<3 Maaliskuun murut 2014 <3 joulukuussa

Maaliskuisten odotusketju


(c) sheknows.com


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA, KIITOS. :)


LA
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


24.2.2014

Mayinka / 31v. / 1. lapsi / SeKS / poikalupaus

25.2.2014

mamanova / 26v. / 2. lapsi / K-PKS

1.3.2014

Jenniii90 / 22v. / 2. lapsi / TAYS

AnneD / 25v. / 1. lapsi / TYKS / tyttölupaus

hokapontas / 23v. / 1. lapsi / JS / tyttöolo

2.3.2014

Onnenmurunen / 31v. / 3. lapsi / KOS / poikalupaus

Anun / 24v. / 1. lapsi / PHKS

Sukuti / 26v. / 3. lapsi / KAKS / tyttölupaus

Taika78 / 35v. / 2. lapsi / TYKS

Jonsu123 / 29v. / 3. lapsi / VKS

luminen85 / 3. lapsi / TYKS

3.3.2014

minskunen / 33v. / 2. lapsi / OYS

Matti Katikainen / 2. lapsi

Viikko / 23v. / 2. lapsi

marizella / 26v. / 4. lapsi / KAKS

Helki81 / 32v. / 4. lapsi / K-HKS

Viuku / 30v. / 4. lapsi

Nonna88 / 25v. / 2. lapsi / PKSSK / poikaolo / tyttölupaus

Pikkusukka / 35v. / 3. lapsi / poikaolo

Maamis / 21v. / 1. lapsi / tyttölupaus

Katza78 / 34v. / 4. lapsi / HYS

Aliza / 32v. / 2. lapsi / NKL tai HYS

4.3.2014

Dena90 / 22v. / 1. lapsi / TAYS

Niinuli / 21v. / 2. lapsi / KSKS

Elluska88 / 25v. / 2. lapsi / SKS / poikalupaus

mimmi92 / 21v. / 1. lapsi / JS / poikalupaus

5.3.2014

-Miia- / 27v. / 3.lapsi / LKS

Pupulin / 30v. / 1. lapsi

Karenina / 32v. / 4. lapsi / Ulkomaat

MimosaMamma / 30v. / 2. lapsi / SeKS / tyttölupaus

knyte / 32v. / 1. lapsi / PHKS

6.3.2014

Suovesi / 25v. / 1. lapsi / PS / tyttölupaus

Essi93 / 20v. / 1. lapsi / poikaolo

Happymama80 / 33v. / 1. lapsi / KOS

Elpis / 32v. / 2. lapsi / PKSSK

Babytwo / 2. lapsi / PKSSK / poikaolo / poikalupaus

7.3.2014

Leijonanmorsian / 31v. / 2. lapsi / TAYS

Owl (ent. mars bèbè) / 32v. / 3. lapsi / KOS / poikalupaus

Pikkis85 / 28v. / 1. lapsi / KOKS

Unis / 31v. / 1. lapsi / PS

8.3.2014

-Ella1999- / 36v. / 3 .lapsi / TYKS

Pumpula76 / 36v. / 7. lapsi

Neiti83 / 30v. / 1. lapsi / TYKS

Elisabeth279 / 33v. / 3. lapsi / MKS

aarresaari / 24v. / 1. lapsi / KYS

mimatsuu / 20v. / 1. lapsi / poikalupaus

9.3.2014

Memmu<3 / 3. lapsi / KAKS

Kadew / 19v. / 1. lapsi / KYS / tyttölupaus

Hopeapaju78 / 35v. / 3. lapsi / TYKS

-K- / 29v. / 1. lapsi / OYS

Kurpitsainen / 34v. / 3. lapsi / KOS

Cassyput / 30v. / 3. lapsi / VKS / tyttölupaus

andyi92 / 20v. / 1. lapsi / PHKS

10.3.2014

Merjus / 27v. / 3. lapsi / OYS

audree / 23v. / 1. lapsi

12.3.2014

Elisssa / 22v. / 3. lapsi / KOKS

mamma2011 Jkl / 30v. / 2. lapsi / K-SKS

bulla / 32v. / 4. lapsi / OAS / poikalupaus

Pione / 2. lapsi

13.3.2014

Hemu80 / 33v. / 2. lapsi / TYKS

Lauramom / 20v. / 2. ja 3. lapsi / K-SKS / kaksoset

Kultasiipi85 / 27v. / 3. lapsi / KOS

tofferiina81 / 31v. / 1. lapsi / KAKS / poikalupaus

14.3.2014

Cembalo / 24v. / 1. lapsi / poikalupaus

Irene80 / 32v. / 2. lapsi / TAYS

Diipeli / 26v. / 4. lapsi

bambiina77 / 36v. / 5. lapsi / tyttöolo

LiinaLiina / 34v. / 2. lapsi / JS

15.3.2014

läkerol / 34v. / 4. lapsi / K-HKS

niiskunenä / 27v. / 2. lapsi / KYS

hömppää / 28v. / 4. lapsi / KAKS

Kengännauha / 31v. / 1. lapsi / OYS

16.3.2014

saraheinä / 29v. / 3. lapsi / OYS

17.3.2014

Tipetsu / 29v. / 2. ja 3. lapsi / KYS / kaksoset / poikalupaukset

Niiskuneiti25 / 1. lapsi / KOS

Mannamuu / 26v. / 2. lapsi / KOS

Äitee kahdelle -81 / 32v. / 3. lapsi / OYS / tyttöolo / tyttölupaus

StiinaM / 37v. / 1. lapsi / KOS

Ronsku81 / 30v. / 1. lapsi / tyttölupaus

18.3.2014

Sekopo / 29v. / 2. lapsi / K-HKS

19.3.2014

Onelove/ 24v. / 1. lapsi

PieniIhme / 20v. / 2. lapsi / NKL tai KOS / tyttöolo

Pätkäle / 28v. / 2. lapsi

Hätähousu / 29v. / 3. lapsi / K-PKS

juuw / 21v. / 2. lapsi / KOS

Ann-ie / 25v. / 2. lapsi / K-SKS / poikalupaus

20.3.2014

Eleonoora86 / 27v. / 1. lapsi / K-PKS

Sajeva / 33v. / 2. lapsi / SEKS

21.3.2014

- Suvi - / 36v. / 1. lapsi / JS

Arell / 27v. / 2. lapsi / KOS tai NKL / poikaolo / poikalupaus

Saaju / 25v. / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus

Esteri1 / 40v. / 1. lapsi / Helsinki

22.3.2014

Riksu84 / 29v. / 4. lapsi / OAS / tyttöolo

satuham / 24v. / 1. lapsi / LPKS / poikaolo

petriina / 38v. / 2. lapsi / EKKS

nasu<3 / 30v. / 2. lapsi / JS

23.3.2014

sohvi- / 22v. / 1. lapsi / PKSSK / poikaolo / poikalupaus

Zophie / 2. lapsi

24.3.2014

kiti82 / 30v. / 2. lapsi / KOS / tyttölupaus

Scarabee / 37v. / 2. lapsi / PS

OivaAino / 38v. / 4. lapsi / OYS / tyttölupaus

25.3.2014

Mesimarjaana / 3. lapsi / NKL

Ellia / 29v. / 1. lapsi / ulkomaat

Nana_84 / 28v. / 2. lapsi / TYKS

Riisi / 31v. / 1. lapsi / OYS

-Mira- / 38v. / 3. lapsi / TAYS / poikaolo / tyttölupaus

26.3.2014

suomyrtti / 30v. / 2. lapsi / OYS

odis / 3. lapsi / L-PKS

satutytti / 28v. / 3. lapsi / TAYS / tyttölupaus

27.3.2014

Sysi / 37v. / 2. lapsi / NKL

Belly- / 23v. / 2. lapsi / OYS

Veera 82 / 30v. / 1. lapsi / JS

Pullataikina / 30v. / 2. lapsi / TAYS

Naakari / 28v. / 2. lapsi / PHKS

Simssi / 28v. / 1. lapsi / JS

28.3.2014

rusinakeksi / 28v. / 2. lapsi / KYS

Nynaeve / 33v. / 2. lapsi / TAYS / tyttölupaus

IdaAdele / 22v. / 3. lapsi / OYS

Postimerkki / 23v. / 1. lapsi

SanniRuu / 38v. / 3. / KAKS

29.3.2014

-

30.3.2014

Kasteputous / 2. lapsi / OYS

Selina76 / 37v. / 2. lapsi

Hölö / 21v. / 1. lapsi / KOKS

31.3.2014

pikkumyy.. / 25v. / 2. lapsi / KYS / poikalupaus

3.4.2014

anu84 / 31v. / 3. lapsi / SEKS


Meitä odottajia on: 121
Tyttölupauksia: 16
Poikalupauksia: 16

Kaksosia odottaa: 2
Ensimmäistä odottaa: 33
Toista odottaa: 44
Kolmatta odottaa: 28
Neljättä odottaa: 11
Viidettä odottaa: 1
Seitsemättä odottaa: 1


Toiseen pinoon siirtyneet:

LA 31.3.2014: Henja / 25 / 2. Lapsi / HYS?

Surun kohdanneet: Olette ajatuksissamme :hug:

Yemina (kemiallinen) <3
sparklingfun (kohdunulkoinen) <3
Villaruusu <3
-iitu_ <3
kaarina80 <3
Silvia Logo <3
BigMomma <3
sydäntähti <3
VoiceOfBaby <3
Meelia <3
Malendra <3
tiNpPa <3
Tyntti <3


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tämmönen. :) Myöhemmin kirjottelen omat kuulumiset, ja ajattelin vielä etsiä linkit meidän edellisiin pinoihin. Nyt on väsy joulumarkkinoiden jäljiltä. |O Vanhemman lapsen kummi on meillä kylässä, niin en viitsi päivällä notkua netissä.

Cassy ja pikkupikkusisko melkein rv 26+0
 
Ihanan kuvan olet löytänyt pinoon <3

Mistä muuten ootte kuulleet glögin rajoituksesta? Rupesin miettimään niin en ole mistään kuullut siitä. Ja voiko vaaleaa glögiä sitten juoda paremmalla omallatunnolla? Mulle glögi kuuluu jouluun niin kuin nenä päähän, ilman sitä, pipareita ja torttuja ei ole joulua! :/

Nyt alkaa stressi helpottamaan, viikonloppu rentouduttu ja loma häämöttää parin viikon päässä, kyllä täytyy olla itsestään ylpeä tästä syksystä :)

Nyt on selkäänkin tullut kremppaa, eli liitoskivut+selkäkivut= ihanaa loppuraskautta minulle! Oon niin kade tutuille ketkä on poksahtanu, alan olla kyllästynyt tähän plussapallo-efektiin :( ..

Babytwo ja rinssi 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Luin THL:n sivuilta, että kaikissa inkivääriä sisältävissä tuotteissa pitäisi olla varoitusteksti raskaana oleville. Mutta ainakaan kaikissa glögeissä tuota tekstiä ei ole, piti ihan tarkistaa. Kyllä minä ainakin aion juoda glögiä jouluna, ei tule joulua muuten. Ja sitä aurajuustoakin söin sitten raakana :D Ostin pitsaa varten ja enhän minä voinut vastustaa kiusausta.

Ärsyttävää, kun koko ajan pitäisi syödä jotain. Nyt on jo useamman päivän ajan ollut outo tunne suussa ja ruokatorvessa ja se helpottaa vaan syömällä. Purkkaa olen yrittänyt jauhaa, mutta ei se oikein riitä. Salmiakkia menisi vaikka kuinka, jos sen itselleni sallisin... Mikäköhän lie.

Samoin supistuksia on taas ollu aika paljon. 11. joulukuuta on seuraava neuvolalääkäri, niin siellä sitten viimeistään selviää, onko kaikki kunnossa. Uskoisin kyllä, että kaikki on ihan ok, mutta kyllähän ne supparit ärsyttävältä tuntuu..

Sitten olen pohdiskellut imetysvaatteita. Kertokaapa kokeneemmat, onko niistä mitään iloa? Liivejä toki pitää hankkia, mutta tuntuu jotenkin tyhmältä ostaa hirmu kasa imetyspaitoja yms. Eli pärjäisiköhän ihan normivaatteilla? Tai olisko fiksua ostaa vaikka muutama paita? Vai pitäiskö niitä olla ihan kattavasti?

Saaju ja Enni 24+2
 
Mulle vois vaihtaa ton iän tonne oikein, nyt kun virallisesti ollaan 32v. :)

Täällä on oltu viikko saikulla supistusten ja lonkkavaivojen vuoksi. Nyt vkl:na on ollu taas vähän supistuksia, mutta saa nähä mikä tilanne huomenna on tai tiistaina, että jatkuuko saikku vai koitanko mennä takas töihin.

Mä oon koittanu katella sellasta glögiä ettei siinä oo inkivääriä, ne on aika harvas kyl. Samoin oon tarkka siinä ettei glögissä saa olla alkoholia.

Imetysvaatteista: Ite oon ostanu parit imetysliivit, toivon mukaan ne on sopivan kokoset ettei nää kauheesti enää täs vaihees suurenis. :) Sit ostin yhen imetys paidan, se nyt oli lähinnä raskauspaidaksi ajateltu, mutta saapa nähä onko siitä mitään apua ja iloa sitten imetyksen aikana.
 
Kerran imettäneenä vannon kyllä imetysvaatteiden nimeen. Yhet imetysrintsikat pitää ostaa lisää ja samoten tällä kertaa niitä imetysvaatteitakin enemmän. Mikään ei oo rasittavampaa ku kuukaustolkulla joko olla napa paljaana imettämässä taikka sitten viruttaa kaula-aukkoja. Mut siihen imetykseeenhän käy kaikki kietasupaidat ym. mitkä aukeaa edestä :) jos ei erikseen halua niitä erikois-paitoja ostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Kiitos uudesta pinosta Cassyput!

Imetysvaatteet riippuu niin vartalosta, maidontuotannosta ja omasta elämäntavasta. Jos liikkuu paljon ja imettää missä sattuu, ja on vielä isot rinnat, imetysvaatteet on pakkohankinta, että tissit ja mahanahkat ja muut ei näy kaikelle kansalle. Iso huivi tai harso on kanssa ehdoton julki-imetykseen, näin vinkkinä. Itse tosin pärjäsin parilla imetyspaidalla, koska käytin niitä vain kun liikahdin jonnekin julkisesti. Kotona sitten nostelin paidan ihan reteesti. Lähinnä käytin kotona toppeja, ja niitä joutui runsaan maidon valumisen takia vaihtamaan monta kertaa päivässä, eli imetysvaatteita olisi mennyt kotona liikaa lyhyttä aikaa varten. Maidon liikaerityksen takia parit imetysliivit eivät olisi riittäneet minulle. Jotkut pienirintaiset kaverini ovat imettäneet aukaisemalla esim. nappipaidasta ylimmät napit, mutta mun hehtotisseillä ei kyllä imetetä mistään kaula-aukoista (tai se ois napaan asti se aukko). Kannattaa myös ekalla kerralla varautua siihen, että rinnat voivat kasvaa tosi paljon maidon noustua. Itse en normi E-kupilla saanut rintoja mahtumaan mihinkään kivuttomasti parin ekan viikon aikana. Kuppikokoja ei varmaan mun tapauksessa ollut tarpeeksi, varmaan ämpäri olisi ollut siinä vaiheessa oikea arvio :LOL: Mutta yllättävästi ne vaan sitten tasaantuivat parin kk:n kuluessa. Saapa nähdä mikä on toisella kierroksella tulos, nyt ne ovat taas ihan selvästi latingissa ja varmaan kolmanneksen suuremmat kuin syksyllä esikoisen imetystä lopeteltaessa... Huoh.

Tsemppiä kaikille liitoskivuista ja supistuksista kärsiville!

Nynaeve ja Nuppi 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Cassyput ihana kuva! :)

Mä oon imettäny neljä lasta ilman ainoatakaan imetyspaitaa! :) Kyllähän ne varmaan elämää helpottaa, mut oon käyttäny edestä avattavia tai sit vaan kiskonu paidan ylös tai kaula-aukkoa alas; viime raskaudessa ostin vähän liian isoja äitiysvaatteita läjän huutonetistä ja ne venyi sit sopivasti. :) Kotona ollessa ei niin väliä ja kyläily ym. reissuissa sit avattava paita. Hyvät, mukavat ja KÄTEVÄT imetysliivit on musta ehdottomasti tärkeämmät; jos ei sitä luukkua saa yhdellä kädellä kiinni, niin jää käyttämättä, ja pitää tukea, mut ei puristaa. Niissä tietty koko on hankala, kun alkuun ei mullekaan oikein oo meinannu löytyä riittävää, mut maidon tasaannuttua kutistuu. :) Ja tosiaan lyhyt aika se loppujen lopuks on, enkä oo imetysliivejä käyttäny viime kevään jälkeen, vaikka lopetin imetyksen vasta 1,5kk sitten. En aio nytkään ihmeitä sijoittaa noihin, kun ei se imetys niistä oo ollu mulla kiinni.

Tänään iski kai joku hurja pesänrakennusvietti; siivosin talon, hevosten karsinat ja muutaman tarhan! Koko ajan suunnittelen, mitä vielä ehtisin, jos pääsen tästä sängystä ylös. :) Pakko oli oikasta lepuuttamaan selkää, mut voi olla et hommat on tältä päivältä tehty, ku iltatalli on vielä jaksettava... Aamulla en meinannu myöskään päästä liikkuu, ku selkä niin jumissa, ja nyt särkee lonkatkin. : / Lisäks mulla alkanu jo välillä kiristää mahaa niin, et ahdistaa ja on vaikea olla. Joko muilla samaa? Ja joko vauvoilla tulee tässä vaiheessa hikkaa?? Mä oon epäilly jo kyllä useamman viikon, et välillä olis sitä. :)

Tipetsu miten sujuu kahden kanssa?? :)

Potkut tuntuu aika usein tonne alas, vaikka olikin ihan perätilassa viime viikolla. Toivottavasti tajuais pian, et on väärinpäin. :p

Bambiina & Veera-Valtteri 25+3
 
Moikka pitkästä aikaa!
Oon tabletilla lueskellu aina täällä kirjotuksia, mut sillä ei pysty vastaamaan kun ei näe mitä kirjottaa...:/ Nyt avasin oikeen tietsikan niin voin kirjotellakin :)

Kiitos Nynaeve vinkistä että tissit voi kasvaa maidon noustua, en siis vielä hommaa niitä imetysliivejä tai -toppeja tai sen sellaisia.

Owl, suosittelen hommaamaan sodastreamin, se maksaa ittensä takaisin varsinkin jos paljon juo hiilihapotettuja juomia. Ite juon harvoin mut mies juo, se laittaa ihan vain mehukattia siihen hiilihapotettuun veteen ja maistuu ihan fantalta.

Äitiyspakkaus tuli viime perjantaina, on siinä paljon tavaraa ja laadukastakin vielä. Aion ottaa pakkauksen joka raskaudessa jos vain saadaan lisää lapsia. Muita Kelan päätöksiä odottelen, kuinkahan kauan niissä oikein menee?
Sokerirasitus on mulla viikon päästä, vähän jänskättää kun nyt on tullu syötyä jonkun viikon suklaakonvehteja ja tiikerikakkua (vaikken paljoa ole syönytkään mut joka päivä kuitenkin vähän).
Elämäntilanne on sellainen että kesällä jätin hoitohommat ja nyt olen osapäivätöissä avustajana. Aviomies on vakitöissä, välillä reissuhommissa (niinkuin nyt :( ikävä on jo hirmuinen vaikka viime yönä vasta lähti) välillä tuossa lähellä.
Onko muilla ollut kylkikipua? Oikealla puolella? Minä en pysty makaamaan oikealla kyljellä kun rupeaa niin kovaa käymään oikeaan kylkeen vähän selän puolelle. Samaten istumisesta tulee. Muutkin vaivat on lisääntyneet, nivus-ja lonkkakivut sekä ruoansulatusvaivat on pahat. Hikkaa ei ole ollut enää sen jälkeen kun alkoi kipukohtaukset tuossa keskellä rintarangassa. Kipu nousee kurkkua kohden ja säteilee sivuillekin päin. Piimää juomalla lähtee monesti. Kokeilin rennietä mut ei auttanut. Se tulee yleensä silloin kun ei ole vatsa toiminut. Että painaako siellä tavara palleaa vai mitä lie?
Kielletyistä aineista luopumisesta, alkoholista luopuminen ei ole tehnyt tiukkaa mutta raa'an taikinan syömisestä luopuminen tekee tosi tiukkaa. Se vaan on niin hyvää. Raakaa kananmunaa ei kait saisi syödä salmonellariskin takia.
Influenssarokotetta en aio ottaa, koska minun mielestä terve ihminen ei sitä tarvitse, vaikkakin kuulutaan riskiryhmään nyt raskaanaollessa. Minulla on ollut tässä raskauden aikana ainoastaan yksi pikapikaflunssa, joten en koe tarvitsevani rokotetta. Sikapiikistä aikoinaan sain kolmen viikon päänsäryn..
Synnytyspelkoa en tunne, se on luonnollinen tapahtuma ja odotan jo niin kovasti että saisin kauan toivotun pikkusen vauvan syliini ja hoivattavaksi :)
Kohtukuolemaa pelkään lähes päivittäin. Onneksi potkut tuntuu jo niin selkeästi ja usein että unohtuu aina kunnes taas ei ole tuntunut potkuja muutamaan tuntiin niin jo rupeaa huolettamaan.

Tulipa pitkä sepostus :D
Parin viikon päästä neuvolalääkäri, pääsee taas näkemään pikkuisen ihanan poikavauvelin <3

Tofferiina rv 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Mulla on ollu edellisillä kerroilla muutama imetyspaita ja mää en hirveesti tykänny niistä. Tai siis ne ei oo musta mitenkään kauniita ja kun pärjää ihan hyvin normi paidoillakin niin ei tullu käytettyä. Oon imettäny paljon "julkisesti" eikä mulla silti kyllä oo mitään vilautuksia nähty, mun tissit ei tosin mitkään jättävän isot oo (C-kuppi). Mulla on aina paidan alla joku narutoppi mikä on sitten helppo laskee toiselta puolelta ja ei varmasti vilahda mitään. Siihen sitten tarvittaessa vielä harsoo niin ei varmasti näy mitään.

Mun sisko synnytti viime viikolla pienen tyttövauvan ja ai että tämä uusi tulokas on IHANA!!! synty jonkun verran ennen laskettua aikaa ja oli kyllä niin pieni 47cm. Ihan kun meijän tyttöjen baby born nukke, mää oon ihan rakastunu tähän tulokkaaseen <3 ja tuli sellanen olo et määkin jo haluan meijän tytön syliin (en tosin tälläsillä viikoilla tietenkään)

Niin ja elämäntilanne meillä sellanen, että oon lasten (vajaa 4v ja 2,5v) kanssa kotona. Mies on yrittäjä ja tekee tosi pitkiä päiviä, joten arkena oon miltei yh. Viikonloppusin onneks tekee vaan muutamia tunteja töitä ja nekin pystyy hoitamaan kotoa.
 
Kiitos uudesta pinosta Cassyput ja ihan mielettömän suloinen tuo kuva <3

Täällä aloitettiin eilen viimeinen kolmannes, mihin ihmeessä se aika oikein on päässyt häviämään? :O Vastahan se plussa tuli, ja nyt ois enää vajaa 13vkoa laskettuun, hui :O

Influenssarokotetta ei täälläkään oteta, en ottanut myöskään esikoisen aikaan ja oon paha äiti, mutta en ota sitä esikoisellekaan, et rokotusohjelman rokotukset otan, mutta en sit muita ylimääräisiä.

Synnytyspelostakin on ollu puhetta, täällä lievää semmoista.. Esikoisen aikaan kun ponnistusvaihe alkoi, niin kätilö hävis ja palas vasta ½tunnin päästä, oltiin miehen kanssa molemmat vähä säikähtäneitä. Ja poika lähti sit synnyttyään teholle, hapensaannissa ongelmia ( epikriisissä oli, et napa-astrupin happiarvot rajoilla), miettiny oon, et jos ponnistusvaihetta ois nopeutettu ( ponnistusvaiheen kesto 1h 38min), niin oisko poika sinne sit joutunu, mene ja tiedä : / Mut jotenkin pelottaa, että kaikki menee taas päin seiniä ja että lapsi ois taas iso, poikakun oli päälle nelikiloinen ja isompaa ei miusta kyllä mahdu tulemaan :(

Täällä oli kyl imetysvaatteet ihan ehdoton, nyt jo kuppikoko E, että ilman vilautuksia ei kaula-aukoista noita tonkkia kaivella :D kauhulla odotan, että kasvaavatko vielä lisää, tammikuussa pojan syntymän aikaan riitti DD-kuppi ja nyt on jo isompi.. Mut onneksi noita imetysvaatteita löytyy, niin ei niitä tarvii lähtee ostelemaan :)

Omaa napaa sen verta, et toissapäivänä alkoi tuolta lonkan kohdilta, pakaran seutuu iskeä kipua koko jalan läpi ja jalka meinas mennä moneen otteeseen alta. Ja vain toinen jalka siis. Mietin vain, että onko tää nyt sitä kuuluisaa iskiaskipua vai vaan SI-nivelen löystymistä? kipeetä ainakin tekee ja vieläkään ei oikein onnistu jalalla kävely kunnolla ja iltaa kohden kipu pahenee..

Nonna88 ja mini 27+1 <3
 
Kiitos Cassylle uudesta pinkasta!

Kai se pitää tunnustaa että tässähän on jo kolme päivää roikuttu listalla ihan väärällä iällä :D Mulle saa iäksi päivittää 31.

Eilen poksahti 28+0 ja masu sen kun kasvaa. Sokerimittailujen tulokset on olleet järjestään hyviä, ainuttakaan yli 6,0 menevää arvoa ei ole vielä tullut vaikka olen kokeillut syödä ihan mitä sattuu. Kerrankin söin ensin testiksi keittoa, salaattia, ruisleipää ja maitoa, aterianjälkeinen oli tyyliin 5,6 ja kun kokeilin seuraavaksi vetäistä pizzaslicen ja kunnon kourallisen suklaata, arvo oli kaikki 6,0. Ei siis ollenkaan paha radi, tänään otan pistareita ja huomenna vien kortin neuvolantädille näytille.

Tänään pitäisi lähteä shoppailemaan miehelle viimeisiä joululahjoja. Yhteiset lahjat etsitään yhdessä vaikka osa taitaakin lähteä tilaukseen, anopille ja pikkusiskolle tulee varmaan hankittua ihonhoitotuotteita. Suunnitelmat on selvät mutta toteutus on vielä vähän puolitiessä :D Onneksi aikaa vielä on vaikka onkin tosi ahdistavaa juosta kaupoilla kun tuntuu että ihan kaikki muutkin on päättäneet lähteä samaan aikaan liikenteeseen. Varsinkin nyt kun masulla alkaa olla kokoa, ihmiset tönii ja sekös v*tuttaa :D Ja pitkään shoppaillessa painon nousu ja muuttunut painopiste tuntuu kyllä jo jaloissa. On tämä joulun aika silti ihanaa, vielä kun saataisiin pikkupakkasta ja kerros puhdasta lunta peittämään tuota sohjojäätikköä.

Mayinka & joulutonttu 28+1
 
Oi mitä ihania tarmonpuuskia ihmisillä on. Minä vaan istua törötän kotona. Tosin torstaina ajattelin mennä tuuppimaan helsinkiläisiä joulushoppailijoita mahallani. Tavoitteena ois löytää suurin osa lahjoista, mutta minun tuurilla kroppa sanoo vastalauseita ja päädyn vaan istumaan jonnekin mäkkäriin. Täältä meidän "kylältä" en viitsi edes etsiä mitään. Miehelle tosin olen kasannut isyyspakkausta joululahjaksi ja se alkaa olla jo hyvällä mallilla :)

Ihanan erilaisia kokemuksia nuista imetysvaatteista. Otapa tuosta nyt sitten selvää :D pitänee vaan kehitellä joku kultainen keskitie :) yhdet liivit ostin jo ja sovittamatta tietenkin ja ylläripylläri liian pienethän ne oli. Katsotaan laitanko myyntiin vai koitanko, meniskö päälle sit imetyksen loppuvaiheessa. Valtavat näistä varmaan tulee, kun nyt on jo kasvanu ainakin yhdellä kuppikoolla. Mies toki on innoissaan :D minä en niinkään, alkaa olla jo lypsylehmäolo kun maitoakin tulee jo aika paljon. Mutta onpahan tytölle sitten ainakin ruokaa tiedossa :)

Se piti vielä sanoa, että kun joku oli koittanut RENNIETÄ niin farmaseuttitutut ovat sanoneet sen olevan ihan yhtä tyhjän kanssa. Eli jotain toista närästyslääkettä vaan kokeilemaan :)

Saaju ja Enni 24+4 (miks kaikilla muilla tuntuu olevan enemmän viikkoja kuin minulla)
 
Tänään rv 27+o POKS

Kylläpä aika tuntuu menevän nopeasti. Huomenna olisi ensimmäinen nla lääkäri. Vähän jännittää missä kunnossa on paikat kun harkka suppareita ollut aika paljon (20-50/pvä).

Kielletyistä aineista: Tupakointi loppui minulta ja mieheltä heti plussattuani, ja muutkin kielletyt aineet/ruuat. Kummasti tekee mieli just kaikkea graavilohta yms. mistä en hirveästi edes tykkää.
Elämäntilanteesta: erityisäitiysvapaalle jäin rakennusmaalarin hommista pari kuukautta sitten ja mies opskelee vielä vuoden verran. Taloudellisesti siis vuoden verran tiukkaa kun kelan tuilla molemmat.
Imetysvaatteita ja liivejä ostan sitten kun lapsi on syntynyt kun en tiedä tissien mahdollisesta kasvusta.
Haluaisin tietää millon on odotettavissa mahaan raskausarpia? Tisseissä (kasvanut B:stä C) ja reisissä muutamia uusia, mutta mahassa ei vielä yhtään vaikka pitkään tuntunutkin siltä että ratkeaa kohta. Tietysti yksilöllistä, mutta miten muilla?

mimmi92 27+0
 
Pitkästä pitkästä aikaan! Taitaa olla yli kuukausi kun viimeksi kirjoittelin. Oma olo on vaihdellut rajusti.. välillä ollaan taas oltu sairaalassa supistusten takia ja välillä töissä kun on niin hyvä olo. 27+3 tänään,masu on kasvanut tasaiseen tahtiin mutta nyt erottaa masun ainakin :) Diabetes 1 johdosta siis sokerit on temppuillut. Nyt tuntuu että olen löytänyt "kultaisen keskitie". Mutta joulu on tulossa kovaa vauhtia,haettii ulos jouluvalot tänään, viikonloppuna ois aika kaivaa joulukoristeet ym. esille :) Ärsyttää kirjoittaa puhelimella kun en saa muuta tehtyä kuin kirjoittaa putkeen. Kuulemisiin! Anne ja Dinsku 27+3
 
Mimmi mulla nyt viides raskaus ja edelleen vain yksi arpi mahassa! :) Sekin tokasta raskaudesta, jolloin mulla oli vielä pienin maha. :O Mutta kaikkialla muualla arpia on sit senkin edestä, peräisin jo ekasta raskaudesta... Just äsken tiirailin mahaani, saa nähdä miten käy tällä kertaa. Tietty repeää täysin, ku vika.
 
Hei taas :wave: ja oikein hyvää joulukuuta kaikille :xmas:!

Mimmi, tämä on nyt minun kohdallani toinen raskaus. Esikoisen kohdalla pääsin rv37 :kieh:, kunnes maha repesi. Ajattelin jo voitonriemuisesti, että säästyin niiltä arvilta, mutta pah. Joidenkin kohdalla auttaa rasvaus, mutta kyllä se tuntuu olevan niin yksilöllistä jokaisella, että ei voi etukäteen tietää. Nytkin massu kasvaa kauheeta vauhtia, mutta toivon, että esikoisen arvet riittäisivät ja uusia ei tulisi. Noh, katsotaan.

Imetysvaatteista, edellisellä kierroksella minulla oli käytössä kaksi imetystoppia ja yhdet imetysrintaliivit. Ehkä voisi tällä kertaa haalia noita paitoja lisää, ainakin vähän fiksumman näköisiä. Kahdeksan kuukautta, kun vuorottelee kahta toppia niin alkaa jo vähän kyllästyttämään :D. Pestäviä liivinsuojiakin pitäisi haalia lisää, niitäkin jouduin pitämään koko imettämisen ajan, kun aina vaan valui.

Noh tässä tällä kertaa!

Irene ja pimu rv 25+6 (?)
 
bambiina juuh,kyllä tässä alkaa olla oleminen kahden kanssa. Maha pinkeenä ja ahistaa ja kiristää koko ajan! Uuh..

Influenssa-piikistä ei oo esim. neuvolan terkka tarjonnukaan eli en oo sen kummemmin ees aatellu,paitsi nyt kun siitä on täällä ollu puhetta..En mä kyllä tiiä otanko..

Kielletyistä aineista luopuminen eipä oo ollu vaikeeta. Röökin vetämisen lopetin kun aloin esikoista odottaa eli olen ollu polttamatta reilun 2v enkä ikinä aio alottaa,hyiyäk! :x
Fetat ja aurat on aina ollu inhokkeja,kuten ei graavilohikaan oo ollu herkkua eli ei oo vaikeeta olla ilman. Savustettua kalaa kyllä haluaisin,slurps :p! Eikös se oo sallittua,jos kaupan tuoretiskiltä ostaa,ei vakuumissa olevaa?
Karpalolonkeroo on ikävä..Esikoisenkin odotusaikaan teki niin kamalasti aina mieli kaupassa heittää päkki kärryyn,mutta ei! :D Sitä aina saunajuomana tuli otettua 2-3 tölkkiä mökillä nyt männä kesänä. Imetin tyttöä kumminkin vielä plussattuani,niin ei tuon lonkeron makuun kovin monesti ehtiny täysimetyksen loputtuakaan..Mutta kunhan pjat syntyy ja saas nyt nähä miten imetys käynnistyy,niin otan kyllä tulevasta kesästä ja lonkerosta kaiken irti! Ja kierukan tms. kanssa ;) :LOL:


Pinna palaa täällä esikoiseen! Se haluais olla koko ajan alasti ja karjuu ja kiskoo vaatteitaan. Ottaa sit vaipankin pois ja pissit saa siivota lattialta ainaki kerran päivässä :headwall:
Nyt se on sit keksiny ruveta kiipeilemäänkin joka kohtaan ja just kun ehtii ite istua alas huilimaan,pitää jo hypätä esikon perässä,aaargh!! Ja kun tylsistyy sisällä,niin tekee koiruuksia..mieskin niin laiska ettei lähe tytön kaa ees ulos,mua kyrsii ja kun ite en paljo jaksa!!
Mies ei tajua että mulla alkaa olla hankaluutta liikku tai ylipäätään olla vaan,niin kun tyttö olisi kakan pesua vailla,mies kyllä muistaa kertoa että on mun vuoro ja monestiko on itse putkeen pyllyä pessy! "Äiti,älähän lusmua" kuuluu isännän suusta jos en evääni heilauta. Ja voi v*ttu että ottaa aivoon tommonen!!
Eilenkin oltiin kaupungilla ja mun oli tosi vaikee olla ja näki sen myös,sanoikin että elä nyt synnytä jne. mutta silti ei tajua että tytön nostelua lavuaarille pyllyn pesulle ei oo enää kivaa/helppoo!
Huomenna onkin ultra,niin taidanpa mainita vähä lekurille että tsekkais paikat ja vähän miehen kuullen purnata esikon nostelusta..

Sekin vielä,kun on niin pirunmoinen ummetus että sekin ahistaa tuolla mahan seudulla ja kaverit mönkii ja pingottaa mahaa,niin ei todellakaan ole helppo olla!! :mad: Mulla ois pegorion:ia kaapis,jota mulle myytiin esikoista odottaessa,vaikka siinä sanotaan ettei suositella raskaana olevalle..Voiko sitä ottaa,kuka tietää?!
On ihan tosi inhottava olo,ei ees bona luumusose auta,enkä jaksas lähtee apteekkiin..

Vauvoille oon alkanu hiljaksiin hankkia vaatetta,fb:n kirppiksiltä. Vielä pitäs ostaa toinen kaukalo ja ne kaksosten rattaan,jotka kustantaakin kivat 1500e! :x


Että tämmönen päivä tänään..



-Tipetsu ja tuplakupla 25+2-
 
Babytwo Bugaboo Donkey Twin rattaat maksaa tuon hunajaisen summan..Tosin niissä on kaikki mitä tarvitaan,miehelle on ehdotonta se että vaunuissa on ilmakummi-pyörät,ne ilmakennot kun tuppaa kulumaan niin nopeesti,mm. emmaljungissa nämä löytyy. Sit toinen kriteeri on että kunhan vauvat kasvaa niin että istuvat,niin ratasistuinten tulis olla käännettävä eli kasvot voi olla kumpaan suuntaan tahansa,tämä ominaisuus vain bugaboossa ja ne menee pieneen kasaan ja mahtuu meidän auton konttiin.. Että kyllä tämä kaksosten saaminen vaan maksaa,joka hemmetin äitipoli käyntikin sen 27,50e ja nyt tässä alkaa vaan käynnit tiheneen,mutta hyvä niin kumminkin.

Piti hakea microlaxia apteekista,oli niin tunkkanen ja ahistava olo. Kyllä se sit auttokin,mutta ei siinä kyllä ees 5min. menny :ashamed:


Enää 13h ja pääsee näkemään taas vauvelit! :heart:
 
Heippa vaan!


Ultra takana ja vähä huononlaisia uutisia saatiin,b vauvan aivokammiot on hieman laajentuneet. Näitä ei näkyny rakenneultrassa ja nyt sit kuulemma oikeen pistää silmään kun anturin laittaa mahalle..
Kammion leveys sais olla max. 1cm,b:llä ne oli 1,3cm. Maanantaina magneettikuvaan ja tiistaina kontrolli jonkun professorin toimesta...Oikeen kiva

JOS kammiot laajenee raskauden edetessä,vaikuttanee kehitykseen..
Mutta tämä sama lääkäri manaili jo nt-ultrassa että turvotus ei ollu normaali,2mm..Ja se aina sitä pahinta epäilee,puhu on nt-ultrassa osakeskeytyksestä Ihan kauhee olo tuli ja on edelleen..
Porukat lohdutteli sillä,että veljelläni (23v) on dysfasia ja hällä oli päässä musta aukko,ihan oikeesti. Ei sillä muuta kehityshäiriöö oo kun hiljasempi on ja viihtyy omissa oloissaan ja lapsena oli hieman hitaanlainen.
Hän on niin fiksu kielissä,matematiikassa ja taiteellinen. Toisen veljeni kanssa ollaan yhteensäkin tyhmempiä kuin tämä nuorempi :D

En kyllä tiiä miten tässä pitäs olla,onneks kummiskin jo ma ja ti tutkitaan lisää,mutta mua pelottaa. Jos lekuri eri rakenneultrassa näitä nähny ja nyt ne on oikeen silmäänpistävän isot,niin melkein tuntuu siltä että ne vaan on kasvaneet ja jatkavat kasvamistaan. Eli siis,joku tukos on siellä "putkistossa" ja selkäydinneste ei pääse virtaamaan normaalisti,jolloin kammiot laajenee.
Leikattavissa kuulemma,mutta voi vaikuttaa aivojen kehitykseen,prkl! Muuten aivojen osat normaalit ja joku aivokurkiainenkin kai löytyy,mikä on tärkeä.

A-vauva on ihan normaali ja terve ja koko ajan potkii. Kokoa hällä 827g ja B:llä 872g. A on rt ja B on pt.


Tuleepa pitkä viikonloppu,ti varmaan saadaan sit tuomio. Voivoi..



-Tipetsu ja tuplakupla 25+3-
 

Yhteistyössä