääkärisikin sanoi. Se tuntuu aivan kamalalta, tiedän. On vaikea juuri nyt uskoa, että tästä ikinä tule yhtään mitään. Pelkkää kärsimystä on varattu meidän varalle, vaikka kaikkemme ja enemmänkin on yritetty. Musta tuntuu aivan samalta. Ymmärrän enkin, ettet nyt yhtään jaksaisi olla siellä töissä ja teeskennellä että kaikki on ok. Mitäs, jos sanot että sulla on huono olo ja lähdet kotiin? Nyt on tärkeintä, että sä saat tuon pahan olon purettua pois. Olen Stella niin pahoillaan sun puolesta.
 
Vielä lisäyksenä, että kolme päivää olen nyt myös oksennellut tämän taudin takia ja lämpö 37,6. Ainoa, mitä tämä hoito sai aikaiseksi on, että koko kroppa aivan sekaisin ja romuna, enkä parane millään. :/
 
No niin, soitin klinikalle ja homma käy vaan hullummaksi. :eek: Mulla voi muka olla noroviirus, joka aiheuttaa oksentelun ja kuume johtuu lugeista. Eikö norossa ole vatsa kipeä, ripulia, yms. ? En usko tohon lainkaan. Voiko lugeista tulla lämpöä näin paljon? Olen taas lähdössä verikokeisiin. Kysyin, voiko hcg:n samalla katsoa. Ei kuulemma kannata vielä, koska testipäivä on vasta 28.4. eli kaksi viikkoa siirrosta. Sanoin, että lääkäri ilmoitti testipäiväksi 24.4., kaksi viikkoa punktiosta. Mulla on se paperillekin merkattuna ja mies oli läsnä, kun kysyin lääkäriltä. Koska teillä muilla on yleensä ollut testi? Kaksi viikkoa punktiosta vai siirrosta? Hoitajan mukaan testi on aina kaksi viikkoa siirrosta, enkä missään nimessä saa lopettaa lugeja, vaikka testi olisi lauantaina nega. Testissä ei kuulemma välttämättä näy vielä mitään, koska istukkahormonia e ole riittävästi veressä. Eivät lisäksi vieläkään tienneet, onko pakkasessa mitään, vaikka siirrosta on viikko ja päivä. Lisäksi tietoihin oli saneltu mun siirto tehdyksi 15.4. vaikka se oli 14.4. Mä olen TODELLA ihmeissäni kaikesta tästä.
 
Stella :hug: Muista, ettei sun tarvi jaksaa tuon pettymyksen lisäksi mitään. Edes töitä just nyt.

Anja Kummallista tosiaan... Toivottavasti tuohon nyt joku selvyys tulee.

Chloe :hug: Mutta älä täysin vielä menetä toivoasi.

Mä lähetän vaan halauksia kaikille... oon yrittänyt olla töissä pää täynnä räkää... ei liiku mitään päässä eikä noihin teidän kuulumisiin oikein löydy sanojakaan. Voimia!

ON: Ei menkkoja, ei piikkejä...
 
Mä olen ihan juuri lähdössä. Mutta en mitenkään usko plussaan enää. Se vaan on sellainen sisäinen tunne. Toivorikas, mä olen mielenkiinnolla lueskellut sun kilpirauhasarvoja koskevia kirjoituksia. Mitkä ne sun arvot olikaan? Millainen lääkitys? Mä sain selville kahden vuoden takaiset arvot ja ne on normaalit, TSH oli 1.7 ja T4 12 eli toi viimeisin kuitenkin aika alakanttiin. Olen lueskellut nyt saikulla netistä, että yleisesti annettavat viitearvot ei ole endrokrinologien suosittelemien mukaisia. Eli TSH pitäisi olla lähempänä 1 jos mielii raskaaksi. Mulla otetaan ne arvot nyt uudelleen kahden vuoden jälkeen. Äidilläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys siihen, hän sai mut ajatteleen tätä asiaa. Eikö vajaatoiminta vaikuta esim. kiinnittymiseen? Eli vaikka alkioita tulee, ne ei kiinnity, jos on vajaatoimintaa. Myös keskenmenoihin ne vaikuttaa. Onko sulla testattu vasta-aineita? Entä oletko saamassa kortisonia tulevan hoidon yhteydesä? Mä olen nyt kokenut jonkinlaisen heräämisen tän asian suhteen ja suorastaan toivon, että tästä löytyisi se vika meillä, koska sehän on suhteellisen helppo korjata. Millaisia oireita sulla on ollut? Mulla on monia, jotka tuntuis sopivan siihen: painonnousu(vuodessa 7 kg vaikka elintavat samat) , turvotus, palelu, lievä masentuneisuus (voi johtua hoidoista), alhainen verenpaine, kuiva iho...
 
Chloe: siis mulla se TSH olikin näköjään viime syyskuussa 2,2 (muistin 2,8), TV4 ei ole naikkarilla edes otettu (ylläri), eikä vasta-aineita. Ne kaikki otettiin Felicitaksella silloin vuosi sitten ja kaikki oli ok, TSH oli silloin alempi, en kyllä muista lukemaa. Nyt eilen kävin verikokeissa ja TSH oli ollut 1,6 (eli parempi), T4V 10,4 (eli se on vähän huono kait). Silti tavoitteena on TSH alle 1. Vasta-aineita ei tutkittu. Mulla on ollu kahdessa viimeisessä pas-siirrossa kortisoni mukana eikä silti ole kiinnittynyt. Käsitys on että lieväkin kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa kiinnittymiseen, joten toivon että kun saan tyroksiinilla homman kuntoon niin sitten on pullat uunissa syksyllä :D. Oireina mulla väsymys, painonnousu, hiustenlähtö, turvotus jne jne... tosin noi voi johtua muustakin. Samaa toivon minäkin että tästä tulisi se, juuri se tekijä mikä muuttaa kaiken :p
 
Kiitos kaikille lohdutuksista, on ihanaa saada tukea vertaistukiryhmältä. Kyllä tästä vielä noustaan...pitää keskustella lääkärin kanssa realistisesti, mikä meni vikaan ja kuinka monta kertaa kannattaa vielä yrittää vai kannattaako. Ja sitten tehdä sotasuunnitelma (laihdutus, akupunktiota jne...). Harmittaa kun tulee klinikan kesälomat ja muut vastaan.

Chloen tilanne se vasta ikävä onkin. Voimia sulle! Mun mielestä on kyllä järkyttävää jos lääkäri tai klinikka ei selvitä/kerro missä mennään. Toivottavasti testisi näyttää kuitenkin vielä vikaa ja kaikki meneekin hyvin!

Ei mun oikeastaan tarvitse jaksaa yhtään mitään töissä, mä olen se esimies itse. Olen vaan tehnyt tänään töitä etten luhistuisi. Tosin äsken sain puhelun, että isoäidilläni on yllättäen vain hyvin vähän enää elinaikaa, ja se oli sitten se niitti. :'( Olisin niin toivonut voivani kertoa hänelle ja muillekin tulevasta perheenlisäyksestä, pelottaa että aika loppuu paitsi multa biologisesti niin ihan konkreettisesti vanhemmilta ja isovanhemmilta. On se niin väärin! MIKSI MIKSI MIKSI!
 
Moi vielä, labraan menossa neljäksi. Toivorikas, tarkistin vielä, mulla se t4-v oli 12,5 - siis silloin kaksi vuotta sitten, uusi koe huomenaamulla. Koska sulla aloitettiin lääkitys? Siinä kai voi mennä kuukausiakin ennen kuin se saadaan tasapainoon ja raskautta ei saa edes silloin yrittää, vai olenko ymmärtänyt oikein? Mä toivon todella, että meillä molemmilla tästä löytyisi ratkaisu. Tosin en edes vielä tiedä, mitä mun arvot nyt on. Ja mies saa nyt vihdoinkin luvan lopettaa röökaamisen! Sulla on nyt hyvää aikaa saada balanssiin arvot ennen hoitoa. netti on tulvillaan tapauksia, jotka käyneet vuosikausia turhaan hoidoissa ja kilpirauhaslääkitys sitten vihdoin saanut raskauden alulle. Miksiköhän tähän ei julkisen puolen hoidoissa kiinnitetä tarpeeksi huomiota? Alkaa ihmetyttämään sekin, mistä mun keskenmeno johtui.

Stella R, voi sua pientä! Miksi kaikki ikävät uutiset kasaantuu samalla päivälle? Usko tai älä, mä tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu. Mutta kun surut on surtu, on aika tehdä se sotasuunnitelma uusiksi. periksi ei anneta! Loppuun asti tämä taisto käydään, eikös? Suomen lottien taisteluhengellä ja sisulla!
 
pakko tulla kommentoimaan tuota kilpparijuttua..toivottavasti ette pahastu.

mulla TSH 1.1 ja T4V 13 ja kilpirauhasvasta-aineet lievästi koholla.Hoitoon otettiin mukaan kortisooni ja raskaaksi tulin mutta meni kesken RV9.

Mä yritin saada tyroksiinia edes kokeeksi mutta mun lääkäri sanoi että silloin voi helposti mennä liikatuotannon puolelle.

Ja miehen kannattaa Chloe ehdottomasti lopettaa tupakan poltto.Meillä mies polttanut n.20 vuotta ja nyt ollut 4kk täysin polttamatta!!
Ensi kuussa katsotaan häneltä siittiöiden dna-testi jossa nähdään dna;pilkkoutuminen.
Jos siinä jotain häikkää niin voi vaikuttaa esim. keskenmenoon.
3.ivf olis tarkoitus aloittaa syksyllä ja siihen kortisooni otetaan ehdottomasti mukaan.

 
Onpas täällä taas vilkasta.

Stella voi ei!!! Oon tosi pahoillani sun puolesta, ettei siirtoa tullut. Voin vaan kuvitella miten pahalta susta tuntuu. Tiedä sitten vaikka ens viikolla olisin samassa tilanteessa... Pahoittelut myös isoäitisi takia. En voi kun toivottaa jaksamista kaikkien huonojen uutisten kanssa. :hug:

Chloe eikä! Mä en suostu uskoon sitä. Jatkat niitä lugeja vielä niinkun ne käski. Mullakin oli testi 2 vkoa siirrosta. En tiedä vaikuttaako se, että sun ovat pidemmälle viljellyt. Testaa uudelleen silloin myöhemmin, jospa sittenkin... Kummalta kyllä kuulostaa toi häröily siellä taysissa. En mäkään ihan usko, että sulla olis mikään noro. Mut sitä ihmettelen, et miks sulle määrättiin taas ne luget, kun kerran jo viimeksi tuli todettua ettei ne sovi? Mun mielestä on olemassa joku toinen vastaavakin lääke.
 
Siis voi ei, onpa täällä huonoja uutisia kerrakseen. ensinnäkin Stella, olen tosi pahoillani! Aivan liian monille tässä ketjussa on käynyt noin että siirtoon ei päästä (minulle myös yhdessä hoidossa), se on kamala kokemus, kaiken sen vaivannäön ja toiveilun jälkeen. Täytyy toivoa että lääkäri on oikeassa ja kyseessa vain huono tuuri. Meillekin seliteltiin sitä huonoa tuuria parin hoidon ajan, kunnes vihdoin myönnettiin että jotain selittämätöntä taitaa olla pielessä kun kunnon alkioita ei millään konstilla oikein saada aikaiseksi. Mutta toivon että teillä olisi toisin! Pahoittelut myös isoäitisi puolesta, on hirveää että huonot uutiset usein kasaantuvat.

Chloe, pidän täällä edelleen sulle peukkuja! Tuo tauti kuulostaa ihan kammottavalta. Ja outoa että sieltä klinikalta ei saa mitään tietoa niistä alkioista.

Meillä oli siis siirto ja testata saa sitten parin viikon päästä. Olen jo valmiiksi ihan lannistunut. En tiedä miksi, mutta sellainen vain on olo. Viidestätoista muniksesta saatiin kolme alkiota. Tai alkioita oli siis lähtenyt ihan hyvin jakautumaan peräti kymmenen, mutta suurin osa oli jotenkin epänormaaleja ja menivät roskiin. Kai siitä pitäisi olla iloinen että edes kolme, mutta näen niin selkeästi että äh, ei ne mihinkään kiinnity tai pakkasesta selviä. Mitenkäs olenkaan näin pessimisti, ei ole järkevää jo etukäteen surra. Mutta minkäs teet näille tunteille.

Mun on kanssa pakko varmaan tehdä jotain tolle kilpirauhas-asialle, ainakin ennen kuin pakastesiirtoa yritetään. Mullahan tsh on 2,5. Meidän klinikan lääkäreiden (joista yksi juurikin endokrinologi) mukaan se on täysin normaali eikä todellakaan tarvitse edes harkita että se pitäisi saada alemmaksi. Tosi paljon ihmetyttää että lääkärit ovat noin eri mieltä! Kiitos, Toivorikas tiedoista, yritän kerätä voimia ja varata sieltä ajan!
 
Anja, tuli vain mieleen että onko mahdotonta että olisitkin raskaana? Silloinhan ovistestit näyttävät plussaa ihan loputtomasti... Tai sitten sulla on tosiaan joku hormonihäiriö, lh-hormonin ylituotanto tai jotakin. Toivottavasti asiaa selviäisi pian!
 
Voi kökkö, Aurinko, että kiertosi sekoilee! Jospa hoidosta kuitenkin tulisi jotain ilman niitä herättelyjäkin. Minä tökkään kohta tokan piikin.

Voi Stella, miten epäreilua! Onneksi teillä on lääkäri, jonka tuntuu huolehtivan teistä.

Lumeton, muistutit meitä taas, että tämä on varsinaista arpapeliä. Vaikka miten laitetaan haravajärjestelmät vetämään niin ei vaan tule automaattisesti päävoittoa.

Chloe, sinun nega saisi kyllä muuttua plussaksi, kaikkien koettelemusten (ja synttäreiden) jälkeen! Ihme sekoiluakin siellä klinikalla.

Miisamarille toivottelen paranevaa mielialaa ja tsemppiä piinailuun!
 
Anteeksi, että tunkeudun pinoonne - mutta oli pakko.

Kilpirauhasasioista: kilpirauhasen toimintaa mittaavat verikokeet tulisi ottaa aina aamulla, mielellään parin tunnin kuluessa heräämisestä, sillä TSH-arvo laskee päivän mittaan. En nyt valitettavasti tähän "hätään" löydä linkkiä tämän tueksi, mutta muistelisin lukeneeni sen laskevan jopa huomattavasti ja varsin nopeasti. Joissakin paikoissa ei tästä potilasta valitettavasti ohjeisteta.

Nuo TSH:n viitearvot ovat nekin oma lukunsa. Suomessa useimmissa laboratorioissa yläraja on 4,5, mutta sitä tultaneen laskemaan. Ruotsissa suhtaudutaan kilpirauhasen toimintahäiriöihin tiukemmin, ja TSH:n yläraja on siellä muistaakseni 2 tai 2,5. Raskautta toivovan TSH:n tulisi olla joka tapauksessa enintään 2,5.

Tyroksiinin tarve lisääntyy myös raskauden aikana, ja sen vuoksi tyroksiini-annosta pitäisi nostaa heti 25 % positiivisen raskaustestin jälkeen. Tätä käytäntöä toivottavasti noudatetaan nykyisin kaikissa lapsettomuutta hoitavissa terveydenhuollon yksiköissä, mutta ei liene pahitteeksi muistuttaa siitä täälläkin.

Optimaaliset arvot ovat jokaisella erilaiset, sillä joku voi hyvin T4V-arvolla 10, kun taas jollain toisella sen pitää olla 20. Sen takia ei pitäisi tuijottaa pelkkiin labra-arvoihin, vaan ottaa huomioon myös oireet...

Oma pähkinänsä on myös estrogeenin vaikutus kilpirauhasarvoihin. En tarkkaa mekanismia tunne, mutta estrogeenipitoisuuden suureneminen lisää tyroksiinia elimistossä sitovan globuliinin määrää. Tarkoittaa siis sitä, että estrogeenivalmisteet lisäävät vajaatoimintapotilaalla entisestään tyroksiinin tarvetta.

Tulipahan paatos! Netistä löytyy paljon asiantuntevaa (ja toki myös vähemmän asiantuntevaa) tietoa, esim. kilpirauhasasioihin erikoistuneen endokrinologin kirjoituksia löytyy googlesta vaikkapa hakusanoilla "Välimäki hypotyreoosi".

Pitäkää puolianne tämän asian suhteen.
Voimia! :hug:

(muok. 25 % - ei sentään aina kaavamaisesti 25 mikrogrammaa)
 
Cava, kiitos tietopaketista. Jos tuo ohje oli minulle, että iltapäivällä ei kannata mitata arvoja, niin tiesin sen! Jos luit palstaa aiemmilta päiviltä, niin huomasit varmaan, että minulla on ollut hyperstimulaatio ja olen ollut sairaalassa sekä kuumeillut ja oksennellut, minkä vuoksi nyt tänään kontrolloitiin verikokeella ties monettako kertaa mm. koholla ollut crp ja nestearvot. Pyysin myös kilpirauhasarvoja, ja koska äitini sairastaa vajaatoimintaa, tiesin, että arvot tulee mitata ennen kilo 10 aamulla. Olenkin nyt heti huomenaamulla menossa taas labraan niitä mittauttamaan. Lähinnä haluan selvittää tämän asian. Jos arvot on ok, niin se siitä sitten. Mä olen vasta ihan viime päivinä ottanut selvää noista viitearvoasiosta ja todellakin Suomi tuntuu olevan täysin jälkijunassa tässä. Saan tietää arvot jo huomenna ja jos TSH on tuon 2 luokkaa, varaan heti ajan endokrinologille, Taysista asiaa lienee turha kysellä, viitearvot kun ovat mitä ovat. Tuo estrogeenipointti oli todella hyvä! Tarkoittaako se siis myös sitä, että estrogenihoidot voivat merkittävästikin vaikuttaa kilpirauhasarvoihin? Mä meinaan nyt perehtyä tähän asiaan kunnolla! Kiitos myös linkkivinkeistä!

Kiitti Pottu! Toivottavasti sun hoito tulee sujumaan paljon paremmin!

Anja, todellakin, pitäisiköhän sun varmuuden vuoksi tehdä raskaustesti? Kummaa muuten, et se lh-piikki näkyy noin kauan.

Miisamari, älä nyt vielä luovuta. Hienoa, että pääsitte siirtoon! Oletko sä muuten varma, että ne teidän klinikan lääkärit tietää tarpeeksi kilpirauhasasioista, kun ei ole sen alan erityispätevyyttä, ja onko sen endokrinologinkaan tiedot ihan tän päivän tasolla? Kyllähän moni ottaa lääkityksen jo tohon arvoon 2,5 mikäli vauvatoiveita on. Jos ei oireile, eikä halua raskaaksi, se ei välttämättä vaadi lääkitystä.

Iines, joko sä tiedät, koska sun punktio on? Meidän alkiot ei olleet ihan blastokystejä eli klinikka sössi siinäkin. Nimenomaan sen vuoksi tehtiin pitkän kaavan hoito, että ajoitus pelaisi ja silti ne siirsi ne päivää ennen oletettua blastovaihetta. Mulle hoitaja selitti, että vaikka ne olikin melkein blastoja ja on jo kiinnittyneet jos ovat, niin ei istukkahormonia välttämättä ole tarpeeksi vielä. Verestä se voisi aiemmin jo näkyäkin. Mutta hänen mukaansa se ei näkyisi välttämättä edes verestä tänään. En tiedä enää ketä uskoa. Mä ehdotin Lugesteronin vaihtoa, mutta HT sanoi sen olevan turhaa, koska kaikissa muissakin on sama vaikuttava aine (progesteroni) ja juuri se aiheuttaa mulle oireet.

Shenda, mun mies on yrittänyt lakkoa useampaan kertaan, parhaimmillaan se oli syksyllä 3 kk polttamatta, mutta ratkesi taas. Missä teille tehdään se dna-testi? tiedätkö paljonko maksaa? Meillä on ollut siitä myös puhetta ja nyt, jos tääkään ei onnistunut, on aika todellakin laatia uudet sunnitelmat ja ottaa ITSE asioista selvää, kun klinikka ei sitä tee.

Toivorikas, haitko lääkkeet? Uteliaana odotan tietoja siitä, miten ne vaikuttaa.

Miten Stella jakselee? :hug:
 
Miisamari ihanaa että sulla on parempia uutisia. Tsemppiä piinailuun!

Anja tosiaan, komppaan Miisamaria ja Chloea, kannattaa varmaan tehdä r-testi. Sehän sen vois selittää ;)

Chloe kirjottelinkin jo eilen, et mun punktio varmistui maanantaiksi. Voisihan se ihan hyvin olla noinkin, kun hoitaja sulle selitti, eli ettei vielä näkyisi. Toivotaan vielä sitä plussaa. Ai se on se progesteroni, joka sulle ne oireet tekee. Jotenkin luulin et se olis ollut se pähkinä, omiani siis kuvittelin :ashamed: Mua kyllä vieläkin ihmetyttää se häröily siellä klinikalla. Meillä myös hiukan häröiltiin eilisellä käynnillä, voi kökkö että raivostutti hoitaa tänään samaa asiaa.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Sunnuntai 25.4.2010

Chloe70 40/43.......... 2.ivf.....................siirto 14.4., testi 28.4.
Miisamari 36/36.........4.icsi....................siirto 22.4., testi 6.5.
Iines-74 36/41...........2.ivf....................punktio 26.4.
vilkas75 35..........................................suunnitteluaika 27.4.
karmilla 35/40............1.ivf.....................vko 17
Seinäkukkanen 45.....2.ivf.......................vko 18
Liisa34 35/35............1. icsi....................vko 18
janetski74 35/35.......2.icsi....................vko 18
pottu70 39/41...........4.ivf.....................vko 18-19
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Sharlin 35/42.............3.ivf....................toukokuu
Aurinko-65 45.............3.icsi..................toukokuu
Rosmariini -74 35/36..1.ivf/icsi.................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Soulmama 36/39.......1.iui?
Relish 35/38...............1.ivf ?
StellaR 38/45............5.ivf?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)


 
Voi Stella, en keksi lohduttavia sanoja. Voimia!

Chloe, hienoa, että olet jo virittelemässä uusia sotasuunnitelmia. Pidän kuitenkin yhä peukkuja. Ihme häröilyä siellä klinikallasi - etteivät olisi mokanneet jotain siellä, kun eivät osaa pakkasasiaan vastata...?

Iinekselle tsemppiä munisten kasvatteluun.

Mä lähden reissuun viikonlopuksi. Ihan jees päästä vähän arkiympyröistä tuulettumaan.
 
Chloe70
Felitacsessa tehdään tai siellä lääkäriasema miehessä.
Maksaa 250? eikä siitä saa kelakorvausta.

Varsinkin jos selittämätön lapsettomuus niin kuulemma voi saada uutta tietoa siitä miksei ole tärpännyt.
Joo sain miehen lopettamaan tupakanpolton kun uhkasin ottaa avioeron...tiedän ettei sais tolleen uhkailla mutta kun alkaa epätoivoinen jo tässä olla.

Ja siittiötesteissä miehen tavaraa priimaa.
 

Yhteistyössä