Maaliskuun Muruset 2012 *Elokuussa*

TERVEHDYS KAIKILLE!
Täältä ilmottautuu mukaan pelokas odottaja. Olen 32 ja tämä olisi 4. lapsukainen, viikkoja on 6+4 ja l.a taitaa olla 23.3. sairaala on ekks.
Maaliskuussa oli TM, joka todettiin 6+3, kun alkoi tiputtelemaan verta :'(, nyt jotenkin olen pitänyt tuota päivää maagisena rajana :ashamed:

Pelottavan hyvä olo kokoajan, ei ölötä niin sitten yhtään! Tissit niin saatanan kipeet ja mahaa koskee melkolailla jatkuvasti, viimeyönäkin heräsin monesti siihen kipuun????
Ja voi miesparkaa, minusta on tullut hirviö! Eli hermot ei kestä mitään, ei siis mitään!
Nla on ensiviikolla 9.8.
 
Viimeksi muokattu:
Helou!

Ja kiitos uudesta pinosta Mariaja!!!

Täällä ollaan ihan kurat housussa huomisen neuvolan takia...
Koko ajan ajattelen että ei siellä mitään oo tai ei siellä oo eloa ja kuvittelen vaan... Mutta hei voiko tämän kuvitella?

Tämä otettu lauantaina iltapäivällä... Masu on melkolailla tollanen aamullakin.. Selvä pieni kumpu on..
Vähän tuntuu niinku alkais helpottaa huonot olot ja ehkä vähän väsykin..
Ja nyt se tuli minullekkin että en saanu yöllä nukuttua.. Pyörimistä ja hyörimistä...

Larella ihana ultrakuva! Täällä on aika huonot ultralaitteet,mutta ihana kuitenki että näkee jo heti ekalla kerralla asukkaan!

Laittakaas vaan niitä turvotuspalleroitanne tekin niin ihana kattella! masut on niiiiiin ihania =D

Nyt pitää taas alkaa puuron keittoon joten Oikein Hyvää Päivää Kaikille Ja Jaksuja!!!

Vaavimasu ja Nasu 9+0 tjtn
 
Kiitos mariajalle pinosta :)
Tervetuloa Ilja:)

Meitähän on täällä sitten monta jolla on huomenna neuvola :)
katselin esikoisen odotusajan neuvolakorttia ja mulla oli neuvolalekurilla käynti viikon päästä ekasta neuvolasta, oliskohan nytkin..ja siitä viikon päästä np-ultra. Ihanaa tää odotusaika:)

Täällä on kans maha kasvanut reippaasti ja hermo menee rintojen kans kun sattuu niin pirusti, suihkukin tuntuu olevan liikaa.

H&mörssäri 9+2
 
Laretzki
Tea En usko että sun tarvii olla huolissaan pahanolon ja väsymyksen väistymisestä, mulla on meinaa ihan sama homma. Tuntuu että välillä energiaa riittäisi jo ihan mahdottomasti. Neuvolassa eilen mainitsinkin asiasta että alkaa jo olemaan parempi olo, niin terkka sanoi (ja myös lääkäri) että viikkoja alkaa olemaan kasassa sen verran enemmän että olo alkaa helpottamaankin. Joten älä huoli, ainakaan ihan liikaa :)

ON. Alkaa tosiaan olemaan noi energiatasot ihan erilaisia tässä pikkuhiljaa. Välillä syödessä tulee oksetuskohtauksia (kuten eilen banaanin kanssa) mutta ne on pientä. Varsinaista pahoinvointia ei ihan hetkeen ole ollut. Aamuisin meinaisi väsyttää, mutta sitten kun pääsee ylös on olo kumman energinen.

Lare ja Spyro 10+3
 
Tervetuloa Ilja!

Mulle on nyt iskenyt niin tajuton väsymys, että ei mitään rajaa. En tiedä miten jaksan tämän päivän. Joko olen tulossa kipeäksi tai sitten SV alkaa ottaa multa energiaa omaan kasvuunsa. Tuntuu ettei jaksaisi edes puhua tai seistä.

Mulla kanssa banaanista tulee kamalan oksettava olo. Mansikkakeitto on nyt kova sana :)

Nyt se on raahauduttava puistoon ja koitettava selvitä. Varmaan muut katselee kun nuokun siellä milloin missäkin istumassa ja naama :x

Sipsunen & SV 6+5:heart:
 
huomenia :)

kylläpäs väsyttääää,huono olo on täälläkin väistynyt ja tilalla on vaan älytön väskä kokoajan :/
kahvia en oo juonu ku muutaman hassun kupin viimesen 2 viikon sisään joten sekin vähä ryydyttää kun tottunu aamulla juomaan ainakin 3 kuppia :D nyt ei vaan maistu..

ja hei tänään 2 viikkoa polttamatta ! JEE;hyvä minä :D

ja vielä ois kolme viikkoa ultraan,en kestä oottaaaaa.. onneks saa noita sydänääniä kuunnella ainaski :heart: vaikka eihän se enempää kerro vaavin voinnista kun et elossa on..

sunniee ja vilperi 9+0 POKSPOKS
 
Kiitos Mariaja uudesta pinosta!

Tervetuloa ilja mukaan! Toivottavasti tällä kertaa odotus menee hyvin. Minulla oli keväällä alkuraskauden km ja ensimmäiset 7 viikkoa tuli pelättyä aika paljon etenemistä.

Laretzki aivan ihana kuva!!! :heart:

Hienoa sunniee, että olet päässyt tupakasta eroon!

punakaneli meillä ei ole tarkoitus selvittää etukäteen, että kumpaa sukupuolta sieltä tulee. Toivottavasti sitä ei lääkärikään möläytä. Synnytyksessä sen sit näkee :)

ON Neuvolatäti soitti eilen ja mun ultra jouduttiin siirtämään viikolla eteenpäin. Harmittaa todella paljon :( Ensimmäinen neuvolakäynti on siis 9+1 ja ultra 10+1. Mitenkähän sitä jaksaa odottaa ensimmäistä ultraa vielä melkein kolme viikkoa! Meillä maksaa tuo yksityinen todella paljon, kun ei ole kilpailua täällä.

Pahoinvointi tuntuu pahenevan täällä päivä päivältä. Olenkin pitänyt huolta syömisestä, koska se helpottaa oloa. Kivasti on tullut senttejä (ja kiloja) jo tässä vaiheessa! Rannekkeita olen itsekin miettinyt, mutta yksinkertasesti en uskalla niitä töissä käyttää, koska en halua muiden tietävän tästä raskaudesta tässä vaiheessa. Jos ois talvi, niin rannekkeet vois piilottaa pitkähihaisen alle...

Kirskis ja Kaiku 7+5
 
Täällä yks huutelee puskista vielä olemassa olollaan, luen kyllä aktiivisesti, mutta kirjoittelen harvemmin (käytössä puhelin) :)

Omista oireistani sen verran, että helpottaa pikkuhiljaa. Pahin väsymys selätetty, päikkäreitä ei enään tarvita tosin edelleen yöunet 9 tuntia! :D Etovaa oloa on vielä toisinaan, ilmenee lähinnä hajuista. Kamalaa muuten kun mun kyydissä töihin kulkee yksi työkaveri jonka ominaistuoksua en normaalioloissa mitenkään reagoi, mutta nyt aamusella kun se nousee autoon niin alkaa meikäläisellä nieleskely! ja kun enhän mä nyt kehtaa sille sanoo että hei, voisitko vaihtaa pesuainetta!!!! Voi elämä :D
Mä en ole vielä ekassa ultrassa ollut, mutta ensi viikolla menen. Jännittää kovasti ja olen innoissani, mutta samalla harmittaa vähän kun ukko ei vieläkään innoissaan tästä jutusta ja mulla ei oikein ole ketään kenen kanssa jakaa tämä kun kukaan muu siis ei vielä tiedä.. :( Noh, ensi viikon jälkeen kerron vanhemmilleni ja sieltä saan kyllä sitten vöyhötysseuraa :)

Jaksamista kaikille! Ihania kuvia <3

T:Memssi ja Mini 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: jendde
Heippa :)
täältä ilmottauttuisi yksi pikkukakkosen odottaja. Sivusta olen seurannu jo pidempää mutta nyt rohkenin hypätä mukaan :) elikkä minullla tyttö 01/08 ja nyt uutta tulokasta ooteltas saapuvaksi 26.3. ikää itsellä tällä hetkellä 22. Synnytyssairaalana PHKS.

Jotenkin tuntuu että tämä raskaus pelottaa huomattavasti enemmän kuin esikoisesta. tietenki on ikää tullut lisää ja tietoa, mutta silti epävarma olo kaikesta.
Oireita on kuitenkin ollut : pahaa oloa, nippailuja alavatsassa sekä kauheaa väsymystä. Ensimmäinen neuvola vasta 18.8 millään ei malttaisi sinne asti odottaa :)

T. jansku ja maha-asukki 6+2
 
Huomenta,

täällä on ollu kiirettä, yllättäen joudumme näin kahden kuukauden asumisen jälkeen muuttamaan talostamme pois.. no minäpä suivaantuuneena hankin meille yhden, yhden päivän aikana saman kokoisen tilalle... en halua asua jos on tieto että myydään alta ja meille vauva tulossa.

loma kolkuttaa jo ovella ja vointi on ilmeisesti paranemassa =)
Onnea larezskille, ihana kuva!!

Mulla on edelleen kovat epäillyt raskauden normaaliudesta ja sen kulusta, ajattelen jatkuvasti kuinka siellä on taas tuulimuna jne.. ei pitäisi mutta pelottaa!!

jaksamisia kaikille
kengu 8+6
 
tervetuloa uusille :wave:

Voi kun täälläkin tää pahaolo helpottais- nyt taas tässä siihen malliin nieleskelen et kohta lentää ykä :( Menetin, taas vaihteeks, yks pvä mieheen hermoni ku se sit positiivisena ihmisenä meni sanoo et nyt ku tälle tielle lähdettiin ni saa nähdä loppuuko toi pahoinvointi ennen 9kk.. -tyyppi ite oli mahataudis pari päivää ja niin kuollu niin kuollu, mä koetan sentäs töitä tehdä täs samalla! Ärsyttävä!! Muutenki mulla palaa päivittäin siihen hermo, vaik ei ees nähdä vaan puhutaan vaan puhelimessa :D

sikiöseuloista oli jotain puhetta... mä oon vähä miettiny et mennään verikokeisiin vaan jos nt on epäilyttävä.. tosin en sit tiedä voinko olla kuitenkaan menemättä mut se ois nyt idea. mulla edellisen aikaan nimenomaan verikokeet oli ne jotka aiheutti hälytyksen ja voi luoja sitä venaamista ja stressaamista -en todellakaan haluis uusiks!!! Ja ku sit otettiin se istukkabiopsia ni yöks!!! ja sit lisää venaillaan ja stressataan mut sit onneks tuli puhtaan paperit. meil oli vissii 1/250 se hälytysosuus juttu.

sukupuoli varmaankin selvitellään -jos kerrotaan..noi on vähä nihkeitä kuulemma osa tuolla ollu..

pikkumökö + ?? 7+2
 
Aivan ihana ultra-kuva Laretzki ! :) Mahtava massu Vaavimasu , et kuvittele :)

Tervetuloa uudet ! :wave:

Ja suuret osanotot menetyksen kohdanneille, on se vaan niin pirun epäreilua toisinaan :(

Painosta : Miulle tuli esikon odotusaikana sellaset 26kg ! :D Mutt oon saanu about 22kg pois ja nyt ei oo painoo tullu vielä yhtään. Tällä kertaa haluun, ett paino pysyy aisoissa..

cherrrye ja muwu 8+2
 
Tervetuloa uusille :wave:

Tea En usko että on syytä huoleen! mullakin ekasta lapsesta oireet helpotti huomattavasti vko 10-11. Nyt mulla on rv 8+3 ja pahoinvointi ja väsymys helpottanut paaaaljon. Ei oikeestaan pahoinvointia enää ollenkaan. Välillä vaan tulee huono olo jos ei muista syödä mutta se nyt tulee muutenkin vaikka ei raskaana oliskaan. Eli mullakaan ei pahemmin oireita ole enää, mitä nyt välillä vähän laiskottaa (oon kyllä aika laiska ihan luonnostaan :D) ja tissit on kipeet sekä kipuja alavastassa. Siinä ne oireet.. Älä stressaa! :hug:

Sukupuoli meinaataan kysyä sitten ultrassa kun sen aika tulee. Mikäli siis siellä se näkyy. Esikoisesta näkyi sen verran, että mitään vehkeitä ei siellä näkynyt, eli sen puolesta veikattiin tyttöä. Ja tyttöhän sieltä tulikin.

Vaavimasu ihana maha! :)

ON: joku ihmeen itkupäivä tänään, itken kaikesta... :) Ja ihan ilman syytä. Vein tytön nukkumaan äsken niin aloin itkemään siitäkin kun toinen oli niin suloinen nukkuessaan. Ja itkin jonkun 10min sen jälkeen. Koko ajan itkettää :D

laitetaas nyt sitten tää omakin maha tänne, tämmönen palleroinen tullu tohon eteen :D Pari päivää sitten otettu kuva:



Semmonen :D Ja nyt täytyy lähtee siivomaan kun pikku neiti on unillaan ---->

8+3
 
Hihhei ja ultrakuulumisia: Päärynä on jo kokonaiset 5mm pitkä, hän on oikeassa paikassa ja sydänkin sykkii!
Viikot otti täälläkin takapakkia, 6+1 on siis nyt ja laskettu aika siirtyi 26.3.
Päivittelen omia ja muiden juttuja kun en ole enää näin täpinöissäni! :D
 
  • Tykkää
Reactions: jendde ja cherrrye
Mariaja, kiitos uudesta pinosta ja Onnittelut ultranäkymistä! :heart: Muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut!

Neuvolaan aikaa 2 päivää ja jännitys tiivistyy. Voi kunpa siellä ultrassa näkyisi jotain!

Imoen & Mantti 7+6
 
Ilja ja Jansku-89 tervetuloa mukaan ja onnistunutta odotusaikaa!

Mariaja ihanat ultrakuulumiset! :)

Ihanat masukuvat Jendde ja Vaavimasu, voishan tosta omastakin mahasta kuvaa laittaa, kyllä mulla ihan selvä pieni vauvamasu jo on! Aina se on yhtä ihana ja huvittavaa et tuli jo näin aikaisin, esikoista odottaessa tässä vaiheessa ei näkyny vielä mitään. :heart:

Sukupuolesta Kysytään rakenneultrassa, on se jotenki mukavampi laittaa kaikki valmiiksi ku tietää kumpi sieltä tulee.. :)

Sikiöseulonnat Osallistutaan, eli siis verikokeet otetaan + ultra. Jos jotain hälyttävää ilmenee, en kuitenkaan mene lapsivesipunktioon (tms) heti, vaan vasta kun keskenmenoriski on pienempi. Eli raskautta emme keskeytä, vaan lähinnä tarkoitus olisi se, että voisimme valmistautua esim. mahdolliseen down - lapseen.

syysmama + pikkunen rv 9+4 (mitä, jo 10 viikko!) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet!

Alan olemaan vähän jo selvinnyt tuosta "hypin lattiasta kattoon koko ajan"-fiiliksestä ja pystyn kirjoittamaan jotain normaalia :D

Väsymys alkaa täällä jo hellittää, noin niinkun epänormaali väsymys, mutta se väsymys, joka johtuu tuosta kuudelta heräämisestä, ei hellitä. Pitää vaan mennä ajoissa nukkumaan, joka toki on hankalaa kun tänäänkin pääsen töistä 0.30.

Ihana masu Jenddelläkin!

Turvotus täällä jo laskee, ja olen aika varma, että oikea masu näkyy sitten joskus 5 kuulla niinkuin anoppi ennusti. Ekasta vissiin aika myöhään tulee näkyviin?

Musta tuntuu, että anoppi on siinäkin oikeessa kun sanoi vauvan syntyvän huhtikuussa. Ekaks laskettu aika oli 22.3 joka on sama kuin mun miehen laskettu aika kuulemma oli. Ja nyt jo menee myöhemmäks ja mun mies on syntynyt 4.4. Valmistaudun siis siihen :D

Voisko joku kertoo tyhmälle, koska np-ulta noin oikeesti käytännön elämässä teillä on ollut? Kirskis puhui ultrasta 10+1, mutta onko se tää maaginen np-versio?

Täällä seuraava jännistyksen aihe on sitten ensi maanantai 8.8, eli eka neuvola \o/ Tai eipä toi nyt _niin_ paljon jäsnkätä kuin tämän aamuinen.

Mariaja & Päärynä 6+1 (äh, nyt ymmärrän miltä se tuntuu kun joutuu menemään taaksepäin :D)
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Mariaja Np-ultra on vähän kunnasta riippuen 10+0-13+6 viikoilla. Ainakin niin noissa opuksissa lukee, joita neuvolasta saatiin. Meillä on 11+3 täynnä kun on ultra ens tiistaina
 
Kiitos tsempeistä, miten niin olen hiukan hermoraunio!:whistle:

Ihania vauvamassuja jo toisilla! Minusta tuntuu ettei vatsaa näy vielä yhtään ja turvotuskin tuntuu laskevan! Paino on niin ikään pudonnut kilon verran..:confused:

Esikoisen NT ultra oli 11+6 viikoilla ja nyt on tasan 12 viikolla. Meillä on ohjeistus että 11-13 viikolla tehdään. Rakenneultrassa toivottavasti sitten kysytään kumpaako odottaa, siskoillani on molemmilla 2 poikaa ja minulla esikoinen on poika, joten ei liene suuri yllätys KUN tämäkin kuitenkin on poika.. :D Johan tuota yksi tyttökin joukkoon mahtuisi, mutta tuskin..

Tea ja Ihme 10+1
 
Laretzki
Tea Mä itse asiassa luin noista vihkosista hassun jutun, että ensimmäisen pojan jälkeen on todennäköisempaa saada toinen poika, vaikka periaatteessa se edelleen pitäisi olla 50-50(tai kuten kaikista syntyneistä katottuna 51,2-48,8%) eikä osata sanoa miten suuri se todennäköisyys on ja miksi.
 
heipä hei.

voisin itseni ilmoittaa myös ketjuun. eli laskettu aika olisi meillä 12.3 ja paikkana tays.mikäli kaikki menee hyvin. oireita tähän mennessä kuvottava olo ja aikamoinen nipistely vatsassa ja pieni muotoinen jomotus ala vatsassa, josta oma päätelmä että onko kaikki hyvin??? neuvolaan pääsemme 10.8 ja ultra meni loppukuulle. toivotta vasti tämä vatsan jomottelu paljastuu siellä "normaaliksi". esikoisesta ei minkäänlaisia maha polttoja se oli vain silkkaa oksentelua vk6 loppuun asti ja aivan yliluonnollista haju herkkyyttä. nyt ei oksentelua, kuvottavaa oloa, mutta ei sitäkään 7 viikon jälkeen, mahasta nyt nippailee. nyt siis uskaltanut jo palata kuntosalille hissukseen jotain pientä tekemään. kesken menoja ei ole historiassa

aikanaan ultrassa halutaan tietää sukupuoli. olisi haluttu tietää esikoisestakin, mutta sepä ei paljastanut.piti jalat tiukasti yhdessä koko ultran ajan.

kyllä vähän jännittää mitä tästä oikeen tulee kun tuntemukset aivan erilaisia kuin esikoisesta tähän mennessä.
 
Moro taas

Täälä oottelen huomista ihan hermona.. Ei paljo muuta pyöri mielessä..

Ihana massu jenddelläkin!!!

mesisa
onko sinulla esikoinen tyttö?

Mites muuten kaikilla jotka on aiemmin kysyneet sukupuolesta niin onko pitänyt arvausket paikkansa ja onko kaikilla "piilotelleilla" ollut tyttö?
Tutuille olen sanonu että jos on piilotellu niin on tyttö =D Yleensähän pojat retkottaa jo sielä mahassa niin haarat levällään että hirveesti ei jää arvailujen varaan =D
Me ei ekasta kysytty,mutta loppuraskauden tarkastuksessa ultraaja kysyi että halutaanko tietää sukupuoli, eli ilmeisesti olis näkyny selvästi =D
Tokasta haluttiinki sitte tietää ja samoin kolmannesta.
Kolmannesta jo naurahdin kun sanoivat että poika =D
Edelleen aijotaan kysyä kumpi siellä mahtaa olla. Vaikea vain kolmen pojan jälkeen uskoa että vois tyttö tulla,mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Nyt taas keksiä jotai tekemistä...

Vaavimasu ja Nasu 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun

Yhteistyössä