<3 Maaliskuun murut 2014 <3 joulukuussa

Miten on mahdollista ettet saikkua saanut jos olo huono? Itse valittelin samoja vaivoja jo monta viikkoa sitten lääkärille ja olisi heti antanut saikkua mutta sanoin että sinnittelen ne muutamat jäljellä olevat päivät koska kyseessä oli harjoittelu. Tiedän sen tuntemuksen kun koskee, jomottaa ja supistelee ja pitäis vielä töitäkin tehdä.
Nyt onneksi pahin ohi, lomailua ja hieman koulua vielä ennen kuin muru syntyy :)
 
Owl
Mayinka, 17.12. tämä raskausdiabeetikko kävi sairaalassa kokoarvion uä:llä,
ja silloin oli 28+4 ja vauva 1462g.

Mimatsuu tervetuloa joukkoon pyöreään!Kyllähän sitä jälkeenpäin huomaa miten erilaista on odottaa esikoista kuin toista tai kolmatta.
Minäkin jänskätin ja enemmän tarkkailin masua ja asukkia.
Toisen kanssa se meni siinä ensimmäistä hoitaessa aika siivillä.
On se kyllä niin ihanaa, kun on ensimmäinen tulossa!Onnea:)
Minusta tuntuu liki ensikertalaiselta, sillä olen jo unohtanut paljon.
 
Juuh samaa ihmettelen miten tosiaan ei yhtään saikkea.. ei auta ku sinnitellä nyt vielä hetki ja pyytää sitten neuvolalääkärille aika.. hankalampaa vaan sekin ku vuoden vaihteessa vaihdan neuvolaa, mutta meen vaikka yksityiselle sitten ku en oikeesti enään pysty sinnittelemään..
 
mimatsuu, kokoarvio nyt on mitä on, ultralla katsovat ja mittailevat päätä, vatsaa ja muita mittoja mutta eihän se mitään tarkkaa tiedettä ole. Vauvan asennot, lapsiveden määrä ja mittaajan tarkkuus vaikuttaa ja tulos voi olla pahimmillaan yli puoli kiloakin päin prinkkalaa. Kaverilla osui parinkymmenen gramman marginaaliin, toiselle piti tulla sievä vähän reilu kolmikiloinen prinsessa mutta tulikin 3700 grammaa. Jos ilmaiset huolesi vauvan koosta ja siitä mahtuuko syntymään alakautta, olisi ammattietiikan vastaista olla tekemättä sulle synnytystapa-arviota jossa mitataan myös sun kanavan koko ja katsotaan onko vauvalla mahdollisuuksia mahtua ulos. Tuo mulle tehtäneen silloin lopussa, pelkopolilla selviää varmasti lisää kun sinne pääsen :) Voin vaikka näpytellä kuulumisia tänne sitten mutta pyydä lähete heti seuraavalla neuvolakerralla ettei mene liian pitkälle. Mullekin tehtiin lähete aika viime tinkaan kun pyysin sen vasta rv 29.

Ah, joulusauna :heart: Nyt jalat ylös ja sohvalle nautiskelemaan joulun tunnelmasta, kynttilöistä ja kuusen tuoksusta. Ihanaa Joulua kaikille meille maaliskuun ihmettä odottaville! :heart:

Mayinka & toivottavasti helmimurunen 31+0

Ai niin, ja POKS! :D
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaan niitä tarvitsevat reilusti vaatimaan salkkuja ja kokoarvioita sun muita! kyllähän palveluja täytyy saada, jos oikeasti tarvii.

Painoarvio ei tosiaan aina ole täysin luotettava, mutta yleensä suuntaa antava. Toisaalta kokenut kätilö tai terkkari tekee usein tarkemman arvion käsikopelolla. Normaalilantioinen ensarikin kyllä pystyy synnyttämään melko isonkin muksun, mutta jos asia oikeasti pelottaa niin täytyyhän siihen saada apua. Kyllä ne oikeasti isot vauvat jää kiinni lähes aina ennen synnytystä, niin että voidaan tehdä kunnollinen synnytystapa-arvio.

Nautiskellaanhan nyt joulusta! <3
 
Hihii. Joo, uuden vuoden aattona olis seuraava neuvola-aika. Täytyy tosiaan ottaa puheeks. Sain tossa toissapäivänä puhelun, että ne hyväksy mun lähetteen sinne Jorviin ja pääsenkin käymään siellä. Ei osannut neuvolatäti sanoa, että joudunko siihen päivän tarkkailuun sinne vai mitä, mutta niiden pitäisi sieltä ottaa nyt yhteyttä muhun, kun nää pyhät on lusittu. Heheh, heti tuli niin paljon parempi fiilis.

Ja joo Mayinka kirjottele tänne sitten siitä, kun oot kokoarviossa käynyt. Ilmottelen kans, mitä Jorvissa sanovat. :)
 
Mimatsuu tervetuloa joukkoon! :) Hyvä, että pääset seurantaan! Mulla nyt viides tulossa, ja kolmannen kanssa kävi niin, että arvio ultrassa 10 pvää ennen laskettua aikaa oli 3,6kg, synnytyksessä kätilön arvio 3,8kg. No, poika jäi hartioista jumiin, revittiin väkisin ulos ja tuloksena murtunut solisluu ja ilmarinta. Kokoa 4,4kg! Seuraavaa seurattiin äitipolilla ja kävin pelkopolilla; kokoarvio oli yli 4,5kg la:na, joten käynnistys 38+5, syntyi seuraavana päivänä ja painoi 3980g. Kätilö sanoi, ettei ollu kaukana, et olis jääny jumiin taas. Kokoarvio oli 28+0 ultrassa jo 1670g! Sokerirasitus tehtiin ja kaikki ok.

Pari viikkoa sitten oli lääkärineuvola ja sielläkin kaikki ok, ei muutoksia kohdunkaulalla tms. Laittoi lähetteen äitipolille taas seurantaan, tosin onneksi sieltä kätilö soitti heti, ja selvisi, et lähete oli pelkopolille. :) Sanoin, et tää venäläislääkäri oli ymmärtänyt mut väärin, kuten pelkäsin, ja haluan vaan sitä vauvan koon seurantaa. Oon hyvin tyytyväinen viime synnytykseen ja luotan, et kätilöt kyllä hoitaa ja auttaa. ;) Antoi siis suoraan ajan lääkärille ja se eka ultra on ens ma eli 29+3. Saa nähdä, missä tämän kanssa mennään... Mut olin sit viime torstaina sokerirasituksessa ja neuvolantäti soitti perjantaina, et 2h arvo yli sallitun ja rd siis lievä. :( Sain diettiohjeet, mut tärkeintä, ettei ylittäis hiilareiden määrää ja sokeri minimiin. Mittaus kerran kuussa neuvolassa. Saan kuitenkin nyt jouluna syödä suklaata. :) Sekin on nyt siis huomioitava, kun muutenkin vauvan kokoa seurataan. Näinkin voi siis mennä, että vasta viidennessä tulee!

Ja kun mähän oon valitellu, et saan nyt nauttia "kaikki herkut" tässä raskaudessa, niin epäilen, et peräpukamakin pukkaa. :p Ja heti meni vatsa kovalle, ku piti alkaa noudattaa tota rd-dieettiä; sitä ennen oli päinvastoin!

Ai niin, taas oli tyyppi perätilassa neuvolassa ja edelleen tuntuu eniten potkut alas, että saa nähdä, tajuaako missään vaiheessa kääntyä. : / Pään kyllä tunnen monesti vasemmalla kyljellä ja painaa inhottavasti. Sitä pitikin Cassyputille kommentoida, et edellisessä raskaudessa mua ärsytti vauvan potkut ja liikkeet paljonkin, nyt siedän paremmin. Tosin tää on hirmupaljon vilkkaampi ku edellinen ja välillä häiritsee nukkumistakin, jota edellinen ei tehnyt. Mut toivon, et kääntyis, ettei toi pää painais niin paljon, ja en kyllä ole ajatellut yrittää synnyttää perätilassa olevaa...

Jopas tuli tarinaa, kun en oo taas ehtinyt kirjottelee... Tai tällä puhelimella ei oikein jaksa. Melko omanapaista, mut lukee ken jaksaa. :) Toivottavasti kaikilla on mennyt joulu hyvin ja ilman ähkyä! :D Mä jatkan nyt tallihommia, niin pääsen taas syömään ja ehkä jopa sohvalle löhöämään. :)

Mukavaa joulunaikaa kaikille!

Bambiina & Veera-Valtteri 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Kamalaa olla raskaana näin joulunaikaan :D, kaikki herkut pitää ahtaa naamaan vaikka maha olisikin eri mieltä ja olo on kyllä näiden syömisten jälkeen ollut aika tukala :LOL:. Ja sitähän ei kerrasta usko vaan pitää syödä koko päivä ja vielä seuraavanakin päivänä. Onneksi neuvola on vasta tammikuun puolessa välissä niin josko tuo ruokakin sulaisi ennen vaa'alle nousua :D.

Tänään olisikin jo rv 29, kymmenen viikon päästä tämä voi olla jo ohi :O. Maha on jo iso ja esim. sukkien jalkaan laitto alkaa olla jo aika hankalaa. Onneksi on tuo kolmevuotias äitin apuri :heart:, joka tekee pyynnöstä melkeinpä mitä vaan!

Töitä olisi vielä sen neljä viikkoa ja uskon ainakin vielä, että pystyn olemaan töissä loppuun asti. Saas nähdä sitten kuinka käy.

Irene ja pimu
 
Täällä poksui eilen 28 viikkoa. Tänään onkin sitten ollut niin ärsyttävä olo, että olisin jo ihan valmis synnyttämään. Joka paikka kipeenä, yököttää eikä mitkään vaatteet enää mahdu päälle. Murr.

Haluisin jo raskauden loppuun ja pikkuisen syliini <3
 
Saaju, I feel you! Voimia meille ja kaikille muille joille tämä raskaus on kaikkea muuta kuin ihana.
Onneksi lepo on auttanut täällä päin ja kivut hellittäneet, kunhan vaan muistaisi jatkaa samalla tavalla...
 
Heippa taas! Joulu on ohi, ja paljon on syöty... Oman puntarin mukaan nyt ois tullut sitten jo 12 kg alusta, huh. Mutta ihan samaa linjaa menee kuin ekassakin, joten eiköhän tässä vielä se reilu 8 kg ehdi tulemaan loppuaikana. Ja vähemmän on edelleen verrattuna edelliseen raskauteen.

Minä loppukuulaisena menen vielä pienemmillä viikoilla, mutta on kyllä aika nopeesti mennyt aika, kun jo parin kuukauden päästä voi syntyä täysiaikaisia vauvoja! Eikö itselläkään pitkää aikaa enää ole, jos syntyisi samalla viikolla (38) kuin esikoinen. Kun on meneväinen pikkupoika kotona ja työtkin hoidettavana, ei ole niin paljon ehtinyt omaa napaa pohtimaan. Ipanalla taitaa olla kuitenkin kaikki hyvin, kun maha oikein heiluu potkuista. Töitä olisi virallisesti vielä kaksi päivää jäljellä, eli vuoden loppuun asti. Teinpäs sitten aikani kuluksi juuri työttömyysilmoituksen ja hain verkosta kaikki mahdolliset Kelan tuet hyvissä ajoin. Kätevää, kun nykyään voi raskaustodistuksenkin laittaa sähköisesti! No, äitiyspakkausta vielä vähän haluan jäädä kyttäilemään, vaikka en usko että sitä julkaistaan vielä ennen tammikuun loppua, kun hakemus pitäisi viimeistään jättää. En halua kuitenkaan samaa pakkausta kuin esikoisesta, ja se on se uusin. Ihan hyvässä käytössä on ollut kyllä!

Täältä tulee ymmärrystä liitoskipuilijoille ja muille kipeille! Eilen oli taas pakko lenkkiyritykseltä kääntyä kotiin alle puolen kilsan päästä kotoa, kun supisti jatkuvasti ja sektioarven kohdalle alkoi sattumaan ihan huolella. Ei sitten liikuta, maataan vaan sohvalla ja haudotaan :( Nyt aamulla päästiin kuitenkin koko perheen kanssa vähän ulkoilemaan metsään taas. Pitää vaan ottaa rauhallisesti! Melkoiseksi vaappumiseksi on olo mennyt.

Joo, ja ällö vaiva pamahti päälle joulun aikaan. Pukamat :'( Esikoisesta tuli ihan pieni, joka meni itsestään pois, mutta tää ei oo enää pieni :( Onneksi suonikohjuja ei oo näkynyt, tässä on ihan tarpeeksi. Näin ne kokeneemmat varoitteli, että tokasta lapsesta tulee ihan varmasti. Onko vastaavan kokeneilla kerrottavaa, paheneeko synnytyksessä, vai onko toivoa vielä, että ei tarttis operoida tai alkaa rasvailemaan?

Nynaeve ja Nuppi (vasta) 27+2
 
Päivittäjä tässä moi, muistatteko vielä mut. :ashamed: Nyt on päivityset tehty, tervetuloa Ronsku81 ja mimatsuu. :wave:

Tokihan täällä on muutenkin ollut hiljaista, mutta mä olen kyllä ollut aivan erityisen laiska. Tosin rehellisyyden nimissä päivittäjällä ei ole mennyt kovin vahvasti... Onnistuin vetämään itseni vähän liian piippuun silloin tenttiviikolla (joulua edeltävä), ja nyt on sitten lähinnä lepäilty ja laiskoteltu.

Joulun aikaan on kyllä tullut huomattua, että mitä enemmän sokeria ja vehnäjauhoa syö, sen huonompi olo. :x Taidan vetää kunnon tiukan herkuttoman tammikuun... Epäilen että neuvolan vaaka on mun kanssa samaa mieltä, kunhan sinne uudenvuoden jälkeen menen!

Kävin eilen treenaamassa ekaa kertaa moneen viikkoon. Huomasin taas, etten oikein pärjää psyykkisesti ilman treeniä. Jotenkin olen kiukkuinen ja ärtyisä. : / Nyt ajattelinkin että hemmetti jos ei muuten muka "ehdi" salille, niin jään vaikka töistä pois sitten. Muutoin kyllä hyvinvointi kärsii ja pahasti. Vaan eipä mulla muutenkaan ole enää montaa viikkoa jäljellä.

mimatsuu mun mielestä ne vois vaan antaa sulle neuvolasta sokerimittarin, ja unohtaa sen rasituksen. Niin mun kohdalla tehtiin, vaikka rasitusta ei edes ole yritetty. Eli sen jälkeen kun olen itse mitannut arvoja ja todennut niiden olevan ok (tai jopa matalia), niin rasituksesta ei ole enää puhuttu. Ja ei, et TODELLAKAAN voi saada 8-kiloista vauvaa raskausdiabeteksen takia. :hug:

Saaju & Babytwo: mulla on toi ällöolo ollut melkein päivittäin enemmän tai vähemmän, ja oon myös tosi väsyny siihen. En siltikään toivo vauvan saapumista vielä pitkään aikaan, koska en todellakaan usko että mun elämä kokonaisuudessaan siitä helpottuu. Olenkohan vähän pessimisti? :D

Nynaeve, tohon ällövaivaan. Sanoisin että isoin asia on se, että vatsa toimii normaalisti eikä ummeta. Jos sen asian saa toimimaan, niin tuo ei paljoa yleensä vaivaa. Eli muista syödä PALJON vihanneksia ja liikkua sen minkä pystyt. :)

Milloin niitä Kelan tukia pitää viimeistään hakea? Koskahan sitä jaksais... Mitä kaikkia papereita muuten miehen pitää toimittaa sitä 3 viikon isyyslomaa varten?

Huomenna poksahtaa rv 30+0, en tajua sitä. :O

Cassy ja pikkupikkusisko :heart:
 
Jotain kuulumisia täältäkin suunnalta piiiitkästä aikaa! En ole tainnut koko kuukauden aikana mitään käydä kirjoittelemassa. Meillä oli tässä joulukuussa muutto uuteen taloon ja ilman nettiäkin ollaan oltu (paitsi puhelimessa toki netti), joten eipä ole tullut tänne siitä syystä kirjoiteltua. Puhelimella olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta puhelimella en jaksa ruveta mitään kirjoittamaan,

Mutta tänne kuuluu hyvää; vauva liikkuu kovasti ja vaivatkin on edelleen suht vähäisiä. Lonkat tulee öisin kipeeksi mutta helpottaa päivän kuluessa kun vaan liikkuu. Yhdessä vaiheessa hemppa laski 118 ja silloin väsytti, mutta sen sain nostettua taas ihan hyviin lukemiin ihan lisäämällä ruokavalioon rautapitoisempaa ruokaa. Mutta vaikka kaikki onkin mennyt hyvin niin olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään. Vaikka maha ei mikään super-iso olekaan, niin silti se on vaan edessä ja esimerkiksi sohvalta nouseminen jo työläämpää ettei ihan turhaan viitsi sohvan nurkastakaan nousta :LOL:

Kelan tuet pitää hakea 2kk ennen laskettua aikaa. Ja uutta äitiyspakkausta tuskin kukaan meistä tulee saamaan, koska se tulee arviolta jakoon vasta kevättalvella 2014 ja kun nuo tuet on tosiaan haettava jo 2kk ennen LA:ta. Itse laitoin hakemukset Kelalle tuossa joulukuun puolessa välissä eli jos päätöksetkin tulisivat vaikka heti alkuvuodesta. Isyyslomaa varten meillä mies ainakin täytti esikoisen kohdalla työpaikan oman ilmoituksen, että milloin pitää lomat ja silloin työpaikka maksoi ekat 7 päivää isyyslomasta palkkana, joten palkanlaskenta haki siltä ajalta isyysrahan. Sitten lopulta ajalta mies haki isyysrahan itse Kelasta ja en muista pitikö siihen edes laittaa mitään liitteitä.

Elluska ja pikkuinen rv30+6
 
Ai kauhee, mun pitää sitten viimeistään ens viikolla laittaa ne hakemukset Kelaan. :O Olipa hyvä kun kerroit Elluska, kiitos.

Se rv 30+0 poksahti muuten eilen, vaikka väitin että se on tänään. Ai minäkö sekaisin viikonpäivistä? :rolleyes:
 
Vähän harmittaa kun sen uuden äitiyspakkauksen ilmestyminen venyy ja venyy. Olis ollu ihan hauska saada se. Tossa nykyisessä pakkauksessa ei ole paljoakaan sellasia vaatteita, jotka meillä tod.näk. tulis käyttöön, mutta muut tavarat varmasti hyödynnetään :) Jokatapauksessa äitiyspakkaus on minusta ihan superhieno juttu.

Ällöololle, josta valitin, löytyi ainakin osittainen syy: ruisleipä. Oon koko joulun ajan mättäny vanhempieni luona ollessa ruisleipää ja nyt kun jätin sen pois, olo helpottu. Hirveet refluksivaivat tuli siitä aina. Tosin refluksia tulee muutenkin nykyään herkästi, joten pitäs malttaa syödä tosi pieniä annoksia.

Nyt olen seuraavat 3 yötä töissä, katsotaan miten menee. Tällä kertaa olen vastasyntyneiden teho-osastolla, joten työ on onneksi sinänsä melko kevyttä. On taas tuo kohtu kipuillut sen verran, ettei mitään raskasta pystyiskään tekemään. Toki kiire voi tulla täälläkin hetkessä, mutta fyysisesti melko helppoa työtä :) Mutta mukavaa pitkästä aikaa päästä hoitelemaan pieniä tuhisijoita!

Saaju ja Enni 28+3
 
Mulle soitti Kelan käsittelijä ennen joulua, kun en ollut hakenut äitiysavustusta ja oli tehnyt päätöksen äitiyspv-rahasta. Sanoi, ettei sitä uutta pakkausta saa käytännössä kun vasta keväämmällä, ja avustus on tosiaan haettava viimestään 2kk ennen laskettua aikaa, niin laitoin sitten eilen senkin hakuun. Eiköhän se aika pian tule tilille, kun pakkauskin on aina tullu parissa viikossa. :) Päädyin nyt siis ottamaan rahana, kun kahdesta edellisestä on otettu pakkaus ja kaikki tallessa ja hyvässä kunnossa. Tälle tulevalle pitäis hommata sänky, ja olenkin huutanut huuto.netistä yhtä kehtoa, joka loppuu huomenna. Toivottavasti saadaan se, tai sitten jatketaan etsimistä. Pinnasänkyä en ehkä enää osta, jos toi nelonen siirtyis kesään mennessä vaikka paloautokerrossängyn alasänkyyn. :)

Eilen olin painoarvioultrassa äitipolilla ja pieni mutrusuu oli hyvinkin pieni. :heart: Pään ja vartalon mitta oli 28+jotain ja viikkoja siis eilen 29+3, mutta reisi taas oli yli 30+. Pitkä ja hoikka tyyppi siis! ;) Ja lääkärin mukaan just hyvä synnytyksen kannalta. Painoarvio nyt 1280g, joka oli alle keskikäyrän. :) Jos ei mun rd aiheuta mitään kasvupyrähdystä, niin saattaa olla, ettei tarvii käynnistää. Ja oli myös tajunnut kääntyä, eli raivotarjonnassa! =) Edellinenhän mulla oli 28+0 painoarviossa jo 1670g, että hyvältä vaikuttaa nyt. Seuraava kontrolli on 14.2., jolloin rv tasan 36 ja sit voidaan jo suunnitella synnytystä. Eli mun toivomus olis, ettei käynnistetä, jos ei vaikuta isolta, ja eihän ne turhaan sitä teekkään.

Kätilö otti mut heti haastatteluun/ohjaukseen, kun näki ne sokerirasitusarvot, ja antoi kotiin mittarin, että saan kerran viikossa seurata kokonaisen päivän arvoja ja välillä muutenkin. Jos on useamman kerran koholla, niin sit pitäis ottaa yhteyttä. HUS:n ohje on siis näin tiukka jo yhden arvon ylityksestä, ja diagnoosi on ihan rd. Ja kuulemma vauvalta mittailtaan sokeri sit kolmesti päivässä syntymän jälkeen; mulla meinas päästä siinä vaiheessa itku, kun en tykkää siitä, kun omaa vauvaa siellä pistetään. :D

Kyllästyminen tai jotain on melkoinen täällä jo masuun, koska hankaloittaa elämää niin paljon. Mä oon jo niin saanu kokea tämän tilan... :p Lisäks 1v 8kk on taas valvonu pari aamuyötä ja mulla jääny yöt tosi lyhyiks, oikeestaan jouluaatosta asti. :( Tuntuu, ettei jaksais ollenkaan herätä aamusin, ja selkä on tosi kipee, tota mahaa polttaa/sattuu/kirvelee melkein kerran päivässä, tai joskus useemmin ym. ym. Välillä on jo hankala käydä pissalla, ainakin jos oon syöny liikaa, kun maha ei mahdu syliin. :LOL: Jonkun kerran tullu mieleen ne synnytyksessä yritetyt pissat, kun supistaa ja yrittää kuitenkin käydä pissalla. :) Mutta eihän tätä enää kauaa kestä. =)

Hyvää uutta vuotta kaikille ja vointeja! Jaksamista vielä töissäkäyville!

Kiitos Cassyput, jos jaksat jatkaa ensi kuun vielä päivittäjänä! :)

Bambiina & Veera-Valtteri 29+4
 
Oikein hyvää vuodenvaihdetta kaikille mahakkaille!

Cassyput, joo, tiedän liikunnan ja kuidut ja veden vaikutuksen ällövaivoihin, mutta joulu pisti pahan jumin väliin. Yksi kerta sitä laatua riitti, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Ehkä pientä pienenemistä on havaittavissa, mutta vois lähteä itestään poiskin... On kyllä muutenkin semmoinen kudosten turvotus ja laskeutuminen vaivannut jo reilun kuukauden jalkoväliosastolla, tuntuu kuin olisi paketillinen nakkeja jalkovälissä :D Ja ainakin 10 cm alempana kuin normaalisti, ja painaa ja pakottaa niinkuin esikoisesta ihan lopussa.

Kai se pitää se äitiysavustuskin hakea pakkauksen sijaan vaikka samantien, tiesinkin että turha varmaan odotella sitä vaihdosta. Viime kerralla minä olin ensimmäisten joukossa jotka sai sen uuden paketin, jota siis nyt jaetaan. Ja enhän minä tai me tarvita ees sitä kampetta, kun nytkin ainoa hankinta mitä tarvitaan, on uudet tuplat :D Se vaan ois ollut kiva nähdä, että ois voinut itse oikeesti valita!

Tänään taas lenkit vaaputtu, pääsin jopa puolen kilsan päähän taas. Maha menee ihan kovaksi harjoitussupistuksesta, ja jos ei liikettä lopeta, se muuttuu kivuliaaksi. Jotenkin kadehdin niitä, jotka suunnilleen lähtevät zumbailemalla synnyttämään. Tässä sitä sitten ollaan haudontakoneena kolmisen kuukautta vielä, ja liikunta tulee esikoisen perässä kontatessa. Sekin kyllä on riittävän haastavaa!

Ois kiva kuulla mitä muille listoilla näkyville kuuluu, esim. onko Matti Katikaisella vointi parempi?

Mutta nyt nukutuspuuhiin!

Nynaeve ja Nuppi (ihanasti poikittain kuin halko mahassa) 27+4
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Ite saanut viime aikoina mahan jopa pelaamaan ruovalion avulla. Rusinoita ja pähkinöitä, luumuja ja muita kuituja.. lisäks tietenkin liikuntaa minkä on pystynyt.

Viime aikoina taas lisääntynyt unettomuus on vaivannut. Pakko nousta vessaan ja sit ei enään millään unta. Huomenna raahaudun vielä yhden aamun ennen yli viikon lomaa töihin vaikka pää kainalossa vissiin.. Tiistaina olis sitten neuvola jos vaikka sais sinne ajan lääkärille joka ehkä ois sitä mieltä että lepo vois tehdä hyvää.. vapaapäivinä saa kuitenkin unta paikkailtua päivisin, mutta töissä se ei oikeen onnistu.. Unettomuuden vuoksi kaikki muutkin kolotukset tietenkin tuntuu inhottavammilta, mut silti olo on hetken niin onnellinen ku joku riekkuu tuolla mahassa menemään niin että koko maha tärisee :D Välillä selkeesti oli kanssa poikittain kaveri.. Rv 29+2
 
Heippaheii=)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Koitin kysellä siitä painoarvioultrasta ja lähetteestä äitiyspolille, mutta en saanut oikein muuta kuin juuta ja jaata. Ei sitä tehdä jne, et tarvitse jne. Sillon kun neuvolatäti soitti, että lähetteeni on hyväksytty Jorviin olin onnesta raikeana. Nyt sainkin kuulla, että pääsen sinne vasta helmikuussa kun on viikkoja 37 siihen ''kokoarvioon'' niin voi jestas jee, johan helpottaa, kun siinä vaiheessa se kuitenkin olisi jo kasvanut liikaa.. Mulle tuli siis tehtäväksi, että saan ne mittaajat himaan ja lähettelen sitten sähköpostilla niitä veriarvoja sinne Jorviin, ei sinne kuulema pääse jos ei ''erityistä raskauttavaa syytä ole'' ja mun tilannehan ei sellainen ole. Kuitenkin oli kirjeeseen kivasti kirjoitettu näin ''Teidät on kutsuttu äitiyspoliklinikalle raskausdiabeteksen takia'' ..Ai, millos mulla sellainen on sit todettu? Helpottaa hirveesti näitä mun kokopelkoja ja nyt mulla kuulema on se diabetes, vaikka mitään ei oo todettu. Joo selvä, näillä sit mennään...

No jokohan tää tästä pikkuhiljaa. Niskat ja selkä alkaa olee niiiiin kipee, et hohhoijaa.. Huomenna onneks sille meiän nimetylle työpaikkalääkärille aika, joka on entinen neuvolatäti eli tietää kuulemma hyvin näistä kaikista asioista. Sen kanssa sit jatkoa pohditaan. Toisaalta voisin jäädä jo kotiin lepäilemään ja mittailemaan, ettei tarvitsisi itseä duunissa repii ihan puhki. Oispa tää ohi jo kohta :( Pikkunen ois ihan tervetullut jo maailmaan..
 

Yhteistyössä