Maaliskuun muruset 2012

Mä oon messis :) LA menkkojen mukaan 23.2, mutta pitkä kierto ja ovis oli paljon myöhemmin eli siitä laskettuna LA 4.3. Mä en osaa ikävä kyllä päivitellä :( Anyone?

Niin eli ikä 28v. toinen lapsonen tulossa :) Ikäeroa tulee n.2v :)

Muoks. Synnärinä OYS
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :wave:

Minusta tuskin tuohon päivityshommaan on mutta mukaan pinoon voisin hypätä!
Viime torstaina vahingossa selvisi raskaus kun 10 kuukauden yrittämisen jälkeen menin ensimmäiselle lapsettomuustutkimuskäynnille, jossa ultrassa näkyikin ihana yllätys <3 Raskaustestillä vielä varmistellut sen jälkeen muutaman kerran :whistle:

Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 2.3. mutta kierrot olleet välillä hyvinkin epäsäännöllisiä joten katsellaan sitten kun ultraan pääsen. Tarkoitus olisi parin viikon päästä varhaisultraan mennä vielä kurkkimaan asukkia.

Ikää minulla kohta 25v., kolmas lapsi tulossa ja synnärinä HYS.

nan-nan-naa ja taateli 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76


HUOM!!!! LAITTAKAA PÄIVITYKSET TUMMALLA JA SINISELLÄ VÄRILLÄ!!!




Nimimerkki......ikä...... synnytyssairaala.......mones lapsi

  • LA?
  • Sinisilmä91 19 LKS 1
  • Kuumeilija 26 MKS 1
  • Tunturihilla 23 LKS 1
  • soraya 37 Tays/Vas 2
  • Kengumamma 27 LS? 2
  • Turvottaja ? ? 2
    25.2
  • Larezki 20 K-PKS 1
  • 26.2
  • NinnaN 33 OYS 5
  • 1.3
  • kolibro 28 ? 2
  • Naive88 22 TAYS 1
  • Marika27 27 EKKS 1
  • sunni 33 ? 1
  • Tea84 ? OYS 2
  • 2.3
  • Jenduka84 ? satks ?
  • 3.3
  • Rhonda74 37 TAYS 2
  • Kn071 22 OYS/RAS 1
  • Memelisa 28 JORVI 1
  • 4.3
  • syysmama 26 OYS 3
  • Memssi 24 HUS 1
  • Kirikaze 20 NKL 1
  • Viivi76 34 TAYS 3
  • maalismamma 23 MKS 2
  • Wiivi83 27 KYS 1
  • Vaniljarinkeli 25 KÄT/NKL 1
  • MM-11 26 OAS 1
  • Emmuska10 28 OYS 2
  • OLIVIA- 26 ? 1
  • 5.3
  • nan-nan-naa 25 HYS 3
  • nenne89 22v TAYS 1
  • Juupe 38 ? 3
  • 6.3
  • Tuplamamma-12 27 RAS/(OYS) 2
  • sunniee 22 KÄT/TAYS 2
  • Vaavimasu 27 OAS 4
  • Nanniga 28 TYKS 1
  • 7.3
  • Sintu74 37 LKS 1
  • Eleanor78 32 KÄT/NKL 3
  • 8.3
  • Sonsku 32 PHKS 6
  • Minnarun 31 SKS 3
  • 9.3
  • Nappi1984 27 NKL 2
  • Katjuska-80 30 LKS 4
  • Hepaliini 28 SatKS 1
  • mimma 18 SeKS 1
  • 10.3
  • jenzkuu 22 LKS 2
  • H.o.p.e ? ? ?
  • hille78 32 OYS 2
  • Kellukka 34 2
  • jendde 19 KÄT 2
  • 11.3
  • cherrrye 21 EKKS 2
  • 12.3
  • pikkuviikinki 30 TYKS 4
  • 13.3
  • Sati 32 OYS 1
  • Away 27 ? 1
  • 14.3
  • miisupiisu 20 LKS 1
  • Imoen 33 TYKS/SAS 2
  • 15.3
  • desire_ 23 NKL 1
  • Kirskis 25 ? 1
  • 17.3
  • Loretta 31 ? 2
  • 18.3
  • Lina81 30v ? 1
  • pikkumökö 26 pkssk 4
  • Sipsunen 30 Jorvi 2
  • 20.3
  • Melinda_77 34 ? 2
  • 22.3
  • Mariaja 25 TYKS 1
  • 25.3
  • Epa_88 23 1
  • susanna85 ? VAS ?




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus





:hug:Suuren surun kohdanneet:hug:

  • Toiveena
  • Adora
  • Aracia

 
Viimeksi muokattu:
heei minä testasin eilen ja varmistin tänään plussaa:) joten ilmeisesti laskettu aika olisi maaliskuussa:) ainiin ja ikää siis kaksi päivää sitten tuli 18 eli paras syntymäpäivä lahja ikinä<3 ja ikä eroa kihlatun kanssa 2vuotta:) onnea muuten kaikille pikkusista:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, saatiinhan se maaliskuunkin pino pystyyn! :) Tuolla huutelin kesäkuun lopussa plussanneissa, että voin pinon laittaa, mutta parempi näin.

Täällä tissit on kipiät ja nippailee alavatsaa aika ajoin aika kovastikin, väsy on, mutta muita oireita ei oo juurikaan vielä. Viimeks ei ollu oikeen mitään oireita, mutta vaavi kerkeskin tietty 3vko oleilemaan hengettä tuola, jotta jos nyt sitten oireilut ois ihan tervetulleita!

Neuvolaan en oo vielä soitellu, huomenna sitten varmaan. Aion yrittää vaatia niiltä varhaisultran, jos en saa, niin meen yksityiselle maksamaan itteni kipeeks. Mutta jotensakin tuntuu siltä, että kiva ois sitten joskus vk 7 nähdä, että elämää oikeesti on. Viimekshän elämä oli loppunut 7+4 ja vuotelu alko vasta viikoilla 10+4. Tässä raskaudessa on jotenkin rauhallisempi olo, en suhtaudu asiaan yhtä hötkyillen kun viimeksi, vaikkei siitä mitään tullutkaan ja eka on edelleen edessä. Tarrasukkia vaan kaikille! :cool:

Me lähetään huomenna risteilylle ja just lueskelin, etten saa syödä mätiä! Voi rähmä.. Nooo, syy on tietysti aika arvokas. :heart:

Päivityksiin voipi siis laitella: Naive88, LA: 1.3., ikää on 22 ja synnytyssairaalana TAYS

Naive ja Paavo 4+6 (huomenna poksuu viikot, enää 7 piinaviikkoa! )
 
Viimeksi muokattu:
Naive ja mimman onko teillä aikaisempia lapsia? :)
tervetuloa kaikki mukaan ja nyt vaan toivotaan kaikkien pysyvän tiukasti mukana, pidetään ne toukat siellä kohdussa :heart:.
Itselläni ollut jo hetken rinnat arat,painetta kohdussa ja hiukan etovaa oloa kuntoilessa.
on tää niin ihanaa, kerrankin pääsi hiukan helpommalla ja raskaus yllätti melkein heti.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, laitettakoon nyt siis vielä sen verran taustaa, että huhtikuussa takana keskenmeno, niinkun tuli mainittua, viikoilla 10+4, mutta pienen elämä oli päättynyt jo 7+4. Molemmilla kerroilla plussa on tullut toisesta mahdollisesta kierrosta, joten pitkää yritystä ei ole takana. Nyt kovasti toivotaan, että saadaan maaliskuussa oma rakas nyytti syliin asti. :)

Eka on tuloillaan meille. :heart:
 
Täälläkin ilmoittaudutaan mukaan!

Päivitykseen voi laittaa: marika27, ikä 27, LA (ehkä) 1.3., EKKS, esikoista odotellaan

Plussa saatu testiin viikko sitten tiistaina, ensi viikolla varhaisultra jollon tuo LA varmaan selkenee. Pientä kuvotusta ehkä ollu havaittavissa eilen ja tänään illasta..muuten oireina vaan vatsan vihlonta ja arat rinnat. Jännää :)

marika & pieni 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin lähettelen täältä kaikille rutkasti vauvaliimaa, toivotaan että kaikkien pikkumatkustajat pysyvät kyydissä loppuun saakka :heart:

Oireita ei vielä juurikaan ole ja se vähän huolettaa vaikka toisaalta ei niitä välttämättä näin aikaisin vielä tulekaan. Rinnat vähän arat, alaselkää jomottelee, vihlontaa nivusissa ja alavatsalla sekä pari kertaa nyt ollut huono olo mikä helpottanut kun on syönyt. Flunssa iski myös ja niin on käynyt myös kummassakin aiemmassa raskaudessa eli luokittelen sen raskausoireeksi :)
 
noniin siis juu päivityksiin mimma ikä 18 La n.16.3 ja esikoista odotellaan:) ja SeKs on luultavasti tai sitte vaasan sairaala:) niin ja mulla oli tuos viime viikolla hieman kuumetta 4päivänä ja sellanen flunssa olo:) Juu toivotaan kaikille et matkustaja pysyis kyytillä:)
 
sunni
Heipsis vaan :)

Mukava että on jo näin paljon meitä :O
Eikun lisää vaan ilmottautuneita otetaan vastaan :p

sunni 33v la 1.4 ja esikoinen kyseessä


oireita on ollu tuolla kohtuosastossa melkosesti, niin paljon ajoittaisia repiviä kipuja, puremisia, näykkäisyjä, raateluita ja hellempiä nippailuita, kerran viilsi tänään niin kovaa et pääs huuto ja piti hetki olla kyykyllä lattialla, säikähin melkosesti :/ Mut kuten joku sano, pakko ajatella että se pikkunen vaan tarraa lujempaa kiinni.
Tänään myöskin ekat yrjöt meinas lentää.. mut ei onneks kuitenkaan. Otin ystävän neuvosta vaarin ja imeksin mehujäätä,niin meni sit ohi.
Väsymys ollut eilen ja tänään ihan älytön,tuntuu et järkikin seisoo päähän



EDIT onpas mulla lipsahtanut väärä kuukausi LA, ei siis 1.4 vaan 1.3 :O
Oon sählänny ja säheltäny kaks päivää nii et oon laittanu saunan lämpeemään, unohtanu sen täysin menny kauppaan,unohtanu mitä menin hakemaan, käyny lenkillä ja kohta unohtanu et missäs muuten kävinkään kadottanu,puhelimen ojaan,enkä ees muistanu sitä mukaan ottaneeni ym..kohta varmaan kadotan pääni. Mulla ei oo nyt mitään tarkkkuutta missään tekemisissä..pelottaa kohta töitä tehhä...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aloin epäillä että oli tärpännyt kun flunssa vaan jatkui ja jatkui, sitten iski väsymys joka on saanut ihan uudet mittasuhteet jo nyt sekä kuvotus ja mietinki että kun hormoonimäärä tästä vielä lisääntyy niin alanko jo oksentaa. Ihan koko päivän ajan tulee kuvotusaaltoja. Rinnat kasvaneet varmaan kuppikoon ja nännit arat. Ja vatsaa nippailee,tuikkii,jomottaa, juilii. Ihan uusia oireita, ei ollu esikoiselta muuta kun rinnat kipeänä. ja kuinka mahtavasti menin kärtsäämään itseni eilen. :O Eikö se niin ollut että sitä on herkempi palamaan jos on raskaana. ainakin mulla näin. Mutta eipä nämä oireet haittaa kun tietää minkä vuoksi niitä on =)
 
Minun kohdalle voisi päivittää Tea84 LA (ehkä) 1.3 2 lapsi ja synnytän OYS:sissa jos vaan kaikki sujuu toivotusti!

Tuosta varhaisesta ultrasta olisin minäkin kiinnostunut kun ei laskettua aikaa ole vielä tiedossa. Mihin kannattaisi Oulussa suunnata ja mihin aikaan sen voisi tehdä? Jos nyt on viikkoja 4-5 niin parin viikon päästä ehkä, vai? Esikoiselta en moista edes ajatellut niin olen ihan ummikko näissä asioissa..

Paha olo yllätti tänään ensimmäisen kerran, ei mitenkään rajusti mutta niin että oli pakko pysähtyä syömään ja juomaan. Toivottavasti paino pysyy tässä raskaudessa aisoissa, edellisessä se nousi n. 24kg ja nyt on havaittavissa taas nousua kun tupakoinnin lopetin. :kieh: Täytyy koittaa olla skarppina nyt..
 
kn071/ 3.3?/ 22v/ RAS/OYS/ Ensimmäinen lapsi

Käyn huomenna lukeen tarkemmin teidän jutut, just tulin illasta ja huomenna aamuun. ny kiireellä suihkuun ym. ihanaa ku teitä on tullu niin paljon tänne!
 
Viimeksi muokattu:
Hei tea84. Itse olen suuntamassa parin viikon päästä meri-oulun neuvolaan keskustaan. löytyy google-haulla. Esikoisen aikaan kävin siellä varhaisultrassa ja rak.ultrassa kun kaupunki ei sitä vielä silloin järjestänyt. mutta siis suosittelen, ei kovin kalliskaan :)

ja olikohan että aikaisintaan kun on 6 viikkoa täynnä ja rakko pitää olla täynnä myös että on paremmin alkio näkyvissä :)
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen kirjoitus:
Kengumamma, maaliskuu, 27v, LS(?), toinen lapsi.

Keskenmenoja jo neljä perättäin joten.. Tarvitaan jo ihme tähän kohtaan! päivitän taas kun ollaan vähän pidemmällä, luen kyllä kuulumisianne joka päivä!!
Onnea kaikille raskautuneille ja puolisoille myös!!

Kengu
 
Jee meitä alkaa tupsahdella ihan urakalla, voi miten ihanaa.
Itse ajattelin soitella neuvolaan maanantaina, saa plussa rauhassa vahvistua,testailen jälleen la (olen hiukan koukussa noihin raskaustesteihin. Mitäs kaikkea te muut harrastatte ja miten olette ajatelleet jatkaa harrastuksianne?
itse joudun varmaan ainakin hetkeksi luopumaan maastojuoksusta,panostan ripeään kävelyyn ja uintiin :).

menen tästä lepäilemään ja rakastamaan miestäni,päivittelen huomenna taas lisää jos meitä vaikka ois enemmänkin jo testaillut.
 
Viimeksi muokattu:
Ninnan :Tottakai sopii että tulet tähän ketjuun turisemaan =) ja LA on vain suuntaa antava numero,voi olla et menee yli tai ali, joten ei sillä väliä missä kuussa sun vauva syntyypi, kyllä tänne mahtuu oikein hyvin ja tosi kiva saada lisää masuja joukkoon. ikä ja lapsimäärä puuttuu jos haluat minun ne esille laittavan.
 
ohoh en huomannu tuota et pitäis laittaa päivitykset sinisellä joten anteeksi pikkuviikinki jos oli vaivaa:) meitähän on tää joo oiva pino:) hahaa mäki oon hiukan koukus raskaustesteihin oon tehny eilen 1 ja tänään kaks:D kaikki vahvoja plussia + sitte yks digitaalinen joka sano et oon 2-3 vkolla:) näin alussa täälä vielä:D neuvolaki vasta 25 päivä:) ja oon vielä ilmeisesti nuorin:)
 

Yhteistyössä