// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //



Helmikuiset 2015
(PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA KIITOS!:))

1.2.
Cherise / 31v / 3. lapsi / KOS
vauvatoiveilija / 22v / 1. lapsi / PHKS
Hiliputti / 27v / 1. lapsi / NKL tai KOS
Iiina2013 / 39v / 4. lapsi / KSKS

2.2.
Enny / 27v / 2. lapsi / ??
cockerspaniel /22v / 2. lapsi / VKS
Haaveilija93 / 21v / 1. lapsi / JS
Sissinen / 28v / 1. lapsi / TAYS
BlackPearl / 24v / 3. lapsi / TAYS
Pippurihäntä / 37v / 3. lapsi / KOS

3.2.
Rva_koo / 28v / 2. lapsi / TAYS
Tibt / 26v / 1. lapsi / K-SKS
NaNa84 / 29v / 2. Lapsi / TAYS
sushan / 29v / 2. lapsi / OYS
mukipukipuu / 25v / 1.lapsi / TAYS

4.2.
Maikki1985 / 28v / 1. ja 2. lapsi / TYKS (kaksoset)
Rouva kampiakseli / 26v / 3. lapsi / KOKS
Redi / 28v / 2. lapsi / K-SKS
Auriri / ?? / 2. lapsi / KYS

5.2.
Heilanga / ?? / 1. lapsi / TYKS
Hillevi80 / 33v / 2. lapsi / OYS
Pikkupapu / 22v / 2. lapsi / PHKS
MaijaLee / 24v / 1. lapsi / TAYS

6.2.
Llinndda / 20v / 2. lapsi / K-HKS
milli06 / 33v / 1.lapsi / OYS

7.2.
Sunflower86 / 28v / 1. lapsi / PKSSK
Kaneli88/ 26v / 1.lapsi / JS
väpä / 36v / 3. lapsi / PHKS

8.2.
Befuliini / ?? / 1. lapsi / ??

9.2.
kalopsia / 26v / 1. lapsi / LKS
Ututyttö/ 41v / 1. lapsi /Tays
milliliina / 23v / 1. lapsi / TYKS
Sitruuna84 / 30v / 1.lapsi / JS

10.2.
Lainakengissä / 24v / 2. lapsi / OYS
Jepa81 / 32v / 1.lapsi / JS
Sadana / 38v / 1. lapsi / NKL

11.2.
Chshr / 25v / 2. lapsi / TYKS
Risutin / 29v / 2. lapsi / OYS
Sinikuu / 37v / 3. lapsi / HYS

12.2.
Onnenpisara / 24v / 1. lapsi / PKSSK
Mai83 / 30v / 2. Lapsi / TAYS
Letu /27v / 1.lapsi / HYS

13.2.
-nti.jrvn / 21v / 2. lapsi / SatKS

14.2.
Chiligail / 35v / 1. lapsi / MKS
Nettee / 22v / 3. lapsi / SatKS
hennanennu / 31v / 1.lapsi / HYS
Ystävänpäivävauva / 38v / 1. lapsi / LS
sandem / ?? / 2. lapsi / TYKS

15.2.
Norbba / 25v / 1. lapsi / JS

17.2.
onnellinentyttö / 23v / 1.lapsi / KOS
raputyttö84 / 30v / 2.lapsi / OAS
J2nsku / 26v / 1. lapsi / TAYS

18.2.
Ode84 / 30v / 3.lapsi / ??
Hippu / 28v / 2. lapsi / TYKS
Pauliinali / 25v / 2.lapsi / ??

20.2.
AnnuLiisa / 27v / 2. lapsi / TAYS
Röllineito / ?? / 3.lapsi / OYS
Yllätys15 / 36v / 3. lapsi / OYS

21.2.
maijuelina88 / 26v / 1. lapsi / TYKS
Tiuh / 25v / 2. lapsi / KOKS
Mammako86 / 28v / 1. lapsi / KYS

22.2.
mari1980 / 34v / 2. lapsi / OYS
Jepatin / 23v / 2. Lapsi / EKKS
hepokatti83 / 30v / 5. lapsi / ??
Henttu86 / 28v / 3.lapsi / SeKS

23.2.
Wuf / 29v / 2. lapsi / HYS
Sammallammas80 / 34v / 2. lapsi / SeKS
dublo83 / 30v / 6. lapsi / SatKs

24.2.
mussukkanuppunen / 28v / 4. lapsi / OYS
Mustikkamaito / 37v / 2. lapsi / SatKS

25.2.
pömppö / 33v / 2. lapsi / TAYS

26.2.
eliaza84 / 29v / 2. lapsi / KSKS

27.2.
Fanning / 29v /3.lapsi / PHKS

28.2.
Manta81 / 32v / 5.lapsi / HYS
Jörriliini81 / 33v / 3.lapsi / K-HKS
Mäkimeirami / 31v / 2. lapsi / ? /

3.3.
Vadelmanlehti / 31v / 1.lapsi / NKL








Menetyksen kohdanneet :'(
HooKoo-82
Sarah85
hannuliini
Illacrimo
Sulo-Sylvia
Audrey
+ 1 joka ei halunnut nimimerkkiään mainittavan.



SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Helmivauvojen facebook-ryhmään haluavat, laittakaa yksityisviestiä käyttäjälle Hippu* tai Llinndda

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart:



Linkit vanhoihin pinoihin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387135-helmivauvat-2015-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2389315-helmivauvat-2015-kesakuu/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Laitampas viestini jo tänne heinäkuunketjuun, vaikka kesäkuuta viellä muutama tunti jäljellä :)

Täälläkin on mahanippailut ja repäisykivut palanneet. Eilen kun heiteltiin mölkkyä niin ekalla heitolla (aika voimakkaalla ) tuntu et mahassa repäs ihan kunnolla. Tänään kokopäivän nippaillut vähän väliä.

Torstaina neuvola ja vähän jo jänskättää! Pelkään että neuvolantäti on joku tosi ilkee tapaus :/ Ainakin puhelimessa kuulosti mukavalta, toivotaan parasta.

Kysymys: Kuunnellaanko ekalla neuvola käynnillä sydänääniä. Tai tiedättekö kuinka yleistä se on että kuunnellaan. Lueskelin keskustelupalstoja ja siellä moni on kirjottanut että kuunneltiin, mutta oon saanut aiemmin jostain sen käsityksen että niitä ei näin aikasin 9 viikolla viä kuunneltais...
Olen pystynyt olemaan rennommin tän raskauden suhteen nyt jo muutamia päiviä, mutta aina ajoittain tulee tunne että mitä jos verta alkaa tulemaan kohta tai jos se onkin keskeytynyt keskenmeno enkä huomaa mitään ennen np-ultraa jms.
 
Kiitos uudesta ketjusta, Hippu! :)

Mulla kuunneltiin tänään ekassa neuvolassa sydänäänet, mutta viikkoja oli tosiaan 9+4. Terkkari sanoi, että vois hyvin kuulua jo, että voidaan kuunnella, jos haluun, ja minähän halusin. :heart: En kyllä ollu odottanut sitä etukäteen, kun oon myös saanut käsityksen, että monesti ei kuunnella.

Onko siellä Facebook-ryhmässä elämää? Tai pääseekö sinne vielä? Oon laittanut viestiä Llinnddalle, mutten oo saanu mitään vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Hienoa heinäkuun ryhmä! :) Kiitos, Pippurihäntä kesäkuun ryhmästä ja Hippu* heinäkuun ryhmästä kun viitsitte päivitellä. :)

Oisko muuten mahdollista saada linkkiä edelliseen ryhmään, että löytyy sitten helposti jos on jotain mitä haluaa sieltä käydä vilkaisemassa? :)

Ututyttö, Migreeni on kyl kamala. :S Onneks sait sit lääkäristä helpotusta siihen ja lääkkeet myös kotiin.

Hannuliini, näkyikö sulla sikiöpussiakaan siellä kohdussa? Voi olla ihan viikkoja vastaava tilanne. Hyvä et pääset otattamaan verestä noi hcg hormoonit. On tosi yksilöllistä miten alkio kasvaa ja tulee näkyviin. Mulla näkyi hirmu aikasessa vaiheessa (5+0) alkio muodostelmaa (ei meinannut tosin ensin löytää sitä) ja syke (6+0) mut et yhtä normaalia sekin kait. Onko sulla varmistusultra koska? Mut hyvä ettei vatsaontelossa kuitenkaan ollut nestettä tai mitään suurempaa vuotoa löytynyt kuitenkaan. Voimia sinne epätietoisuuteen! Koeta olla murehtimatta (helpommin sanottu kun tehty), hyvä että raskausoireet on vahvana, et jos seuraavalla ultra kerralla joku jo siellä köllöttelisi!

ON: Tässä ollut nyt pari päivää taas helpompia pahoinvoinnin suhteen lukuun ottamatta tuota aamun episodia. Vielä ei uskalla riemuita kun viimeksikin se yrjänä lensi kun ehti vähän hengähtää. Ja meillä sairastui tuo kaverin jyrsijä, joka on meillä hoidossa. Pieni epäilys listeriasta. :S Pitää huomenna viedä eläinlääkäriin ja soitella terveyskeskukseen sen jälkeen. Onneksi nuo samanlaiset oireet voi johtua muutamasta muustakin jutusta. Harmittaa vaan kun ehdin jo käsitellä paljain käsin eläintä. Tosin pesin kyllä kädet sen jälkeen. Ja lapset nuohosivat tietty siinä myös mikä hirvittää. Mutta huomenna se sit selviää jos oiskin jotain muuta vai tarviiko sitä miettiä. Vielä ois muutama päivä neuvolaan. :D Sitä odotellessa siis. Eniten tässä odotan sitä aikaa kun alkaa potkut tuntua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä tahtoisin myös facebook ryhmään mukaan..

Hitto, että tekee tiukkaa töissä pahoinvoinnin takia vanhusten vaipan vaihdot yms.. :/ oksu ei ole lentänyt, mutta kaukana se ei kyllä ole ollut. Väsy painaa ja tissit on turvonneet.

Ensimmäinen neuvola meillä on heinäkuun puolessa välissä.. Menisipä aika nopeasti!

Tsemppiä kaikille

Tiuh & Mauno 6+2
 
Moi kaikki. Olen taustaillut teitä jonkin aikaa ja nyt uskaltaudun mukaan. Kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä ja siellä se köllötteli, pieni senttimetrin mittainen ihme sydän sykkien. :) <3 Kai se on uskottava, että raskaana ollaan!

Tiedot siis Norbba / 25v. / 1. lapsi / JS ja laskettu aika 15.2

Kaikille teille jaan myös gynekologin (Kätilöopistolla Helsingissä 22 vuotta ura takana) sanat, jotka itseä huojensi kovastikin : jos näillä viikoilla näkyy varhaisultrassa, että kaikki on hyvin, sikiön syke kuuluu ja kaikki on mallillaan, niin nykytiedon valossa keskenmenon riski on vain 1-2%.

Alkutaipale täällä muuten sujunut hyvin, lukuunottamatta 24/7 pahoinvointia, joka ollut tässä riesana nyt viikon verran :( onneksi pystyn etänä tekemään töitä, työpaikalle en saisi millään raahauduttua.. Tunnin välein käytävä makuulla vähintään. Myös migreenistä suuret sympatiat muille kärsiville, itsellä ollut yksi kohtaus viime viikolla (ekana pahoinvointipäivänä).

Kiva tulla tänne itsekin nyt "ääneen" teidän jutuissanne ja odotuksissanne olen myötäelänyt taustalla jo jonkin aikaa. :)

Norbba 7+1
 
Hiliputti, kiitokset kuuluu kyllä hipulle, mää voin ottaa kunnian vaan tosta ekasta varsinaisesta kommentista :)
Kiva kuulla et sulla kuunneltiin, toivottavasti mullakin. Pelkään vaan et näitten mahaläskien takia se eiviitti yrittää näin aikasin.

rouvakampiakseli toivotaan että jyrsijä paranee :)
 
Tietoihin voi lisätä viel Oys:n.. Eli se on sairaalamme :) Ylihuomenna olis eka neuvola.. Jännittää mahdottomasti et onko kaikki hyvin edelleen.. Olo edelleen jatkunut hyvänä, mitä ihmettelen ku luen muiden tekstejä pahoinvoinnista.. :p

Milli06 ja pikkutirppana 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, Norbba, ja onnea ihanista varhaisultran uutisista! :heart:

Ja J2nsku: joo, huomasinkin mokan ja korjasin, eli sori ja kiitos, Hippu*! :D

En tiedä, miten ne "mahaläskit" vaikuttaa, mutta terkka kyllä mainitsi jotain mun "hoikkuudesta" - sanoi myös, että mulla varmaan alkaa näkyä masu aika aikasin. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Norbba
Kiitos uudesta ketjusta.
Mun tiedot näyttää puuttuvan listasta ja ne näytti puuttuvan edellisestä ketjustakin... eli Sulo-Sylvia / LA 24.2. / 37v. / 4. lapsi

Mä yritin netistä löytyvillä laskureilla saada jotain tolkkua tohon mun LAhan, kun en oo ihan varma, muistanko oikein minkä päivän lääkäri sano... mutta ei ne laskurit selvitä asiaa yhtään mitenkään. Epäsäännölliset menkat sekottaa koko homman. Epäilyttää vaan, kun jos toi on tosiaan oikea laskettu aika, niin tein positiivisen raskaustestin jo 10 pv. hedelmöittymisen jälkeen, enkä tiiä onko se mahdollista. 10 päivää pitää vielä oottaa, jotta asia toivottavasti tästä selviää.

Migreenistä kärsiville myötätunto-rutistus... itellä on niitä silloin tällöin. Tässä just pari viikkoa sitten mies oli 10 päivää työreissulla, niin sinä aikana iski neljänä päivänä migreeni.

Sulo-Sylvia 6+ (kai)
 
Heippa!

Ajattelin nyt vihdoin kirjoittaa tänne... Pari viikkoa olen näitä ketjuja jo lueskellut :)

La. näillä näkymin 14.2 :)

Eli hennanennu/ 31v./ 1.lapsi/ HYS

Tänään alkoi pahoinvoinnit. Aivan hirvittävä olo ja työt kutsuvat. Huh!

T: hennanennu ja pikkuinen 7+3
 
Hei!
Minäkin tänne nyt sitten siirryn.. Kolmannesta kuumeilevien palstalla vaan ollut, mut tänne positiivisen tuloksen myötä siirryn.. Mulla laskettu aika 28.2, mutta epäilen, että syntyy maaliskuussa vasta. Molemmat raskaudet (joita 2) mennyt reilusti yli lasketun ajan, mutta tänne ryhmään sit kuitenkin tulen, koska lasketun ajan mukaan varmaan kuuluu näissä "ryhmittyä"..
Taustaa vähän, 2 lasta siis jo 05 ja 12- syntyneet, uusiperhekuvio, eli ensimmäinen lapsi toisesta liitosta ja toinen ja tämä kolmas "uudesta" suhteesta.. Pahoinvointia ei onneks ole ilmaantunut, eikä toivottavasti tulekaan.. Huono olo iskee välillä ja toiset tuoksut ja hajut saavat huonon olon.. Aikaisemmatkin raskaudet olen selvinnyt samoilla oireilla..
Muita oireita, joista jo ennen testiä teisin, oli kipeät ja isot finnit, varsinkin naamassa. Mulla ei finnejä normaalisti oikeestaan ikinä, ei edes murkkuiässä ollut.. Ainoastaan molemmista raskauksissa nämä ilmestyneet.. Aika alussa myös iski väsymys ja itseeni alkanut kääntyä, eli välillä ihan omissa oloissani enkä kuule enkä näe muita.. Alaselkäkin särkee välillä, mut voi johtua töistäkin tai kuopuksen nostelusta..
Neuvolaan vasta soittamassa ja kysellä sit koska ensimmäiselle käynnille pitäis mennä? Ei tietoa yhtään, et kuinka "kiire" sinne on mennä, kun jo kolmas raskaus kyseesä..? Soittamalla selviää, mut täällä ajanvarausaika niin hölmöön aikaan, kun klo 12-13, niin ikinä en muista tai en siihen aikaan soitettua, kun kuopus menossa päiväunille samoihin aikoihin.. Kyl vielä sen puhelun saan soitettua.. Olis sit todentuntuisempaa tämä raskaus, kun sinne soittais ja pääsis kirjoille..
Ihan yllätys et ekasta yrityskerrasta tärppäs, kun muuten kestänyt raskaaksi tuleminen pidempään.. Epätodellinen olo vielä, mut pikku hiljaa alkaa tajuamaan. Tänne jo listoille liityin niin sekin vie eteenpäin.. Hyviä jatkoja! Mut tässä tätä tulikin jo.. ensi kerralla lisää, anteeks kun tuli kamala vuodatus..! Lopuks tiedot:

Jörriliini81/ 33v./ 3.lapsi/ K-HKS ja laskettu aika on 28.2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Hei kaikki!

Uskataisikohan mukaan...

Vähän esittelyä:
Olen nyt neljättä kertaa raskaana reilun vuoden sisään, eli tosiaan minulla on vähän synkeä menneisyys näiden raskauksien kanssa. Yksi onnistunut raskauskin on onneksi takana.

Oltiin menossa jo hoitoihin, testit ehdittiin ottaa (niissä ei mitään löytynyt) ja päätettiin sitten ettei enää kesällä ehkäistä. Viimeisin km oli maaliskuussa, jonka jälkeen ei olla yritetty. Nyt sitten tärppäsi ekasta kerrasta ja juhannuksena tein plussatestin. Nyt olisi ovulaation mukaan menossa 5+3 ja eilen pärähti 3+ digitestiin ja neuvolan ajattelin tänään varata. Oireitakin on. Varhaisultra on 18.7. kunnallisella, jossa katsotaan muutenkin seuranta kuntoon, jota tämä mun "riskisraskaus" tarvinnee.

Olisin kiinnostunut myös FB-ryhmästä.

t. Mäkimeirami/31 v./2. lapsi/ ? /
Laskettu aika olis oviksen mukaan laskettuna 28.2.
 
Viimeksi muokattu:
Jeejee, uusi kuukausi ja ketju. Kiitokset hippu*! Pahoittelut vielä niille, jotka eivät saaneet nimeään listoille kesäkuun ketjuun vaikka pyysivät. Ajoittain tässä ketjussa on ollut niin vilkasta kirjeenvaihtoa, että en ihan kaikkea sitten bongannut. Toivottavasti uudella ketjuemännällä on vielä tarkemmat silmät ;) Ja kivaa kun on näin vilkasta!

Uusia taas tupsahdellut - tervetuloa mukaan! Täällä on kyllä mukava ilmapiiri, realistisen myönteinen minusta. Tottahan on, että näihin raskaus- ja vauva-asioihin liittyy virallisten suositusten lisäksi monia uskomuksia ja mutu-meininkiä, puhumattakaan arvovalinnoista. Aina ei voi eikä pidä olla samaan mieltä, vaan jokainen tekee kuitenkin ne omiin systeemeihinsä sopivat ja oikeat valinnat. Eri perheissä ne voivat olla eri, mutta silti lapsia syntyy ja kasvaa ihan hyvin :) Pidetään siis se erilaisuuden kunnioitus mukana jatkossakin, niin saadaan hyvää ja vilkasta keskustelua ihan kaikessa elämän kirjossa!

Me lähetään tänään minilomalle perheen kera, koira pääsee mummolaan tällä kertaa. Mä oon nyt ollut kotona putkeen 1,5v, kun jäin opintovapaalle ennen edellisestä ansaittua äitiyslomaa ja kyllä on sanottava, että mulle pelkkä kotonaolo ei oo kyllä lomaa... toisin tietty kuin miehelle, joka viettää päivänsä kodin ulkopuolisissa duuneissa. Olot on edelleen suht oksettavat välillä, ja monet asiat maistuu oudolle ja jää syömättä sen takia. Tätä on nyt kestänyt monta päivää ja näkyy samantein puntarissakin, kun ei enää uppoa kuin neutraalinkirpeät safkat. Hyvä niin, alussa kun painoa (turvotusta) tuli ihan himmeeseen tahtiin.

Sydänääniä ei kuunneltu meijän ekalla neuvolakäynnillä 8+3 luonnollisestikaan vaan terkkari sanoi, että sitten seuraavalla rv 13-16 käynnillä sitten.

Ainiin, tuota aikaista plussaamista piti vielä kommentoida, että esikoisesta, joka oli yllärivauva, testasin haalean plussan tietämättäni DPO10-11 paikkeilla. Mulla oli siis ollut menkat jo myöhässä pitempään, mutta raskautta aloin epäillä kun nännit muuttivat muotoaan yhtäkkiä. Testipäivä paljastui myöhemmin olleen vasta rv3+3 tai +4, mutta kyllä se ihan tunnistettava plussa jo silloin oli. Sen sijaan näistä kahdesta seuraavasta olen plussannut vasta kunnolla 2vkoa oletetun oviksen jälkeen. Sitä ennen ei ole näkynyt mitään. Plussan voi saada testiin tosiaan jo siinä DPO10 paikkeilla, jos kiinnittyminen on tapahtunut aikaisin.

Toivottavasti pian kolahtaisi kirje sinne np-ultraan tarjottavasta ajasta. Olisi kiva saada tieto seuraavasta treffipäivästä vavvelin kanssa :) Uskomatonta mutta totta, mulla on nyt tosi luottavainen olo sen suhteen, että kaikki on edelleen ihan kunnossa. Itketään sitten jos ei ole, mutta nyt ei ole minusta mitään syytä pelätä.

PH rv9+0
eli kymmenes viikko käynnissä jo!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Voimia migreenin kanssa taisteleville :/ toivottavasti helpottaa pian!

Täällä rupeaa pahoinvointi helpottamaan, eikä sitä paljoa ollutkaan, mutta se vähäinenkin. Muistaan vaan syödä ja juoda hyvin niin olokin pysyy hyvänä! Samoin väsymys on kaikonnut melkein kokonaan! Toki nukun pitkiä yöunia, mutta päivisin pysyy jopa silmät auki!

Tupakoinnista
Kuinka moni täällä polttaa/ polttanut ennen raskaaksi tulemista?
Itse poltin melkein askin päivässä, mutta lopetin 2pv plussamisen jälkeen täysin seinään. Olenkin tässä miettinyt, että miksi en ole aikaisemmin lopettanut, sujunut yllättävän helposti. Hermotkin vielä kasassa :D

Nyt on vähän semmoinen fiilis, että tekisi mieli painaa pika kelaus nappia 4 viikolle eteen päin, että pääsisi jo ultraan ja varmoille viikoille :)

Hippu* yksityisviestiä odottamassa ;)

Haaveilija93 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Onnea ja tervetuloa uudet!

haaveilija93, mä tupakoin ennen raskautumista noin puolikkaan-kokonaisen askin päivässä. Kun plussa tuli yllättäen, lopetin heti. Ekat pari päivää oli kauheita, kokoajan teki mieli ja ajatukset oli vaan tupakissa mutta sit se vaan unohtu. Sen jälkeen ei oo ollut ees vaikeeta, en edes mieti asiaa. Oon kans miettinyt tässä monesti että miks en aiemmin oo lopettanut kun se ei oo tän vaikeempaa. Mut kaippa mää en sit arvosta omaa terveyttäni tarpeeks, nyt ku pitää ajatella pikkusta niin ei tee vaikeeta.

Mua taas vähän vaivaa yks oire. Onko muilla ollut moista. Alkoi eilen alkuillasta ja jatkunut siitä asti. Alamahassa, ihan tossa lantion kohdalla tuntuu oudolta. Ei tunnu paikallaan ollessa kipua mutta jos esim yskii tai vetää mahaa sisään, siihen sattuu. Eilen sattui jopa kävellessä mutta tänään ei onneks.

Kun mulla on aiemmin ollu kipuja niin ne on sellasia yksittäisiä vihlasuja tai nippailuja, mutta tää tunne on kokoaikasta.
En tiä ymmärsikö kukaan mut niin vaikee selittää paremmin!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Ilmoittaudun mukaan hetkisen jo sivusta seuranneena.. :)
On vielä tämä raskaus niin aikaisessa vaiheessa, etten viitsi kovin yleisesti siitä huudella, varsinkin kun edellinen meni talvella alkuvaiheessa kesken.
Juhannuksen jälkeisenä tiistaina tein positiivisen testin, ja tässä sitä nyt ollaan ;)

Sammallammas80 /34v. /2. lapsi /SeKS /la 23.2.

Sammallammas80 6+1
 
J2nsku, mulla on ollut alusta asti tossa oikeella alhaalla sellanen kohta joka kipuilee oudosti, ei ole repäisykipua tai mitään vaan esim. viime yönä kun vaihdon asentoa niin se vihlas tosi kovaa, oli pakko mennä toiseen asentoon, sitten sen vihlasun jälkeen se jää aina araksi ja saan sen tuntumaan myös niin että jännitän mahaa... Se on tosi outo, sen takia epäilin kohdunulkoista mutta se nyt on onneksi täysin poissuljettu! Pitääpä kysellä taas torstaina ultrassa sitä että mistä voi johtua.
 
Heippa kaikille!

Oireettomuudesta Tuntuu aivan käsittämättömältä, että tänään alkaa 7. raskausviikko! Mulla ei ole mitään oireita, ellei vilu (?) sitten ole oire? Olen aivan kohmeessa :) Mutta ei tietoakaan huonovointisuudesta tai muustakaan..

Alkuraskauden ultrasta Oletteko käyneet / aikeissa mennä? Millaisia hintoja jo käyneet ovat maksaneet? Mietimme vielä ar-ultraa juurikin sen hinnan vuoksi, vimeksi sen maksoi työnantaja, mutta nyt olen hoitovapaalla, eikä yhtiö maksa erikoislääkäripalveluja :/ Kyllähän meillä se raha löytyisi, mutta mieluummin sen käyttäisi vaikka johonkin hemmotteluhoitoon kuin lääkärikäyntiin ;) No, kaipa se mielenrauhakin jonkin arvoinen on...

Mielialoista Onko kenelläkään melankoliaa tai alavireisyyttä? Tuntuu niin hämmentävältä, että toivottu raskaus tuo tällaisia tunteita.. Mietin mm. miten esikoinen vauvan tuloon suhtautuu, muuttuuko meidän perhedynamiikka kovastikin, miten me enää saadaan järjestettyä yhteistä aikaa miehen kanssa.. jne. Miettiikö muut tällaisia? Meillä on yksi ainut hoitaja, minun äiti, eikä jotenkaan pysty kuvittelemaan että kuormittaisi häntä kahden lapsen hoidolla samaan aikaan... Joten oliko ne kahdenkeskiset illat miehen kanssa nyt sitten tässä?

Tämmöisissä mietteissä tällä kertaa...

Mustikkamaito. 6+0
 
Tervetuloa uusille! Kiva että on lisää loppukuun odottajia, kun välillä tuntuu että näin pienillä viikoilla toiset on ihan valovuoden itseä edellä.

Täällä edelleen "oireeton" olo. Tai onhan sitä kaikennäköistä pientä, muttei niin paljon kuin haluaisi. :D Jotenkin sitä uskoisi paremmin olevansa raskaana jos olisi kunnon oireet. Eilen oli kyllä ekaa kertaa illalla huono olo, kun oli kulunut 6h syömisestä. Alamaha on iltaisin tosi kipeä ja yskiessä sitä kyllä tuntee missä kohtu on.

Minä myös poltin tupakkaa jonkin verran ennen raskautta. "Parhaimmillaan" meni puoli askia päivässä, ja toukokuun kieppeillä aloin vähentämään ja välillä olin viikkoja polttamattakin.

Pohdin edelleen varhaisultraan menoa. Toisaalta ihmettelen miksi en ole jo riemusta kiljuen varannut sinne aikaa. Ehkäpä on hyvä olla raskaana "niin kauan kuin toisin todistetaan". Toisaalta voisi lopettaa tämänkin murehtimisen kun näkisi että siellä joku oikeasti on.

Pääseekö fb-ryhmään vielä myöhemmin? Haluaisin ensin käydä ultrassa ennen kuin sinne liityn. Kurja lähteä sitten pois jos onkin väärä hälytys. Katselin täällä toista ryhmää niin siellä oli laitettu portit kiinni kun ryhmä oli kasvanut isommaksi.

Muoks. No, ryhdyin tuumasta toimeen ja varasin ajan ultraan. Jännittää!!


Fan 5+4
 
Viimeksi muokattu:
J2nsku: mulla oli vloppuna vasemmalla puolella lonkan yläpuolella/etupuolella jatkuvaa kipuilua aamusta lähtien ja jossakin vaiheess meni ohi, kunnes iltapvästä tuli taas uudestaan.. päivän kesti ja sen jälkeen ei ole ollu kipeä.. vu:ssa kävimme viikko sitten ja kaikki oli hyvin..
Saas nähdä pääsenkö huomenna kuuntelemaan sydänääniä neuvolassa.. :)

Milli06 ja pikkutirriäinen 8+4
 
Alavatsalla on suurimmalla osalla joa jonkinlaista kipuilua. Mulla on taas vaihteeksi semmoista painon- ja vedontunnetta, ei vihlaisuja vaan pitempiaikaista. Kohdun kasvu on tosi rankka homma ja tuntuu aina varmaan joltain :)

Alakuloisuutta ja apaattisuutta - täältä löytyy ajoittain vaikka muille jakaa. Ei raskaus mikään maailman onnellisin aika ole kaikille. Mutta nyt just ei onneks pelota. Itsetunto lähinnä oman ulkomuodon suhteen on ihan nollassa.
 

Yhteistyössä