Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*



HUOM!!!! LAITTAKAA PÄIVITYKSET TUMMALLA JA SINISELLÄ VÄRILLÄ!!!




Nimimerkki_______Ikä_______Synnytyssairaala_______Monesko lapsi


  • LA?
    [*]Linda1981_______NKL_______5
    [*]Kuumeilija_______26_______MKS_______1
    [*]soraya_______37_______Tays/Vas_______2

    25.2
    [*]Larezki_______20_______K-PKS_______1

    26.2
    [*]NinnaN_______33_______OYS_______5
    [*]Memelisa_______28_______JORVI_______1

    27.2
    [*]Tea84_______27_______OYS_______2

    1.3
    [*]kolibro_______28_______?_______2
    [*]Marika27_______27_______EKKS_______1
    [*]Kirikaze_______20_______NKL_______1

    2.3
    [*]syysmama_______26_______OYS_______3
    [*]Jenduka84_______26_______satks_______2
    [*]Wiivi83_______27_______KYS_______1
    [*]OLIVIA-_______26_______?_______1
    [*]Memssi_______24_______HUS_______1
    [*]Kn071_______22_______OYS/RAS_______1
    [*]nan-nan-naa_______25_______HYS_______3

    3.3
    [*]Rhonda74_______37_______TAYS_______2

    4.3
    [*]Turvottaja_______27_______TAYS_______2_______tyttöolo
    [*]syysmama_______26_______OYS_______3
    [*]maalismamma_______23_______MKS_______2
    [*]Vaniljarinkeli_______25_______KÄT/NKL_______1
    [*]Emmuska10_______28_______OYS_______2_______Poikaolo
    [*]Nelly2_______18_______SEKS_______2. & 3.


    5.3
    [*]nenne89_______22v_______TAYS_______1
    [*]Juupe_______38_______?_______3
    [*]Viola30_______?_______?_______?
    [*]jenikk_______19_______KOKS_______1
    [*]Katjuska-80_______30_______LKS_______4_______Tyttöolo

    6.3
    [*]Pööppis_______33_______?_______1_______Poikaolo
    [*]Tuplamamma-12_______27_______RAS/(OYS)_______2
    [*]sunniee_______22_______TAYS_______2_______Poikaolo
    [*]Nanniga_______28_______TYKS_______1
    [*]Eleanor78_______32_______KÄT/NKL_______3

    7.3
    [*]Kengumamma_______27_______LS?_______2
    [*]Minnarun_______31_______SKS_______3
    [*]TP75_______36_______TAYS_______4

    8.3
    [*]Kellukka_______34_______KYS_______ 2_______Tyttöolo
    [*]mimma_______18_______SeKS_______1_______Poikaolo
    [*]Sonsku_______32 _______PHKS_______6
    [*]Kerttu83_______?_______?_______1


    9.3
    [*]Nappi1984_______27_______NKL_______2
    [*]Hepaliini_______28_______SatKS_______1
    [*]jendde_______19_______KÄT_______2. & 3.
    [*]Riikkari_______25_______KYS_______1_______Poikaolo

    10.3
    [*]MM-11_______26_______?_______1_______ Tyttöolo
    [*]H.o.p.e_______?_______?_______?
    [*]Hopea_______?_______?_______1
    [*]Hepuhi_______25_______K-PKS_______1

    11.3
    [*]cherrrye_______21_______EKKS_______2

    12.3
    [*]Mesisa_______30_______TAYS_______2_______Poikaolo

    13.3
    [*]Away_______ 27_______?_______1
    [*]Imoen_______33_______TYKS/SAS_______ 2
    [*]Kirskis_______25_______?_______1

    [*]14.3
    [*]Keiju83_______28_______HYS_______1
    [*]hille78_______32_______OYS_______2
    [*]miisupiisu_______20_______LKS_______1

    15.3
    [*]eksynyt_enkeli_______19_______Pkks_______1
    [*]desire_ _______23_______NKL_______1
    [*]Sisa78_______33_______NKL_______2
    [*]Vilunen_______24_______?_______1
    [*]Lilli88_______23_______?_______1
    [*]Jadeza_______28_______OYS_______1
    [*]Tunturihilla_______23_______LKS_______1

    16.3
    [*]jenzkuu_______22_______LKS_______2
    [*]Sipsunen_______30_______Jorvi_______2
    [*]Loretta_______31_______?_______2

    17.3
    [*]Punakaneli_______31_______?_______4

    18.3
    [*]Lina81_______30_______?_______1
    [*]pikkumökö_______26_______pkssk_______4

    19.3
    [*]Carla85_______25_______PS_______3

    20.3
    [*]Melinda_77_______34_______?_______2
    [*]Milla3_______23_______KYS_______2
    [*]5uvi_______22_______SEKS_______?
    [*]Different_______18_______PKKS_______1

    20.3
    [*]Sinisilmä91_______19_______LKS_______1

    22.3
    [*]Olive10_______27_______SatKs_______3

    23.3
    [*]Ilja_______32_______EKKS_______4

    24.3
    [*]Donna81_______30_______OYS_______2

    25.3
    [*]Epa_88_______23_______TYKS_______1
    [*]-Bambi-_______23_______JORVI_______1

    26.3
    [*]Mariaja_______25_______TYKS_______1_______Tyttöolo
    [*]Jansku-89_______22_______PHKS_______2
    [*]susanna85_______26_______VAS_______2

    28.3
    [*]Teollisuuskypärä_______32_______JORVI_______2


    29.3
    [*]Pähkinän äiti_______33_______KÄT/H_______2_______Poikaolo

    30.3
    [*]Syysmyrsky_______22_______SATKS_______1
    [*]Ninnuli82_______29_______JORVI_______2

    31.3
    [*]Moomin_______34_______KÄT_______3
    [*]Kekkuvekku_______23_______?_______?





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus





:hug:Suuren surun kohdanneet:hug:

  • Toiveena
  • Adora
  • Aracia
  • PIKKUVIIKINKI
  • Sintu74
  • Sati
  • Viivi76
  • Tessu84
  • Vaavimasu
  • Naive88



Aikaisemmat ketjut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1991289-maaliskuun-muruset-2012-a/sivu50.html

Helmi-/huhtikuuhun loikanneet:

Samirja
Linn
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mariaja! =)

huoh..vaivaa tämä oireettomuus.. =/ Ennen on aina ollut rinnat kunnolla arat alusta asti, nyt ei..Mies kävi hakemassa mulle sellasen digitaalisen testin, että saisin mielenrauhaa..näyttihän se heti (espanjaksi =)) raskaana 3+. =) Kunpa vaan kaikki olisi hyvin..

Ihmeen hyvin tämän reissun rasitukset on jaksanut, ei väsymyskään vaivaa,vaikka kävellään joka päivä tuntikausia. No,eilen olin ihan puhki,kun käveltiin neljä tuntia läheiselle vuorelle ja takaisin! Mutta puhki olivat muutkin ei-raskaana olijat. =)

Voi, kun pääsisikin ultraan! Millä viikoilla olette käyneet alkuraskauden ultrassa? Mitä tullut maksamaan? Kotiin palatessa mulla 6+2, silloin voisi jo kai mennä?!

moomin 5+2
 
sunni
Kiitooos Mariaja uudesta pinosta :)

Huuh.. eka työpvä pulkassa. Kyllä väsytti,kun jotenki taas onnistuin ressaamaan töistä,enkä nukkunut yöllä tuntia,kahta kauempaa.. ärrh:I


Voi jumpe tätä miun allergiaa,tuun hulluksi kun nokka on umpitukossa koko aika, ja limakalvot ärtyy nasolinista, verta vuotaa nokasta ja veriklimppejäki tulee nielusta :/
Ens vkolla vasta työterveyslekurille aika.
Onko täällä muita allergisia? Onko mitään lievitystä oireisiin,kun noita reseptillisiä allergiatabujakaan ei voi ottaa.

Entäs sitten ummetus raskaana ollessa...? Kellää heittää vinkkejä? Levolakista tullee vaan maha potkupalloks, pierettää, sattuu,mut tule ei mitään.
Pitäskö rusinoita tai luumuja popsia? Raakana vai keitettynä? onko välii?

Huuh... jospa sitä sit kävis lenkittämässä koirukset ja sit jalat kattoon nostaa hän kun väsyttää.

8+6
 
Moi!

Kiitos uudesta pinosta Mariaja!
Minulle voisi laittaa korjauksena, että neuvolan mukaan laskettu aika on 8.3.2012, toinen lapsi ja KYS.

Laretzki ihana ultrakuva!!!
Uskomattoman tarkka ja hienosti näkyy koko vauva <3

Täällä vain samaa, töitä ja väsynyttä kotia. Pikku Kakkosen ajan nukuin:whistle:
Ilmakin on viilennyt niin, että eka kertaa tekee mieli saunaan. Lämmönsäätelykykyni on mennyt jotenkin sekaisin, palelen hirmu herkästi.

Odottelen kutsua np-ultraan äitipolille, josko se kolahtaisi joskus postiluukkuun. Kiletäydyin tosiaan veriseulasta, olenko ainoa?

Kyselee Kellukka 7+5
 
Kellukka: Mullakin la 8.3 ja neuvolan laskujen mukaan olis menossa 8+4 ja äitipolin laskujen mukaan 8+3 viikot ja sulla 7+5, että mene nyt ja tiedä kuka laskee ja miten laskee ja mikä on se oikea. No mä meen nyt äitipolin laskujen mukaan kun sen mukaan edetään hoitosuunnitelmassakin.
Np-ultra on 11+2 ja sitten saan sen "umpeen ompelu" ajan =)

Mä en ole vielä päättänyt veriseulasta ihan varmaksi. Aika on kyllä varattuna, mutta kun en oo muistakaan siinä käynny niin jotenkin en tiedä onko se edes tarpeellista. Se on kuitenkin selvää, että jos esim. ultrassa jotkut graavit kehitysvammat huomataan niin keskeytys on 100% varmasti edessä. Meille ja voimavaroille riittää yksi erityistä hoitoa vaativa lapsi (vaikka eihän mikään takaa etteikö joku muu lapsista voisi vammautua vaikka kolarissa). Olis ollu niin kiva saada ton meidän neidin dna-vastaukset maailmalta ennenkun pitää päättää tuosta veriseulasta. Voi olla, että meillä kulkee joku "painovirhe" geeneissä joka sitten aiheuttaa jotakin tai sitten tuo tyttären sairaus on pelkkää sattumaa. Kromosomithan häneltä jo viime kesänä tutkittiin ja ne oli normaalit eli periaatteessa ei veriseulassakaan välttämättä hälyttäisi moinen geenivirhe. Aika on varattuna 11.8 joten onhan tässä nyt vielä aikaa jahkata =)

Olo on naatti. Nukun edelleen huonosti vaikka kuinka väsyttäis ja siitäpä on sitten kierre valmis. Nälkä on koko ajan ja paino nouseeeeee... no kerkeehän tuota sitten taas tiputtaa ja hyvin äkkiä vatsa pompsahtaa niin isoksi, ettei voi enään samanlaisia ähkyjä vedellä.

Sonsku 8+3
 
Kiitos uudesta pinosta Mariaja :)

täällä ehkä olot vähän helpottanut, ei oo enää sellasta jatkuvaa pahaa oloa yötä päivää. Tietty välillä ällöttää jotkut hajut mutta muuten jo parempaan päin :)

Maha on ihan uskomaton pallero ja kohtu taas kasvanu viime viikosta hirveesti, nyt se tuntuu tossa pari senttiä navan alapuolella :confused: Hirveetä vauhtia kasvaa! mahallaan en pysty nukkua sen takia kun tuntuu pahalta.. Ja kun toi esikoistyttö pomppii mun päällä niin pitää olla tosi varovainen kun sattuu heti hirveesti jos osuu mahaan.
otin kuvankin mahasta mutta en viitti tänne laittaa sitä :D

Ylihuomenna sitten ekaan neuvolaan.

8+2
 
Moikat!

Kiitos Mariaja uudesta pinosta :)

Ultra takana. Siellä sykki sydän :heart: oikein hyvin, 130/min. Kuulin sydänäänetkin. Viikot vaan meni uusiksi. Neuvolan mukaan nyt ois ollut 7+3 ja Brunon mukaan menkoista laskettuna 7+2 (LA 17.3) mutta koko vastasi 6+4 (LA 22.3). Alkio oli siis 7mm pitkä. Ovis plussa mulla oli vasta kp 16 eli ovis voinut olla vasta kp 17 tai jopa 18, joten sen mukaan koko olisi ollut vain n. 2vrk pienempi kuin varsinaiset viikot. No, joka tapauksessa Brunon mukaan ei ole syytä huoleen, kun aloin tietenkin heti huolehtimaan, että mikä on vikana : /

LA voi päivittää 22.3.2012, katsotaan sitten uudestaan mitä np-ultra sanoo.

Eikös jollakin muullakin täällä ollut alkoi ollut vähän pienempi ekassa ultrassa? Sunni? Vai muistanko ihan omiani?:confused:

Keskiviikkona olisi sitten neuvola. Katsotaan mitä siellä sanovat. Varmaan ainakin saan lähetteen veriseuloihin, luulisin.

Nyt voikin sitten alkaa odotella milloin kuuluvat sydän äänet. Dopleri odottaa laatikossa esikiisen ajoilta. Toivottavasti kuuluisivat ennen np-ultraa (30.8), niin ei tarttis reilua neljää viikkoa kärvistellä.

Sipsunen & SV 6+4 :heart: (vasta! inhottavaa oli tippua taaksepäin)
 
Viimeksi muokattu:
Tekstiä on taas ihan himona! :) Tänne ei erityisempiä kuulu, huomenna olis ollu neuvola mut jouduin töiden vuoksi siirtään sen keskiviikolle. Työt alko taas tänään ja tuossa nukuinkin melkee kahen tunnin päikkärit kun olin niin poikki : / Huomenna tulee tasan kuukausi kun en ole tupakoinut :)

Paino on varmasti noussu ehkä n.3kg, mut se on silkkaa lihomista.. Kun täytyy syödä usein ni en oo jaksanu välittää mitä suuhuni laitan ni nyt näkyy lihomisena :( Tuntuu ainakin ettei "vauvamaha" ole vielä kasvanut.
kn& katkismurunen 9+2
 
Sunniee: Hyvinkäälle päin olemme ajatelleet suunnata.

Onnea sydänäänet jo kuulleille:heart: :heart: Pitänee kaivaa esikoisen odotusajan neuvolakortti jostain ja katsoa milloin kuulin hänestä ekan kerran. Kuten jo mainitsin, niin dopleri polttelee kaapissa. Harmi, että saan odottaa vähän pidempään kun tipuin viikoissa 5vrk taaksepäin...
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Joo, siis mulla oli ekassa ultrassa MIELESTÄNI liian pieni se alkio, mutta tänä aamuna juttelin sen ultraajan kanssa, joka on kuulemma mestari työssään, niin hän sanoi että kyllä se vastasi kooltaan niitä viikkoja jotka silloin oli menossa, ja mielenrauha ultrani yksityisellä vastasi myöskin viikkoja, joten itse keksin kaiken, JA mittavirheitä noin pienen pienen alkion kohdalla on helppo tehdä. yksi milli kun on PALJON!
:)
 
Laretzki
"Mä pääsenkin avaamaan tän pinoon tekstit hyvillä uutisilla. Koettiin meinaa ylläri, kun neuvolassa lääkäri kysyi, että haluttaisiinko me että hän ultraa terkan puolella (oltiin työpäivän viimeset) kun ei näillä viikoilla sydänäänet kuulu niin hyvin kuin voisi. Äänetkin saatiin hetkeksi kuulumaan, mutta kyllä toi ultraus oli niin mahtava ylläri! (vaikkei siihen np:hen olekaan kuin viikko).

Meidän pikkuinen on täysin oikeassa paikassa ja vastaa täysin tämän hetkisiä viikkojan. Toinen oli niin mahdottoman pirteä, heilutteli käsiään ja liikkui niin paljon että lääkärinkin jo sitä kommentoi. Tervehtikö kenties vanhempiaan. :)



Nyt meinaa itkettii ihan pelkästi ilosta ja helpotuksesta!

Lare ja Spyro 10+2"


Tällänen viestin ehdin siis naputella tonne kirjotusvirhe ketjuun :D. Vieläkin on hieman epätodellinen olo siitä että oikeasti näki pikkuisen siellä.

Kellukka Mäkin hämmästelin, että miten selkeesti se näkyi ja eroittui, koska muutamia ultrakuvia nähneenä en ymmärtänyt niistä mitään. Mutta nätisti näkyi Spyro :).

Aika hurjaa muuten mitä kokoa ne kasvaa, jos Sipsusella koko ollut 7mm ja ei kuitenkaan ole kuin nelisen viikkoa eroa mun viikkoihin ja meidän Spyro oli nimittäin jo 3,5cm.
 
Moi kaikki!

Ihana kuva larezki <3 Meillä on ultra vasta 22.8. Neuvolakin on vasta 16.8 kun heillä oli niin täyttä.
Mutta ehkä tässä malttaa sinne saakka odotella.
Vaikka vauva olikin ylläri niin silti tässä on alkanut odottaa innolla. Pahoinvointi (yököttävä tunne) on etenki aamuisin tosi voimakas. Edellisen kans oksensin 9kk :x , toivottavasti ei tuu samaa. Näiden lasten väliin mahtuu yksi myöhäinen keskenmeno joten ihan täysillä en uskalla odottaa vaikka toivon todella että kaikki menee hyvin.
Rinnat tuntuu kasvaneen ja on tosi arat etenki iltaisin.
Ja väsymys on jotakin kaameaa... |O Tytär ihmetteleekin että miksi sä äiti oot niin poikki kokoajan. Vielä ei uskalla hänelle kertoa..
Jos sitten ultran jälkeen :)
Ja saa päivittää synnytyssairaalaksi Jorvi

Tsemppiä kaikille :)
 
Oi vitsi miten ihanaa Larezki! Kylmiä väreitä ja muutaman kyyneleen sai aikaan tuo uutinen täällä! <3

Mulla olis huomenna 9.30 varhaisulta, jänskättää kamalasti! Olen luvannut itselleni, että jos kaikki on hyvin, saan ostaa yhden vauvan vaatteen
Nyt on tullut jotenkin sellainen "ei siellä kuitenkaan mitään näy vielä tässä vaiheessa-fiilis" Meinasin aamulla jo perua koko jutun!

Mariaja & Päärynä 6+4
 
Hui ku on tullu kamalasti asiaa, en ole kerenny käydä ku viimeksi keskiviikkona :)
Perjantaina kävin ultrassa ja siellä pikkuinen toosi pikkuinen oleskeli ja sydän pamppas mahtavasti. Koko näytti siltä että vastais 7 viikkoista Eli vaihdettiin La 16.3

Jenni ja Niinpeeni 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hayley82 ja jendde
Heippa kaikki. Ihan hulluna ootte taas kirjotelleet.. Ikäviä uutisia oli taas, halaukset kaikille niitä saaneille :hug:

Laretzkilla oli ihana kuva.. kamalaa vauhtia vauvat kasvaa tässä alkuvaiheessa. Huomia eroja jo muutamien päivien välillä =)

Mä olen ollu koko viikon ja edellisenkin aivan raato. Leikin yh:ta kaikki päivät kun mies raataa raksalla ja olo on ollu ihan kamala. Töihin paluu oli hirveää tän pahoinvoinnin takia ja olen ollu jo välillä vähän epätoivoinen tän nuutuneen olon takia. Mitään ei jaksais tehdä ja kaikki tuntuu ihan ylivoimaiselta. Jalat painaa tonnin ja kädet yhtä paljon ja pelkkä bussille kävely ottaa voimille. Kävin sit toissapäivänä epätoivoissani ostamassa apteekista seaband-rannekkeet ja ne ihan totta toimii. En uskalla ottaa enää hetkekskään niitä pois. Töissä on kyllä vähän hankalaa, kun haluaisin pitää vauvahomman salassa mahdollisimman pitkään enkä muutenkaan ole vielä huudellu kellekään. Edes kummankaan vanhemmat ei tiedä. Mut suosittelen siis kokeilemaan, jos pahaolo alkaa tuntua ylivoimaiselta. Päivän käytön jälkeen oon jo pystyny syömäänkin, hurraa! Maksoi parikymppiä ja on kyllä ainakin nyt olleet joka sentin arvoiset. Mies pitää näitä ihan humpuukina ja niin mäkin pidin ennen, mutta taidan perua sanani.

Saatiin jo ajat np- ja rakenneultraankin. Np-ultra on jo 22.8 viikolla 11+4 (muistaakseni) ja rakenneultra oli sit joskus lokakuussa. Sit jos tuolla ultrassa kaikki on hyvin, niin kerrotaan sukulaisille ja muillekin tärkeille ihmisille. Nyt raskaudesta siis tietää vaan mun pari ystävää ja molempien siskot.

Mariajalle tsemppiä huomisaamuksi!


Nappi ja Taimi 8+3.
 
heippuli kaikille neideille:) kulta oli vähä pitemmin lomilla niin en ollu koneella oklenkaa.Hitto kone ei antanu lukee viimesiä sivuja vanhasta ketjusta:/ mutta tajusin että jotku oli kokenu menetyksiä taas:( kaikille pikkusen menettäneille voimia<3
Kellukka ja sonsku mulla kans LA 8.3 ja nyt vkoja 8+4 joten oiskohan kellukan lääkäris tullu joku laskuvirhe?:)
onnea laretzkille ihanista ultra "näkymistä":)

mimma & piskuinen 8+4<3
 
Ainiin, päivän positiiviset ajatukset muutoin niin negatiivisen mieheni suusta: todennäköisyys, että tämä raskaus onnistuu, on kuitenkin aina suurempi kuin että se epäonnistuisi <3
Näillä ajatuksilla sänkyyn metsästämään nukkumattia, joka varmasti on karkuteillä tämän jännityksen vuoksi.

Mariaja & Päärynä 6+4
 
Piti vähän vielä googlata ja paljon löytyi juuttuja alkioista jotka olleet varhaisultrassa vähän pienempiä kuin oletettu ja kirineet kokoa kiinni np- ultraan mennessä. Ehkä nyt voin uskoa lääkäriä :) Mulla on hyvä tunne itselläni, että kyllä se meidän SV siellä kasvaa ihan hienosti :heart: Syke ainakin oli vahva, näin sen heti kun kuva lävähti ruutuun.

Onnea Mariaja huomiseen ultraan!

Larezkia unohdin onnitella hyvistä ultranäkymistä. Ihana terkkari teillä kun ultrasi. Kuva on melkein samanlainen kuin meillä oli esikoisen np:sta yksi kuva :heart:
 
Ikä 31 ja 3 lasta entuudestaan; tämä 4 lapsukainen, saapi päivitellä alkuun; kiitoksia vaan paljon MARIAJALLE!
Voih kun ihana tuo kuva:heart:

Kohta ne ultrat lähestyy; niin kysyttekö kumpi on ? :)me ollaan jokaisessa kysytty ja kysytään edelleen, se on ollut ihanaa kun on saanut " hamstrata" valmiiksi vaatetta ja muuta hömppää ihan sillä tiedolla kumpi on :)
 
Kyllä me ainakin halutaan tietää kumpi on, tai siis minä ainakin haluan ja mies totesi, että jos minä tiedän, ei ole mahdollista, ettei hän tietäisi. Olen aika lörppö :saint:
Koska sen muuten saa tietää?

Täällä herätty ennen kuutta (menen töihinkin 17.15 :S), olisko jännitystä ilmassa?

Eilen tein sen viimeisen raskaustestin, ihan vaan varmuudeksi, että olen raskaana vielä varhaisultraan mennessä xD Tunnen itseni kovin idiootiksi.

Mariaja & Päärynä 6+5

Nappi1984 Kiva kuulla, että rannekkeet toimii! Oon kanssa itse pitänyt niitä humpuukina, mutta nyt kuullut niin paljon hyvää, että käsitys paranee :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat! Täällä ollaan ihan elämänsä voimissa ja se alkaakin nyt pikkuhiljaa huolestuttaa.. Pahaa oloa on enää harvoin, väsymys on väistynyt ja muutenkin tuntuu kuin ei olisi edes raskaana! NT ultra on 15.8 joten sinne saakka jännätään taas että päästään massuun kurkkaamaan. Otin ja tilasin kotiin oman doplerin että saan vauvan sydäntä kuunnella jahka pauke alkaa kuulumaan.. Sokerirasitukseen täytyy mennä 18.8 ja seuraavana päivänä onkin sitten lääkärineuvola. Aika paljon neuvolaa yhdelle viikolle.

Minä otin ja pengoin eilen esikoiselta jääneitä vaatteita ajatuksella, tarvitsenko äitiyspakkausta?! No en taida tarvita, kaikki tärkeimmät on tallessa ja ehjiä ja laatikossa on nykyään aika paljon meille turhaakin tavaraa. Kestovaippoja yms. ei koskaan tullut esikoiseltakaan käytettyä, enkä jaksa uskoa että käytettäisin nytkään..

Mutta nyt pikaisesti aamupalaa, koiran kanssa lääkäriin ja sit mustikkametsään!

Halauksia kaikille surun kohdanneille, olette ajatuksissani!:hug:

Tea ja Ihme 10+1:heart:
 

Yhteistyössä