.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Onnea muillekkin plussanneille :)

Tähän foorumiin jää kyllä selvästi heti koukkuun!

Harrastuksista, olen juuri samaa pohtinut, koska mulla on paljon urheiluharrastuksia, joista rakkaimpana tällä hetkellä koirien kanssa treenaan agilityä. Siinähän tulee paljon kaikenlaista, nopeita suunnanmuutoksia ja syke nousee jne. Saas nähdä miten sen kanssa käy, jos nyt kaikki muuten menee hyvin. Vähän ehkä tyhmää vielä miettiä tämmöistä, mutta juuri tulin treeneistä niin asia pyörii mielessä :). Toivottavasti kuitenkin mahdollisimman pitkään pystyy harrastamaan! Bodycombatin ja kuntonyrkkeilyn ajattelin kuitenkin heti jättää ;)
 
Viimeksi muokattu:
Alkuraskauden ultra varattu! Se on 21.11 ja viikkoja on sillon kasassa 7+4. Varatessa sanoin että haluan varata ajan sillä tavalla että aika varmasti kuuluis äänet niin sanoivat että 7+ viikolle kannattaa varata. Olis vielä piitkä aika ennen ku saa varmistuksen että kaikki on alkanut hyvin.

puppa 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tännehän on tullut paljon uusia. :) Tervetuloa teille kaikille ja onnea plussista! :flower:

Tipetsu: Toivottavasti vuoto on harmitonta, niin kuin se monella on. Tsemppiä!

Tuolla yhdellä neuvolan sivustolla sanotaan, että sydämen sykkeen pitäisi näkyä ultrassa n. 6+2, joten minäkin ajattelin varailla sitä ultraa 7+ viikolle. Tänään pitäisi soitella sitä aikaa. :)

Liikunnasta raskauden aikana vain sanotaan, että saa harrastaa ihan normaalisti kunhan ne ei ole lajeja jotka sisältävät iskuja, putoamisvaaran tai nopeita suunnanvaihdoksia (esim. pallopelit). Eli itsekin aion harrastaa esim. zumbaa niin pitkään kuin mahdollista. Varon vaan tosiaan äkkinäisiä liikkeitä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Lily 4+5
 
Hei kaikille! Saisinko liittyä seuraanne? Plussasin yllätysplussan viimeviikonloppuna, kun oltiin menty tjot-menetelmällä ja luulin etten ovuloi kun jonkun verran imetän vielä esikoista, mutta niin se vaan plussa pärähti! :) Kierrot mulla on vielä sekasin, mut jos nyt laittas että danuli79/32/toinen/LA 8.7/naistenklinikka.LA:ta voinee muuttaa jos neuvolassa muuttuu, luulen että muuttavat 28 kierron mukaan, itse laskin 31 kierron mukaan.

Jotenkin vaan pelottaa ettei siellä mitään ole, kun oireita on niin vähän, tuskin ollenkaan. Esikoisesta oli paljon enemmän oireita. Ennen plussaa oli pari päivää menkkajuilintaa ja nippaili toiseen munikseen. Joku päivä oli hetken raudan makua suussa. Vähän etoo välillä. Plussan jälkeen ei oikeestaan ole mitään oireita, ehkä välillä hiukan etoo, ja iltasin paleltaa ja väsyttää, mutta ei muuta. Pelkään niin tuulimunaa tai kohdunulkosta. Varhaisultra-aikaa aattelin tänään soitella, pakko mennä tsekkaa onko siellä ees ketään ;)

Täytyy lähtee pojan kanssa puistoon. Palaillaan! Niin ja tipetsu toivotaan että ois harmitonta tuo tiputtelu!
 
Huomenia vaan!

Täällä saikku. Töissä taas nostelessa kipeyty selkä. Sitten pikku tuhrut paprussa. Paniikkissa soitin työterveyteen ja nyt sit 3 pv saikkua. Tänään kai polilta soittelevat. Voihan rähmä. Aamulla oksettava olo jne. että kaipa tässä vielä raskaana ollaan,ainakin pregchekin mukaan. Testiviiva kontrolliviivaa tummempi nyt :)
En kyllä tiedä miten kestän tän alun kasassa..Tai varsinkaan jos kesken menee...
Mutta ei se mene,nyt mä luotan pikku-Ykään :)

Nyt huilimaan!
 
Tipetsu mun oli ihan pakko änkeä tänne onnittelemaan sua :heart: Jos siis vielä muistat, kun kirjoiteltiin joskus tuolla kuumeilupuolella Keskenmenon jälkeen kuumeilevissa yhtä aikaa. Oon muutaman kerran miettinytkin, että mitäköhän sulle kuuluu. Mutta täällä olikin ihania uutisia! Kehotan kyllä alottamaan ne luget, jos vaan saat sen reseptin! Mulla siis myös se tilanne tällä hetkellä, että raskaana ollaan ja itse uskon, että osaksi lugejen ansiosta pidemällä, kuin koskaan ennen. Mulla progesteroni arvo oli ihan ok, mutta kerjäsin gyneltä silti luget. Niitä oon käyttänyt nyt alusta asti ja ens lauantaihin asti (rv 10+0) jatkuu.

Onnea vielä ihan mielettömästi ja kaikki mahdolliset tarrasukat, porkakoneet ja teipit matkaan mukaan!! Hyvältä ainakin vaikuttaa tuon testiviina tummuuden suhteen :)

Sanmar 9+3 kesäkuisista :)
 
Lista päivitetty. Pikaisesti kerkesin vain lukaista, tekstiä oli tullut niin paljon :) Pikaisesti kirjoittelenkin nyt.

Onnea haltia, danuli79, Silly ja Moonriver plussista :heart:

Tipetsu: Hyvä että sait sairaslomaa. Koitahan nyt levätä ja toivotaan kovasti ett tuhruilu loppuisi!

Harrastuksista, joudun luopumaan minulle hyvin tärkeästä harrastuksesta, juuri sen riskien takia. Edellisessä raskaudessa se aiheutti supistuksia jo n. rv15 lähtien.. : / Ajattelin aloittaa salilla käymisen sen sijasta. Jotain haluan ehdottomasti tehdä että pysyisin suht hyvässä kunnossa, enkä haluaisi menettää kaikkia juuri saamiani lihaksia.

Silly: Cittarissa myytävät pregcheck testit ovat ainakin luotettavia, enkä usko että mikään testi olisi niin susi, että antaisi punaisen plussan vaikka ei olisi raskaana, korkeintaan vaalean haamun :) Np-ultrassa tuo LA yleensä tarkentuu viimeistään, ja se muutetaan jos heittoa on yli (olikohan) 5pv. Varmasti monella vielä muuttuu se ja sen voi toki muuttaa sitten tuohon etusivun listaan, ilmoita vain sitten, niin korjaan :) Synnytyssairaala kannattaa minun mielestä valita sen mukaan, mikä on lähinnä teitä. Tai jos ei ole suurempaa heittoa välimatkoissa, niin tutustumiskäynnillä voi varmasti käydä. Minunkin oli esikoinen tarkoitus synnyttää naistenklinikalla, mutta kun kävin kätilöopistolla viimesillään ollessani tutustumassa, päätin että ehdottomasti haluan mielummin sinne synnyttämään, ja se onnistui vaikka olin kaikki ultrat käynyt nkl:lla. Ja minullahan on tosiaan myös tuota alaselkäsärkyä ollut paljon. En muista oliko aiemmissa tässä alussa, mutta lukemani mukaan ainakin monilla tätä esiintyy alussa :)


Täällä taas uneton yö. Voi että minua kiukuttaa tämä. Väsyttää, mutta sitten kun saisi nukkua, ei pysty :kieh: Nyt en ihme kyllä ole kovin väsynyt, raskausväsymys ei siis vieläkään ole rantautunut tänne. Aamuisin on muuten tosi vaikea keksiä mitään syötävää. Vaikka ei ole paha olo, niin mitään ei tee mieli. Ja jos ei syö, niin tulee paha olo, joten on väkisin tungettava jotain suuhun :D

Moon & tähti 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Moonchaser päivityksestä ja plussaonnitteluista! :)

Varasin varhaisultran 22.11, sillon ois 7+2, mutta voi olla että hiukan sitä aikastetaan, jos saan ajan aiemmalle, kun en tiedä malttaako tuonne asti sinnitellä ;) esikoisesta kävin 6+2 ja sillon näky jo syke, nyt meen joko tuollon 7+2 tai 6+4. Mitenhän sitä jaksaa tän oireettomuutensa kanssa sinne asti, puuh!

harrastuksista itse en nykyään harrasta kun lähinnä lenkkeilyä ja pakollista hyötyliikuntakävelyä :) kerran viikossa käyn kahvakuulatunnilla, niit ois viel tänä syksynä 4 kertaa, aattelin kyllä käydä, mutten varmaan mitään uutta harrastusta alota.

Danuli 4+2
 
Heippa kaikille!
Täällä olis yksi jännittynyt; testailemaan taidan uskaltautua vasta ensi viikolla. Pillereiden jälkeen odotellaan ekoja luomumenkkoja alkaviksi, mutta tälläinen oireilu ei kuulu normaalisti menkkoihini.

Vatsa TODELLA turvoksissa, nipistelee ja menkkamaisia kipuja ollut jo kolmisen viikkoa (aina oviksesta lähtien). Väsyttää; juuri heräsin taas sohvalta koirien seasta :D
Kamala nälkä ja jano; suu rutikuiva jatkuvasti. Tukkoinen nokka..
Eilen alkoi kiertävä tunne vatsassa aika ajoin ja tänään on vatsa ollut tosi sekaisin ja ällöttää ajatella edes ruokaa.

Voihan tämä tietty olla joku vatsapöpökin.... Lapsi olis kovasti meillä toiveissa. Olisi kyllä ihana päästä liittymään vakituisesti iloiseen joukkoonne!

Paljon onnea plussanneille! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Moonriver
Ah, porukka onkin lisääntynyt taas muutamalla =) Onnea kaikille plussanneille tasapuolisesti!

Sintu74 *voimia*

Mitä tulee harrastuksiin, niin eiköhän se näin maalaisjärjellä mene niin, että jos olet jotain lajia jo harrastanut, voit sitä turvallisesti harrastaa myös raskaana ollessasi. Toki ottaen oman tilan ja tuntemukset huomioon. Itse olen harrastellut ja puuhastellut joka kerta ihan normaalisti loppuun asti.

- Zophisticated -
 
Kiitokset Moonchaser listapäivityksistä.

Sintu74: Voimahali! Ja peukkuja seuraavalle yritykselle :)

Ja sitten kysymys: miten varhaisultraan pääsee? Ja missä vaiheessa neuvolaan otetaan yhteyttä? Oon aivan pihalla kaikesta, kun raskaus on ensimmäinen, ja inhorealistina ajattelin, että tässä nyt vuoden verran ensin yritetään, ja pam: toisella kk -kierrolla onkin jo plussa... En siis ole juurikaan ehtinyt mitään tietoja itselleni haalia :)
 
Sintulle Kovasti voimia! :hug:

Zophisticated Noinhan se harrastusten kanssa menee. Tärkeintä lienee se oman kropan kuuntelu. :)

Moonriver Varhaisultraan pääset kääntymällä yksityisen gynekologin puoleen. Kunnallisella puolella varhaisultraan ei pääse kuin spesiaalitapauksessa (lapsettomuushoidot, useat keskenmenot tms). Hinta liikkuu paikkakunnasta ja lääkäristä riippuen 100 € ylöspäin. Korjatkaa kokeneemmat, mikäli olen väärässä!

Omat fiilikset on lähinnä turvonneet.:) Olotila on henkisesti paljon eilistä parempi - mieltä kohotti paljon, kun sain ajan kiireellisenä ihotautipolille jo huomiselle. Jes, saa tämänkin ongelman antaa ammattilaisten käsiin.:)

Niin, ja oikein paljon tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussasta! :D


Brita 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Moonriver
Varhaisultran hinnat vaihtelee varmaan jonkin verran. Oulussa on yks paikka jossa varhaisultra maksaa vain 50e. Tämä ei ole yksityinen lääkäriasema vaan yksityinen neuvola. On täällä päin suosittu ultrassakäyntipaikka kun on niin halpa ja ilmeisesti hyväkin.
 
Brita, Moonriver ja muutkin ;)
Oveluutta arvon kanssasisaret, oveluutta..... Soitto omaan arvauskeskukseen "ai ja voi, nyt viilsi pahasti ja tuli vertakin sen jälkeen kun haravoin/nostin/kannoin/muuta vastaavaa (vahingossa ja epähuomiossa ja hädässä ja pakosta tietenkin ;))" Niin eiköhän irtoa aika ihan kunnalliselle puolelle varhaisultraan ;)

Nimimerkillä; oikeasti erään kerran työpäivän jälkeen vuotoa viikolla 7+0 = ultraan, lääkäri jo lausui tutkittuaan että kaavintaan joudut, keskenmenohan tää on......
.....itkua tuhertavana sitten ultrattavaks, ja kas, ultraava lääkärihän sanoi jotta "hyvin nämä lyö, siis molemmat sydämet....."
;)

- Zophisticated -
 
Manda86, ikä 25, la 5.7, NKL/KOT, 1 lapsi, T (Päivä muuttunut)

En ole neuvolaa varaamassa vielä pitkään aikaan, en uskalla. Onko muilla kokoajan huolta keskenmenosta? Mä ihan pelkään sitä, kun vuoden yritys takana ennen tähän tilaan päätymistä. Varhaisultraan meinataan kyllä mennä. Mihinhän Helsingissä kannattaisi mennä?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan samoilla linjoilla eli aina voi tuntemuksia hiukan kehitellä lisää;) Itse olen kerran mennyt hammaslääkärille päivystykseen kun asia tuli mieleen.. En olisi voinut odottaa paniikissa montaa viikkoa kun aika olisi ainakin kk päähän mennyt.. Edellisestä kerrasta oli useita vuosia ja kauhea hammaslääkäri pelko! Joka kyllä osoittautui turhaksi! On menny puudutuksesta lähtien päljon kivuttomammaksi!:)

Nää päivät menee kyllä uskomattoman hitaasti!

Vasta 4+5! (enää 35+2vko jäljellä!!:/)
 
Noniin nyt täälläkin on varattu aika varhaisultraan :) Kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että kaveri pysyy kyydissä mukana! Ajan sain muutaman viikon pähään; 18.11 olis sitten totuuden hetket.

Tervetuloa Silly, Danuli79 ja Manda86! Onnea plussista:)

Manda86 Täälläkin pelottaa km! Nyt toivotaan molemmille oikein kunnon oireita, ettei jää epäilystäkään tilasta! :)

Lavelyn 5+1

Ainiin, mun varhaisultra maksaa sen 6e, mikä on erikoislääkärien taksa YTHS:llä :) JEI!
 
Viimeksi muokattu:
Liittyisin mielelläni joukkoonne! Raskaustestin tein viime viikolla ja pikkuhiljaa alan uskomaan, että raskaana tässä ollaan :) Kolmas lapsi on siis tulossa ja laskettuaika olisi 4.7.
Täällä on keskusteltu alkuraskauden ultrista ja neuvola-ajan varaamisesta. Itse olen menossa ultraan 16.11, tahdon käydä varmistamassa, että kaikki on siinä vaiheessa kuten pitää. Neuvolaan en ole vielä soitellut, ajattelin tehdä sen ensi viikolla kun rv7 käynnistyy.

Tässä vielä tietoni listaan:
Nandel/32/kolmas/ la. 4.7/JS
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja. Onnittelut kaikille uusille plussaneile ja sintulle superhalit ja voimia jaksaa eteenpäin.

Mä oon tosiaan menossa helsingissä väestöliittoon alkuraskauden ultraan ja maksanee alle 150€ onhan se tietty aika paljon,mutta itselle tuntuu aika pieneltä mielenrauhan saamisen hinnalta.. Ja toisaalta kun hoidoilla raskaudet alkaneet ja rahaa palanut jo monta tonnia,niin ei vaan voi miettiä rahassa. Mutta joo, mä oon samaa mieltä, että kyllä kunnallisellekin pääsee,kun tosiaan valittelee huonoa oloa ja veristä vuotoa,eihän sitä kukaan pysty todistaa. Noista yksityisiltä saa kyllä suoraan kelakorvauksen, että maksettavaa jää sitten vähemmän kuitenkin.

Itse en aijo varata kyllä vielä neuvolaa,soittelen sitten uän jälkeen tai sanon esikoisen 2-v neuvolassa. Pelkään edelleen mennä vessaan,jos vaikka joku vuoto alkaakin ja en oikein usko olevani raskaana ennen ultraa.. Mutta katsotaan nyt päivä kerrallaan.

Tipetsu. Hyvä, että sait sairaslomaa. Lepäilehän nyt kunnolla ja koita olla stressaamatta. Mitä teit lugejen kanssa?

Kauniita unia mammoille. Itse en oikein saa öisin nukuttua,vaikka olevinaan väsyttää. Ärsyttävää sitten pyöriä valveilla kun esikoinen kerrankin nukkuis.. No ei auta.

Haltia ja menninkäinen 5 + 1
 
huomenta kaikille!!

täällä kukutaan hoplaan merkeissä!! kiitos teille kellon siirtäjät!! viidestä saakka muksut
hereillä ja äiti pienessä koomassa mut eiköhän elämä taas pikkuhiljaa ala voittamaan.

mullakin on tarkoitus varailla neuvolaa esikon 2-v neuvolassa. ja myös ultraamaan olen
kunhan saan aikaseksi varata mut joskus seittemännen viikon alkuun olis varmaan oikea
aika,että näkyy sykkeet kunnolla.

meillä viikonloppuna molempien lapsien yhteiset synttärit. kuukausi väliä niin ei viitti
järjestää erikseen. ei ne silti ymmärrä vielä päivistä mitään. vieraita on tulossa n.20
osa jää sitten yöksi kun asutaan täällä korvessa. pitäisi pikkuhiljaa alkaa laittaa paikkoja
kuntoon mutta se pieni inspiraation puute vaivaaa!!

väsymys on saapunnut pienen pahanolon tunteen lisäksi ja unettomuus! todella kivaa
väsyttää mutta ei saa nukutuksi. onneksi voi päivällä nukkua kun muksutkin nukkuu.

vielä kerran tervetuloa uusille!

huisp& masukki 4+5
 
Brita: täytyy vähän olla kiero... ;)
Lähin kunnallinen ultra n.40km ja lähin yksityinen n.70km o_O Mutta jos itte saisin valita, niin ehdottomasti yksityiselle, makso mitä makso. Kuten tossa jo muutama kommentoikin, se nyt ei "tässä konkurssissa" enää yks ultra tunnu missään... Plus että tuolla meidän lähimmässä arvauskeskuksessa ultrat on varmaan vanhempia kun minä, eli kuvan laatu on hieman o_O
Ja jopa näiden kaikkien jälkeen, jopa mulla on vaikeuksia uskoa että olen raskaana, ennen sitä maagista ultraa... Tää onkin sit varmaan palstan ainoa joka kärvistelee kiltisti sinne 12 viikkoon asti!

Voimia ja onnea kaikille uusille plussanneille =)

Alussa oli juttua oireista, tuntuuko muista siltä että hampaat tippuu??? Mulla on ollut jokasesta raskaudesta ihan hillitön hammassärky. Yök sentään, sanompaa vaan.

.....menee nyt voimaan pahoin..... ja on kyllä vähän huolissaan jos pahoinvointi alkaa nyt jo (5+0) että montako istukkaa siellä tällä kertaa on oloa pahentamassa..... (tai sitten se on tyttö niinkun legendat väittävät ;))

- Zophisticated -
 

Yhteistyössä