.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

~HEINÄKUUN HELLEMASUT MARRASKUUSSA~






Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / tyttö- vai poikaolo



28.6.
RääkkyväRöttelö / 25v / kolmas / KYS

30.6
Lavelyn / 25v / toinen / TYKS

1.7
Jenhy / 25v / kolmas / SeKS
U2 / 33v / kuudes / TYKS
SuperMario / 34v / kolmas / NKL
Morning Butterfly / 27v / ensimmäinen / TYKS / poikaolo
Silly / 31v / toinen / JS
Vilhelmiina78 / 33v / ensimmäinen / OYS

2.7
Keskeneräinen / 38 v/ kolmas / MKS / tyttöolo
Haltia / 27v / toinen / Kät / tyttöolo
Vagabond / 30v / esikoinen / EKKS

3.7
Cristall / 22v / toinen / ?
Maanu / 30v / ensimmäinen / LS
Brita / 31v / ensimmäinen / VKS
Nipsuli91 / 20v / toinen / MHSO

4.7
Zophisticated / 31v / kuudes /SatKS
Nandel / 32v / kolmas / JS

5.7
Lily08 / 24v / toinen / OYS
Puppa / 28v / toinen / OYS
-Daniella / 23v / kolmas / TYKS
Tipetsu / 27v / ensimmäinen / KYS
Manda86 / 25v / ensimmäinen / NKL/Kät
Tiuh / 22v / ensimmäinen / KOKS

6.7
huisp / 39v / kolmas / TYKS
Mayu / 23v / ensimmäinen / PKKS
LA2012 / 28v / toinen / K-HKS
Merywind / 21v / ensimmäinen / ?
Si88 / 23v / kolmas / SeKS
älli79 / 32v / toinen / TAYS / tyttöolo

7.7
Tilke / 31v / toinen / NKL
sulpskak / 38v / neljäs / TAYS /
Helteinen Masu / 35V / toinen / TAYS / tyttöolo

8.7
Moonriver / 34v / ensimmäinen / PHKS
danuli79 / 32v / toinen / NKL
Caratia / ? / toinen / Kät
Hippuliina / 27v / neljäs / TYKS

9.7
mamma84 / 27v / viides / SeKS
Hannahi / 22v / ensimmäinen / LS
PikkuEmma / 35v / neljäs /TAYS

10.7
masuylläri / 24v / toinen / kotona / tyttöolo

11.7
PieniTytönTylleröinen / 26v / kolmas / TAYS
celinee / 29v / ensimmäinen / Kät
Vinke / 34v / ensimmäinen / OYS

12.7
JA82 / 29v / neljäs / LS

13.7
kolmannen haaveilija / 29v / kolmas / HYS
Alisa77 / 34v / toinen / ?

14.7
Hiiha / 25v / ensimmäinen / TAYS

15.7
KaikkeaSitäKuulee! / 28v / kolmas / KYS
Mirkelo / 22v / toinen / TAYS
Riikka90 / 21v / toinen / MKS
hNNa / 30 / toinen / kät tai NKL
Kuurupiilo / 23 / esikoinen / TYKS
sopaka / 24v / esikoinen / EKKS

16.7
Johanna26 / 26v / ensimmäinen / EKKS
Mirella_36/ 36v / kolmas / VKS / tyttöolo

17.7
Klaava K / 34v / kolmas / KÄT
jaana25 / 29v /neljäs ja viides / KYS

18.7
Neljäs? / 32v / neljäs / SatKS
äiti25 / 29v / neljäs / KYS

19.7
Kuume / 29v / toinen / TAYS

20.7
mami2010 / 25v / toinen /OYS
Tiitulainen / 22v / toinen / KYS
ninnax /31v / neljäs / KOKS
Kaarnikka / 24 v / ensimmäinen / ?

21.7
Kattiina / 26v / toinen / MKS
Tuttava1985 / 26v / ensimmäinen / K-SKS
aramsamsaa / 33v / kolmas /SatKS

22.7
Kati82 / 29v / kolmas / NKL
Astral / 30v / neljäs / ?

23.7
Omena 85 / 26v / esikoinen / MKS

24.7
neito / 27v / toinen / ? / poikaolo

25.7
onona / 29v / neljäs / JS
Sötnos / ? / toinen / NKL
katza78 / kolmas / HYS

26.7

27.7

28.7
penni3 / 28v / ensimmäinen / TYKS

29.7
Bobble / 31v / kolmas / KOKS

30.7
Siiseli84 / 27v / neljäs / HYS

31.7
Minnuska78 / 33v / kolmas / SeKS


Eräpäivää ei vielä tiedossa

Hellas / ? / ? / ?
rontti1 / 28v / toinen / ?
Ullis / 29v / toinen / KOKS


:hug:

Moonchaser





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Muutokset punaisella boldattuna, kiitos!:)

Listaa päivittää Brita
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultraan aiotaan mekin suunnata. Esikoiselta ei edes ajateltu varhaisultrassa käyntiä mutta keskenmenon jälkeen haluan tällä kertaa nähdä että kaikki on kunnossa. En millään voisi odottaa sinne n. 12. viikolle ultrausta.
 
Ois kyllä ihanaa päästä tähän pinoon, mutta...

Olen tehny kyllä testiä taas tänään. Aamulla Pregchekillä, ei edes haamua...

Nyt iltapäivällä sitten Predictorin varhaisella testillä, joka näyttää tuloksen jopa 4 pv ennen odotettujen kuukautisten alkamista. Mulla tänään siis kp 27/29, eikä myöskään Predictorin testiin mitään tulosta...

Suurta ihmetystä kuitenkin aiheuttaa jo tiistaiaamusta alkaneet "menkkakivut", mutta minkäänlaista vuotoa (ei edes tiputtelua) ei kuitenkaan ole.
Yleensä mulla menkat alkanu parin päivän päästä siitä ku menkkakivut on ilmaantunu.

Toisaalta pidän vielä toivoa yllä, mutta ku testeihin ei ilmaannu edes haamua...

Sintu74 pp10 ja dpo13
 
U2
Heippa kaikille, saanen liittyä joukkoon? Ja onnea meille plussanneille :) Sintulle tsemit!
Täällä siis plussattu ja tiedoiksi voi laittaa U2/33v/kuudes/TYKS
Ai niin LA olis kaiketi 1.7. 2012. Onnistuinkohan?
 
Hei mulla voi päivittää iäksi 22 v.Synnytys sairaala on viellä vähän auki, joko kättäri tai naistenklinikka, ekalla neuvolakäynnillähän se täytyy jo päättää. Esikoinen syntyi kättärillä hmm...
Ensimmäisen neuvolan sainkin jo varattua ja se olis nyt viikolla 8 sitten.. En taas muista ollenkaan esikoisesta että millonhan ne sydän äänet mahtoivat kuulua, oliskohan ollut juuri suunnilleen noilla viikoilla.. Olispa ihana päästä jo tuollon ne kuulemaan mutta luulen että tuolla ekalla käynnillä ei niitä varmaan kuunnella...
 
Mulla ei edes yritetty kuunnella sydänääniä ennen viikoa 15. Toisaalta mulla oli neuvola viikoilla 8 ja sitten 15, että eipä siinä kauheasti vaihtoehtoja ollut :D Kuinka aikaisin ne voi kuulua, tietääkö joku?

Tervetuloa U2!

Juu, en minäkään enää halua venailla lamauttavassa epätietoisuudessa sinne viikolle 13 asti! Pitää varmaan jo ensi viikolla soittaa aika lääkäriin; mä opiskelen tällä hetkellä vielä (toivottavasti) viimeistä vuotta ja pääsen sen takia YTHS:lle ultraan. Siellä vaan on yleensä noin kuukauden jono gynelle, niin pitää olla ajoissa, jos mielii mennä.
 
U2: Onnittelut plussasta :heart: Lisäsin sinut listalle :)

Sydänääniä ei kuunnella ensimmäisessä neuvolassa. Muistaakseni rv12-> pitäisi kuulua kotidopplerilla (neuvolan laitteella ehkä aikaisemmin?), mutta se vaihtelee paljon kohdun asennon yms mukaan. Itse kuulin viimeksi rv 10 lähtien :heart:
 
Viime raskaudessa kun soitin heti alussa neuvola-aikaa, neuvolan täti sanoi että koska olen toista odottamassa, hän varaisi minulle ajan vasta 10. raskausviikolle. Hän silloin sanoi myös että sitten todennäköisesti kuulisimme jo sydänäänet. Niitähän sitä usein neuvolaan mennään kuuntelemaan. Eli noilla main varmaan ne äänet saadaan neuvolassa kuulumaan. Joissain neuvoloissa on vielä lisäksi ultrausmahdollisuus. Täällä ei koko kunnassa olen yhden yhtäkään ultrauslaitetta!
 
Tervetuloa kaikille plussanneille minunki puolestani!!! :heart:

Hianua työtä Moonchaser!!! Kiitos uudesta pinosta!

Sintu74: Tuolla predictorilla sais mun mielestä heittää vesilintua! =) Totta varmasti se, että turhia plussia/haamuja ei anna, mutta kyllä se niin pitkän sitkiää on, jos sillä yrittää kunnon viivaa saada! Aijaa.com - kp 30/27 - 8942754.jpg tos kuva mun testistä, minkä sain predictorin varhaisella vasta kp30/27. Kaapista ku löyty yks cb:n digitaalinen, tein sen muutama päivä ton ed. jälkeen, niin siihen ilmesty 'raskaana' teksti jo ennekö kerkesin pöntööltä nousta! :LOL:

Varhaisultrasta
, muistan parivuotta sitten vannoneeni, että jos vielä joskus raskaana, niin en enää ikinä mene!!! Sieltä oon mä saanu vaan mielipahaa! :'(

Mulle saa päivitellä iäksi 25v, ja sairaala SeKS
 
huomenta!

mulle voi päivittää Huisp /39 /kolmas / tyks
odotan myös varhaisultraa viikolla 7 käyny edellistenkin kanssa. silloin vasta uskoin oikeesti että mahassa oli elämää.

huisp & ylläri 4+1
 
Mäkin luulen, että vasta toi varhaisultra konkretisoi tän raskauden. Eka raskaus mulla oli aika oireeton; alussa oli tissikipua ja masunnippailua, mutta en esimerkiksi oksentanut kertaakaan. Vähän vaan ällötti iltaisin. No nyt mulla ei ole edes tota tissikipua, niin on vähän ollakko vai eikö olla- olo :)

Tein tänään vielä yhden apteekin oman, ja nyt vasta alkaa mulla viivat olla saman vahvuiset. Sattaa olla, että kaupasta lähtee vielä muutama testi mielenrauhan vuoksi mukaan kotiin :D
 
Zophisticated: Onnittelut plussasta :heart: Lisäsin sinut listaan :)

Kärsin ihan hirveistä alaselkäkivuista ja oikeanpuolen munasarja jomotuksesta nyt :| Vähän huolestuttaa, kun tätä jomotusta tunsin aikaisemmin oviksen ja menkkojen välissä (paitsi tässä kierrossa) ja oletin sen johtuvan keltarauhasen heikosta toiminnasta. Toivottavasti se nyt ei olisi sitä.

Moon 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet minunkin puolestani! Ja onnittelut plussasta! :flower:

Ja kiitokset Moonchaserille hienosta pinosta. :) Minulle voi päivittää iäksi 24 v. ja OYS toimii synnärinä.

Varhaisultraan meinasin minäkin mennä tällä kertaa ja ajattelin mennä sinne rv 7-8. Ensi viikolla pitäis varailla. Esikoisen aikaan en tuntenut sille tarvetta, mutta nyt jostain syystä tuntuu tarpeelliselta. Jotenkin stressaa tämä raskaus paljon enemmän. En tiedä miksi.

Lily 4+2
 
Sintu74: Tuolla predictorilla sais mun mielestä heittää vesilintua! =) Totta varmasti se, että turhia plussia/haamuja ei anna, mutta kyllä se niin pitkän sitkiää on, jos sillä yrittää kunnon viivaa saada! Aijaa.com - kp 30/27 - 8942754.jpg tos kuva mun testistä, minkä sain predictorin varhaisella vasta kp30/27. Kaapista ku löyty yks cb:n digitaalinen, tein sen muutama päivä ton ed. jälkeen, niin siihen ilmesty 'raskaana' teksti jo ennekö kerkesin pöntööltä nousta! :LOL:
Mie oon nyt luovuttanu tuon testaamisen kanssa.
Tänään sain Pregcheckiin vain testiviivan paikan näkösälle... tuota ei ole tullut aikaisempiin testeihin, joten onko se merkkinä mistään?

Taidan tehdä seuraavan testin vasta 3.11, niinku sieltä Väestöliitosta ohjeistettiin alunperinkin... silloin digitestin pitäisi näyttää jo varmaa plussaa jos olen raskaana.
Tuolloin 3.11 olisi menossa siis pp16.

Nyt vaan odottelen saapuuko täti huomenna kylään vai ei...
 
Viimeksi muokattu:
Zophisticated on se varmaan juhlaa kun on "vaan" tunnin matka sairaalaan!!
mulla on vähintään kahden tunnin matka edessä!! onneksi olis tällä kertaa matka kesällä niin just pitäis päästä kahdessa talvella kestäis vielä pidempää!!!

Nyt on sitten tulevalle mummulle (ja ukille) ilmoitettu kolmosen tulosta, tai oikeammin se kysy että onko tulossa. kuulemma oon niin ärtyisä! että kai sen voi oireeksi sanoa.

husp& ja vähemmän ylläri edelleenki 4+1
 
Mahtuuko yksi masuilija lisää..:)

Ekana onnittelut kaikille plussista! :flower:


Mulla voi laitella listaan Tipetsu, 27v, esikoinen, KYS


Täällä siis testattiin vahva luomu-ylläri plussa! :) Taustalla lapsettomuutta yli 8 vuotta. Viime kesänä tärppii toisesta clomi-kuurista,kesken. Toinen tärppi neljännestä kuurista,sekin kesken.
Sitten taukoo ja tutkimuksia ja eka IVF oli syyskuussa,joka epäonnistui täysin.

Oltiin sitten miehen kanssa kylpylässä rentoutumassa lokakuun alussa ja kas kummaa,siitä lomasta tuli tämä pieni ihme! :heart:

Oireitakin bongasin tosi varhain.. Tiistaina kuitenkin tuli limavuotoa jossa verta,luulin että menkat alkaa. Eipä sitten näkyny muuta. Eilen tuli taas tuo sama verensekainen limavuoto.. Luulin taas että menkat,mutta kun ei siteeseen tullut moneen tuntiin mitään,päätin huvikseni testat. Ihmetys oli todella suuri kun kaksi tulipunaista viivaa oli testissä lähes samantien. Itkin ja tärisin.

Tänään sitten tuntunut alaselkä jotenkin jäykältä ja vasenta munasarjaa nippailee.. Maanantaina soittelen lapsettomuuspolille sairaalaan ja kysyn otanko luget tukemaan. Samalla sitten varmaan saan varata sinne ekan ultran,koska tärppi tuli ikäänkuin hoitotauolla.


Onnea kaikille odotukseen! :)


-Tipetsu ja Ykä rv 4+2
 
Huisp: Auch...... Tossa mittakaavassa täältä on "lyhyt" matka ;) Talviaikaan menee tunti ja vartti, toivottavasti heinäkuussa pääsee hieman nopeammin... Edellinen (poika 1/11) ilmoitti syntymästään illalla kahdeksan jälkeen, sairaalassa ehdittiin olla ruhtinaalliset 45 min o_O
....taisi noi huonosti auratut tiet ja auton tärinä hieman nopeuttaa toimintaa ;)

Muille kiitoksia onnitteluista, toivotaan että plussa pysyy matkassa mukana =)
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussauksen johdosta!

Musta on tullu hirveä hormoonihirmu jo näin alkuraskaudesta. Koko ajan tiuskin ja huomauttelen miehelle pienimmästäkin jutusta. Ei oo helppoa hällä. Sais jotenki pidettyä kielensä kurissa.. Onneksi hän tietää mistä se johtuu ja yrittää parhaansa mukaan ymmärtää.
Lisäksi vaivaa ihan järjetön turvotus. Tosin osaltaan turvonneeseen mahaan on vaikutusta myös kaikilla niillä tänään syömilläni herkuilla. :p

puppa 4+2
 
Tervetuloa Zophisticated ja Tipetsu ja onnittelut plussista! :)

Täälläkin turvottaa! Ja itkettää. Oltiin tänään miehen kanssa leffassa kattomassa sitä Tartunta-elokuvaa ja hieman ehkä hävetti suht täydessä teatterissa ainoona niiskutella...Onneksi siinä ei ollut kauhean montaa kohtaa, mikä olis saanut kyyneleet esiin. Mitä nyt kuolevia ihmisiä...Muuten oli kyllä ihan katsottava leffa!

Tuntuuko teistä muistakin, että aika menee hirvittävän hitaasti?! Haluaisin enemmän viikkoja ja niiden tuomaa varmuutta :)

Lavelyn 4+5
 
U2
Oi miten ihanaa, siis etten ole ainoa itkuttaja-tiuskija! Vaikkei se niin ihanaa olekaan :)
Turvottaa ja välillä on laatotus todella lähellä, eniten heti syömisen jälkeen.

Varhaisultraan haluaisin, mietinnässä vielä. Mies ajattelee, että jaksettais sinne 12-13 vkolle asti odottaa....
Zophisticadet, saanko uteliaana kysyä onko sulla kaksosia tai kolmosia?

Ja vielä tosta matkasta, onneksi ei 25 min kauempana ole sairaala. Nelonen kun syntyi 45:ssä min. Ehdimme ampparilla juuri perille, minuutti sairaalassa ja poika karjaisi..

U2 & 5+0
 
Kiitos Moonchaser hienosta pinosta!

Voihan ihana kellonsiirto.. Täällä siis kukuttu jo ennen kukonlaulua!!! On jo ihan urakalla saanut viihdyttää poikaa ja kello on vasta vähän yli seitsemän! No ei haitannu nousta, kun selkä on niin kipeä..

Onko teillä muilla ollu lantio kipeenä? Mä muistan, että esikoisen odotuksen aikana alussa oli myös, mutta ei näin kipeä. Voiko tää johtua vaan raskaudesta? Yritän venytellä ja jumpata, mutta ei vaan auta. Toivottavasti menis nopeesti ohi, jos tää tällaista on, niin tuleepa ihana raskausaika. Viimeksi olin niin hyväkuntoinen loppuun saakka.

Täällä taas aamulla testattu ja kyllä se viiva vaan vahvistuu.. Tunnustaudun myös tiuskijaksi. Mutta eipä noita oireita muuten olekaan. Aika ajoin huolestuttaa.

Lähdetään reissuun ja nettipimentoon viikoksi, joten musta ei hetkeen kuulu mitään. Ihanaa ensi viikkoa kaikille.. Sitten tänne on varmaan tullu jo paljonkin uusia heinämasun kasvattelijoita!
 
Moikka! Täällä ilmoittautuu yksi plussannut. Laskettu aika olisi kesäkuun lopussa, mutta koska kesäkuisten porukka on jo niin pitkällä, voisin tulla tänne juttelemaan vähän samoilla viikoilla oleilevien kanssa. Tänään siis rv 5+0 näillä näkymin. Taustalla epäs. kierto, joten vaikea ennustaa oikeaa laskettua aikaa.

Oireet ovat vielä hyvin vähänlaiset. Satunnainen kuvotus eilen, lämmöt ylhäällä. Väsymys iltaisin, siinäpä ne. Rinnat olivat aremmat aiemmin, pariin päivään ei ole tuntunut mitään. Ei tuntunut kyllä viime kerrallakaan kun olin raskaana. Paineen tunnettta ja juilintaa ajoittain, johtuu kohdun kasvusta varmaankin.

Tilke: Samoissa mennään. Eli meiän neiti ei ilmeisesti siirtynyt talviaikaan, vaan päätti heräillä jo 4:00 uutta aikaa, sitten 5:00 uutta aikaa piti jo nousta. Huoh :D Ehkä tämä tasoittuu tästä.

Tänään pitäisi mennä appivanhemmille sukulounaalle. Saas nähdä tarjotaanko siellä viiniä ja jos tarjotaan niin miten kieltoon suhtaudutaan :D TUnnetusti maistan varsinkin italialaisia punaviinejä mielelläni!
 

Yhteistyössä