Maaliskuun muruset 2012

pakko muuttaa laskettua aikaa ku laskin väärin ennemmin se oikee ois 9.3 :) anteeks kaikki tää vaiva:/ hei mulla on ihme mielihaluja:D äsken oli pakko lähtee hakee pihviä ja paistaa muutama:D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Iso ois toivomus, että tänne ketjuun jäisin. Tein hetki sitten testin, ja raskaana sitä ollaan. Mulla oli tuulimunakeskenmeno hetki sitten, ja keskeytys tehtiin toukokuun lopussa. Kuukautiset eivät ole alkaneet, ja keskeytyksen jälkivuoto loppui parin viikon sisään. Nyt jännään onko arvot yhä korkeella, ja siksi näyttää plussaa. Mutta ei kipuja eikä vuotoa. Koskahan sitä kehtais soittaa jonnekkin ja päästä tarkistuttaan tilanne..
Lasketusta päivästä ei tietoakaan. Toinen vauva ois tulossa, esikoinen 8kk :) Eli haipakkaa on :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Huomenta! Täällä kärsitty eilisillasta saakka kauheista alaselkäkivuista (menkkakipuja) ja kipu heijastuu myös pakaroihin ja reisiin. En saanut oikein nukuttua, kauhea pelko keskenmenosta mutta toistaiseksi ei vuotoa eli ehkä tässä ei ole mitään hätää...
 
nan-nan-naa: täällä itselläni tapahtuu myös alavatsassa ja selässä kummia, tuntemukset ovat aivan erillaisia kuitenkin ku menkkojen alkaessa ja kuitenkin hieman samanlaiset, ero on hiuksenhieno, mutta silti tunnistan ne muuksi kuin menkoiksi... ota ihan relax :)... ja erikoisliimaa sinne kohtuun.
ON:täällä väsyttää niin pirusti, nukahdin uudestaan ja en meinaan päästä käyntiin millään,asioita pitäis hoitaa tänään keskustassa,mut ei nappais yhtään. Kohdussa tuntuu repäisykipuja kun aivastelen ja rinnat on jo hiukan paisuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille:) ja Turvottaja toivottavasti pysyt messissä:) Mulla alaselkä on koko ajan niin kipee ettei mikää asento tunnu sopivan:/ ja välillä pientä vihlontaa tuola alavatsassa vasemmalla.Onko kellää muulla rinnat kipeet niinku tuolta sivuilta tai alhaalta?montako testiä teitte vai uskoitteko jo yhestä:)? mä vein nyt viä AIVAN varmuudeks terveyskeskukseen pissanäytteen:D vaikka neuvolas sanottii ettei tarvi et ku 2 plussaa on tullu niin kyllä se melko varmaa on:p mut kihlattu ei meinaa oikee uskoa niin vien sille lapun sitte naaman eteen ja näkyy toi digitaaliinenki tulos varmaa siihen asti:DD kihlattu on muuten armeijas ja tulee tänään lomille niin en varmaa vkoloppuna pahemmin täälä käyskentele:) Hohhoijaa pitäis jaksaa töihin..--> (niin ja tuntu eilenki ku nostelin lehti pinoja autoon et hengästyin aivan heti:O onko muilla ollu samaa?) helpottaa muute kummasti ku saa täälä jutella ku ei viä kelekkää oikee uskalla kertoa:) Niin ja mulla on nännipihat aivan äly isot ja sit ne on sillai niinku "turvonnu" tai jotain :D
ja älytön väsyki täälä päin on koko ajan:/

Turvottajalle vielä tarralappuja sinne kohdun tiimoille;)

Ja kaikille muillekki tarralappuja masuun:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meitähän on tosi kivasti jo täällä, jee :heart: Tänne on rantautunut kunnon flunssa.. :( Pitänee käydä apteekissa katselemassa oisko jotain troppia jota saa kyytiläisen kanssa ottaa. Takana vielä pari huonosti nukuttua yötä, päikkärit taitaa tänään kutsua :) Aiemmin kyseltiin harrastuksista. Täällä on sopivan kesyt harrastukset raskautta ajatellen, lenkkeily, pyöräily, käsityöt, lukeminen, remontointi ja puutarhanlaitto.. eli ei tarvi hirveesti karsia raskausaikana :)

Tein eilen vielä parilla laskurilla LA-tutkintaa..1.-3.3. nuo näyttää. Mutta muuttuuko tuo laskentatapa kanssa, vai onko se aina viimesistä menkoista laskettu? Joku laskuri näytti että ois menossa 4+5 vaikka mekaanisesti laskettuna mulla ois tänään 5+1. Eli se 3 päivää heittoa tulis myös tohon laskentaan..? Oon ihan ulkona näistä hommista :D Ovis oli aika varmasti 10.6. Noh, eiköhän jotain varmistu alkuraskauden ultrassa ensi viikon pe, ainakin että onko alkio oikeessa paikassa & onko mitään elämään viittaavaa. Syke ei ehkä näy vielä, sillon vasta 6+2..pakko mennä tuolloin kuitenkin jos varhasiultraan aikoo, klinikka menee kuukaudeksi kiinni ensi viikon jälkeen. Jännittää odotella ultraa, tää on eka plussa koskaan ja pelko iso että joku menee pieleen. Toivotaan ettei!
 
Marika27: täälä peukut pystyssä et kaikki menee hyvin ja näin:)

hitto en osaa oikee mitää laskea mutta vau.fin mukaan oon n.3+5 jos lasketaan menkkojen ekasta päivästä vai kuinka se sit lopullisesti lasketaan? mut ku neuvola on vasta 25 pvä niin oonkohan sillon jo 7-8vko? osaako kukaan laskea noita? ja siis menkat alko viimeks 3.6.

niin ja niitä harrastuksia:lenkit koiran kans ja ja ja ja ööö täälä kaksplussassa seikkailu:DD eli aika vähä mutta kuitenki käyn kesä töis tuola kihlatun isän firmas joten siinä ainaki saa liikuntaa:D ja talvet mä käyn uimas:)
ja toki kesäsinki:p
 
MM-11 26v. LA 4.3 esikoista odotellaan ja synnärinä OAS

marika27 täällä kans flunssa ollu päällä jo melkeen kaks viikkoa ja tuntuu ettei meinaakkaan mennä ohi. Ja luulen kyllä että yskä jatkuu pitkäänki ku keuhkot alkaa puhdistuun tupakanpolton lopettamisen myötä.

mimma mua kans väsyttää koko ajan. Varsinki töissä. Eikä asiaan auta yhtään että työpaikalla on yli 30 lämmintä! :/

Muina oireina mulla on välillä aika kovatki menkkamaiset kivut, koko ajan janottaa ja sen myötä saa juosta vessassakin tunnin välein (ei onneksi yöllä). Rinnoissa ei oo vielä mitään muutoksia eikä kipuja. Mut tilataan raskausoireeksi PALELU!!! :D

Kaikille paljon tarrasukkia mukaan ja mukavaa odotusaikaa!! :heart:
 
MM-11: no joo ei varmaan auta ei:D nyt oon emnos hommiin kantaa jotai lautoja nii ois pakko laittaa paksut housut:/ ei kuuma tuu oleen;D ja onnea sinnekkin ja tarroja paljon:) koskas sinä oot plussaillu:)?

nyt meen töihin--> :wave:
 
Mun viikot ois laskurin mukaan 3+1 :LOL:, aika jännä et tän aamun pisusta viivat olivat jo melkeen yhtä vahvat (vahvistunut joka päivä).
mimma: mä olen riippuvainen noista testeistä :D, tehnyt tässä muutaman päivän sisällä 6 testiä.
 
Heippa hei!

Täällä on kans tehty testejä nyt neljä. :) Viimeisin tänä aamuna, ja viiva oli kontrolliviivan kanssa ihan yhtä vahva, joten kaipa siellä nyt joku asustaa.

Pikkuviikinki sulla on selvästi raskaushormoni hyvin lähteny nousemaan, joten hyvähän se vaan on! :)

Mulla on aivan törkeä hiki! On täällä tietty hellekkin, mutta siis varsinkin yöt on ihan hirveitä. Ei saa oikein nukutuks, kun on niin nihkee ja hikinen koko ajan. Mun raskausoireisiin kuuluu mitä ilmeisemmin myös unet... En normaalisti muista yhtään uniani yön ajalta, mutta nyt niitä näkee useita yön aikana ja ne kaikki muistaa. Ja kaiken lisäksi, useimmissa niistä ei ole päätä eikä häntää. Jostain lueskelin, että saattanee liittyä raskauteen ja ainakin viime plussan myötä samanlaiset uniaallot oli kuvioissa. Tissit on arat ja tänään huomasin, että kun autolla ajaa johonkin monttuun ja tissit pomppii, niin sepäs sattuu! :O Meikäläisellä on siis kokoa jonkun verran enemmän ja tissitkin on ihan riittävän isot. Saa nähdä, mistä löytyy sopivia odotus/imetys-liivejä jos ne tosta kauheesti kasvaa. :D

Mää oon nyt kesälomaillu pari viikkoa ja maanantaina ois paluu töihin. Elokuussa on vielä sitten 2vko lomaa. Saa nähä kuinka saan töissä pidettyä suuni kiinni. Mitäs täällä väki tekee työkseen? :) Mä oon tässä viimesen vuoden hyppiny lastensuojelun ja maahanmuuttajatyön väliä, vakipaikkaa ei vielä oo. Ei ois tarkotus kelleen kertoo, ennenkö on ohitettu 12 viikon rajapyykki. Viime plussasta kerrottiin isolle porukalle ja sitten mulle oli kaikista hirveintä ilmotella kaikille, ettei vauvaa tuukkaan.

Täällä ei mitään kummallisia harrastuksia oo, joten ei vielä sillain rajota elämää tää raskaus. Oon isossa RD-riskissä, joten syömisiään on ruvettava kattelemaan tarkemmin. :) Se on vaan hyvä.

Me lähetään tänään risteilylle ja sieltä suoraan ajellaan viikonlopuks mökille, joten seuraavan kerran palaan ruotuun maanantaina, varmaan sillon vasta soittelen sinne neuvolaankin, mikäs kiire tässä on, valmiissa maailmassa. :D

Joten ei muuta kun ihanat kesä viikonloput kaikille ja nauttikaahan!

Naive ja Paavo 5+0 (POKS :heart:)
 
mimma mä plussasin tiistai aamuna ja piti vielä tiistaina päivällä varmistaa toisella testilla :D Mut eipä siinä paljo jääny arvailun varaan ku digiin pärähti raskaana 1-2. Ja digi siis oli se eka testi.

Naive88 mulla on kans ihan järkyttävä hiki koko ajan päällä! Ja ne paikat mitkä mulla hiostuu eniten on tissit ja p*rse :D Tosi kiva ku tuntuu koko ajan että onkohan mulla lirahtanu jotain housuun! :D
 
MM-11 onneksi siis en oo ainoo :D

Vielä raskausoireisiin listaan sen, että kosteutta housuissa piisaa muutenkin.. Ei sitä valkovuodoks voi sanoo, mutta siis on paikat kosteena :D Melkeen sais pikkuhousunsuojaa tai jotain käyttää. Jo lapsia saanut siskoni valisti, että kuulemma on ihan normaalia ja kestää sinne loppuun asti. NICE.
 
Huomenta Kaikille onnellisesti plussanneille! :)
Saatiinhan me vihdoin ja viimein tämä meidän oma pino aikaseksi, tätä oon tässä jo viikon verran odotellutkin :heart:

Mulle saapi päivitellä Memelisa 28v Esikoinen ja synnäri ois JORVI la 3.3 la tosiaan keikkuu tuossa 27.2-3.3 välillä mut uskon et mennään enemmän tuonne maaliskuun puolelle ku mulla oli suhteellisen myöhä ovulaatio, eiköhän tuo varhaisultra sen kerro ku sinne päästään parin viikon päästä :)

Mulla oli kans myöhäinen keskenmeno (napanuoran kiertymä) raskausviikon 15 ja 16 taitteessa. Toivottavasti tämä kaveri ois edellistään rauhallisempi tapaus eikä vetäs sellasta rallia tuolla masussa et ois itelleen vahingollista :)

Päivittäjä: Voisko nuo listan lasketutajat laittaa silleen et ois aina päivä ja sen alla kaikki joilla la on sinä päivänä? näkis helposti ketkä kaikki on jännäämässä samoilla päivillä.

Kesäloma alkaa 13 työpäivän päästä 14.7 Ootan sitä oikeesti kuin kuuta nousevaa, en jaksas töissä olla enää hetkeäkään, kuitenkin piti jäädä alunperin tässä kesäloman jatkoksi äippälomalle... Minkalaisia kesälomasuunnitelmia teillä on? Me ollaan menossa aluksi viikoksi kotopuoleen käymään ja sieltä tullaan takasi keritään vaan yö olemaan kotosalla kun meiän lentokone lähtee ruotsiin. Ollaan sieltä varattu pariksi päiväksi auto ja käydään seikkailemassa pari päivää Kolmårdenissa. Ollaan jo pari vuotta tuonne koitettu mennä mut nyt vasta saadaan aikaseski :D Sit meille jää vielä pari viikkoa olla ihan vaan kotosalla tai lähtee uudelleen jonnekkin tienpäälle :)

Oireista & Kertomisesta. Täällä ei oo vielä pahemmin oireiltu. Suurimpana "oireena" on järkyttävä väsymys. Nukun mieluusti tuollaset 10h unet ja sen jälkeen vielä tuntuu ettei jaksas töissä. Onneks mulla on ihania työkavereita, joiden kanssa voin sopia et teen kevyempiä työtehtäviä. Oon siis kaupassa töissä ja teen pääsääntöisesti kenttähommia. Töissä tietää vaan yks ihminen, tällä kertaa en halua puhua muille. Kerron sit vasta loman jälkeen jos siltä tuntuu, tai jos maha alkaa jo asian paljastaa. Sillo ois raskausviikkoja jo 10-12. Samoin ajateltiin miehen kanssa et kerrotaan sitten sitä mukaan ku masu alkaa näkymään ja joku alkaa epäilemään ;) Mut muuten ollaan hyshys :) Vaihtelevia muita oireita on sit vielä tällä hetkellä järkyttävä ummetus ja alaselkäkivut. Selän kassa pystyy päivisin kyllä elämään, eikä sillon kauheesti oikuttele mut nukkumaan mennessä pitää kyllä kamalasti asentoa ettiä missä ei selkää särkis. Täytyy varmaan nyt lähtee ostamaan se uus sänky...

Naive88: nuo unet :LOL: Mulla on sama ongelma. Mä nään mitä ihmeellisimpiä unia, joissa ei oo oikeesti minkää tason päätä eikä häntää. Viime yönä esim. näin unta et meiän naapuri yritti kännissä lähennellä mua ja haukku siinä samalla muka mun miestä et sillä on muka alkoholiongelma :LOL: ja mitähän muuta se siinä selosti... mut haukku kuitenki meiän elämää aika rankasti :D Oari yötä sitte olin jossain espanjan vesipuistossa, jossa oli kovia virtauksia ja liukumäkiä :D

Naive mikä tuo RD on?

Testailusta Mä tein ekan testin vissiin 19.6 (1,5h pidättelu ja iltapisu) joka oli nega. Miehen kanssa sit tuudituttiin siihen et se oli vaan liian aikasta testata. Testiin tuli kyllä 15 minuutin kohdalla selkeä viivantapanen näkyviin mut katos sit siitä muutaman minuutin ihmettemisen jälkeen. Seuraavan testin tein seuraavana aamuna, jossa pysty oikeesti hyvällä mielikuvituksella jotain näkemään, mut oikeesti siinä ei sinäänsä nää mitää, pitää tietää missä viiva ois jotta sen sieltä oikeesti voi löytää. Seuraavaksi repsahdin keskiviikkona 22.6 ku töissä olin jo kuoleman partaalla ku tuntu siltä et menkat alkaa, mut mitää ei tapahu ja sillo tuli haalea haamulainen. Sunnuntaina tein hätäpissistä, olin just käyny veskissä, uuden testin ku vuodin jotain vanhaa verta. Siitä tuli jo vahvempi kontrolliviiva ja kunnon plussan sain vasta nyt eilen ke 29.6 Ajattelin vielä sunnuntaina tehä yhen liuskan ja ehkä digin ens viikolla :heart: sais noi tarkemmat viikot mahollisesti. Eli kyllä täälläki testejä on tehty jo 5 kappaletta :D


Memelisa & nimetön 4+5?
 
Viimeksi muokattu:
Mimma laskeskelin että sulla olisi 3+6 tänään ja 25.7 sitten jo 7+3 :) Riippuen tietty siitä mikä on kierron pituus, mutta jos 28 pv mukaan laskee niin nuin.

Aina menkkojen ekasta päivästä aletaan laskemaan ja sitten ultrassa tarkistetaan viikot ja päivät ja olikohan että jos heittää alle 7pv niin LA ei muutu.

itse en kovin kummosia harrasta (ehdi) mutta aina aamupäivisin jumppaan kun lapsi nukkuu ja sitten on tuo koiran rotjake jonka kans otetaan kotitokoa yms. ja luen paljon kirjoja:)

Olipas ihana käydä shoppailemassa ja vaatteita ostin sillä mielellä että vatsa mahtuu niihin myöhemmin:) Ja yhdet mammacolleget ku oli niin halvalla.....

Varhaisultra 13.7 viikkoja sillon 6+3 :)
 
Viimeksi muokattu:
Rinnat kipeinä, palelee ja unettaa eli toistaiseksi mennään aika vähillä oireilla :). Tänään tein uudestaan raskaustestin. Eilen oli hailakka viiva, tänään testiviiva jopa vahvempi kuin kontrolliviiva (eri testit tosin). Toivon, että tämä ei tarkoita useampaa matkustajaa...

Huomenna alkaa loma!!
 
Hui ku paljon tekstiä tullu! En muista enään puoliakaan :) Kuitenkin, tervetuloa meille kaikille :heart:

Täällä ei ole juuri mitään oireita. Pari päivää alamahaa vihlo ainakun nousi ylös esim. sohvalta. Töissä tiistaina meinasin pyörtyä, mutta en tiedä johtuko vaan matalista paineista ja kauheasta kuumuudesta raskaan työn keskellä! Oli kyllä iha järkyttävää.. Onko muut meinannu pyörtyä??

Taustoja sen verran et minä 22, mies 26. Miehelläni oli syöpä, jonka vuoksi hakeuduttiin lapsettomuus hoitoihin (Tehtiin IVF-hoito, jossa käytettiin mieheni pakastesiittiöitä koska sytostaatit ovat voineet vaikuttaa spermaan, jonka vuoksi ei saatu kotona yrittää. Minulla myös lisäksi endo.)

Nyt sit vaan ku murunen pysyis kyydissä!

En ole varma miten laskettuaika lasketaan ivf-hoidon jälkeen, mutta tämä selviää ehkä 27.7 jollon varhaisultra oys:ssa (pääsen juuri ivf vuoksi tähän ultraan)

kn & murunen 4+5
 
Voisin hypätä tänne mukaan :) tänään tuli viivat testiin ja olo on tosi ihmeellinen just nyt. Viikot on laskurin mukaan edellisestä menkoista huimat 3+5. Meillä on yksi lapsi ennestään, joka täyttää ens viikon maanantaina 1v.

jendde........LA 10.3..........19...........KÄT..........toinen lapsi
 
Tervetuloa kaikki uudet!!!!
Kn071: tosi hienot viivat sulla :). minä meinasin eilen pökertyä lenkillä,oli niin kuuma jo heti aamusta.
memelisa:tervetuloa ensinnäkin ja sitten noista oireista: minä olen saanut vaihtaa alkkareita jo useaan otteeseen tänään, kun alapäästä valuu kirkasta nestettä ku jostain purosta, reidet välillä ihan märät :x (kaikki tietenkin haluivat tämän tietää) :D.
Minulla on kesäloma koko kesä, opiskelen ja saan nauttia täysin sydämmin helteistä :D, aika yksinäistä täällä kyllä on, lapsetkin poissa koko tämän viikon. onneksi miehellä kohta loma ja sitten suunnataan mökille loikoilemaan.

on:tänään kävin keskiaikamarkkinoilla ja mukaan tarttui muutama astia,lapsille muutama lelu ja itselleni saaristolaisleipää,lohta ja yksi ihana koru.
koitan pitää painoa aisoissa syömällä erittäin terveellisesti ja liikkumalla, bmi on kyllä ihan ok 19.2, mutta edellisissä raskauksissa lihonnut aina sen 20kg ja nyt en sitä halua... sellanen 10kg ois hyvä (mahdotonta varmaan) :D.
 
Onnea jendellekkin:)lisää vähä nuorempaa verta tänne niin en oo ainoa:p hei ja kävin terveyskeskus testissä ja ne sano et oon n.4vkolla eli hyvin laskettu Emmuska10 :) juu ja laskettu aika nyt sitte kuulemma 9.3 ja kiitos emmuska laskutaidon lainaamisesta;D nyt siivoamaan kun kulta tulee kotiin pian<3
 
PIKKUVIIKINKI heheh, mäkin koitan jos nyt sais pidettyä ton painon nousun kurissa tämän raskauden kanssa :D esikoisesta tuli 22kg. Tosin 10kg jäi laitokselle.

mimma kiitoksia onnitteluista! onnea matkaan myös sulle :)

nyt lukee listassa väärin, eli siis toinen lapsi tulossa mulle, ei ensimmäinen :)
 

Yhteistyössä