Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu





:attn: :flower: :flower: :flower: Meitä on 86 helmistä :flower: :flower:


Nimi~~LA ~~synnytyssairaala~~ikä~~Monesko
______________________________________________________

24.1.
Kääkkis.......PHKS.........27v........3.

26.1.
Missah........PHKS.........25v.........2.

27.1.
Hellu83......TAYS............27v.......2.

29.1.
kaksplus 5.....TYKS........29v....5.

31.1.
carkey......OYS........23v.......1.

1.2.
Happihyppy.....OYS.......39v..........3.
Jane23.............TAYS.......23v..........1.
Lulu88.............LKS..........21v..........1.
Tytti85.............?..............?.............1.
2.2.
Hipsuli.............OYS..........26v..........3.
baby butterfly...JS.............20v.........2.

3.2.
pirpana2011...OYS........20v.......1.
Minnis75..........NKL.......34v........1.
neuroni79.......?.............?............3.

4.2.
Blue76............?...............34........2.
piia123............?................?.........?

5.2.
memorium.......?.................?. .......3.
Miukkari.........HYS.............31v......1.

6.2.
wippii..............KSKS.........26v........1.
tikru1983........KOS...........26v........2.
Huppistakeikkaa..HYS......26v.........2.
Henkari............?.................?...........?
Juhannuslikka..?...............28v........?
pummmmkin....?...............27v.........2.

7.2.
Ninnu83.........LS...............26v.........1.

8.2.
Kärppänä heinälatoon....TAYS.......?........2.

9.2.
niiskuliini.........KOKS..........25v........1.
Rae34.............NKL............34v.........1.
Tytöt0406........LS.............28v..........3.

10.2.
Emppu19.........?.................?.............?
Lilo...................?.................?..............5.
Murmeliina80.....?...............?...............?

11.2.
VaniljaRose.....OYS............21v...........1.
TalvenTaika....KYS................?............1.
Barbamama35....TYKS.........35v..........3.

12.2.
kalaäiti...........?....................?........... ?
Anlini............VAS.................26v..........2.
Repa...........KOKS...............30v...........2.
Kitrus..........KYS..................31v...........1.
Neppari........LPKS..............32v............3.

13.2.
Wendy79......L-PKS.............31v.........1.
nelli86.............PHKS..........23v.........1.


14.2.
Merve..................................VKS......24v......1.
Amos82...........................KYS............28v.............1.

16.2.
commander77..KYS.............32v..........3.
illusia85.............?...................?.............2.
Murmeli11......KHKS...............22v..........1.
mimmu21.......PHKS...............21v..........2.
Murunmami.....EKSS...............23v.........1.
Hilppa86.........OYS.................24v..........1.
Omron...........K-HKS................27v.........2.

18.2.
Mömö......................?....................?.............3.
Sanuliini.................OYS..............26v...........2.
tattoomama..........NKL...............29v............2.
Hempukka87........SeKS.............23v............1.
Sipe82.................. K-PKS.......... 29v.............2.

19.2.
Siukuki............?.....................29v.............1.
Mauu...............KYS................25v..............2.
LoruLiisa..........OYS................27v..............2.
NinniNuppunen....?..............27v................4.

20.2.
Neitiniisku.........OYS.............26v.................4.
Donnarosa.........?................27v.................1.

21.2.
tillukas.........TYKS................30v................2.

22.2.
Kätsy........KOS/NKL..............22v.........1.
Anlini..............?.....................26v.........2.
Travellers Palm...?.................?.............?
Pokemoni.......KYS................24v...........1.
Naneni...........KOS................26v...........1.
Seepia...........Kät...................33v..........2.

23.2.
Essi81.............?......................?............?

24.2.
Maya85..........?......................?.............2.
Cattius...........HYS.................?..............1.
Von Lin Lin.....HYS.................31v...........2.

25.2.
Kilu09.............LPKS................25v...........1.
Parka...............?.....................?.............1.

26.2.
Hiq................TYKS...................26v........2.
Sike.................?.....................30v..........1.
Auneliini.........LKS...................27v......... 2.
Adalmis......... OYS................. 24v..........1.

27.2.
Wc Ankka......LPKS..................33v...........2.

28.2.
happynow.....SKS..................23v........1.
Nourahia......NKL....................32v........2.

5.3.
sasuma.....VKS......................20v.........1.

?
Ralliperuna..........?..................22v...............2.
Anna31...........VAS.................31v..............1.
Agisiiri.............?.....................?..................1.

:attn: :attn: Laitathan yksityisviestillä päivitystietoja/uusia tietoja niin päivittelen ne sitä kautta. :attn: :attn:

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


*******************

Surun kohdanneet ystävämme :'(

Onnellinen x5 :heart:
NoBlood :heart:
Sisko tai veli :heart:
Scala :heart:
Opaali78 :heart:
Neiti-81 :heart:
Ruttuinen Rusina :heart:
Riinu :heart:
Nepula :heart:
Tömpsis :heart:

*******************

:flower: Tässä linkit vanhoihin keskusteluihin:


ensimmäinen http://kaksplus.fi/keskustelu/t1745772
kesäkuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1754957
 
Eli kuun vaihteessa tuli juuri täyteen 70 helmistä :flower: :flower: =) Tästä lähtee uusi kuukausi :heart:

Tosin tämä mamma painuu nyt suihkun kautta nukkumaan :LOL: öitä!

Muoks: Laskutarkistuksen jälkeen niin meitä on kyllä 69 :D :D
 
Hei vaan!

Taas pienen tauon jälkeen ehdin koneelle. Kiitos uudesta pinosta! Meillä on Murunmami sama LA.
Ja anteeksi, nyt tulee vuodatus omista asiosita, mutta on niin kurja päivä, eikä ole ketään kelle jutella, joten purkaudun edes tänne; Mulla oli reilusti yli 12 tuntiset työpäivät ma ja ti. Tulin kipeäksi niiden välisenä yönä, mutta oli pakko mennä tiistaina töihin. Nyt sitten kuumetta melkein 39 ja aivan karmea olo, taju meinaa lähteä joka kerta kun nousee ylös. Tämän päivän olen sairastanut, huomenna pakko mennä töihin. Eniten ottaa päähän se, että menin katsomaan pankkitiliäni, ja palkkaa ei ollut tullutkaan. Soitin pomolle ja sain tietää, että tässä uudessa työpaikassa maksetaan palkka aina edelliseltä kuulta vasta 30. päivä, eli kun aloitin kesäkuun alussa, saan ekan palkan vasta 30.7. Siis mitä h....ttiä!!!! Nyt pitää pärjätä kuukausi ilman rahaa, kun en osannut varautua tähän ollenkaan. Oletin, että tämän kuun palkka tulisi 30. päivä, niinkuin normaalisti. Miehen rahoilla toki saadaan laskut maksettua, mutta pitää vissiin syödä puuroa yms. ja kesälomareissu kuun lopussa saadaan unohtaa. Tuli ihan oikeasti itku, ottaa niiiiiiiiiin paljon päähän. Olin suunnitellut meneväni viikonloppuna aleostoksille ostamaan vaatteita lähinnä lapsille + itselle jotain mammakamaa, mutta nyt pitää nekin unohtaa. Voi itku, että suututtaa! Ja on ihan hirveä olo vielä tämän sairauden päälle, kun oksettaa ja hiottaa koko ajan. Mies ja lapset mökillä loppuviikon ja yksin täällä sairastan surkeana :(

No mutta, tervetuloa kaikille uusille ja minä en todellakaan ole normaalisti näin kiukkuinen, nyt on vaan toooooosi huono päivä.

Commander ja papunen 6+6
 
Commanderille isot :hug: ja jaksamista yllättävien tilanteiden kanssa. Tosi tylsiä tollaset epämiellyttävät yllätykset. Saanko kysyä, missä olet töissä? Jos kipeenä on ihan pakko mennä??? Ei kuulosta kovin mukavalta :(

Uusille tervetuloa! Mukavaa, kun joukko vieläkin kasvaa :D

Tytöt kiitos uudesta pinosta, mun puolesta ainakin voit jatkaa päivittäjän hommia niin kauan kun siltä tuntuu :D

Tajusin tässä hassun jutun, lääkärin ja ultran mukaan mulla olis nyt menossa rv 7+5 ja la olis 13.2. Kuitenkin vau:fi sivuilla lasketun ajan (13.2) mukaan nyt olis menossa vasta 7+4. Aika hassua, taidan nyt kuitenkin mennä noilla ultran antamilla tiedoilla seuraavaan ultraan saakka ja katellaan sit muuttuuko johonkin.

nelli & mytty 7+5
 
commander77 Voi ei :hug: Onpas mielenkiintoinen palkanmaksu systeemi :/

nelli-86 Niin ne heittää mullakin.. Eli aina mitä ne neuvolassa laskee, niin vau antaa yhden päivän vähemmän.

Hyvin nukuttu yö takana, pikku neiti ei herättänyt kertaakaan ja nukkuu vieläkin. Etova olo on taas..

Missah ja nimetön 9+4
 
Commander :hug: Ketä tahansa tuo ottaisi päähän! Mua myös Nellin lailla kiinnostaa, missä olet töissä? Mulla tuli edellisessä paikassa aina seuraavan kuun puolessavälissä ja jo sekin tuntui tiukalta aloituskuukauden loppupuolella.

Tervetuloa uusille myös ja kiitos Tytöille uudesta pinosta :flower: :D

Omassa navassa ei mitään uutta. Viikko ennen seuraavaa yöputkea, tää ottikin koville :$ Neuvolaan YRITIN soittaa mutta linjat ovat jotenkin sekaisin kuulemma, meni koko ajan väärään paikkaan eikä langan päässä ollut hoitaja saanut sitten neuvolasta ketään kiinni, että se siitä sitten toistaiseksi. Mun th on joka tapauksessa nyt lomalla enkä sijaisen kanssa kyllä haluaisikaan aloittaa, että ootellaan sitten kun käskettiin :D Rinnat on edelleen valtavan kipeät, tykkään nukkua mahallani ja niitä saa asetella aina nukkumaanmennessä niin etteivät painu kipeästi..rinnat siis, ei mahat :saint:
Muuten väsymyksellä mennään, muuta ei ilmassa.

-Ankka & bebe 5+4-
 
Commander: Kyllä tuollaisen asian takia sietääkin ärsyttää :hug:

Mä heräsin tänään ilman pahoinvointia ja kamala nälkä päällä. Joko tää pahoinvointi helpottaa?? Muutenkin tunnen olevani tänään aika hehkeä, jos ei oteta huomioon tota hiusten lähtöä :LOL:

Aurinkoista päivää kaikille :heart:

Niin ultraan meneville onnea mukaan :flower:
 
tytöt0406 Mulla on kans jostain kumman syystä ollut jo jonkun aikaa sellain "hehkeä" olo :D Mä alan uskomaan siihe, et poikaa odotellaan, Saran aikana ei ollut missään vaiheessa hehkeä olo, vaan olin pystyyn kuollut valas :LOL: :LOL: Eiks sitä sanota, et tyttö vie raskausaikana äidin kauneuden ;)
 
tytöt: kiitos uudesta pinosta :heart:

Commander: paljon voimia, kyllä tuollainen ketuttaakin, ihme systeemi jos palkkaa ei makseta kuukausittain, vaikka aloittaisikin kesken kuukauden! Toivottavasti nyt kuitenkin pääsisitte pienelle reissulle :hug:

Mulla ei ole kyllä yhtään hehkeä olo, aamuiset pahat olot kera mahakipujen on kyllä onneksi hävinneet, mutta eilinen oli niin öllötyspäivä, etten kyennyt mitään tekemään :snotty: Päikkärit on maistuneet joka päivä, ja silti nukun ainakin 10 tuntia yössä :D
Tänään olisi vuosipäivä (seurustelun aloitus) miehen kanssa ja suunnitelmissa olisi mennä johonkin syömään... Täytyy mennä salaattia napostelemaan kun lämmin ruoka ei oikein ota maistuakseen, kaikki raikas kyllä kelpaa. Täksi päiväksi on luvattu ukkosta, tulisi oikein kunnon myrsky!!! :kieh: raikastuisi ilma sen verran että saisi edes henkeä!
 
Tytöt kateeksi käy. Mä tulin koneelle, ku en kestä olla keittiössä. Siellä haisee kaikki. :kieh: Ja kävin läpi koko jääkaapin, maistoin vähän sitä, vähän tätä, mutta mikään ei mene alas asti. Ja tiedän, et jos en saa syötyä, olo vaan pahenee.

Mulle oikeesti alkaa riittää tämä pahoinvointi.
 
Hyvää heinäkuuta siskot!
Tsemppiä Commanderille kaikesta ylimääräisestä stressistä. toivottavsti paranet pian. Mullakaan ei ole yhtään hehkeä olo!! Eilisistä hyvistä ultrauutisista iski kauhea pahoinvointi. oikein pahemman luokan krapulaolo. Lisäksi olen ihan turvonnut ja naama täynnä näppylöitä. En kyllä valita, sillä tähän on maailman parhain syy. Onnittelut Missah ultrakuulumisista!!
Nyt jatkan lomailua ja yritän olla lukematta kauhukertomuksia keskustelupalstoilta. Ensikertalaisena kun pelottaa kaikki koko ajan.
Emppu ja kirppu 7+6
 
Huomenta.
Meillä oli eilen eka neuvola. Tosi mukava täti oli. Hirveesti sain kaikkea mukaan. Vau kirjan kustantamaa odotuspäiväkirjaa jo innolla eilen täyttelin. Saatiin mukaan myös dvd.
Nyt on taas vähäks aikaa tekemistä kun lukee kaikki lappuset.

Eilen käytiin myös yksityisellä varhaisultrassa ja siellähän se pikkuinen porskutti. Jörön sydän viuhto hirveetä vauhtia menemään. Kyllä oli itkussa pidättämissä. Miehen kanssa itkeettiin lääkärikeskuksen käytävässä ja ylpeenä katseltiin meidän Jörön ekaa kuvaa:)

Mulla sikiö vastaus täysin viikkoja ja syke oli normaali. Päivä alaspäin tippu laskettu aika eli tänään tulis 8 viikkoa täyteen. Eilen meidän Jörö oli jo 15,4mm pitkä.
Kyllä tuntuu hyvältä. On niin helpottunut olo.
 
Kovasti onnea Missah hyvistä ultraterveisistä =)
Commarderille jaksamisat tuollaisen sähläyksen kanssa, raivostuttavaa tuollainen :kieh:
ON; eilen tuli paketti neuvolasta, mukana pari lehteä, Meille tulee vauva-lehtinen, esitietolomake ja tietoa NT-tutkimuksesta. Jaksaisi nyt vielä odottaa sinne asti:) Lievää ällötystä ilmassa ja pyörrytystä, kuitenkin paljon parempi olo kuin pojasta. Voisiko olla kun edellisessä raskaudessa oli lähtöpaino 25 kiloa enemmän, että sekin vaikutti osaltaan..mene ja tiedä..
Kiitos tytöt 0406 uudesta pinosta =)
 
Nelli-86 mulla kans tuo vau laskuri laskee eri lasketun päivän..

Mulla vielä 12 päivää neuvolaa, en ymmärrä miks anto ajan vasta sinne? Vai antoko siks että on sit ainaki mahdollista kuulla sydänäänet kenties?

Niiskuliini paljonko maksoi käydä yksityisellä ultrassa?

Tänne ei mitään uutta, joskus on aamuja ettei ole etovaa oloa joskus taas on, selkäsärkyä ajoittain ja kyl huomaa et kahvi ei vaan maistu... :D Se taitaakin olla ainut selkeä oire :D
Ruokahalu on kova, ei tee mieli makeeta tai mitää herkkuja vaan ihan ruokaa parin tunnin välein, oonki yrittäny syödä jugurtteja ja leipää ja tuoremehua välipaloina..

Mimmu 7+0
 
Missah: En mä ainakaan pistäis pahaksi, vaikka siellä poika köllöttelis ;) Mut tosiaan heräsin tänään jotenkin ihan uutena ihmisenä. Toki oli heti sellainen tunne, et jos ei mene aamupalaa syömään niin huono olo iskee, mut muuten maha kyllä enemmänki koko ajan murisee nälkää eikä yökötyksestä ole tietoakaan. Jos pahoinvointi olis mun kohdalta ohi niin WUUHUUU :LOL: (katotaan vaan niin vkl, kun meen sinne mökille tyttökaverin kanssa niin halailen vaan pönttöä ;) ) Mut tällä hetkellä nautin olostani...Toivotaan et sullakin kärppis pian helpottais, niin ku tietty kaikilla muillakin.

Painosta oli tuolla aiemmassa pinossa puhetta ja itellä on edellisistä raskauksista jääny semmonen 5 kiloa ylimääräistä. Yritän nyt pitää huolta etten niin paljon söis ylimääräistä ja pysyis liike kohdallaan, mut aiemmissa raskauksissa kiloja on tullut n. 15 joten saa nähdä kuinka käy. :)
 
Kiitos uudesta pinosta!

Mimmu21 todennäköisesti neuvolassa on ruuhkaa, kun moni on kesälomalla. Ja ihmettelen kyllä miten kaikilla on niin kiire sinne neuvolaan. Ei siellä mitään mullistavaa tapahdu. Sydänääni ei kuunnella kuitenkaan vielä vähään aikaan. No hemoglobiinin saa tietää ja painonsa. Lisäksi tietysti pissasta katsotaan kaikkea. Mutta lähinnä neuvolan täti vaan ns. perustaa sut koneelle. Ja jos on toinen lapsi tai kolmas tulossa, niin aika myöhään sinne neuvolaan vasta otetaan. Tampereella ensimmäinen käynti ajoittuu yleensä viikoille 7.-9. Itsellä eka neuvola on 10+1, mutta verikokeissa kävin jo tällä viikolla, kun täti laittoi lähetteet suoraan labraan.

Täällä näytti jo siltä, että pahoinvointi olisi vähentynyt, mutta nyt se hiippailee aina silloin tällöin illalla.

Hellu ja mönkijä 10+0 (jee, ensimmäinen neljännes on jo takana)
 
Hellu83 No kyllä mä ainakin odotin esikoista odottaessa sitä neuvolaa tosi paljon. Sieltä nyt kumminkin saa myös tietoa esim. mitä ruokia tulee välttää ja muuta. Ja meillä päin vaikka odottais sitä kymmenettä lasta, niin siellä neuvolassa käydään aikaisin, esim mä kävin viikolla 7. Ennen np-ultraa kun on neuvolalääkärinkin meillä. Milloin sulla on muuten laskettuaika? Ku tossa listassa on 3.2, ja sulla viikkoja jo 10??
 
Onnea TalvenTaika kivoista uutisista :) :flower: Mä joudun ilmeisesti odottamaan vielä 3 viikkoa ekaa ultraa.... aika kamalan pitkä aika :|

Mä yöllä kirjottelin näköjään vanhaan pinoon, kyselinköhän mä jotain...

Huh kun on kuuma! tekis mieli lähteä uimaan... mutta jaksaakohan sitä ulkona liikkua yhtään...
 
Helmivauva nro 70 ilmoittautuu!

Esikoinen on helmivauva 08 ja sen jälkeen onkin takana vähemmän ja vielä vähemmän onnistuneita raskauksia pitkä rivi. Neuvolakorttiin kirjataan G7P1. Vahva syke löytyi eilen 6+2 ja Luget tuli varmuuden vuoksi tueksi. Kontrolli keskussairaalalla on 9+1 ja eka neuvola-aika sen jälkeen 10+5. Koitan olla positiivisella mielellä, sillä murehtiminen ei mitään auta. Ihan yhtä korkealta sitä tippuu, pelkäsi keskenmenoa tai ei.

Eli:
tillukas.... 21.2. ...... TYKS......30......2.
 

Yhteistyössä